Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3453
Hei!

Jeg bygde med ny pc for en stund siden, og alt fungerer utmerket. Det eneste er at jeg kjøpte et rimelig billig trådløst PCI-nettverkskort, og det er dette som er problemet. Kortet fungerer sikkert helt greit til den prisen jeg kjøpte det for, men det er helt håpløst til spilling.

Jeg vet at kabel er det beste, men dette er ikke en mulighet akkurat nå.

Mitt spørsmål er da, er det noen som vet om et trådløst kort som egner seg bra til spilling? Pris er egentlig ikke et problem, ettersom dette irriterer meg grenseløst mye.

På forhånd takk!
Trådløst internett er 3 ganger så tregt som tråd nett. Alt kommer ann på nettet for det meste.
Om du skal game, bruk kabel!
Om dere to første leste innlegget til TS ville dere vist at kabel ikke var et alternativ.
Sikker på at det ikke er routeren som er treg?
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Om dere to første leste innlegget til TS ville dere vist at kabel ikke var et alternativ.
Sikker på at det ikke er routeren som er treg?
Vis hele sitatet...
Kabel er best fordet

Om du ikke har noe supernett osv..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hvorfor er kablet nett så mye bedre til gaming? I hvilke spill er latency så avgjørende at trådløst "suger"? Jeg spiller Black Ops, HoN og Starcraft 2 uten problemer på trådløst nettverk. Forskjellen er dessuten ikke så stor at gaming blir "håpløst".

Bruker forøvrig et helt enkelt trådløst LinkSys USB nettverkskort. Har aldri hatt problemer.
Sist endret av thomasf; 17. februar 2011 kl. 18:22.
Nå synes jeg dere var veldig offtopic her!
Han skal ha et trådløst nettverkskort ikke begrunneslser til at han skal ha kabel!
Sitat av thomasf Vis innlegg
Hvorfor er kablet nett så mye bedre til gaming? I hvilke spill er latency så avgjørende at trådløst "suger"? Jeg spiller Black Ops, HoN og Starcraft 2 uten problemer på trådløst nettverk. Forskjellen er dessuten ikke så stor at gaming blir "håpløst".

Bruker forøvrig et helt enkelt trådløst LinkSys USB nettverkskort. Har aldri hatt problemer.
Vis hele sitatet...
Jeg merker det utrolig godt i CS og Black Ops, på trådløst stiger pingen opp fra 19 til 200 minst tre ganger i minuttet. Har betongvegger.
det du bør se etter er 5ghz punkt til punkt utstyr. du slipper da unna ting som kollisjoner på nettverket og venting på "din tur" til og sende pakker.
sier 5ghz fordi det ikke er like mye støy der siden de færreste bruker det idag.
Kjøper du 802.11 N 5ghz utstyr skulle du også ha nok båndbredde ,beregn praktisk 70/80 mbps ut av en 300 mbps modulasjon med gode signaler. MER en nok til gamingen din på ADSL linjen dere sikker har.

Om du ikke finner en rimelig trådløs bridge punkt til punkt løsning kan det være at du kan kjøpe et trådløst aksespunkt som BARE den ene kliente kobler seg til. igjen sørg for at du kjører 5 ghz N standarden.
personlig kjører jeg 2 sett med telsey bridger i leiligheten.
Den ene går mot stua der xboxen står. Har hatt 6 xboxer i lan her uten og opplevd at latencyen stiger drastisk pga wifien.


når folk sier at de får latency hopp og plages med wifi er det som oftest for at de ikke har satt det opp riktig. Har du flere brukere på et 2,4 ghz nettverk og skyter igjennom en hel masse vegger er du garantert masse kollisjoner og mye støy. da får du mye brudd som oppleves som pakketap og latency hopp.
Sist endret av Psych|Com; 17. februar 2011 kl. 20:59.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eventuelt kan du investere i Powerline-produkter aka Ethernet over power etc, såfremst du sitter på samme sikringsskap som routeren din.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Eventuelt kan du investere i Powerline-produkter aka Ethernet over power etc, såfremst du sitter på samme sikringsskap som routeren din.
Vis hele sitatet...
Bruk da penger på powerline adaptrene. de første 2 generasjonene hadde særdeles dårlige/ikke eksisterende støy filter, noe som gjorde at det ikke ble stabil latency og modulasjon. Det er også normalt og få mye forstyrrelser når man slår på ting som mobil ladere, micro, vaskemaskin osv om de er på samme kurs.
Trådstarter
26 0
Takk for mange svar!

Det jeg opplever, er at kortet fungerer helt perfekt noen ganger, mens andre ganger er det helt på trynet. Og dette skjer ganske ofte, som er utrolig irriterende. Jeg sitter en etasje over routeren vår, som det er en del andre maskiner og enheter koblet til, så det er kanskje her problemet ligger, ettersom signalet må gjennom et par vegger og gulv frem til pcen min.

Routeren vår er en innebygget router som kommer med altibox pakken, men alle andre pcer og liknende som er koblet til den, har ikke de samme problemene, så jeg tror ikke det er routeren det er snakk om.

Når det gjelder 5 ghz punkt-til-punkt utstyret, vet jeg ikke mye om det. Kan du gi meg en link eller noe den slags til hva som hadde vært ideelt?

Takk igjen.

Glemte det med Powerline adaptrene. Dette er jo også en mulighet, men er dette like usikkert som det kortet jeg har nå? Eller vil et slikt adapter være mer pålitelig?
De går i strømlinjene i huset ditt, og gjør slik at du kan koble til via kabel, uten å sitte x antall meter for langt unna ruteren din til det.
Trådstarter
26 0
Har sett på slike Powerline-adaptere, og tror det blir dette jeg går for. Virker enkelt, pluss at de yter bra i følge anmeldelsene.

Takk for tipset!
D-link DWA-140 fungerer strålende hos meg.

Og til folk som sier kabel er så mye bedre enn trådløst: For noe tull. Er absolutt ingen forskjell hos meg på pingtest.net og speedtest.net .
Sist endret av Grix; 18. februar 2011 kl. 20:30.