Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4673
Har siden morges lest om at tre personer har blitt arrestert og anklagd for å være terrorister.

Det er tre siktede:

* Siktet nr. 1 er 39 år gammel uigur (muslimsk minoritet i Kina) med norsk statsborgerskap. Han kom til Norge i 1999 som kvoteflyktning og ble norsk statsborger i 2007.

* Siktet nr. 2 er en 37 år gammel irakisk/kurdisk mann. Han kom til Norge i 1999 og fikk innvilget oppholdstillatelse på humanitært grunnlag. Han ble pågrepet i Tyskland.

* Siktet nr. 3 er en 31 år gammel usbeker som kom til Norge som asylsøker i 2002. Søknaden om asyl ble avslått, men gjennom familiegjenforening har han fått permanent opphold i Norge.


Hva syns dere om det?
Først sa Mohyeldeen Mohammads om at det snart skulle bli terror på norsk jord, og så denne saken. Det skremmer meg om hva som kan skje.
Faa det dyret Mulla ut av Norge, tror jeg mye hjelper....
Sånn går det når vi tar inn alle innvandrere fra Midtøsten. Kan ikke forvente annet når, Jens Stoltenberg og resten av regjeringen er så naiv.

Tragisk at det finnes terrorister på norsk jord.
Ble faktisk sjokert over dette når jeg så det på nyheten i kveld. Men syntest at hele greia skled litt for mye ut i at det går ann å lage bomber av husholdnings ting. Det er jo ikke akkurat noen ny sak...
Men jeg tror faktisk å sende Mullah krekar ut av landet hadde hjulpet . Forstår ikke at vi passer på fyren etter at det er bevist at han var/er terrorist og var en peroiode Osamas høyrehånd..
Trådstarter
27 5
Sitat av Magnus1337 Vis innlegg
Faa det dyret Mulla ut av Norge, tror jeg mye hjelper....
Vis hele sitatet...
Gode nyheter til deg!
Leste nettopp at: Regjeringen er positive til mulighetene for avtale om retur av mulla Krekar. Nå varsler de bevegelse i saken.
http://nyheter.no.msn.com/innenriks/...ntid=154064557
Sist endret av eksempel; 8. juli 2010 kl. 22:40.
Ja, helt utrolig at det finnes terrorister her. Vi er bare 4,6 millioner stk her i landet, hvordan kan noen av dem være terrorister?
Sperr grensene for alle disse muslimene, de er jo faen meg 1 milliard av de jævlige terroristene der ute!
Trådstarter
27 5
Sitat av mattnn Vis innlegg
Ja, helt utrolig at det finnes terrorister her. Vi er bare 4,6 millioner stk her i landet, hvordan kan noen av dem være terrorister?
Sperr grensene for alle disse muslimene, de er jo faen meg 1 milliard av de jævlige terroristene der ute!
Vis hele sitatet...
Jeg tror du generaliserer litt for mye nå. ALLE muslimer er IKKE terrorister!
Sist endret av eksempel; 8. juli 2010 kl. 22:43.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av eksempel Vis innlegg
Jeg tror du generaliserer litt for mye nå. ALLE muslimer er IKKE terrorister!
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal justere sarkasmeantennene dine.
Sitat av eksempel Vis innlegg
Jeg tror du generaliserer litt for mye nå. ALLE muslimer er IKKE terrorister!
Vis hele sitatet...
Er enig med deg der. Jeg har stor respekt for det muslimske livssynet ! Iallefall så langt jeg kan respektere en religion av noe slag.
Er en ganske fantastisk religion vist du leser koranen og vist det hadde blitt fulgt sånn ca ifølge den og ikke domme egentolkninger til ekstremister...
Sitat av eksempel Vis innlegg
Først sa Mohyeldeen Mohammads om at det snart skulle bli terror på norsk jord, og så denne saken. Det skremmer meg om hva som kan skje.
Vis hele sitatet...
Tomme trusler. De har truet oss i årevis, men det har enda ikke skjedd noe.

