Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 6677
Satt nettop å leste en artikkel i Vi menn om en pedofil som går ut å advarer mot seg selv. Etter å ha lest artikkelen fikk jeg nesten litt medfølelse for han. Han advarer videre mot forsvarsadvokater som staff og lignende som forsvarer de pedofile. Han mener selv at de er noe dritt. Når har det seg også slik at han selv ble misbrukt som barn. Men jeg tenker, er det virkelig synd på dem eller burde de allesammen brenne i helvete. Jeg mener, at vis noen hadde gjort noe sånt mot søstra mi så hadde jeg seriøst kastrert dem med to mursteiner (filipinsk barnehjem metode) Men hva synes dere? er det synd på dem eller burde de fått strengeste straff eller kanskje enda strengere ? Ville jo være synd vis man likte småunger i stedet for jenter, men da ville jeg seriøst valgt et liv i sølibat og ødelegge mitt eget liv, i stedet for å ødelegge andres.

Dagens lille moralske post.
brenne i hælvette, without doubt.. SYKE mennesker. syke..
hm.. vanskelig, vanskelig først må man vel fastsette om det er en lidelse eller ikke.. sånn rett på ville jeg si det var en lidelse.. og dem burde bli hivet på sinnsykehus, men da kommer vi til homser. ER det også en lidelse da? jeg vil si nei.. men hvorfor er pedofili en lidelse da? og ikke bare en legning?....


Personlig vil jeg si at pedofili er en lidelse men OGSÅ en seksuell legning.. de kan jo ikke for at de liker små barn.. altså trenger de hjelp og ikke fengsel
det er no GALT i hodet på noen, når de tenner på SPEDBARN!! faen heller.
du har rett der mia\
men jeg tror det er en lidelse.. Hvis du hadde latt en pedo bestemme om "han skulle være normal eller pedo" ville han nok ha valgt normal tror jeg da...?
Klart det er synd på de pedofile, man kan si at homser har det tungt her i norge på grunn av fordommer og shait, men hva da med pedofile? Tuuuusen ganger verre. Minst. Tror ikke akkurat det er noe særlig mulighet for å komme ut av skapet heller.

Til lille Mia: Hvordan kan du si at pedofile skal brenne i helvete? Si gjerne at sex-overgripere skal koke i svovel, de har i det minste gjort noe galt. Man trenger ikke gjøre noe galt selv om man er pedo...

Edith: Og 10 poeng til dfs.
Sist endret av plumRad; 7. mai 2002 kl. 22:07.
det verste for de pedofile er vel at ingen kan forstå dem.
vel. det der er bullshit mia.

jeg sympatiserer _ikke_ med folk som forgriper seg mot forsvarsløse barn. men hvordan i helvete kan du si at folk som har en viss spesiell legning skal brenne i helvete? enten det er en legning eller en lidelse (hva er forskjellen egentlig?) kan en ikke si: dra deg til helvete din forbanna <insert very tabu thing here>.

for få år siden var du syk hvis du tente på en av eget kjønn. i dag har vi lært oss (de fleste av oss, i alle fall) å respektere mennesker som ikke har samme legning som oss.

det er forskjell på å være pedofil og på å forgripe seg mot barn. jeg er veldig usikker på hva som må gjøres her. bortsett fra en ting: at det må gis hjelp til pedofile som ønsker det. JA, også de som begår overgrep.

må bare si at jeg ble forferdelig provosert av innlegget ditt, mia.
jeg synes ikke det er bullshit at det er unaturlig å tenne på spedbarn nei. jeg mener ikke det samme om homofile og lesbiske, for da er det somregel GJENSIDIG sex. barn er forsvarsløse, det er jo voldtekt mot barn forfaen!
selvfølgelig trenger de psykologisk hjelp. noe må jo gjøres for at det skal forbedres.

om du blir provosert, javel. tror nok du missforsto, for jeg mente ikke andre legninger enn min egen generelt, men KUN pedofili.

jeg respekterer og aksepterer homofile, lesbiske og bifile og hetero og whatsoever.. men IKKE pedofile. det kommer jeg -aldri- til å gjøre heller.

og dephic; hvis du mener det er bullshit; mener du da at det er naturlig, normalt og helt ok at voksne folk tenner på små barn på ett år?
Sist endret av mia; 7. mai 2002 kl. 22:43.
pedofile som praktiserer sykeligheten sin bør kastreres... helst verre straff...

om det er en lidelse? vel tror den som lider mest her er de uskyldige barna som ikke kan forsvare seg mot en voksen person.

