Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3083
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann. Har fått innkallelsen min. Jupp, Onkel Totto skal i militæret... Skal møte på Madlamoen i Stavanger 24.september til "dyst" i Marinen. Noen som har vært der tidligere? Evt som har noen erfaringer/hørt noe om stedet? Andre som skal dit?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Tror ikke det er så veldig vanskelig å dimme der om du vil:


29. 05. 2003: Oslo (ANB): En av tre rekrutter ved førstegangstjenesten ved Sjøforsvarets rekruttskole i vår, ble sendt hjem på grunn av helse- eller tilpasningsproblemer.

Totalt møtte 942 rekrutter opp ved militærleiren Madla utenfor Stavanger 20. mars i år. 452 av dem hadde falt fra fra KNM «Harald Hårfagre» bare åtte uker senere, skriver Forsvarets Forum. Det betyr en frafallsprosent på 47,7 prosent før siste oppstilling.
Det er spesielt de psykiske helseplagene som øker hos rekruttene ved Sjøforsvaret.
? Opplegget i rekruttperioden er det samme som før, men mange flere enn tidligere har store psykiske plager. Det er et generelt og bekymringsfullt samfunnsproblem, sier kommandørkaptein Svein Ivar Kristoffersen, sjef for sanitetsstaben ved KNM «Harald Hårfagre».
Han mener det er et stort problem at ungdom ikke klarer ikke å innordne seg det militære liv. Nå etterlyser han endringer i opplegget for rekruttene.
Vis hele sitatet...
Bør nevnes at det der gjelder mars/april-innrykket som er noe spesielt. Da de aller fleste ubrukelige kommer inn med tanke på at de fleste som gjør på noe får utsettelse til å komme inn i juli i stedet. Men ja, det er ikke verdens vanskeligste sak å dimme på Madla. Var vel 4 (av 12) på lugaren min som føyk i løpet av de første dagene. Anyways, Madla = barnehage. Kanskje mer barnehage enn noe annet sted. I alle fall om du havner i riktig tropp. Om du spiller noe instrument kan musikktroppen anbefales. Litt mer slit med proper uniform og det at troppen skal være best til å marsjere, men fordelene med mindre vakt, ikke kjøkkentjeneste, fri kino, først inn på alle velferdsarrangement, tur til haugesund (sildajazz) osv. oppveier for dette.

uansett...nå har jeg vært en fri mann i snart 2 uker, og til alle dere som skal inn nå snart: PRÆHÆHÆ!

edit: Glemte det aller beste med madla: utelivet i Stavanger, lite er som den første helga du slipper ut fra leiren og alle svimler dritings rundt i matrosdressene sine. Det er en syk syk syk opplevelse
Sist endret av liasis; 22. juli 2003 kl. 14:54.
jeg skal i luftforsvaret 21 september på madlaleiren. da treffes vi der da totto?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Ozon: kan du vedde hatten din på. Gjett hvem som skal ut og drekke sammen
Ta å hiv over mobil nummeret ditt i en pm eller noe a, så kan vi jo kontaktes der nede. Jeg kommer ned 3 dager etter deg:/
sitter her inne nå...
Bare venting å kødd første dagen ivertfall.. Men ser dere sikkert når dere kommer dere opp...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
yeah, du får bli med ozon og meg en tur og drekke, flere som skal være med???
Ang. erfaringer:

Var i marinen for noen år siden og det var slett ikke så gale som man skulle tro.

Rekruttskolen var selvfølgelig litt stress med masse løping i skogen o.l. men man lærte masse gøye ting og. Det er faktisk litt gøy å kunne ta fra/sette sammen en AG3

Etter rekrutten tror jeg jeg var litt heldig da jeg satt på eget kontor med egen pc på håkonsvern og tok livet med ro

-Nisse
Husker min først dag på rekruttskolen på Værnes! Jeg dro dit dagen i forveien og måtte flere der som hadde gjort det samme. Vi stakk ut på byen og en pils utviklet seg til en ganske heftig fylle. Så når vi kom tilbake tilbake på brakka låste vi døra og la oss for å sove.På morgene ga vi faen i fanfaren lå å sov. Så kom befalet og banket på, vi sov videre, og kjeftet som faen utenfor døra... 15 min senere kom han tilbake med nøkkel og låste opp. Tro meg han var ikke blid. Vi fikk nøyaktig 30 sekunder på å kle på oss og stille ut.
Ikke akkurat god start på forholdet til befalet...
Er ikke noe spesielt med marsinntaket egentlig, er alle som har tatt fagbrevet høsten før/vinteren som blir innkalt, altså mange handymen. Dessuten er det en fordel og ikke være på juliinntaket, sånn at det ikke er 1599 mann forran deg i matkøen .. Pass dere for Fenrik Eggen
matkøa er da ikke spesielt slit, bare å ha på seg hvitt bandolær det, så kan du snike med god samvittighet

(for de uvitende: hvitt bandolær = vakt)
...er visst et ungdomshjem for jenter tvers over veien der... en som var sammen med meg på FHSK hadde visst opplevd strippeshow når de (jentene) oppdaga at gutta måtte gå streifvakt på andre siden av veien... moralen er - ta med kamera på streif.