Pussies.
Hvis vi sender Krekar ut av landet, kommer tilhengerne hans til å ta hevn på Norge.
Det kommer sikkert hundrevis av trusler hvis han blir sendt ut.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hvis vi sender Krekar ut av landet, kommer tilhengerne hans til å ta hevn på Norge.
Det kommer sikkert hundrevis av trusler hvis han blir sendt ut.
Vis hele sitatet...
Hva faen? og hva baserer du det på?

Hva tror du Krekar er, en slags terrorgud? han er bare en ynkelig gammel mann som prøver å sikre framtiden sin!

Sitat av mattnn Vis innlegg
Ja, helt utrolig at det finnes terrorister her. Vi er bare 4,6 millioner stk her i landet, hvordan kan noen av dem være terrorister?
Sperr grensene for alle disse muslimene, de er jo faen meg 1 milliard av de jævlige terroristene der ute!
Vis hele sitatet...
Ta deg en bolle. 1 milliard muslimske terrorister faktisk!

Dagens mest jalla innlegg. Så sykt hvor hysteriske folk blir når VG og Dagbladet kommer med overdrevne nyheter og alle plutselig blir litt våt i trusa!
Sist endret av vidarlo; 9. juli 2010 kl. 06:49.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hva faen? og hva baserer du det på?

Hva tror du Krekar er, en slags terrorgud? han er bare en ynkelig gammel mann som prøver å sikre framtiden sin!
Vis hele sitatet...
Åj ! Her er vi jammen store i kjeften.

Mulla Krekar truer med at det vil komme reaksjoner hvis norske myndigheter sender ham ut av landet.
Vis hele sitatet...
- http://www.nrk.no/nyheter/1.4166295
Sitat av Magnus1337 Vis innlegg
Faa det dyret Mulla ut av Norge, tror jeg mye hjelper....
Vis hele sitatet...
Jada, vi får skylde på nok en person som media har gjort til syndebukk!
Dette høres meget intelligent ut.
Nå må faen meg folk roe seg helt ned fremfor å oppføre seg som forskremte dyr.

Som Fyllingz sa så ligger det en tilsvarende tråd på Eksplosivdelen, men dette er mer en diskusjon blant oss som driver med pyro: http://freak.no/forum/showthread.php?t=160774

Dette kan også være verdt å ta en titt på.
Jada ja ja. Pang poff pang

Vg & Db = nr 1 til å spre frykt
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hvis vi sender Krekar ut av landet, kommer tilhengerne hans til å ta hevn på Norge.
Det kommer sikkert hundrevis av trusler hvis han blir sendt ut.
Vis hele sitatet...
Ja, gjør som Terroristene sier..

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Åj ! Her er vi jammen store i kjeften.

- http://www.nrk.no/nyheter/1.4166295
Vis hele sitatet...
haha, ja, han kan jo true, uten at det betyr at det skjer noe
Tror faktisk vi trenger litt [COLOR="Blue"]blått[/COLOR] inn i [COLOR="Red"]regje[/COLOR][COLOR="SeaGreen"]ringa[/COLOR]!!

Litt strengere innvandringspolitikk, ja takk!! (ikke rasistisk ment)
Sitat av DrMatrix Vis innlegg
Tror faktisk vi trenger litt [COLOR="Blue"]blått[/COLOR] inn i [COLOR="Red"]regje[/COLOR][COLOR="SeaGreen"]ringa[/COLOR]!!