å forgripe seg på barn er ingen legning. legning har ingen ting med misshandling å gjøre! en legning får deg heller ikke til å ville skade noen... da er det heller noe psykiske problemer, ok kanskje lidelser, som står bak..


pedofile som ikke har forgrepet seg på noen enda er det selvsagt helt annerledes med. men når han mener at han selv er en fare for barn, så bør ikke vi andre tro noe annet bare fordi han er så snill og innrømmer det. forhåpentligvis får denne personen behandling og holdes langt unna barn!

de som allerede har ødelagt noen barn håper jeg får dele celle med en diger homoseksuell voldtektsmann!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selfølgelig er det ikke riktig at voksne folk tenner på små barn, og overgrep er jo utilgivelig. Pedofile har ødelagt så mange liv og gjort så mye skade, men hvis dette fakisk er en legning, og noe som de ikke har noen kontroll over whatsoever, så syns jeg ikke de "burde brenne i hælvete". En hetrofil person kan ikke bare tvinge seg selv til å like en person av samme (psykologiske) kjønn, og samme for homoseksuelle. Alle forsøk på å "kurere" homoseksuelle har slått feil. Er det da annerledes for pedofile? Gjør de da noe mer galt enn andre?

Dere sier hjelp de, gi de behandling. Om det virkelig er en legning og ikke bare noe som skjer i hodet på syke mennesker, er det da hjelp å få? Hva kan gjøres?
Livsvarig fengsel? Psykriatisk sykehus? En kule i nakken?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jeg mener helt klart det er en legning, sånn sett setter jeg ingen grense mellom pedofile/homofile/heterofile. Den moralske siden av saken blir så klart et annet casus.

men dette har jeg jo vært inn på før, med teorien om et vist avvik på moder naturs genetiske plan. da kom jo de fleste i sin tolleranse fram til at homofile ikke var et avvik fra systemet, men jeg kan tenke meg hele gjengen kommer fram til at pedofile er det
mia: neinei.. jeg sier ikke at det er naturlig å tenne på spedbarn.. det er heller ikke naturlig å tenne på en av samme kjønn. det har jeg aldri sagt, og det var heller ikke det jeg reagerte på. de ordene jeg reagerte på var disse tre:

«brenne i hælvette»

Tias: det er nok ikke umulig å få en person til å skjønne at det er galt å begå overgrep mot små barn.. men som sagt, jeg vet ikke helt selv hva som bør gjøres, dette er et forferdelig vanskelig emne. men en ting er sikkert:

stikkordet bør være hjelp.

å forgripe seg på barn er ingen legning. legning har ingen ting med misshandling å gjøre! en legning får deg heller ikke til å ville skade noen... da er det heller noe psykiske problemer, ok kanskje lidelser, som står bak..
Vis hele sitatet...
ikke selve forgripelsen, nei.. men den kommer som et resultat av legningen.. pedofile har også seksuelle lyster, hvor sykt det enn høres ut og hvor ekkelt det enn er å tenke på det.
Sist endret av dephic; 8. mai 2002 kl. 00:54.
Opprinnelig postet av dephic
mia: neinei.. jeg sier ikke at det er naturlig å tenne på spedbarn.. det er heller ikke naturlig å tenne på en av samme kjønn.
Vis hele sitatet...
Ikke "naturlig"? Hva er "naturlig"? Det er såvisst en del av menneskets natur. Ikke alle homofile og pedofile har blitt misbrukt eller utsatt for forhold(familie, samfunn, kultur, etc.) som kan refereres til som en forklaring på deres legning(Noe jeg tok opp på grunn av at mange motstandere referer til dette i deres forsøk på forklare pedofili(og i visse tilfeller, homofili)). Igjen, hva er "naturlig"? Er det bibelen som definerer dette? Andre menneskeskapte moralsett? Disse legninger er jo so visserlig å finne i menneskets natur, og som sagt har ingen forsøk på å finne en fellesnevner for alle av samme legning lykkes. Hva er "unaturlig"?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
genetisk naturlig: mann+kvinne= barn, mann/kvinne+barn=niks,
mann+mann/kvinne+kvinne=niks, mann/kvinne+hest=niks osv.

