Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva mener du om nFFs utvikling?
Positiv 36 33,03%
Negativ 73 66,97%
Stemmegivere: 109. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  67 5428
Hvordan mener dere nFF har utviklet seg gjennom årene?

Etter min mening har forumet, det er veldig trist å måtte si det, blitt mye mer fjortis-aktig. Gjennomsnittsalderen blant brukerene har nok sunket med en god del år og det samme gjelder nok også gjennomsnittsintelligensen. Etter min mening er ikke forumet i nærheten av å være like interessant nå som det var.

Siste 24 timer har jeg bl.a. sett flere diskusjoner om musikkSMAK(omg?! hva er poenget? finnes det ikke andre steder å diskutere musikksmak?), diskusjon om vanntrampoline, en post fra en idiot som ville vite hvor man lærer å hacke og hvor man finner personnr. Dette er bare noen få eksempler, er lite vits i å dra frem flere, dere skjønner hva jeg mener.

Så, hva mener dere? Er veldig interessert i å høre hva nye såvel som gamle medlemmer av forumer har å si om utviklingen.

*edit*
Dersom du deler min mening:
- Hva kan gjøres for å forbedre kvaliteten på postene? Strengere moderatorer? Lavere terskel for utestenging av brukere? Nye regler? Kom med forslag!
Sist endret av steffen; 5. juli 2003 kl. 02:51.
jeg er egentlig ganske enig, forhåpentlig hvis er ikke jeg en del av problemet?
Trådstarter
29 0
Forhåpentligvis ikke men husk at jeg ikke er ute etter å peke ut syndebukker, jeg ønsker bare et bedre forum
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jeg ble introdusert for nFF som en videreføring av Radikal/norsk-undergrunn.as. Det har, slik jeg ser det, utviklet seg fra å være et forum med hovedsakelig fokusering "undergrunnstema" til å bli et mer allment forum for generell diskusjon.

Selve nytteverdien av å lese forumet har vel sunket (det er hvertfall vanskeligere å filtrere ut "nyttige" tråder), men underholdningsverdien er derimot blitt større.
Sist endret av Dekilaz; 5. juli 2003 kl. 02:56.
Trådstarter
29 0
Jeg kom derfra jeg også, men jeg husker at også det forumet ble dårligere og dårligere etterhvert som forumet vokste.

Jeg er (var?) her for nytteverdien, men den forsvinner kanskje sakte men sikkert?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
etter en stund gir man opp å kjempe, og inser at ett forum er summen av dets brukere.

det var alt jeg hadde å si om den saken
Når man er på forumer er det alltid en haug med tullinger hvis forumet har eksistert en stund. Er vel et enkelt regnestykke dette.
Av ti brukere som regger seg forsvinner 8 etter få poster, 1 vil være en totalt n00b (jada, jeg vet at uttrykket er en smule fjortis, men det illustrerer det hele så bra) og 1 vil være en man faktisk synes er fin å ha her på forumet. Jeg er enig med deg på alle punkter (skjønt, jeg har ikke vært her superlenge. Ei lita stund, ikke noe mer ), og jeg synes forumet har blitt en del verre på kort tid. Om det er håp? Tja, kanskje litt strengere moderering i noen forumer, men lets face it: noen kategorier er mer utsatt for bs/spam enn andre. Jeg stemmer fremdeles for det gode irc-forslaget om en enkel test for å kunne registere seg på nff
Lurer litt på hva folket mener med før ? Steffen som startet tråden står jo registrert Feb 2003, Ioyvner Jan 2003..

Og jeg mener at 1 av 10 er å ta i hardt, vil nok heller si 1/50, og da er jeg snill.

I min mening har dette blitt ett forum som alle andre forum, ikke noe spesielt ved det, og ikke noe mer 'freak forum' enn ett f.eks gamer forum.

