Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 758
Jeg jobber med WAP-versjonen av Biip.no akkurat nå, og den begynner å bli veldig bra. Sjekk wap.biip.no (ikke bruk PC-browser, da den er terminal-avhengig - og ikke takler mozilla så bra)

Spørsmålet er hva vi kan legge ut på WAP-siten, som gjør den verdt å besøke første gangen - og deretter, hva som gjør den verdt å besøke videre?

Hva må en god WAP ha, for at du skal gidde å besøke den?

Eksempler på ting: Konkurranser, gratis content (bilder, ringetoner, etc), nyheter, freebies (t-skjorter, klistremerker, etc)... Hva vil DU ha?
Sist endret av Stormen; 13. november 2005 kl. 15:28.
Gratise spill og bilder. Når du gir ut gratise ting så tipper jeg at du får flere besøkere også. konkurranser tror jeg også kommer til og bli bra, hadde vært bra hvis det var gratis og melde seg på da. Fint design har du og
Sist endret av David; 13. november 2005 kl. 15:49.
Vil tro konkurranser kan bli populære.
jeg tror det er en liten ting du glemmer, og det er betydningen av hastighet. du skal tross alt selge ting fra den og da er det aller viktigste at kunden får opp sidene raskt. det tok evigheter å vente på at siden og alle bildene skulle laste, og mens bildene lastet så ikke siden særlig pen ut. selv når alle bildene var kommet på plass gjorde skjermstørrelsen at siden så ganske rotete ut på min nokia med 128*128-pikslers skjem, og det er vel telefoner med omtrent den skjermstørrelsen din hovedmålgruppe har. derfor vil jeg påstå at ulempene med et fancy xhtml-design er langt større enn fordelene.

wml er langt mer hendig. der kan du ha flere ulike "kort" i en fil, og du kan linke mellom disse kortene uten at noe må lastets på nytt. dette kan utnyttes spesielt godt ved å plassere forhåndsvisningen av bildene i hvert sitt kort, slik at brukeren kun får se forhåndsvisning av de bildene hun synes hadde en interessant beskrivelse, og du sparer henne for masse båndbredde og, ikke minst, hun får se flere sider per tidsenhet hvilket skulle bety flere salg, da hun ikke kommer til å sitte å wappe i ubegrenset tid.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm.. Det er notert frittjaaff, og jeg er faktisk helt enig i deg hva lastetider angår. Men på wap.biip.no mener jeg at det ikke er noe problem; da det i hvert fall på min telefon bare tar ca 4-5 sekunder før siden lastes riktig :-)

Anyway, hvis dere går inn på
wap.biip.no
så trekker vi heretter ut en gratis t-skjorte hver dag.. Bare å registrere mobilnummeret for å bli med i trekningen
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Uten å ha browset innom wap siden, men flittig bruker av biip.no. Så håper jeg og ber jeg til gud at du roer ned reklamebruk på den wapsiden. Jeg skjønner jo at dette koster en del penger, og kanskje salgene av sms-tjenester ikke er nok til å dekke kaka, men jeg får stygga av å se alle de reklamebannerene som er dukka opp på biip.no
Håper dette blir et minimum på den wap siden. Da denne muligens kan bli et bra prosjekt. Tror nok jeg kan bruke den etpar ganger ja.
Kudos for det meste med biip.no
WAP
Funksjon > Form

Edit: Noe jeg synes sida du har designa er et godt eksempel på. Den var pen å se på, men oversiktlig. Har ikke testa den i mobilens wap-browser, dog.
Sist endret av Gilgamesj; 16. november 2005 kl. 15:53.