Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1127
Har lagt til bestilling på ny pc. Det er ca 10 år siden sist jeg kjøpte en stasjonær pc. Er det noen som har noe og si på HW? er beregnet på gaming.
Tenker spesielt på rammen mot AMD basert HK og cpu.
Grunnen til at jeg spør er at jeg ser komplett har begynt og merke rammen med kompatibelt med i5/i7 osv, men denne sto ikke noe på, samt det står i5/i7 på hjemmesiden til produsenten. er ikke lengre oppdatert på HW så om noen kan rette på meg om bestillingen blir feil...

Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
Har lagt til bestilling på ny pc. Det er ca 10 år siden sist jeg kjøpte en stasjonær pc. Er det noen som har noe og si på HW? er beregnet på gaming.
Tenker spesielt på rammen mot AMD basert HK og cpu.
Grunnen til at jeg spør er at jeg ser komplett har begynt og merke rammen med kompatibelt med i5/i7 osv, men denne sto ikke noe på, samt det står i5/i7 på hjemmesiden til produsenten. er ikke lengre oppdatert på HW så om noen kan rette på meg om bestillingen blir feil...

Vis hele sitatet...
8gb ram holder i massevis. og hvis du skal game vil det lønne seg med i5-2500k istedetfor

Edit: hva skal du med den ekstra sata kablen?
Sist endret av Frufsa; 7. september 2011 kl. 21:29.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det passer finfint sammen.

men, om du går for plain ytelse, så ville jeg ha valgt vekk AMD til en intel i5 2500k, og et Z68 hovedkort, om prisen ikek blir for stiv
hvorfor er i5 bedre en amd sin ? begge er quad men med mindre hz på intel sin ? eller går jeg glipp av noe

bah. skulle lest VS testene av CPU tidligere og ikke sett meg blind på hz. ser i5 kommer ut hakket kvassere en amd sin.
får se om jeg ikke bytter om på bestillingen

følger ikke med kabel til dvd brennern etterhva det sto på komplett, en til den og en til harddisken
Intel ligger et par hestehoder framfor AMD ettersom Intel faktisk har redesignet hele kjernen etter Nehalem kom, det er ingen grunn til å kjøpe AMD utenom å spare penger idag og selv i det segmentet er det realativt close call.

Eneste plassen AMD er verdt å satse på er vel 12core på serverfronten, men den selger ikke så himla mye at det gjør noe.
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
hvorfor er i5 bedre en amd sin ? begge er quad men med mindre hz på intel sin ? eller går jeg glipp av noe

bah. skulle lest VS testene av CPU tidligere og ikke sett meg blind på hz. ser i5 kommer ut hakket kvassere en amd sin.
får se om jeg ikke bytter om på bestillingen

følger ikke med kabel til dvd brennern etterhva det sto på komplett, en til den og en til harddisken
Vis hele sitatet...
Joda, det følger med SATA kabler.

Sitat av Komplett.no
Medfølgende kabler:
1 x IDE-kabel
4 x Seriell ATA-kabel
Vis hele sitatet...
1 til DVD brenner og 1 til HDD. Også har du 2 igjen du kan kose med



Ta også en liten titt her om du vil se mer om ytelsen til de forskjellige CPUene:
http://www.cpubenchmark.net/


Edit; Ser heller ikke noe kabinett.
RAMen er også nokså overkill.
Sist endret av Ruudi; 8. september 2011 kl. 00:13.
kabinettet har jeg fra før av. samt skjerm og mus.

byttet til i5 2500k og billig asus p8z68-v lx
kom på samme prisen om jeg hoppa ned fra 16 gb til 8 gb ram.
er av den oppfatning av at ram er noe man aldri har hatt for mye av igjennom tidene. men men penger spart...


takk for hjelpen.
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
kabinettet har jeg fra før av. samt skjerm og mus.

byttet til i5 2500k og billig asus p8z68-v lx
kom på samme prisen om jeg hoppa ned fra 16 gb til 8 gb ram.
er av den oppfatning av at ram er noe man aldri har hatt for mye av igjennom tidene. men men penger spart...


takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Hva som er "nok" ram kommer ann på hva man bruker pcen til. Skal du game er 8gb mer enn nok
https://imma.gr/30667

får de som måtte lure på hva jeg endte på.
Sist endret av Psych|Com; 8. september 2011 kl. 15:25.
▼ ... over en uke senere ... ▼


Vær obs på at konfigurasjonen med den kjøle enheten jeg bestilte og ram brikkene ikke er optimal.
rambrikken er for høye (5-6 cm) til at jeg kan bruke begge 120mm viftene samtidig på kjøleren ( som forøvrig er massiv)
så måtte ta av den laveste 120mm vifta, ikke at det gjør noe, høres ikke uansett, tempratur er heller ikke noe problem.
Den ekstra vifta står nå i 3.5" bayen og trekker ut lufta fra kabinettet.

Det som bråker på pcen er harddisken. Anbefaler ikke WD black til noen, altfor høye lyder. høres ut som om den skraper seg til døde.

tempraturer er foreløbig lave. 30 grader ved load på GPU og CPU.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Dette er et velkjent problem med slike minnebrikker, men gjort er gjort. Så lenge du kun må sløyfe en vifte er det ikke noe stort problem.

30 grader under stress tror jeg ikke noe på Da er det isåfall snakk om under surfing og svært lette spill. Last ned LinX og Furmark så ser du hva tempen ender på under ordentlig load.
sa aldri under hardt stress ;0) skal teste under skikkelig load på 3d mark senere i kveld. ble montert i går

etter 3t med FEAR og dead island på max settings kom cpu aldri over 60 grader. lå stortsett på 56.
Sist endret av Psych|Com; 16. september 2011 kl. 10:52.