Edit:
Eksempel: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=18524
Sist endret av KozmiC; 5. juli 2003 kl. 03:25.
Trådstarter
29 0
nso: du har nok rett i det, man står nok egentlig ganske maktesløs, selv som moderator, når et forum opplever en så stor vekst som nFF har.
Sist endret av steffen; 5. juli 2003 kl. 03:19.
Uhm.. du er jo regga den 12 februar, var du med her før da ?
Trådstarter
29 0
Opprinnelig postet av KozmiC
Lurer litt på hva folket mener med før ? Steffen som startet tråden står jo registrert Feb 2003, Ioyvner Jan 2003..
Vis hele sitatet...
jeg var med i norsk undergrunn og jeg har vært her under et annet navn siden 2001, så jeg vet hva jeg prater om.
Opprinnelig postet av KozmiC
Lurer litt på hva folket mener med før ? Steffen som startet tråden står jo registrert Feb 2003, Ioyvner Jan 2003..
Vis hele sitatet...

Tja, ting har forandret seg siden jeg registrerte meg tidlig i januar. Kanskje er det jeg som har forandret meg, hvem vet. Det virker iallefall på meg som om det kommer stadig fler newbier her.
Og jeg mener at 1 av 10 er å ta i hardt, vil nok heller si 1/50, og da er jeg snill.
[/url]
Vis hele sitatet...
Tja, det var et eksempel. Og det er også et definisjonsspørsmål :>

Forøvrig er det helt greit for meg at nff er mer et generelt forum som dekker mange ting. Det er vel heller få av de IT-realaterte forumene som er unike og høyere nivå enn alle de andre der ute (kanskje med unntak av warez på norsk), og alle de andre forumene finnes stortsett andre steder (igjen, kanskje ikke på norsk). Poenget er at nFF blir en slags "jack of all trades, master of none", og det legger et godt grunnlag for diskusjon og informasjon. Og dessverre en større sjangse for at det kommer tullinger hit. Uansett tror jeg nFF vil overleve ekspanderingen. Forskjellen fra en del andre forumer er at admins/crew er litt mer personlige her, og det gjør seg fint når det kommer til sletting o.l.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Men grunnen til at det har blitt ekstra ille i det siste er vel at man nådde den kritiske brukermassen som skal til for at forumet blir allment kjent. Mulig linken www.digi.no hadde i forbinelse med matrix også spilte en stor rolle. (vet det mange mener at dette startet for lenge siden, men syns de siste 2 mnd har vært ekstra ille) en annen ting er vel at når jeg registrerte meg for litt over et år siden så måtte man registrere seg for og i det hele tatt se forumene. Det gjorde miljøet mye mer lukket. Nå så kan jo gud og hvermann legge en link til en av tråene og tiltrekke mye rask..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av KozmiC
Eksempel: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=18524
Vis hele sitatet...
Å trekke frem ting fra trashforum som eksempel blir vel feil.

[edit]
men ja.
jeg sier meg enig i at kiddiefaktoren har lagt tykt utenpå i det siste, og at det har blitt gjort lite med det.
kan komme med argumenter som at vi ikke har tid/krefter til å gå igjennom alt.. men faktum er at vi gjør det men enkelt og greit overser det.
enkelte vil kunne erindre en episode for kort stund siden da dette førte til at jeg mer eller mindre eksploderte, og tok en av mine årlige "jeg er admin gjør som jeg sier" powertrips, grunnet slik "kiddiefaktor"

vil ta ett krafttak fremover og kjøre aggessiv og restriktiv politikk på threader som ikke har noen nytteverdi (post dritt og dø).
håper dette i det minste vil få gjennomsnittsalderen til å virke ett par dager eldre enn den er nuh.
Opprinnelig postet av steffen
jeg var med i norsk undergrunn og jeg har vært her under et annet navn siden 2001, så jeg vet hva jeg prater om.
Vis hele sitatet...
Og du er ?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jeg er uberhaxor og gjetter "uno"
å denne tråden har jeg ventet på.... jeg har hørt om det minst 20 ganger på irc... ogf jeg må si jeg legger merke til den enorme mengden medlemmer selv... jeg ser folk med over 100 poster... og jeg kjenner ikke igjen nicket (shame on me). det kan jo selvfølgelig ha med at jeg ikke setter min fot i dopforumet, eller lunix/unix delen, ettersom jeg ikke har den ringeste aning på slike ting. men altså, jeg ville bare si at jeg legger merke til økningen, og at ja det er økning i "dumme" poster, men jeg ikke si meg enig i forslag som begrenser adgangen hit.