Litt strengere innvandringspolitikk, ja takk!! (ikke rasistisk ment)
Vis hele sitatet...
For det første har Norge en ekstremt streng asyl- og innvandringspolitikk, for det andre er det naivt å tro at man unngår "terror" ved å hindre folk med mørk hud i å komme inn i landet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
For det første har Norge en ekstremt streng asyl- og innvandringspolitikk, for det andre er det naivt å tro at man unngår "terror" ved å [COLOR="Red"]hindre folk med mørk hud[/COLOR] i å komme inn i landet.
Vis hele sitatet...
Prøv å være litt saklig da. Har aldri nevnt møkt hudet-folk.
Det kom ikke akkurat som en bombe (!) at det var folk som ønsket å begå terror i Norge. Akkurat som det heller ikke kom som en bombe at vi kom til å miste soldater i Afghanistan. Personlig blir jeg mer skremt over at folk plutselig blir interessert i "norges interesser" med en gang noe slikt dukker opp. Hvis dere faktisk hadde brydd dere hadde dere sagt i fra for leeenge siden.
Sist endret av Deezire; 9. juli 2010 kl. 00:57.
Bra timing, nå som debatten om Norges tilstedeværelse i Afghanistan nesten blussa opp igjen...
Skal ikke se bort i fra at det er politisk motivert at det ble blåst akkurat nå. Det er store krefter som kjemper i begge retninger for tiden.
Kommer jo ikke akkurat som en bombe (bombe, get it?).
Er ikke dette noe vi bare har gått rundt og ventet på?

Passer jo perfekt nå som folk endelig har begynt å innse at ikke alle muslimer er terrorister, at de fleste faktisk er normale folk, og at kun et lite mindretall er ekstremister. Eneste jeg har hørt idag er "jævla muslimer". "Burde sparkes ut av landet hele gjengen".
Sist endret av Shittles; 9. juli 2010 kl. 01:12.
Sitat av DrMatrix Vis innlegg
Prøv å være litt saklig da. Har aldri nevnt møkt hudet-folk.
Vis hele sitatet...
Hvis du hevder at du ikke så for deg en muslim med brun hud når du skrev innlegget med krav om strengere innvandringspolitikk så skal jeg trekke det tilbake.

Det Norge forøvrig burde gjøre for å unngå framtidig terror på norsk jord er å aktivt arbeide for et selvstendig Palestina, trekke oljefondet ut av diktaturer, jobbe mot I-landenes utbytting av den tredje verden samt innse at fattigdom er roten til all terror.

Så lenge den vestlige verden tror at man kan krige seg til fred kommer terroistene til å vokse i antall.
Kanskje litt off-topic. Men hvordan tror dere Norge som nasjon hadde reagert på en terrorhandling ala 9/11 i f.eks. Oslo? Hadde vi fortsatt vært like laid-back og latet som ingenting? For det er jo strengt tatt ikke så mye vi kunne gjort...
@Boo-Boo:
Godtatt at regjeringen pissa på alt vi har av personvernslover?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis du hevder at du ikke så for deg en muslim med brun hud når du skrev innlegget med krav om strengere innvandringspolitikk så skal jeg trekke det tilbake.

Det Norge forøvrig burde gjøre for å unngå framtidig terror på norsk jord er å aktivt arbeide for et selvstendig Palestina, trekke oljefondet ut av diktaturer, jobbe mot I-landenes utbytting av den tredje verden samt innse at fattigdom er roten til all terror.

Så lenge den vestlige verden tror at man kan krige seg til fred kommer terroistene til å vokse i antall.
Vis hele sitatet...

Var faktisk ikke det jeg så for meg!

Er enig med deg i det siste du skriver om hvordan fremtidig terror vil reduseres. Men det vil ALDRI skje.

Penger er roten til alt ondt.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Åj ! Her er vi jammen store i kjeften.

- http://www.nrk.no/nyheter/1.4166295
Vis hele sitatet...
Noen må jo være litt stor i kjeften når mange frykter en nær terrorangrep mot Norsk jord. Ja det kan hende at Norge blir utsatt for terrorangrep. Men dette har vi egne etater som jobber med å forebygge. Blir bare dumt når enkeltpersoner generaliserer en hel religion med terrorister.

Og Mullah Krekar er ikke så stor at han har MANGE tusen tilhengere. Hadde han faktisk vært så stor så tro meg, så hadde han ikke blitt i Norge låst i en stygg liten leilighet med kontinuerlig overvåkning av PST.
Alle vet da at terrorister ikke er svart!

