Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1114
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jobber for tiden med to hjemmesider. Den ene er for ungdomsbedrifta vår, Profil ub. Og den andre er en personlig portefølje som jeg kaller Voxel.

Profil ub

Har jobbet en del med HTML og CSS for denne siden. Men det er fortsatt mye som gjennstår.
Siden fungerer i Opera og Firefox, men har problemer som må ordnes i IE og Safari.
Jeg bruker et java-script for å få høyden på meny-div-en til å være lik høyden på innholds-div-en. Dette scriptet tuller første gang man laster inn siden, fordi bildet ikke er ferdig innlastet. Dette må jeg ordne.


Voxel

Har bare jobbet litt med designet for denne siden. Skal starte med kodingen så snart alt er klart.

Konstruktiv kritikk er hjertelig velkommen.
Profil UB siden likte jeg meget godt
Begge to miner meg veldig mye om bedrift template ut. Likte de begge to.
Den første der var skikkelig bra. Den andre ble kanskje litt for lys?
som ZerBox sier syntes jeg den andre ble litt for lys.
Den første kan jeg ikke si så veldig mye om fordi den var fengende og stilren
Den siste av sidene var helt klart den beste. Pen header og god orden! Blir kanskje litt vanlig med alle disse firkantede boksene, men det gjør ikke så veldig mye. Det passet egentlig godt til designet.

Meget bra
Faen du har skills, Kakcoo! Veldig bra sider. Likte bildene som kom ved mouse-over på de forskjellige kategoriene på Profil ub-siden.
Voxel var litt lys, men det er ikke nødvendigvis negativt. Jeg sitter forøvrig på 1280 x 1024 oppløsning, og siden virket veldig liten. Er det den størrelsen du tenker å gå for?
Bakgrunnen på side #1 fungerer, men selve siden er for lite grafisk sett. Litt for 'CSS startpunkt rammeverk'.
Layoutmessig ser side #2 nesten ut som side #1. Er vel ikke noe å trekke ned på utifra bare to sider å se, men instinktivt noe man bør unngå for variasjons skyld når det er snakk om to forskjellige sider.
Enig med froskenfredrik når det kommer til størrelsen på side #2. Jeg sitter på 1920x1200, så det er uunngåelig å legge merke til. Ikke bare når det gjelder utvidelse av bredde og høyde, men også font-størrelse og header. Kan kanskje hjelpe litt med mere kontrast i tekst-elementene, but only for so long.
Anbefaler også å prøve ut forskjellige farger på teksten i innholdet - også overskriftene. Kanskje med økt størrelse på selve siden kan du øke størrelsesforskjellen mellom overskrift og tekst også.
Ellers så liker jeg utførelsen av headeren, selv om konseptet er noget gammelt. Topp-menyen var også OK, men kunne trengt en tune-up -- akkurat det har jeg ingen forslag til foreløpig.
Sist endret av opem; 3. november 2005 kl. 12:55.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg vil ha noen av ditt skillz
Men seriøst, pene sider! Bare få til en pre-loading av bildene på ProfilUB siden, så blir det bra...
#1 var pent arbeid.. Egentlig ikke så mye mer å si der..

#2 var dråpen for lys..
Se der ja

Bedriftssiden har jeg jo sett før (doh, jeg er jo personalsjef og greier), men Voxel hadde jeg ikke sett. Likte den veldig bra. Alle firkantene fungerte bra sammen, og fikk siden til å se pen og gjennomført ut.

Tjaa.. Fin og luftig, og kudos for fargevalg.


PS: Hell-vetica?
jeg likte idéen rundt headeren på voxel, men jeg tror du må jobbe litt mer med den overbretten. først så klarte jeg ikke å bestemme meg om det var brettet skeivt eller ikke. etter at jeg hadde forstørret litt viste det seg at den stod vinkelrett på begge sidekantene, og da går det ikke an å gi bretten en geometrisk tolkning da det er umulig for den å kaste skygge. jeg tror det hadde tatt seg bra ut om du hadde laget bretten litt skeiv og fikset skyggesaken.

den menyen rett under headeren er litt uheldig plassert, avstanden fra headeren til menyen er større enn avstanden fra innholdet til menyen, og menyen er plassert midt i forlengelsen av skillelinjen mellom sidemenyen og det øverste bildet. hvis du vil beholde menyen som det er, ville jeg ha flyttet den helt til høyre. ellers hadde det kanskje vært en idé å få menyen til å gli mer inn i headeren.

ordningen av innholdet likte jeg ikke. det blir for rotete og kjedelig, og det ser altfor lite gjennomtenkt ut. det ser ut som om eneste formål med alle smårutene er å fylle opp plassen. jeg synes bildene og den forholdsvis store fargeforskjellen mellom den hvite bakgrunnen og de blå tekstboksene virker som forstyrrende elementer ettersom siden er så lys, og drar fokus vekk fra den fine headeren. sidemenyen ser halvferdig ut. bilde av en lyspære med idé skrevet oppå er en oppbrukt klisjé som gjør at jeg ikke klarer å ta siden seriøst.

Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av frittjaaff
ordningen av innholdet likte jeg ikke. det blir for rotete og kjedelig, og det ser altfor lite gjennomtenkt ut. det ser ut som om eneste formål med alle smårutene er å fylle opp plassen.
Vis hele sitatet...
Det ér det eneste formålet inntil videre, så det skal du ikke tenke på. Ingen av bildene som er der nå skal beholdes.

Ellers vil jeg bare takke for mye god, konstruktiv kritikk.