Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1399
Heisann.

Tok noen bilder av min kamerat og kjæresten hans idag, ble rimelig fornøyd. Har fokusert på å få med ansiktsutrykket dems (glede) og så har jeg klart å få med en veldig fn øyekontakt.

NIKON D70s
Shutter Speed: 1/125 second
F Number: F/5.0
Focal Length: 165 mm
ISO Speed: 400

http://www.deviantart.com/deviation/41913042/
Sist endret av Lundern; 24. oktober 2006 kl. 23:38.
Fototeknisk har ikke jeg så veldig mye greie på, men kan jo nevne det andre jeg legger merke til.
Synes personene var litt for langt fra hverandre og at stillingen til gutten så litt unaturlig ut. Det er bare pirk fra min side, ingen stor betydning, men tror bilde kunne blitt enda litt mer realistisk og levende hvis de var litt nærmere hverandre og at gutten hadde et bein delvis i lufta slik som jenta har.
Beklager, men det er noe med bildet. Avstanden mellom personene er for stor til at det ser ut som om de faktisk er kjærester.
Sitat av Lundern
Linken er tilbake. Det bare plager meg til døds når folk kommer med tåpelige kommentarer når jeg ønsker ordentlige. Men man kan vel ikke forvente mer tror jeg?
Vis hele sitatet...
Det kan til tider virke slik :/

Men så over til bildet. Var et pent fotografi. God stemning, og det ser faktisk ut som om de to personene på bildet er glad i hverandre. Noe mange slike bilder "glemmer" å vise.

Vet ikke om det er med hensikt at man ikke ser himmelen? Men på mange måter savner jeg den litt her. Skogen gjør liksom det hele så "låst" på en måte. Synes i mange tilfeller at slike bilder skal vise håp for framtiden, og da synes jeg en klar himmel er et perfekt utgangspunkt (Ja, vet, det er en klisje, men det er en grunn til at det er en klisje).

Sitat av Ven]n
Tåler du ikke humoristiske tilbakemeldinger? Jeg kom med dønn seriøs kritikk av "rammen" din på en litt finurlig måte. Ta det som en mann.
Vis hele sitatet...
En liten humoristisk fotnote har han sikkert ikke noe imot, men å ha et helt innlegg med kun en slik bemerkning ødelegger mye av grunnen til at man legger ut bilder her.

Sitat av Golder
Beklager, men det er noe med bildet. Avstanden mellom personene er for stor til at det ser ut som om de faktisk er kjærester.
Vis hele sitatet...
Personlig så syntes jeg avstanden ikke gjorde noe; blikket sa liksom så mye mer.
Jeg er enig i at avstanden mellom dem er for stor. Grunnen til det er at Yvonne holder hånden sin rett ned mens Daniel nærmest strekker hånden sin mot henne. Ellers, uten å ha så mye greie på foto rent teknisk, så synes jeg det at "rammen" til bildet gjør at det på en måte lyser litt av personene. Dette gjør at blikket fanges der det skal, og det er positivt.
Sitat av buttercup
Jeg er enig i at avstanden mellom dem er for stor. Grunnen til det er at Yvonne holder hånden sin rett ned mens Daniel nærmest strekker hånden sin mot henne. Ellers, uten å ha så mye greie på foto rent teknisk, så synes jeg det at "rammen" til bildet gjør at det på en måte lyser litt av personene. Dette gjør at blikket fanges der det skal, og det er positivt.
Vis hele sitatet...
Riktig. Vignetteringen har nettopp den funksjonen, å rette blikket mot midtpunktet, dermed paret på bildet.

Har allerede forklart avstanden o.l. Men takk.

Sitat av |fatman|
Vet ikke om det er med hensikt at man ikke ser himmelen? Men på mange måter savner jeg den litt her. Skogen gjør liksom det hele så "låst" på en måte. Synes i mange tilfeller at slike bilder skal vise håp for framtiden, og da synes jeg en klar himmel er et perfekt utgangspunkt (Ja, vet, det er en klisje, men det er en grunn til at det er en klisje).
Vis hele sitatet...
Bra du tar opp nettopp dette. Grunnen til at jeg ikke har med noen himmel er vel at jeg brukte tele linse, dermed veldig lite område, men det var grunnen. I tillegg så var himmelen veldig mørk og det kunne fort begynne å regne
Sist endret av Lundern; 24. oktober 2006 kl. 23:52.
Men fan, er dere ikke ferdige med det ennå? Jeg er enig med lundern, det kunne lett misforstås, men fuckit..