Når hva sist du så en svart fyr snakke midøst engelsk dialekt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DrMatrix Vis innlegg
Litt strengere innvandringspolitikk, ja takk!! (ikke rasistisk ment)
Vis hele sitatet...
Det er jo ironisk at ekspertane på feltet meiner al Qaeda sin taktikk er å verve folk som allereie har lovleg opphold, fordi det er så vanskeleg å få det. Og strengt tatt virker det som en fornuftig antagelse. Så kva vil vesentleg strengare immigrasjonspolitikk hjelpe mot den taktikken?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er jo ironisk at ekspertane på feltet meiner al Qaeda sin taktikk er å verve folk som allereie har lovleg opphold, fordi det er så vanskeleg å få det. Og strengt tatt virker det som en fornuftig antagelse. Så kva vil vesentleg strengare immigrasjonspolitikk hjelpe mot den taktikken?
Vis hele sitatet...
Med strengere immigrasjonspolitikk får al Qaeda mindre folk som potensielt joiner dem? Eller har jeg misforstått noe her?
Mullah Krekar er ein latterlig liten fis som enkelte politiske parti har blåst opp i skyene for å sanke stemmer. Det er ganske sikkert at dersom nokon som planlegg terrorhandlingar tar kontakt med Krekar, så vil dei bli oppdaga av PST ganske kjapt.

Så lenge han sit i Norge har han ingen makt!

Norge sin innvandringspolitikk er heilt på linje med resten av Europa, og det er slik det burde vere. Vi framtrer verken som hjartelause eller innbydande i forhold til andre europeiske land. Lurer litt på korleis strengane innvandringspolitikk kunne forhindra terrorisme, då Norge ville framstått som meir framandfiendtlege? Spesielt med tanke på at terrorgrupper ikkje lenger prøve å få medlemmar inn i Norge, men heller satsar på å verve dei som allereie er her.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg sendte mail til og tipset dem om at bybanen i Bergen var et flott mål. For det første vil det være en del mennesker på den (siden en bunch med busstopp og bussruter ble fjernet og man basicly ikke har noe valg), og for det andre er det nesten ingen i Bergen som faktisk ville ha faenskapen -- så de vinner sympatipoeng av resten av befolkningen og kan stille til valg i neste kommunevalg. Kanskje det er den som var målet!
Sist endret av nso; 9. juli 2010 kl. 13:02.
Hva er rene fakta i denne saken?

Jeg fikk med meg at det på forsida av en avis stod noe om at det var svake bevis for å kunne dømme noen, da tenker jeg at det hele først og fremst er skremselspropaganda. Skal man drive med etteretning, så driver man ikke med å bare arrestere folk. Amatører måtte en nesten tro, men jeg tenker det er noe rart her.
Sist endret av Nisselue; 9. juli 2010 kl. 13:30.
PST bruker media til og fremstille ett trusselbilde sånn at de skal få mer penger. Norge er og har ikke vært offer for terror.
Det største trussebilde vi har er oss selv
Hvis penger var hovedmotivet til PST så ville det lureste være å se en annen vei til noen gjør en reel terrorhandling. Da hadde det blitt folkekrav om å kaste penger på dem.

PST skal selvsagt presentere at de arresterer noen for mistanke om terrorvirksomhet. Det norske folk har krav på å få vite om det finnes personer og grupperinger som ønsker drepe og skade norske borgere. Det norske folk har også krav på å få vite at PST driver med samarbeid med utenlandsk politi og arresterer personer.


Sitat av Nisselue Vis innlegg
Hva er rene fakta i denne saken?

Jeg fikk med meg at det på forsida av en avis stod noe om at det var svake bevis for å kunne dømme noen, da tenker jeg at det hele først og fremst er skremselspropaganda. Skal man drive med etteretning, så driver man ikke med å bare arrestere folk. Amatører måtte en nesten tro, men jeg tenker det er noe rart her.
Vis hele sitatet...
Meg bekjent har ikke PST offentliggjort noen beviser; og det er vel mindre lurt med tanke på bevisforspillelse. Man ønsker å trekke inn tråder nå, og man kan ikke annonsere til alle som holder på en tråd hvilke tråder PST vet om. Bevis bør først og fremst bedømmes i en rett.

