Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 7725
Fringe er meget bra. Skal si det er iferd med å ta av på slutten av sesong 1. Gleder meg virkelig til sesong 2 som starter i usa snart.

Eller er sons of anarchy meget bra. Handler om en kriminell motorsykkelgjeng.
Kan anbefale Chuck og The Mentalist.


Chuck: Foreløpig vil Chuck ha Intersecten ut av hodet sitt, og den ene som kunne ha hjulpet han, var Orion, som da drepte seg selv fordi flere andre hadde klart å fange han.

Handligene: Det er vel at han har lyst til å få den ut.. og du ser litt og litt av det i hver episode. Han er jo en "agent" så det er jo derfor litt mer.


The Mentalist: En person som kan kalles en sånn "mentalist", men han er vel bare meget flink til å tenke og legge merke til. Familien hans ble drept av en som kaller seg selv "Red John", som Chuck, holder han på litt og litt i hver episode der hvor han prøver å få den ut.

Handlingen: Sa vel det meste over.. Han vil ha hevn over Red John fordi han drepte datteren og kona hans. Han prøver hele tiden men det er ut som at John er litt "smartere" en det han trodde.


Kanskje jeg skrev litt føkka opp, men what you gonna do, du forsto de vel..
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Kan anbefale Chuck og The Mentalist.


Chuck: Foreløpig vil Chuck ha Intersecten ut av hodet sitt, og den ene som kunne ha hjulpet han, var Orion, som da drepte seg selv fordi flere andre hadde klart å fange han.

Handligene: Det er vel at han har lyst til å få den ut.. og du ser litt og litt av det i hver episode. Han er jo en "agent" så det er jo derfor litt mer.


The Mentalist: En person som kan kalles en sånn "mentalist", men han er vel bare meget flink til å tenke og legge merke til. Familien hans ble drept av en som kaller seg selv "Red John", som Chuck, holder han på litt og litt i hver episode der hvor han prøver å få den ut.

Handlingen: Sa vel det meste over.. Han vil ha hevn over Red John fordi han drepte datteren og kona hans. Han prøver hele tiden men det er ut som at John er litt "smartere" en det han trodde.


Kanskje jeg skrev litt føkka opp, men what you gonna do, du forsto de vel..
Vis hele sitatet...
Mangler en del informasjon. eks: Intersecten? en som ikke har sett på Chuck før vil ikke vite hva dette er.
Sist endret av Slurpeedelic; 3. september 2009 kl. 13:12.
Sitat av Skoms Vis innlegg
Fringe er meget bra. Skal si det er iferd med å ta av på slutten av sesong 1. Gleder meg virkelig til sesong 2 som starter i usa snart.

Eller er sons of anarchy meget bra. Handler om en kriminell motorsykkelgjeng.
Vis hele sitatet...
I second that.
The office er av typen du vil ha. Bare at den ikke er "skummel", men helt ufyselig morsom :P
Sist endret av Jazzin; 3. september 2009 kl. 14:49.
My name is earl er da bra
Kåret til en av de beste sitcomene i fjor
Merkelig at ingen har nevnt Oz enda, kongen av fengselserier. Den er fra 1997 så det er vel grunnen til at ingen har nevnt den. Den første fengselserien som Prison Break har hentet mye inspirasjon fra.
http://www.imdb.com/title/tt0118421/
Sist endret av Oddish; 4. september 2009 kl. 21:05.
Oz er den eneste og beste fengselserien jeg har sett. Han som er inne for å ha spist foreldrene sine er min overlegne favoritt! Han konverterer f.eks til kristendom fordi han fikk høre noe om at man under nattverden spiser "Kristi blod og legeme". Haha! Herlig.

Ellers liker jeg mer dramabaserte serier.. Men Twin Peaks er jo en klassiker med mye spenning og en godd del..eh, Lynch, og det er nesten forståelig selv for folk som ikke liker Lynch. Agent Dale Cooper må være den beste rollen til Kyle MacLachlan ever. Har faktisk ikke sett hele andresesongen enda, men den første er gull verdt.

Random copes fra vår agent:
"Damn good coffee!"

Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Faen, nå må jeg finne førstesesongen igjen!
Sitat av apebob Vis innlegg
WTF!?!? why!?!?!?
Nå kommer jeg til å gråte meg til sengs.... var jo sååååå bra....
Vis hele sitatet...
Hiv deg på Brun Notice , kjempe bra serie i samme stil.
nå har jeg bare bladd kjapt gjennom tråden men så ikke noe trailer park boys
så den må anbefales. Litt varierende storyline, noen ganger går den bare over 1 sesong noen ganger 2. Hndler om en gjeng med sprenge folk i trailerpark i canada. Vil påstå at det er beste tv serien jeg noen gang har sett. Vil også anbefale Ideal som handler om en dealer i england og alle sprengte folkene som komme for å kjøpe weed osv
Sist endret av Sonic; 6. september 2009 kl. 19:03.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
The office er av typen du vil ha. Bare at den ikke er "skummel", men helt ufyselig morsom :P
Vis hele sitatet...
UK eller US-versjonen?
Great TV 1
Great TV 2
Fra bloggen min
(Bare komiserier, da. Har ikke listet bra serier som er i andre kategorier (av en eller annen grunn) som f.eks. The Wire, Level 9, Leverage etc.)

Neutralizer: Begge to er geniale. Jeg gadd ikke se US fordi jeg trodde den sugde, siden jeg var die-hard fan av UK. Men etter å ha gitt den et forsøk, så ble jeg hekta. Kanonbra den amerikanske og. MINST like bra...
Sist endret av n5k; 6. september 2009 kl. 19:09.
Jo lengre ut i Supernatural man kommer, jo mer blir handlingen rundt hovedstoryen viktig. Ikke så mye fokus på å reise rundt å drepe alt mulig rart.