moder natur har gitt oss en viss pekepinn på hva som er naturlig med andre ord. Resten må nesten kalles et naturens feilskjær(kynisk å si det men)

btw. nå kommer jeg sikkert til å få masse refs fordi jeg våget noe tilnærmet å kritisere den homofile legning osv. det er det ingen vits i, da jeg aksepterer at det er sånn, men dog synes det ikke er naturlig...............
Jeg tror det er viktig å skille mellom pedofile og overgripere her.

Pedofile er det jo synd på, som må leve alene med sin sykelighet.

Overgripere derimot - de er det ikke mye synd på. Kjemisk kastrering er nok den beste måten å løse deres problem på
men hva skiller en "overgriper" og en pedofil? I følge slik jeg har oppfattet det, blir en pedofil til en overgriper i det øyeblikk han ikke klarer å styre lystene sine lenger... og da skjer?

er han (bruker hankjønn fordi det er det statistiske sett mest vanlige) da en overgriper eller en pedofil?

...

(dra deg til helvete din forbanna forpulte bombibjørn)
AdventureGamer: du kan jo dra det så lang og si at ALT er naturlig, ettersom alt kommer fra naturen. jeg snakket om normer og vaner og etikk og moral og blabla blabla blaaa, med andre ord som du sier; bibelen.

bigami f.eks. er ikke «naturlig».. men hvem sier at naturen ikke ville det slik? finnes jo utallige eksempler på dyr som har flust med damer. ikke vet jeg, men ta det som et eksempel.
Ja, det med å ha mange damer er helt naturlig. Ikke noe galt med det. Skal du begynne å disse meg nå plutselig? Greit, vi kan godt gjøre dette personlig :P
King of Spooning
Acidous's Avatar
Så lenge dei ikkje praktiserer så drite eg
i kor pedofile dei er.
Men finn dei på noko tull er det fram med mursteinane.
Opprinnelig postet av Acidous
Så lenge dei ikkje praktiserer så drite eg
i kor pedofile dei er.
Men finn dei på noko tull er det fram med mursteinane.
Vis hele sitatet...
må si meg enig der
Har du en legning som pedofil, så kan man faktisk styre seg, og ikke leve ut legningen sin. Men er det en psykdom som gjør at du MÅ voldta barn, så må de jo legges inn. Da er de jo sinnsyke.
Voldtar de barn av "fri" vilje, da vet de jo akkurat hva de gjør og bør også bures inne.
Men pedofile som ikke gjør noe mot noen, men lever et normalt liv, må jo ha rettigheter. For eksempel så burde de få fri psykolog-hjelp, da får de i hvertfall snakket ut om det, istedenfor å måtte skjule en så stor ting for alle. Det må jo være en stor belastning for en person.

Uansett hvilken legning du har, så kan du jo kontrollere den. Selv om jeg er hetero, så hopper jeg ikke på alt jeg ser av jenter (bortsett fra i fylla da )
Bah, jeg er medlem i Heimevernsungdommen, men på tross av der, har jeg ingen drapstanker eller pedofile lyster enda
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
word Apraksin!

helt enig med deg at homofili ikke er naturlig for en femøring, det går jo imot evolusjonen/utviklingen.. Kan det være en måte for moder natur å bremse opp befolkningsveksten kanskje? I så fall er jo det merkelig at sånnt skjer her i norge!

jeg prøver så godt jeg kan å respektere og akseptere homofiles legning tho, har ikke noe med/imot hva de gjør bak lukkede gardiner - det er deres sak (nei jeg er ikke homofob.. tror jeg)
sånn btw, så er det skien han fyren bodde i / vil flytte tilbake til.. lurer på hvordan reaksjonene i distriktet her blir hvis dette blir realitet :>
Hva med nekrofili? er det en legning? passe sykt ihvertfall..
Alle andre legninger enn den heterofile skyldes jo faktisk feil i genene .. Hvordan skulle menneskerasen ha overlevd hvis f.eks alle var homo? eller tente på unger? det hadde ikke funka..
pedofili/homofili/bestialitet er avvik, akkurat som noen her sier.