Hvilken forside var det snakk om?
Sitat av eksempel Vis innlegg
Gode nyheter til deg!
Leste nettopp at: Regjeringen er positive til mulighetene for avtale om retur av mulla Krekar. Nå varsler de bevegelse i saken.
http://nyheter.no.msn.com/innenriks/...ntid=154064557
Vis hele sitatet...
Ja når er det regjeringen ikke har vært positiv til å få han ut av landet.
Hm. Tenkte jeg skulle ta en kjapp analyse av Norges viktighet som terrormål, i forhold til tidligere terrormål og steder hvor det er arrestert terrorister i den vestlige verden.
USA/WTC: Velkjent, statussymbol for kapitalismen og landet, godt synlig. USA har tråkket på mange tær i midtøsten de siste 50 åra, bl.a. ved å legge militærleire på hellig grunn og annet morsomt.
Storbritannia: Er med i Irak-krigen. Tidligere kolonimakt med store interesser i midtøsten. Broket forhistorie rundt de palestinske områdene og Egypt. Stadig noe stormannsgal nasjon, tross relativt liten betydning i dag.
Spania: Lang historie med en større muslimsk minoritet, tidligere kolonimakt.
Frankrike: Tidligere kolonimakt både i nord-afrika og sørøst-asia, begge steder med en stor andel muslimer. Stor innflytelse over den franskspråklige verden. Stor sosial uro blant arbeidsløse innvandrere, og har slitt med en dårlig politikk mot disse.
I tillegg har alle disse landene byer med enormt mye større befolkning enn noen norsk by. De har verdenskjente kjennemerker, og er land som følges med på av verdens media.

Norge: Et lite, rikt land, med liten befolkning. Ikke på noen måte i verdens søkelys. En ubetydelig oljeprodusent, uten merkbar innflytelse noe sted. Har jobbet med fredsmegling i palestina og fredsbevarende FN-styrker i midtøsten, og har et bedre rykte der enn de fleste andre land. Har aldri hatt kolonier. Har ingen økonomiske interesser andre steder i verden.

På ethvert rasjonelt grunnlag er Norge et latterlig terrormål. Ikke minst da terrorens mål er å spre frykt. For å spre frykt trenger man å slå til der folk føler seg trygge, ja, men også et sted som legges merke til, og hvor skuespillet er godt synlig fra resten av verden. Norge er ikke det. Et angrep i Berlin, i Paris, i hvilken som helst annen storby, vil ha enormt mye større PR-verdi enn et angrep i Norge.

Og sist men ikke minst har man det faktum at flertallet av "terrorister" er ca. samme type folk som roter seg inn i andre drittorganisasjoner (f.eks. Vigrid); de er mistilpassede, rebelske ungdommer som føler seg snytt av verden og samfunnet rundt seg. De fleste er amatører, styrt av en eller annen obskur "leder," som gjerne er like udugelig som dem, og langt flere tar livet av seg selv ved uhell, blir tatt pga. amatørmessig fremtreden, eller mislykkes i operasjonene sine, enn de som faktisk klarer å gjennomføre et vellykket angrep.

Jeg har ingen som helst tro på at det vil skje terrorangrep i Norge. Ikke slik som verden er i dag. Og dersom man skal gå rundt og være redd for dette, så har terroristene allerede vunnet. Terror = frykt. Dersom man ikke lar dem skremme en har de ingen innflytelse.
Sist endret av Kråketær; 9. juli 2010 kl. 14:37.
^ Er det bevisst at du utelater Norges deltagelse i Afghanistan?

Å ramme en liten nasjon vil være signal til andre små nasjoner om å revurdere sine handlinger. Om USA eller de andre store mister støtten fra alle smånasjoner kan også de rammes (mange bekker små gjør en stor å). Norge er også en del av den vestlige kultur og økonomiske sphære; og det kunne tenkes at angrep på oljeindustrien fikk store ringvirkninger.