(og, jeg er vel en av de som har hatt befatning med nFF i lengst tid, som mod ol... kom fra norsk-undergrunn.as som mod der, og nFF er ikke på langt nær så ille til som overnevnte var da det gikk nedenom og hjem... )

mm
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
meitemark: husker egentlig ikke at ua var så gale jeg.. men du vet hvordan det er med gresset på andre siden av gjerdet men når du sier det så stemmer det nok at fjortissfaktoren var skyhøy der på slutten.

men ja.
mer restriktiv politikk kan ikke skade.
tror heller ikek vi skal gå over til tvunget registrering igjen.. det vi kom frem til var at vi fikk utrolig mye mer "døde" users enn vi likte, og det var vel dette som var noe av motivasjonen når vi gikk "public"


er greit når brukere kommer og tar en i nakken og fillerister iblandt er lett å begynne å gi faen i ting.. men slik er det vel med alt
Trådstarter
29 0
Opprinnelig postet av nso
jeg er uberhaxor og gjetter "uno"
Vis hele sitatet...
stemmer noen som vet hvorfor jeg ikke får logga på den kontoen?
Trådstarter
29 0
Opprinnelig postet av nso

mer restriktiv politikk kan ikke skade.
tror heller ikek vi skal gå over til tvunget registrering igjen.. det vi kom frem til var at vi fikk utrolig mye mer "døde" users enn vi likte, og det var vel dette som var noe av motivasjonen når vi gikk "public"
Vis hele sitatet...
det har du nok helt rett i.

men hva foreslår folket at man kan gjøre?

et forslag kan være å lage en ny "level" til brukere, ett nivå under "VIF", som har tilgang til et non-public forum. så kan VIF'ene dele ut access til brukere de ser bidrar positivt på public forumene. dette vil selvfølgelig danne et skille mellom nye og gamle/verdifulle brukere, men det gjør ihvertfall at de gamle brukerene blir her. jeg vil tro et slikt forum kan ha stor nytte for mange, selv om det blir lavere aktivitet på postene.

det var bare noe jeg tenkte på i farta, men det har vel mange ulemper også.

*edit* jeg har ikke erfaring med administrasjon av vBulletin, men jeg antar at det jeg foreslo er teknisk mulig? hvis ikke, glem forslaget.
Sist endret av steffen; 5. juli 2003 kl. 04:32.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Personlig tror jeg at å dele opp forumet i flere nivåer på den måten, blir bare teit. All seriøst og saklig diskusjon blir da borte for vanlige, og nye brukere, og forumet blir da (enda mere) uintressant. Derav ingen rekrutering.
En såpass økning av brukere på forumet drar jo med seg både positive og negative ting.

Det negative er jo som du sier at det blir mange fjortiser på forumet, og mange av postene blir usaklige, men vi må jo også se på det positive som er at det blir mer aktivitet og jo flere brukere, jo mer kunnskap. Slik blir det enklere å få hjelp blant annet.
hm. en tanke jeg bare fikk. du er registrert i februar 2003 og har 31 poster. det sier ganske mye om at du faktisk ahr vært her ganske lite, og dermed ikke har kunnet SETT utviklingen til nff. så hvor i hælvette kommer denne threaden din fra? søpla? hvis det er som du sier at du har vært her siden 01 med et annet nick, så hvorfor ikke være mann nok til å bruke DEN accounten da, så vi vet hvem vi faktisk har med å gjøre her? eller kanskje du ble banna? :>

