Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 982
Maskinen min piper for at jeg har satt CPU heat warning på 60 grader nå.
Har en AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2. Hvor varm kan den være for at den begynner å ta skade?

Har satt opp noen vinduer slik at jeg får den under 50 grader nå da, men kjekt å vite
Fant en liste over forskjellige, men jeg så ikke din. Tror ikke 60* skal være så farlig:

All Slot A CPUs (Athlon classic, Athlon Thunderbird) 70°C
Athlon Socket A up to 1 GHz, Duron up to 1.3GHz
90°C
Athlon "Thunderbird" Socket A 1.1GHz or more 95°C
Athlon MP 1.33GHz or more 95°C
Athlon XP up to 2100+
90°C
Athlon XP 2200+ and faster
85°C
Duron "Applebred" 1.4G and faster 85°C
AMD Opteron
69 or 70°C
depending
on model
Athlon 64, 64FX, Sempron
Most models 70°C; 65°C for some Socket 939 Athlon 64 models
Athlon 64 X2 (dual core)
65°C
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Oi så flink lefsegokk! Bra jobba.

Sitat av lefsegokk
men jeg så ikke din.
Vis hele sitatet...
Sitat av lefsegokk
Athlon 64, 64FX, Sempron
Most models 70°C; 65°C for some Socket 939 Athlon 64 models
Vis hele sitatet...
Du hadde den med jo!
Fett, jeg er bare den nerden!
Jeg hadde en 3800+ 939. Den var oppe i 80 grader flere ganger, og funker fint framleis, men har ikke blitt brukt på en stund, vet ikke om denne tempraturen er helt sunn, men det skal vell litt til for at det blir noen serlig skade.
Før vi rundet 1Ghz mener jeg at de sa på dathor (en gammel databutikk som var i Trondheim) at den fikk indre skader ved 65 grader og tok kvelden rundt 75 til 80. Men det er jo en god stund siden.
varierer litt fra cpu til cpu! men nå særlig over 80 grader begynner og bli skadelig