Men det er vel ikke blitt hevdet konkret enda at Norge var et mål. Bare at de planla noe her i Norge som kunne blitt utført f.eks. i Kina eller Storbritannia eller hvor enn.
Sist endret av Kinseek; 9. juli 2010 kl. 14:41.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
^ Er det bevisst at du utelater Norges deltagelse i Afghanistan?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ser mest av alt på Afghanistan i dagens terrorbilde som en ikke-sak. Afghanistans betydning som nasjon for terroristene er utspilt, da Al-Quaida bosatte seg der ut av ren opportunisme, og de og Taliban hadde en rekke større, prinsippielle motsetninger som gjorde "samarbeidet" til en komplisert og lite produktiv affære for begge parter. Taliban jobber i dag med å ta tilbake landet, Al-Quaida flytter dit de kan leve i fred og bygge opp organisasjonen sin.

Et annet argument her er det at det er mange aktører i krigen der som er såpass mye større og mer synlige i verdenssammenheng at Norge havner på bakerste benk.
Sitat av Magnus1337 Vis innlegg
Faa det dyret Mulla ut av Norge, tror jeg mye hjelper....
Vis hele sitatet...
Hva faen har en stakkarslig feit gammal militærsersjant med terroristene å gjøre?

Sitat av DrMatrix Vis innlegg
Prøv å være litt saklig da. Har aldri nevnt møkt hudet-folk.
Vis hele sitatet...
Så da regner jeg med du vil stenge grensene for svensker, dansker, finner, englendere, nederlendere og alle de andre?
Han har ekstreme holdninger, slik terroristene har.

Hehe det vil han nok ikke, han har nok samme holdninger som dem og da kan dem få bli i landet...

Det jeg synes er det rareste med hele saken er at det har fått så sykt mye oppmerksomhet, uten at det har skjedd en damn thing. Hvorfor lage så mye oppstyr når dem ikke kan gi oss noe mer fakta om hva dem virkelig har gjort og planlagt?
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Det jeg synes er det rareste med hele saken er at det har fått så sykt mye oppmerksomhet, uten at det har skjedd en damn thing. Hvorfor lage så mye oppstyr når dem ikke kan gi oss noe mer fakta om hva dem virkelig har gjort og planlagt?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis fordi det, så vidt jeg vet, er første gang noen som muligens er fra et internasjonalt terrornettverk arresteres i Norge, i regi av norsk politi.

Det, også at det er agurktid, noe som gjør at avisene kaster seg over enhver reell sak som rabiate sjimpanser.
Okey provo, smarte hoder har et godt svar på alt
Er ikke dette akkurat det de vil? Spre frykt, er det ikke akkurat det terror er? Selv om de ikke har klart å sprenge noe, har media, som Provo sier, kastet seg over dette "som rabiate sjimpanser". Hvis dette skjer et par ganger til, kommer jo folk til å få helt noia bare de ser en araber med langt skjegg gå nedover gaten. Selv om de ikke har lykkes i å ødelegge noe, har de klart å å spre frykt, til en viss grad.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bare et lite apropos i disse terrortider. Verdt å lese, gir litt perspektiv...
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Sånn går det når vi tar inn alle innvandrere fra Midtøsten. Kan ikke forvente annet når, Jens Stoltenberg og resten av regjeringen er så naiv.

Tragisk at det finnes terrorister på norsk jord.
Vis hele sitatet...
Dette må være det minst konstruktive, mest partiske og ondsinnete innlegget jeg har lest på freakforum. Ta deg en pølse Erlend55, dette er tydeligvis noe du IKKE har peiling på i det hele tatt.

Jeg har mange venner fra land som blir betegnet som terrorstater (Somalia, Irak, Iran, etc) og alle disse er omtrent like norske som meg i både form, personlighet og holdning, så sånn bygderasisme kan du spare til bedehusmøtenen dine.

Husker ennå når Freakforum var et seriøst forum med seriøse debatter og seriøse innlegg. Dessverre er det nå masse idioter som ikke kan venstre fra høyre som legger inn kontraproduktive innlegg.

Skuffet Freak'er