nFF er et av de forumene jeg noensinne har sett med best kvalitet når det finnes så mange aktive brukere som det faktisk er. mye av grunnen til det er admins og administratorer som faktisk GJØR jobben sin, og som ikke bryr seg en dritt om hva personen det angår synes om at en post eller tjue blir trasha eller sletta. hadde det ikke vært kvalitet, hadde de brukerne som har vært her noen år nå (det vil si så og si alle vifsa, og sikkert noen til) forsvunnet for -lenge- siden. at det kommer små drittunger i flokk noen ganger er noe man må venne seg til når det finnes så mye drittunger der ute med pc, men vi kaster de jo bare ut igjen når de oppfører seg som i barnehagen anyways.

at du sier at "OMG! musikksmak kan man jo diskutere et annet sted!" er jo bare idiotisk. hvorfor skal man ikke kunne diskutere musikk her? det blir jo det samme som å si at "musikk kan du diskutere på musikkforumer, design på designforumer, drugs på drugsboards" osv. hvorfor kan man ikke ha en jævla digg blanding av alt på et sted? du er teit. forøvrig kan du jo forsåvidt bare ta med sekken din og gå igjen, hvis det du har sett er så jævla ille som du skal ha det til, ikke sant?
det er ikke til å unngå at på et middels stort board som det her, kommer det threads som ikke er noe særlig, egentlig. det er jo ikke verre enn å la være å lese de, så slipper man også å irritere seg over det? hvis ikke allerede administratorene har trasha det, hvis det var så ille da.

en annen ting med nFF er også selvfølgelig irc-kanalen. man blir faktisk KJENT med folka som henger her, og nFF blir dermed litt mer enn bare et board man finner svar på for mange, det blir også en hel liten "omgangskrets" på nett, om man kan kalle det. jeg har også møtt endel av de på ordentlig nuh (ooh, jeg er såååå nerdiegirlie, ikke sant? shame on me!), og det er jo dødskult. rocker hesten.

nff eier rumpa di. så det så. både for to år siden, og nå. og alltid.
Sist endret av mia; 5. juli 2003 kl. 11:55.
Opprinnelig postet av intenzo
Hvorfor skal noen trashe denne tråden?
Vis hele sitatet...
Fordi denne tråden er et direkte angrep på brukere som propel

mia: Se hva nso / steffen skriver litt opp i threaden. Hvor de kommer frem til at han før kalte seg uno...
Sist endret av morten; 5. juli 2003 kl. 15:23.
Opprinnelig postet av mia
hm. en tanke jeg bare fikk. du er registrert i februar 2003 og har 31 poster. det sier ganske mye om at du faktisk ahr vært her ganske lite, og dermed ikke har kunnet SETT utviklingen til nff. så hvor i hælvette kommer denne threaden din fra?
Vis hele sitatet...
jeg er registrert mai 2002 og har 145(146) poster, men jeg er her allikevel ca. daglig. gidder bare ikke poste
jeg har ikke vært her like lenge som veteranene, men jeg har nå vært her lenge nok til å se en utvikling... det har kommet mange fjortiz-cs-übergamer-fjortis-fjortisser her som starter nye dustete tråder og skriver bare makkverk i andres tråder. Men det har jo også kommet noen andre gode forum-mennesker

Litt synd at noen av de gamle veteranene har forsvunnet også
Opprinnelig postet av morten
Fordi denne tråden er et direkte angrep på brukere som propel

mia: Se hva nso / steffen skriver litt opp i threaden. Hvor de kommer frem til at han før kalte seg uno...
Vis hele sitatet...
jeg leser da alltid hele threaden før jeg poster et svar, morten.
jeg var litt aktiv i begynnelsen når jeg regga meg her, men interessen for forumet har dalt i takt med at antall fjortisser øker...er innom nå og da, poster av og til i hardware forumet, men alt annet finner jeg temmlig uinteressant. å diskutere med folk som ikke er i puberteten enda finner jeg ikke så veldig kult, med noen unntak da seff, jeg drar ikke alle over en kam her nå.

dette er jo noe som egentlig ikke moderatorene kan gjøre noe med heller, de gjør så godt de kan. er det at forumet blir kjent, og drar med seg all slags "rask" inn her :P
Har sett fenomenet blitt referert til som "the summer slow down" på andre forum.

