Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 6332
Ja, jeg husker det var mye fokus på dette med nødverge/selvforsvar.
Det sirkulerte mye private meldinger og chatlogger fra samtaler mellom de tiltalte og den dreptes venner og familie i tiden rett før og etter han ble funnet.
Husker jeg diskuterte dette med flere som også fikk med seg dette i sosiale medier, hvorpå flere mente det var hevet over enhver tvil at det var ekskjæresten som hadde tatt han av dage.
Noen av meldingene/samtalene hvor hun utrykte sin store bekymring og håpet han snart kom til rette.
Og i andre meldinger/samtaler med andre folk, på samme tid, virka hun helt uinteressert og understrekte at det hadde vært slutt mellom dem da han forsvant.
Det ble tatt ut drapstiltale veldig raskt etter han ble funnet også, politiet hadde hatt sterk mistanke i lengre tid. Ingen drappsak uten lik, så politiet hadde vel ikke nok indisier til å foreta ransakelse og ta ut siktelse før han ble funnet.

Selvforsvar/nødverge ble vel også avvist blankt om jeg husker riktig, da det eneste hun hadde å backe dette med var noen hissige krangler på sms og sosiale medier.
Uansett en rimelig spesiell sak tatt i betraktning gjerningspersonenes kjønn og unge alder.
Det var en sak i rusmiljøet i Trondheim for noen år siden. Hvor en dame ble drept pga han trodde hun hadde stjelt dop, gjerningsmannen og en dame trillet liket rundt i byen i en rullestol og dumpet henne i elven.
Grunnen til at den saken er så spesiell for min del er at jeg og han fyren opprinnelig kommer fra samme bygd og jeg har jobbet med han før han satset alt på ruskarrieren.

Ellers husker jeg de morgenene vi stod opp og alt som var på nyhetene var orderud drapene og Sleipner forliset.
Lukter Surströmming
knert1's Avatar
Donor
Det var jo en sak, bare litt for snever og brutal for norske medier. Så en video av noe som angivelig var bekreftede Sinaloa kartell sicarios. Lurer på hva slags rettssak de hadde hatt og hvor lenge de satt i varetekt... Så mest ut som de bare hadde blitt tatt i nakken og plassert foran nærmeste mur. Har sett mye sjukt, og det meste blir glemt der og da. Men dette tok faktisk kaka for min del. Derfor legges det ut med en spoiler alert. Hvis du ikke er glad i blod, gørr og lidelse, ikke klikk.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Uansett... Begge var bakbundet og det kunne virke som de var like inneforstått med hva som var i ferden med å skje som det jeg var. Det stod en bøddel klar med motorsag, og en annen med kniv. Han første fikk seg en trøkk mot halsen med motorsaga, så ut som han nesten blei dyttet tilbake av smerte med en gang. Akkurat som han i samme sekund innså at det er bare en vei ut av dette, og lente seg frem igjen for så å få hodet sitt brutalt partert mot veggen. Denne var brutal, og fæl, men dette er ikke hva som brant seg fast mest, for han andre fyren som fikk halsen skåret over brukte mange minutter på å dø. Det startet med at han gikk i bakken og de filmet og virket veldig triumferende og fornøyde. Du kunne høre hveselyder av at han forsøkte å puste, og var i smerte, kan vel kanskje heller beskrives som en som forsøk på å skrike, uten stemmebånd. Litt usikker på hva det egentlig var, men det hørtes i hvert fall helt forferdelig ut. Først prøvde de å ignorere det, så måtte han med kniven gå grundigere til verks, men det ga seg ikke, det blei bare værre og mer desperat, lenge... Han skar og skar, men det virket ikke til å ta knekken på han før hodet var over halvveis avskåret. Helt forferdelig, kommer kanskje aldri til å glemme den.

Tenk hvordan våre små "uskyldige" kjøp av illegale rusmidler kan fyre oppunder en drapskultur i andre land. Det er snakk om et ganske stort omfang, og jeg føler dette er relativt underkommunisert i legaliseringsdebatten. Et veldig godt argument for ikke bare å avkriminalisere, men sørge for at vi heller kan produsere reine varer til forbrukeren, holde pengene landet, og heller selv bruke disse pengene til å hjelpe de som ønsker det, eller mere kake til regjeringen.
Kom på en sak jeg ikke hadde tenkt på i sikkert 15 år i alle fall. Den 6 år gamle gutten som ble drept på Smøla for ca 20 år siden. Av ei tilbakestående 17 år gammel jente.
Her på fredelige Nordmøre.
Hun ble første Norske kvinne dømt til forvaring.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Den som dukker opp som fantastiske unge damer - som har tatt noen dårlige valg. Ikke i livet generelt. Bare noen dårlige valg knyttet opp mot samlivsbrudd og andre tidlige identitetskriser.