Sesong 5 har forøvrig akkurat startet i USA nå
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sjekk ut "The Unit"
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Unit
Sinnsykt fett, og handlingen henger sammen mellom 4 sesonger, selvom de får nye oppdrag osv, så får du en veldig innsikt i livet dems osv.
Sitat av imba Vis innlegg
Altså, er ikke ute etter hva som er favorittserien til enkeltfolk. Kan godt hende at Dexter er bra. Men jeg ser etter en serie som "kjøres" på samme måte som lost/P.B.
Vis hele sitatet...
Jericho!!!
Noen som kan forklare meg hvorfor Lost er så bra? Var helt in i S1, men ut i S2 blei jeg helt borte... faens flashback her og flashback meg der, og alt mulig rart. Syns det virka som de bare prøvde å dra ut serien.

edit: Syns det samme med Prison break, S1 var bra, og ut i S2 blei jeg helt ''lost''... virka som de prøvde å dra ut serien der og. Dog jeg så siste episode av PB for litt siden. En tanke som slo meg da var at de endelig blei ferdig med hele greia.
Sist endret av Catchy; 1. oktober 2009 kl. 23:52.
Godt de innså det selv og lagde et show hvor det ikke lenger er Flashbacks det er fokus på, men FlashForward.
Bra serier .. hmm .. skal vi se ..
Alias
Andromeda (Kun første sesong er bra)
Battlestar Galactica
Band of brothers
Caprica
Dark Angel
Doctor Who 2005
Eureka
Farscape
Firefly
Fringe
Jericho
Invader Zim
Invasion
Mystery Science Theater 3000
Primeval
Reaper
Rome
Supernatural
Stargate Atlantis
Stargate SG1
Stargate Universe
Smallville
Taken
Terminator The Sarah Connor Chronicles
The 4400
The Shield
True Blood
Torchwood
Veronica Mars
Warehouse 13

Ikke alle er like bra, men de fleste er grei skuring. Tok med de jeg kom på i farta.
Den nye komedien Modern Family virker veldig lovende. Både kjempedumt og smart på en gang og den kan bli den neste Arrested Development.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Den nye komedien Modern Family virker veldig lovende. Både kjempedumt og smart på en gang og den kan bli den neste Arrested Development.
Vis hele sitatet...
tja, personlig synes jeg at det er langt fra Arrested Development. AD var fantastisk bra. men får se, har bare sett første episode av MF.
Flash Forward.
Kom nettopp en ny drama serie - Three rivers. etter hva jeg har fått med meg er det en dramaserie om folk på et sykehus eller noe sånt. skal se på det når jeg kommer hjem.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hallo, The Big Bang Theory sier jeg bare, det finnes ikke bedre fått ganske hekta på House MD og selvfølgelig One Tre Hill som jeg har fulgt siden starten av :P
True Blood, fantastisk serie med overraskende bra plott/handling. Gjennomført.
Må nesten anbefalle serien Firefly! Den serien har flest meg helt Desverre ble den tatt av lufta etter bare 14 episoder Holdt på å grine da jeg fant det ut etter en halvtimes forgjeves torrent searching etter sessong to !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Disse er nevnt fra før, men bare for å konstantere at de er geniale så skriver jeg: Band of Brothers, DEXTER, Prison Break (sesong 1), The Wire, House (samme konsept HVER episode, men underholdende og morsomt), The Office UK/US - Har fått anbefalt "True Blood" av MANGE så går løs på den nå til uka, kanskje du også burde?
Sitat av apebob Vis innlegg
Life.... knallbra serie... går å kribler i kroppen etter sessong 3
Vis hele sitatet...
Sesong 3 er cancela..
Anbefaler The Wire og Weeds.
Er det en serie som passer godt for dette forumet, med dens forkjærlighet for DIY-løsninger på ting som ikke alltid er så lovlig, så er det Burn Notice

After fleeing a Nigerian operation blown apart by the sudden and unexplained non-cooperation of his U.S. contact, Westen finds himself in his hometown of Miami, Florida, attended to by his ex-girlfriend, Fiona Glenanne, but abandoned by all his normal intelligence contacts, under continuous surveillance with his personal assets frozen. Extraordinary efforts to reach his U.S. government handler eventually yield only a grudging admission that someone powerful wants him "on ice" in Miami; if he leaves the city he will be hunted down and taken into custody, whereas by staying there he can remain relatively free. Consumed by the desire to find out why he has been burned, and by whom, Westen goes to work as an unlicensed private investigator/spy/soldier of fortune for anyone in town who can pay him any money in order to fund his personal investigation into his own situation as a blacklisted agent. Throughout the series Westen battles and outwits an array of mobsters, con artists, contract killers, professional thieves, drug traffickers, sex traffickers, deadbeat dads, arms dealers, kidnappers and war criminals. The series makes frequent use of jury rigging, with the characters improvising devices to do the job of more expensive, harder-to-obtain items.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=IBnp1QeaE8Q

Og skulle en heller være interessert i litt mer realistisk spion-relatert serie, med en seriøs undertone, så bør en sjekke ut BBC's Spooks
http://en.wikipedia.org/wiki/Spooks
Finner desverre ingen trailere for sesong 1, men bør definitivt sjekkes ut. Dette er hva 24 burde ha vært!
Sist endret av nuttey; 11. november 2009 kl. 15:00.
vet ikke om det har blitt nevnt med Breaking Bad er drit bra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jericho er verdt å nevne, hvis det ikke er sagt allerede