Noen av grunene til at mange av de eldre brukerene er borte er at studenetene har drad hjem til bygda der de ikke har bredbånd, de eldre har slitsom sommerjobb som gjør at de ikke gidder å gjøre noe seriøst på fritiden, så de tilbringer mindre tid fåran dataen, og mange er i full jobb.

Fjortisene derimot har mye fritid da de har sommerferie fra skolen, så de tar litt over forumet.

Dessuten er det færre store prosjekter på gang, så det er mindre sakelig å snakke om.
"det beste tegn på at et forum begynner å miste kvaliteten er når det kommer slike klage-treads"..

Men sant, det er faktisk mindre fornuftig å lese her enn før, derav mine få poster i det siste.. gidder ikke lenger å svare på poster hvis jeg ikke har noe veldig viktig å si i de.. Men har nok lest nesten alle postene her (utenom rus, og unix)...
har ikke vært her så altfor lenge men er ikke aktiv meldlem i noen andre forum pga at dette forumet er ikke spesifisert i en retning det tar for seg alt, noe som jeg synes er bra.

seff blir det mye trash på et forum når det når en viss størrelse å er public. men folk må jo huske at mening med et forum er jo å dele information rigth ?
og siden det er flere fjortiss cs freaks nå en før som ikke vet så mye å tror de er gud fordi de har lært seg å scanne porter, så er det bare en ting å gjøre med det. sørge for at reglene blir litt mer strengere, å terskelen for utkasting litt lavere.
å til the elders (no offence) som sier at det ikke var så mye trash før. så er det jo fordi man på de siste 3 årene har hatt en eksplosiv utvikling når det gjelder tilgang på internett å kunnskap gennerelt sett.

seff er det fortsatt the elders som kan mest å som er mest sammenlignbar med gud i dette tilfellet men de forlatter jo forumet en gang de og. og jo flere 14ïss cs freaks som lærer at ikke alt er CS, hacking av mailkontoer, og at man faktisk har en del uskrevne ettiketter og regler på internett samfunn som dette jo bedre. men dette krever admins som er våkne og følger med. noe som jeg synes våre admins her gjør. men de kunne nok ha vært litt strenger på utkaster delen.

sist vil jeg bare si: husk at du også var n00b en gang.....
Opprinnelig postet av propel
kan noen trashe denne tråden nå ?
Vis hele sitatet...
hehe, nope, nå slike som du begynner å ønske at tråden skal stenges, så skjønner man at dette er på vei til å bli en MEGET god og oppløftelig tråd, altså slike ting man skulle ønske kom oftere. ergo, denne tråden stenges ikke... litt rydding kansje, men ingen stenging.

Kongen: hum, point, viste ikke at dette fenomenet hadde noe navn.

men altså, hvis det er tråder folk synes at er idiotisk, så lar man vær å poste i den, finner man tråder som er fubar med masse idiotposter, så bruker man linken for å rapportere posten/tråden til oss i crew. personlig synes jeg at vi får alt for få tilbakemelinger fra medlemmer om slike tråder, og på den måten får vi jo ikke tatt de med en gang, før det blir lange og idiotiske tråder.

Skriv gjerne fyldig hva dere mener er GALT med tråden, men ikke i tråden. da er det litt lettere for oss i crew å skjønne hva som er problemet.