Til bildet: Jeg er helt uenig med de som mener at avstanden er for stor. Blikket og ansiktsutrykket sier alt, og at de holder hverandre i hendene føler jeg binder en enda sterkere bro mellom dem.
Dog syns jeg at de kunne byttet plass. Hun er lys og pen, og etter hva min seksuelle legning sier meg, ville jeg foretrukket å se henne først. I tillegg er det vel en uskreven regel uansett situasjon at jenta går først
Alt i alt enda et bra bilde fra vår kjente fotograf Lundern.

Ps. Snyteskaft er en nese, og jeg er helt enig med z0p
Det jeg antar Ven]n mener med kommentaren, er at bildet ser ut som det er tatt gjennom et dyrs øyne. Jeg personlig føler at det har en viss Alien VS Predator-stemning. Forestill deg en kvasidokumentar eller skrekkfilm der vi følger 'monsteret'.

I tillegg kan jeg, uten at det er kritikk av selve bildet, påpeke at du bryter mot retningslinjer DU har skrevet for fotograferingsforumet. Jeg presiserer:
Sitat av Lundern
3. Alle bilder skal postes i linker og skal ligge på en privat server/host, bilder som linkes til deviantArt vil bli fjernet da det tar lang tid for de fleste å laste denne siden. Linker fra Foto.no aksepteres da foto.no er mye raskere å laste.
Vis hele sitatet...
Må desverre si at jeg syns dette var et random svart hvitt bilde med kul fokus.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ikke-konstruktiv kritikk = spam imo. Unødvendig og irriterende.

Jeg syns bildet var fint. Var noe elegant og stilfullt over det. Uten å ha peiling på noe teknisk, vil jeg si at det var noe følelsesmessig feil over bildet. Antar det skal symbolisere kjærlighet eller noe? Iallfall så virker det som hun er mer "nøytral" mens han rekker hånden sin ut. Forskjellen på fasongene på personene også virket litt merkelig. Klarer ikke helt å sette fingeren på det
Syns det burde kuttes litt til høyre, syns og det ser ut som at jenta ser på noe annet enn ham. Teit at gutten er lavere og, men det er ikke så mye å få gjort med Ser ut som han poser mye mer enn jenta og at han står i ro.

Ellers kjempebra
Sitat av svisj
I tillegg kan jeg, uten at det er kritikk av selve bildet, påpeke at du bryter mot retningslinjer DU har skrevet for fotograferingsforumet. Jeg presiserer:
Vis hele sitatet...

Diskusjon; retningslinjer for fotograferings forumet!

Diskusjon?

Du burde enten lese igjennom retningslinje tråden (de er ikke satt ennå, det var bare forslag), eller la være å poste her. Så enkelt er det.

Takk til de som faktisk har kommet med kritikk.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Siden du tok iniativet til den tråden burde vel du være et eksempel å følge opp de rettningslinjene, forslag eller ei.
Siden du syter så grusomt om folk som ikke holder seg ontopic i tråden din, bør du faen meg ikke gå offtopic å mase om det der selv.
jeg synes det er uheldig at ikke daniel sin nese ikke er innenfor kinnet hans. du kunne ha stått enda litt mer til venstre uten at yvonne sin nese hadde gått utenfor kinnet hennes, og hvis daniel hadde stått litt lenger fram, tror jeg fortsatt at de kunne ha opprettholdt øyenkontakten. da hadde man sett fire øyne istedenfor tre, og da tror jeg øyenkontakten hadde blitt mye mer effektfull.

jeg synes også det skurrer litt rundt daniel sine bein. dressen blir så svart at det blir vanskelig å skille beina fra hverandre og resten av kroppen. fornuften min tilsier at de beveger seg med samme hastighet, men utifra bildet ser det ut som om daniel står i ro og yvonne går. siden det er vanskelig å se hvor beina begynner, synes jeg at de ser kortere ut enn hva de egentlig er, slik at der blir et misforhold mellom høyde på gutten og lengde på beina...
han er noe kortere enn henne, og det skaper en ujevn linje fra hodene deres. Det er også litt for mye på høyre side som kan beskjæres. Busken som stikker frem i venstre side kunne også vært fjernet igrunnen.

Ellers er det helt ok!
Fokusen ser ikke helt ekte ut, er den det? Den ser hvertfall litt shoppa ut, og det skurrer litt.

Som mange andre har kommentert er de litt i overkant for langt unna hverandre, men de har et godt blikk.

"logoen" ser okey ut selv om den er litt for stor og påtrengende. havner også litt for tett oppmot paret.

det mangler litt x-faktor, men et ellers godt fotografi.
Jeg ville satt logoen på andre siden og forminska logoen litt. Deretter kanskje crope bildet litt, så personene blir større.