Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 581
Hei!

Eg har eit spørsmål om kordan ein kan sette opp ein privat TS-Gateway Server på min egen pc, sånn at eg kan ta med meg bærbare pcen min ned til ein kompis, og så derfra, kunne koble meg til Stasjonære pcen min hjemme via Mstsc (Tilkobling til Ekstern Skrivebord) som er intregrert i Windows.

Eg får det til å funke LAN (Lokalt) Men får ikkje koblet meg til Stasjonæren min viss eg ikkje er på det lokale nettverket i heimen min. Og eg klarer ikkje å finne noen guider som ikkje har "Kontakt system administrator for å finne TS-Gateway Adressen til dit bedrifts nettverk" =(

Så eg takker og bukker til den som kan skrive ein forklaring på kordan ein setter opp / Lager ein TS-gateway Server adresse som eg kan bruke
Trådstarter
36 2
Ps. Windows XP + Windows 7 det er snakk om, ikkje Windows 2008 server etc.
trenger ikke sette opp en terminal server for å koble til maskina med mstsc.
du bare bruker den innebygde fjernstyring/administrasjons TS/RDP servern som allerde er innebygd fra winxp av.
-Noe det høres ut som du har gjort.
så må du fwd port 3389 fra routeren din til maskinen som du skal nå.
da kan du når du feks er på kafe skrive inn mstsc i run. få opp klienten for så å skrive inn din eksterne hjemme ip der.
evt så kan du kjøre en klient fra no-ip.com eller dyn-dns.org på maskina hjemme i tillegg og dermed får en addresse som feks minpc.no-ip.com istedet for XXX.XXX.XXX.XXX
Trådstarter
36 2
Nice =D Takk for infoen!
Trådstarter
36 2
"finnest det evt. noen gratis klienter som kan brukes lignende No-ip.com ?" Nvm! leste litt og såg ordet "Free" på No-ip.com xD
Sist endret av Caboose91; 12. mai 2009 kl. 21:52.
Teamviewer er et gratis(så lenge det ikke brukes kommersielt) program som er helt genialt. Lite progam som lastes ned, det trengs ikke å innstallers hvis du ikke ønsker. Registrerer du deg på siden(gratis) kan du også koble deg til via en nettleser. http://www.teamviewer.com