Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 840
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Hei, jeg gikk nettopp til innkjøp av denne (på vei i dette øyeblikk) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=503094 i håp om å få "kabelnett" til den nye stasjonære.

Etter å ha lest litt rundt, virker det som om hastigheten på disse er ræva De lover jo opp til 200 Mbps noe som virker veldig lovende, men etter å ha lest litt rundt virker det som om hastighetene man oppnår med dette er værre en med trådløst, og koster jo en hel del mer! Å trekke kabler rundt i hele huset er uaktuelt og jeg vil gjerne kunne ha "kabelhastighet" på det nye rommet

Noen som har en sånn en og kan dele sine erfaringer? Har jeg tabba meg skikkelig ut nå? Burde kanskje lest litt før jeg bestilte, men det var 24t salg Konseptet virker jo veldig kjekt!

Btw, prøvde å søke, mne fant bare tråder fra 2007 og tidligere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du faktisk kjøper noe med kvalitet vil du oppnå noe ok hastighetskvalitet, men det kommer jo selvfølgelig også mye an på kabelnettet i huset ditt.
Du vil naturligvis ha vanskeligheter med å passere ekstreme hastigheter, men jeg har selv brukt det på et par LANs hos en kompis for noen år siden, og det fungerte helt strålende, til tross for at avstanden mellom modemet og der vi satt var temmelig lang, og krysset flere kretser. Hva er hensikten, eller bruksområdet ditt? Ønsker du å dele filer over LAN med størst mulig hastighet, eller holder det med en hastighet som uansett er godt over linja du får fra leverandør?
usertitle import
bleh's Avatar
Altså, slike enheter som du beskriver går gjennom strømnettet i huset ditt. Kort summert avhenger det av kvalitet (og design) av dette. Har du flere kretser / faser i strømnettet? Da avhenger det av hvor du har modem plassert i forhold til rommet du skal bruke det i.
Sist endret av bleh; 27. juli 2010 kl. 01:37.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Jeg har brukt slike i huset, fikk den hastigheten de lovte. Ikke noe problemer som helst. Ser de har gått ned 47% jeg betalte originalprisen.
Tror det har med selve strøm-nettet i huset. Jeg fikk hastigheten de lovte iallefall. Muligens bittelitt mindre Hadde 5 stk. i bruk tror jeg, før jeg la fiber i huset.
det fins per dags dato få "snarveier" som lar deg unngå og legge egen kabling om du skal sikre at du får høy båndbredde og ingen inteferens på nettet ditt. Kabel i form av kobber eller fiber er det eneste "sikre".

Det sagt så fungerer homeplugg egentlig ganske likt som wifi. du får påvirkninger/støy fra alle kilder som oppererer på strømnettet ditt. ting som trekker mye eller har elektro motorere inni seg støyer mer en andre.
Da jeg snakket med en produsent som hadde forsøkt seg på det så hadde de gitt opp hele EoP konseptet pga for mye inteferens i forhold til wifi. Nyere 802.11N nettverk med div hw chips som stabiliserer osv gir deg høy og stabil båndbredde over 3 kanaler. Om du da ikke har for mange klienter funker dette fin fint. kjører en slik løsning selv hjemme på et "300mbps" 802.11N nettverk
Akkurat bestilt dette selv, og håper på at det vil fungere yppelig =)

Får man hastigheter over 20mbit/s så er jeg igrunn fornøyd. Tester har kommet opp i 35 mbit/s. Så det burde fungere grett.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Trådstarter
Nettet mitt er forhistorisk så for mye tap hadde vært ødeleggende :P Skal snart gå til anskaffelse av Fibernett, though Bruksområdet blir vel Online gaming og fildeling + standard nettsurfing.

Takker for gode svar
Sist endret av LesPaul; 27. juli 2010 kl. 12:30.
Jeg har disse adapterne selv, men sliter med noen merkelige problemer.

Det er uansett bedre med disse adapterne enn med trådløst nett imho.
Du må ikke tenke at du får mye tap i form av hastighet. Det du får er et ustabilt nett som faller ut ofte. Det er et større problem, og grunnen til at jeg gav opp min tilsvarende løsning og la en kabel over gulvet.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Trådstarter
Blir mer og mer negativ til dette merker jeg, ganske mye penger for meg også :/ Men får dem vel i morgen, skal holde dere oppdatert!
Benytt deg av angrefristen da. Om du ikke lengre vil ha dem.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Trådstarter
Fikk den idag og må si det var en lettelse. Hastigheten er maks av hva det forhistoriske nettet vårt kan klare i hele huset Samme hastighet som med kabel altså, virker også veldig stabilt til nå!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hadde vært morro dersom du kunne kjørt noen tester på reliablity på en slik, f.eks ved bruk av netperf eller lignende.