...sukk... jeg skjønner at det er flere som savner muligheten til å kunne tenke/si at dette er et "undergrunns forum". Det er det ikke, og kommer ei heller aldri til å bli. og om det noensinne har vært det, så har det ikke vært det lenge. DETTE er et diskusjonsforum der det meste kan diskuteres, med visse untak slik som (men ikke limitert til): fotballsaker(sport generelt), bil/rånesaker og ting som gjelder 'ikke offentlige' enkeltpersoner(info om personnr, bosted, hele navn, mobilnummer...).
Personhets er ei heller ikke populært her.

men istedenfor å sette opp store forbudskilt, om det som ikke hører hjemme her, så thrasher/sletter vi heller postene når vi finner de, eller når vi får høre om de.

nå skal jeg ikke oppmane til selvjustis... men ser folk idiotiske poster så send av gårde PM til den som starter tråden eller de som gjør at den sporer av og si at det er feil oppførsel. Vi som er crew har ikke tid til å ta oss av enkelttilfeller, vi må rase rundt å holde orden på ALT, så ser dere noe dere mener er feil, send PM!

meitemark
Opprinnelig postet av mia
jeg leser da alltid hele threaden før jeg poster et svar, morten.
Vis hele sitatet...
Så denne posten til steffen fikk du ikke med deg?
jeg var med i norsk undergrunn og jeg har vært her under et annet navn siden 2001, så jeg vet hva jeg prater om.
Vis hele sitatet...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Jeg likte nff bedre før denne tråden.
original reprint
xaff's Avatar
Er enig med mia og nso, man får seg til slutt en omgangskrets når man vanker lenge nok på et forum.

Hvis du er så lei av at folk oppfører seg "feil", så kan du begynne med å slutte å:

1. Lese tråder som du ikke liker
2. Svare på "teite" tråder
3. Lage slike tråder
4. Henge her.

Som nso sier, "ett forum er summen av dets brukere."

(Og kan vi ikke diskutere musikk, kan vi heller ikke diskutere AMD og Intel, eller CRT og LCD. Når alt kommer til alt, er det bare en smakssak.)
Så hvorfor laget du denne tråden?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tja, jeg har litt vanskelig for å danne meg en omgangskrets uten å ta i bruk irc ol

Litt offtopic.



Edit: Håper alle ser ironien i å poste en tullepost i en tråd som diskuterer akkurat dette temaet
original reprint
xaff's Avatar
kermit-, asså, jeg følger bare trenden med å ha en urteit 1337'ende post.

Er ikke min skyld, det er samfunnet.
Opprinnelig postet av morten
Så denne posten til steffen fikk du ikke med deg?
Vis hele sitatet...
så jævla kverulant da. jeg siterer min egen post;

"hvis det er som du sier at du har vært her siden 01 med et annet nick, så hvorfor ikke være mann nok til å bruke DEN accounten da, så vi vet hvem vi faktisk har med å gjøre her? eller kanskje du ble banna? :>"
hvis du hadde gjort som du sa mia, hadde du visst at han ikke får logget på den kontoen,noe han sa på side 1
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er vel kanskje nevnt sånn delvis før, men for å påpeke det, når noen poster en Bullshit-thread, så er det absolutt beste du kan gjøre, er og rapportere den til crew, for så og drite i den. Det blir bare teit med en hel thread med teite replies, eller replies som sier hvor teit author er.

I tillegg gjør dere bare threaden aktiv, som igjen inspirerer til flere replies.

Visdomsord fra Sofa
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hmmmm.....personlig finner jeg iblant stor glede i å ydmyke og drite ut nye fjortisser som tror de er gud og har funnet svara på alle spørsmål. det er riktignok en irriterende rase, men de setter i blant en viss "touch" på en del poster, i og med at folk blir inspirerte og sinte av å lese denne typen ignorante poster som her omtales...... uansett, for mye kan i blant bli for mye. putt de verste i trash-forumet og be fjortissene slutte å lese for mye i sofies verden. jeg er i grunn lei av å bli diktert slik sett av pre-pubertale hormonbomber.
Apraksin, høres ut som om du er en del av problemet. Krangler og bumper dårlige poster.
Synes forumet er helt fint. Såklart er det en del tullinger som bare poster dritt, men det må man bare leve med. Crewet gjør en iherdig innsats og hører på oss brukere i enkelte sammenhenger.

