Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5262
Han ringer rundt å lurer folk trill rundt.. en smart å intlegent fyr

artikkel om han i vg:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63861
Ahh, jeg digger Richard!

Mannen må jo ha nerver av stål...
King of Spooning
Acidous's Avatar
It's the man!
He's good!
Uh-huh.

Morsom fyr han Richard, ja...
Social engineering på sitt beste
Ministry of Love
sptz's Avatar
Er siktet for ca 100 bedrageri forbrytelser, der han blant annet har narret utenlanske diplomater og meget norske politisjefer også forventer du ca et år i buret.. tror nok herr Ringheim er litt for optimistisk.. mulig han får litt avsalg av dommeren siden han bare er 19, man vet jo aldri.
▼ ... flere år senere ... ▼
HaHa
Interresangt og en forum post som omtaler meg selv.

Forövrigt mr. spetznaz så ble jeg i Ryfylke Tingsrett dömdt til 14 måneder fengselstraff, men dette var en deldom.
Deldomen betydde at 7 måneder var Betinget og 7 måneder ubetinget.

Av den ubetingete delen ble det lagt 30 dagers fradrag for 11 dagers avtjenet varetekt, den ubetingede domen er da i realiteten 6 måneder. Den betingede domen er 7 måneder.

Da jeg bor i Sverige, og saken etter noen år ble overfört til Sverige for avtjening, var den faktiske straffen av Kriminalvården i Norrköping definert slik:

Dom 6 måneders fängelse, av disse skal 2/3 avtjenest pr svensk lovgivning, itilegg kom 38 dagers fradrag pga hög belastning på det svenske soningssystemet. Den faktiske tiden jeg tilbringte i fengsel var altså da 82 dager.

Disse 82 dagene tilbringte jeg på Sörbyn kriminalvårdsanstalt, dette er et "semi luksus" fengsel
(uten mur og gjärder osv) i Umeå området, det er en så kalldt Åpen Anstalt. Du kan gå fritt ca 2 KM runt "brakkene" i idylliske miljö, med strand og badeplass ca 600m fra ommrådet. Det drives melkeproduktion som sysselsetning, og selv kjörte jeg traktor for 9,58 kr i timen.

Etter de 82 dagene i Fengsel hadde jeg avtjent hele straffen min. Den betingete delen er automatisk avtjenet om så lenge jeg ikke begikk noen nye straffbare innen prövetiden gikk ut.

Om du genereldt er interresert i saken kan du se dokumentaren Svindleren av Pirraya film, her er en link: http://cdon.no/film/svindleren-569540

Ja, som du foresten da okså har lagt merke til så ble jeg nå medlem i forumet deres okså, om det går bra.

Ha en fin dag.
Sist endret av Ringheim; 26. desember 2008 kl. 10:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er en av dem som ble ramma av denne drittsekken i min jobb, og mista nattesøvna av det i en periode. Det er mulig enkelte av dere synes det er gøy, og at RR gjør en samfunnsinnsats ved å påpeke svakheter med systemet. Alt jeg vet er at hvis jeg treffer RR på gata får han en knyttneve i fjeset. Han har lagt beslag på store ressurser som med enkelhet kunne ha krevd menneskeliv.
Å, ikke grine nå DonTomaso, som regel er du den første som er ute og slenger med kjeften!
La nå DonTomaso få gin RR litt inn da, skulle bare mangle, såpass tåler vi her på nFF.

Koselig at du er blitt medlem RR , om ikke noen da svindler oss, og gir seg ut for å være ham.....
Sitat av Potrick Vis innlegg
Å, ikke grine nå DonTomaso, som regel er du den første som er ute og slenger med kjeften!
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at jeg ikke er så feig og ryggradsløs at jeg får tilkalt åtte redningshelikoptre og fire båter fordi jeg feiker en nødlanding med fly til havs.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er en av dem som ble ramma av denne drittsekken i min jobb, og mista nattesøvna av det i en periode. Det er mulig enkelte av dere synes det er gøy, og at RR gjør en samfunnsinnsats ved å påpeke svakheter med systemet. Alt jeg vet er at hvis jeg treffer RR på gata får han en knyttneve i fjeset. Han har lagt beslag på store ressurser som med enkelhet kunne ha krevd menneskeliv.
Vis hele sitatet...


Hey DonTomaso

Det er veldigt beklageligt om du har blitt lidende av noe som jeg har gjort, dette er i såfall bare og beklage.


Det er derimot en sak jeg forundres over, hvilket av de 3 selskaper som er blitt ökonomiskt rammet av meg jobber du for?

De eneste som har lidd Ökonomisk tap fra det som jeg har gjort er
Statoil, Shell og Elköp på Sartor senter.