kopuleringen er til for å skape barn, dersom den ikke kan skape barn er den høyst sannsynlig ikke ment å skje fra naturens side. Men siden naturen ikke er feilfri finnes det nå engang folk som tenner på barn, eller føtter, eller orange vattfylte elefanter.

dersom denne lysten plager vedkommende, eller er mot loven bør det selvsagt gis psykologisk hjelp. homofili er ut fra dette derfor helt flott siden det vanligvis foregår på akkurat de samme premissene som heterofili. (dvs. to samtykkende voksne som har det gøy).

barn og dyr derimot blir en annen sak siden dette handler om entiteter som ikke har motstandskraft eller mulighet til å gi samtykke. selv synes jeg at pedofile bør leve like mye som alle andre, men de bør gis hjelp og støtte mer enn andre, og også hjelpes til å forstå.

som noen sa, selv om man er pedofil betyr det ikke at man må forgripe seg på barn, ergo er det ikke en forbrytelse å være pedofil. man kan faktisk leve et (nogenlunde) normalt liv uten å gi etter for det. mange pedofile er faktisk i heterofile eller homofile parforhold som fungerer.

takk.
Sist endret av araziel; 8. mai 2002 kl. 14:54.
Opprinnelig postet av Frohike
Alle andre legninger enn den heterofile skyldes jo faktisk feil i genene ..
Vis hele sitatet...
hmm.. hvordan splitter ny banebrytende forskning er det som viser dette da? enten har jeg falt helt utenfor eller så har man ikke påvist noen som helst sammenheng mellom genetikk og legning.(de fleste jeg har lest artikler av mener iallefall at det hovedsaklig bestemmes av oppvekst og miljø, psykologisk mao)
Kan ikke annet enn å si meg enig med araziel.
...og bare for å få den tredje posten på rad, du trenger ikke være pedo fordi om du blir litt småhorny av avataren min, jeg er jo jævli hot.
Hva annet enn genene er det som styrer hvordan hormonproduksjon i kroppen skal foregå da?
Det er ikke hormoner som bestemmer legningen til folk...
I såfall kunne man jo bare gi nekrofile/pedoer/whatever en sprøyte med hetro-hormoner.
pedofili er kvalmt...
brenn pedofiler
Må si meg enig med apraksin.

Er jo ikke naturlig at menn liker menn, og kvinner liker kvinner. MEN, jeg har ikke noe imot det. Jeg vil si det er en slags legning eller wtf. jeg skal kalle det, og jeg godtar det. Men det er ikke genetisk naturlig som apraksin sa

Pedofili er ikke noe normalt heller, men man kan ikke gå ut og mene at alle pedofile, ja de skal drepest. Man må kunne behandle de på en måte eller.no. (ikke vet jeg hvordan)
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
kan man virkelig si at homofili er en feil i naturen?

på den ene siden så kan de jo ikke få barn, så de er dømt til å dø. men hvis plutselig man+man/kvinne+kvinne kan få barn kan det godt være at ett av kjønnene overlever bedre enn det andre. poenget er at det er naturlig det skjer "mutasjoner" (eller hva jeg skal kalle det) i naturen, og hvis noe utvikler seg bedre tar det over for arten i det området.

jeg sier ikke at homofile har en bedre sjangse for å få spredt genene sine, men siden jeg tror det bare er naturen som forsøker å prøve seg fram syns jeg ikke det er så unaturlig. men ekkelt er det!

og angående pedofile, så kunne det godt ha vært at siden de har seksuell omgang med yngre individer så kanskje at de kan få flere barn i løpet av livet. men persolig tror jeg at mange pedofile bare er syke folk som sliter med å få seg et ligg på en annen måte, og ligger med barna av ren egoisme.
Sist endret av Zpeef; 8. mai 2002 kl. 17:39.
Uhm... Fortell meg hvordan i all verden mann&mann/kvinne&kvinne skal kunne få barn? Heh?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Prazor
Uhm... Fortell meg hvordan i all verden mann&mann/kvinne&kvinne skal kunne få barn? Heh?
Vis hele sitatet...
det var faktisk noen forskere som hadde laget et foster ved å bruke celler fra 2 kvinner. noen kilde har jeg ikke, så det på tv2nyhetene for en tid tilbake.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvis mann&mann kunne fått barn ville de med størst sannsynlighet blitt en gutt da?
original reprint
xaff's Avatar
Min mening: Pedofile, homofile, nekrofile, dandrofile og sadofile er syke, syke mennesker.