Og så er de dem død og glemt noen måneder senere. Og alle vet hvor lett det kunne vær unngått. Om bare ikke person A, B eller F gjord akkurat spm dem gjorde. Foreldrene, søsken, som sitter igjen i et bunnløst hull. Ingen som engang prøver å holde dem ansvarlige. Eller dem som oppfører seg som om det var selvforskyldt, fordi rus preget den siste tiden.

For min del klarer jeg ikke aktivere et snev av empati for typiske ubåt-tortur-ofre, men den elendigheten og likegyldigheten mange illustrer rundt døgnfluene som bare er innom «miljøet» på si vei til sin endelige hvile: helvete heller. Faen så mange kaldblodige mordere det er rundtomkring. De vet det gjerne ikke selv, dog.
Må også nevne Scandinavian Star her, etter å ha gjenoppfrisket det relativt dystre minnet med dokumentaren.
Jeg var ikke så opptatt av nyheter på på 80 tallet, men både
Tsjernobyl-ulykken og Palme drapet begge i 1986 fikk meg til å følge med.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Synes denne saken var ganske ganske ille: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...ora-1.14744185

En mann fikk tilnavnet «Leverandøren» internt på et krisesenter.

– Han viste seg ikke frem, men etter beskrivelse fra damene som enten var gift eller kjæreste med ham skjønte de ansatte at det var den samme mannen som i løpet av noen år hadde «sendt» fire kvinner til senteret, forteller Smaadahl.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hva det er, men det er en egen grad av ondskap når man "henter" en kone på andre siden av jorden for så å dumpe henne på krisehjem når man har gått lei.
Sitat av afen Vis innlegg
Synes denne saken var ganske ganske ille: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...ora-1.14744185

Vet ikke helt hva det er, men det er en egen grad av ondskap når man "henter" en kone på andre siden av jorden for så å dumpe henne på krisehjem når man har gått lei.
Vis hele sitatet...
Hvorfor stopper ikke UDI han etter han har hentet en kone? Det er sykt at han fortsetter på den måten og han er frekk nok til å ringe til UDI for å inndra oppholdstillatelse til eks-konene når han går lei.
Armin Meiwes. I 2004 ble den tyske kannibalen Armin Meiwes dømt til åtte og et halvt års fengsel etter at han i 2001 tok livet av og spiste sin elsker Bernd-Jürgen Brandes og filmer hele seansen. Fikk livstid til slutt mener jeg. Så groteskt å hårreisene..

Narumseie (Psykopaten) brukte øks til å drepe et yngre og et eldre ektepar, samt fire barn på horribelt vis. Det yngste barnet var en tre måneder gammel baby, det eldste barnet ni år.
Sist endret av makkamysen; 16. mars 2021 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jentene/Damene fra Norge og Danmark som ble voldtatt og halshugget i marokko. Glad jeg ikke så mer enn 2 sek av videoen.
Fritzl-saken! Et Monsters verk (sansynlighvis syk, veldig syk...).
Wikipedia: Fritzl-saken var en incestsak i Østerrike som ble avdekket i april 2008, da en 42 år gammel kvinne, Elisabeth Fritzl (født 6. april 1966), fortalte til politiet at hun hadde blitt misbrukt av sin far, Josef Fritzl (født 9. april 1935), siden 1977, og holdt som fange siden 1984. Faren hadde sperret henne inne i en liten, lydtett kjeller uten vinduer og med dårlig luft, under familiens hus og hage nær sentrum av byen Amstetten i delstaten Niederösterreich, og hun hadde ikke sett dagslys på 24 år. Hun ble holdt innenfor en kjellertrapp, åtte låste dører, og den nest siste døren var gjemt bak et hyllearrangement. Under fangenskapet hadde han voldtatt datteren utallige ganger, noe som førte til at hun fødte syv barn i kjelleren. Tre av barna – en datter (født 1989) og to sønner (født 1990 og 2002) – hadde vært holdt som fanger i kjelleren hele livet og aldri sett dagslys. Tre barn, født i 1993, 1994 og 1996, hadde Josef Fritzl og hans kone oppfostret i huset over kjelleren. Et barn født i 1996 døde kort etter fødselen, og liket ble brent av Josef Fritzl. Da den eldste datteren falt i koma med multiorgansvikt våren 2008, gikk Josef Fritzl med på å ta henne på sykehus, og dette førte til at saken ble avdekket. Josef Fritzl har forklart at han ville ha datteren for seg selv, og ønsket at hun skulle føde mange barn så hun ikke skulle bli attraktiv for andre menn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Grenfell Tower fire 2017
71 døde og 108 tilskadekomne