Statoil har så mange "nuller" på bank kontoene sine, så de uroer jeg meg egentlig ikke for, og Shell har enda flere "nuller" på sine bank konto.

Den tidligere eieren av Elköp på Sartor senter ansatte (som privat person) en gang en veldig när venn av meg som sesongsarbeider,
og han behandlet ham ikke bra i det hele tatt, og det er grunnen til at jeg satte dem i en mindre begrenset ökonomisk ubalanse.

Det finnes en 4de part som har blitt ökonomiskt rammet av meg okså, og det er den Norske staten, men jeg vil väre så frekk at jeg påstår at de til slutt har fått mere bra en dårligt ut av det.

For hva det er verdt, så har de övrige (Statoil, Shell or Elkjöp) alle fått sine penger tilbake, og med rente til og med!

Så, når du forklarer til meg (og de övrige leserne) at du har värt sövnlös om natta på grun av meg, så lurer jeg på om det var på grunn av Elkjöp, Statoil eller Shell sitt ökonomiske tap?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Forskjellen er at jeg ikke er så feig og ryggradsløs at jeg får tilkalt åtte redningshelikoptre og fire båter fordi jeg feiker en nødlanding med fly til havs.
Vis hele sitatet...
Og hva har dette med feighet og gjøre? Get over it!

Credz for slike påfunn, og velkommen til forumet RR.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Koselig at du er blitt medlem RR , om ikke noen da svindler oss, og gir seg ut for å være ham.....
Vis hele sitatet...
Jeg tilbyr enhver moderatorm mitt mobilnummer for og bekrefte min identitet om det er önskeligt, send meg isåfall en epost.

Lager også denne posten, som i form av at jeg publiserer lydopptak aldrig för publisert i seg selv burde bevise hvem jeg er.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=122039
Sitat av Potrick Vis innlegg
Og hva har dette med feighet og gjøre? Get over it!

Credz for slike påfunn, og velkommen til forumet RR.
Vis hele sitatet...
Jeg er over det forlengst. Gi meg nummeret til mora di, så skal jeg ringe ei natt og si at du er død. Det er omtrent på linje med "genialiteten" til det feige svinet RR.
Sitat av Potrick Vis innlegg
Og hva har dette med feighet og gjøre? Get over it!

Credz for slike påfunn, og velkommen til forumet RR.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke fortelle hva du synes er så beundringsverdig med påfunnene før du forsøker å diktere hva andre skal synes.
Antar du synes han er modig, flink eller morsom på en eller annen måte, og du må gjerne fortelle hvorfor han oppfattes slik av deg mens andre ikke gjør det. Tenk for et forum dette hadde vært hvis alle kun skulle skrevet "Credz ass!".
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er over det forlengst. Gi meg nummeret til mora di, så skal jeg ringe ei natt og si at du er død. Det er omtrent på linje med "genialiteten" til det feige svinet RR.
Vis hele sitatet...
Ved nærmere ettertanke forstår jeg at slike handlinger har konsekvenser.
RR burde begynne med "ringe på og stikke av" istedet. Like modent igrunn.
Sitat av Ringheim Vis innlegg
Hey DonTomaso

Det er veldigt beklageligt om du har blitt lidende av noe som jeg har gjort, dette er i såfall bare og beklage.


Det er derimot en sak jeg forundres over, hvilket av de 3 selskaper som er blitt ökonomiskt rammet av meg jobber du for?

De eneste som har lidd Ökonomisk tap fra det som jeg har gjort er
Statoil, Shell og Elköp på Sartor senter.

Statoil har så mange "nuller" på bank kontoene sine, så de uroer jeg meg egentlig ikke for, og Shell har enda flere "nuller" på sine bank konto.

Den tidligere eieren av Elköp på Sartor senter ansatte (som privat person) en gang en veldig när venn av meg som sesongsarbeider,
og han behandlet ham ikke bra i det hele tatt, og det er grunnen til at jeg satte dem i en mindre begrenset ökonomisk ubalanse.

Det finnes en 4de part som har blitt ökonomiskt rammet av meg okså, og det er den Norske staten, men jeg vil väre så frekk at jeg påstår at de til slutt har fått mere bra en dårligt ut av det.

For hva det er verdt, så har de övrige (Statoil, Shell or Elkjöp) alle fått sine penger tilbake, og med rente til og med!

Så, når du forklarer til meg (og de övrige leserne) at du har värt sövnlös om natta på grun av meg, så lurer jeg på om det var på grunn av Elkjöp, Statoil eller Shell sitt ökonomiske tap?

Vis hele sitatet...
Og du mener altså at et tap kun kan være av økonomisk art? Du har mye å lære om mennesker Ringheim.