Det vi lærer på skolen: Alle mennesker er skapt like.
Opprinnelig postet av AdventureGamer
De fleste innlegg her, som på alle fora om dette, går på (primitive) personlige følelser om temaet, og er over hodet ikke rasjonalistiske. Innlegg som at visse grupper skal kastreres, steines med murstein, brenne i helvete, det eller det er "sykt, osv. blir bare patetisk og simplistisk. Men så stemmer jo også 25% av folket på et parti som står for simplistiske løsninger på vanskelige spørsmål...
Vis hele sitatet...
når man poster et svar, er det jo gjerne for å fremme -sine- tanker og meninger. så selvfølgelig er det personlige følelser om temaet, det er f's logisk.
Xaff: Dandrofil?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
zpeef, du sier altså noe tilnærmet at om en titusen år har menn utviklet eggstokker i ræva og kvinner en liten pikk på tunga, pga. naturens naturlige mutasjon ehrrmmmmm.....*kremt*.......

menne, pedofile var det jo vi diskuterte ja, forbausende at det ikke har kommet optrapping til en diskusjon angående enkeltinvidets rettigheter VS det som er til beste for helhetssamfunnet, nok et eksempel på demokratiets problem, for det er jo det eneste som står i veien for at mursteinsmetoden og ....tja....."brenn i helvete" o.l skal komme til bruk
Tror pedofili kan være både lyst og lidelse..
Sikkert mangen av dem det bare svartner for, på lik linje med dem som voldtar..

Mangen av dem gjør det nok på lyst og dem har jeg ikke noe medfølese med.. Hadde jeg møtt en hadde jeg skammbnaka han!!!!!!!
Men nå er det jo slik at flere voksene som er Pedofile er helt vanlige mennesker med egene barn og er gift men har pedofile lyster... Jeg prøver egentilig å si at vi ikke kan dømme alle pedofile men dømme de som gjør pedofile overgrep mot barn da er det en helt klar lidelse.
så masse pisspreik har jeg ikke sett på en gang før! pedofili er ingen legning men en sjukdom! pedofile er gærne folk som trenger behandling!

gidder ikke lese nye svar på denne posten.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
ja, han aatne var jo en gjennomtenkt og reflektert fyr må jeg si.
aatne; kanskje du kan la være og poste nye svar på noen threader? :>

om ikke -du- liker teamet, så er det ikke så grusomt interessant for over 1000 andre å vite det, liksom. det er jo bare å holde seg unna.
original reprint
xaff's Avatar
*Dytte seg inn på morgenkvisten og prøve å la være å ta parti*

mia: Det er jo derfor man poster her. For å dele meninger og viten.
meninger om -tema- ja? han sa jo bare shit anyway. så mye dritt og pisspreik, og at han ikke gadd å lese den mer. ingen meninger som gjelder det diskusjonen handler om? ;>

kan vi komme oss ontopic igjen nå ?:P

xaff, du quota omtrent btw mitt utsagn tidligere i threaden.. heh.
Linuxnerd
I månedens illustrert vitenskap er det en artikkel om hvor vanskelig det faktisk er å definere kjønnene. Der står det en del ting som virker litt skremmende.
Dessuten er homofili faktisk vanlig i naturen også. Mener å huske å ha lest om to hann-pingviner som drev å paret på hverandre. Dessuten har man jo tvekjønnede dyr. Homofile og sikkert andre -file har jo eksistert i alle år.
Jeg mener at man bør se på alle mennesker som likeverdige, men hvis pedofile bryter norsk/internasjonale lover, så må jo de bli straffet og ta konsekvensene av det. De har jo en mulighet til å
styre seg selv.
Men så lenge man kjører en fil som ivaretar den delen som sier at sex'en skal skje på begges premisser så ser jeg ikke noe problemer med det.