Noe jeg alltid har likt her er at adminene aldri har vært direkte strenge. Så lenge man følger de særdeles humane reglene her på forumet så slipper man bråk. nFF er veldig fritt i forhold til mange andre forumer og det er bra. Mange andre boards har f.eks trua meg på livet pga. avataren min etc. etc. og det sucker jo?
Sist endret av Nichotin; 6. juli 2003 kl. 19:23.
hm. postcounten min er absolutt IKKE til å skryte av med tanke på at jeg har vært med nFF-forumet siden de reklamerte for det på gamle radikal-boardet. men jeg er her støtt og stadig uansett. jeg syns forumet utvikler seg mer positivt enn negativt alt i alt.
Er det ikke sånn at en alltid husker 'de gamle dagene' som om det skulle vært paradis iforhold til present time? If so, ville det ikke være idiotisk å sammenligne?
Og ja, det er flere "fjortiser" og folk som normalt ikke ville funnet\oppdaget nff her, hadde det ikke vært for at vi er 3000 stk.
Men er dette negativt?
Og vi kan i bunnoggrunn ikke gjøre det så gæli iogmed at vi blir fler og fler..
Og for å heve kvaliteten må vi vel først bli enig om hva 'kvalitet' er.. Om du mener at folk som spør etter hjelp ikke er kvalitet så er jeg uenig. Trenger folk hjelp og får det, så ser ikke jeg noe negativt i det.. Selv om de trenger hjelp til noe jeg synes er elementært. Alle vet det finnes alltid noen som er mer hardcore enn seg selv, so dont bite em noobs.
Opprinnelig postet av Tical[FS]

Og for å heve kvaliteten må vi vel først bli enig om hva 'kvalitet' er.. Om du mener at folk som spør etter hjelp ikke er kvalitet så er jeg uenig. Trenger folk hjelp og får det, så ser ikke jeg noe negativt i det.. Selv om de trenger hjelp til noe jeg synes er elementært.
Vis hele sitatet...
Du har et flotters poeng MEN mye av problemet her er at mange nye og gamle "fjortisser" har det for seg at kvantitet er bedre enn kvalitet. Tror "support" threader stort sett aksepteres i motsetning til spam, noe som gjør at det er lett å skille gullklumpene fra gjørma.

TG forumet ble totalt tatt over av fjortissfaen som ikke lagde annet enn drit og ødela alt for de litt mer seriøse på forumet, og så lenge det ikke skjer her syntes jeg nFF er et nydelig forum og henge på! Her tar crew på seg rollen som seriøse moderatorer noe som gjør at det stort sett holder seg seriøst og artig her.

Angående om det var bedre før veit jeg ikke my eom siden jeg er såpass ny. Men den tiden jeg har vært her har jeg ikke merket mye forandring utenom noen nye medlemmer som har dumpa innom å laga tull, men har også lagt merke til at enkelte har skjerpa seg massivt etter et par "advarsler".

Alt i alt syntes jeg forumet forstatt er grunnlagt på kvalitet, og de få som trekker det ned kjapt får "behandlingen" de fortjener
Jeg syns nFF var bedre før, men slik er jeg bare. Jeg savner 386'en min også så...
Uansett, crewet gjør et bra jobb, men hvis 75% av brukerene er lamers så trekker det ned uansett hvor bra forumet er ellers.
Har vært med fra starten av, og mener seriøst at det var bedre miljø før.
Synes ikke det har blitt så mye verre, greit nok at jeg bare har vært et sånn innom-innimellom-når-jeg-husker medlem i et par år (og ser bare en liten brøkdel av alle poster), men alikevel...

Siden rundt februar i år eller deromkring ble det vel en del mer fjortisfaktor blandt nye medlemmer, men jeg synes det har forbedret seg litt.

Polls derimot... Virker som hver tredje person som funderer på noe hiver opp en poll eller ti...

Synes denne pollen burde ha ett ca. det samme valg også