Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1688
Enkelt og greit, hvilke håndkontrollere til PC er det man bør vurdere? Er snakk om hyggespilling av plattform-spill for det meste og er ønskelig at den faktisk er litt behagelig å holde i. Hadde også vært greit om den hadde støtte for vibrasjoner.

Prisen må gjerne ligge lå 2 og 300, men kan selvsagt gå opp om jeg ikke kan få det jeg leter etter til den prisen.
jeg er godt fornøyd med xbox360 kontrollen på pcen, men tror ikke det er noe støtte for vibrasjoner på den
Link til trådløs kr 349.
Link til kablet kr 269
Sitat av Sirsleepsalot Vis innlegg
jeg er godt fornøyd med xbox360 kontrollen på pcen, men tror ikke det er noe støtte for vibrasjoner på den
Link til trådløs kr 349.
Link til kablet kr 269
Vis hele sitatet...
Helt enig der, noen spill støtter også vibrasjon!

Kjøpte forøvrig min trådløse mottaker på ebay for rundt 50kr
Sist endret av Thomasrage; 11. september 2014 kl. 10:16.
Jeg bruker bare en PS3-kontroller og en bluetooth dongle. Funker fett.
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Jeg bruker bare en PS3-kontroller og en bluetooth dongle. Funker fett.
Vis hele sitatet...
Er det noe program du bruker for og få det til og fungere eller?
prøvde det føre jeg kjøpte 360 kontrollen men fikk det ikke helt til og fungere
På xbox kontroller må du innstallerer en driver (kan lastes ned fra microsoft sine sider)
Ps3 kontroller må du ha DS3 Tool.
Sitat av Sirsleepsalot Vis innlegg
Er det noe program du bruker for og få det til og fungere eller?
prøvde det føre jeg kjøpte 360 kontrollen men fikk det ikke helt til og fungere
Vis hele sitatet...
Jeg fulgte denne guiden.

Har hatt dårlige erfaringer med DS3 Tools.
Bruker både PS3- og X360-kontroller sammen med PC'n.
Er fornøyd med begge deler, men liker PS3'n bedre da den enklere connecter til PC'n.
Det kan jo selvsagt ha noe med måten jeg har satt opp X360-kontrollen på (med trådløs sender fra eBay).

Dersom du ønsker et billigere alternativ har de diverse billigkontrollere på Gamestop og andre spill-/nettbutikker.
Xbox 360-kontrolleren støtter vibrasjoner på PC.

junkpal: Kan det ha vært fordi du måtte velge driveren for enheten manuelt? Er typisk at man må det for disse billige kopiene fra eBay, men det er jo ikke en veldig komplisert prosess heldigvis.
Bruker X360 trådløs kontroller kjøpt på gamestop til pc, Tror jeg betalte 399 kroner. (Orket ikke styret med ebay o.l da jeg ønsket kontrollen der og da) Vibrering fungerer, men er få spill jeg har testet med vibrasjon har jeg merket meg.

Er veldig fornøyd
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Xbox 360-kontrolleren støtter vibrasjoner på PC.

junkpal: Kan det ha vært fordi du måtte velge driveren for enheten manuelt? Er typisk at man må det for disse billige kopiene fra eBay, men det er jo ikke en veldig komplisert prosess heldigvis.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg måtte velge den manuelt - det var ikke noe problem.
Problemet er kontrollen bruker ufattelig lang tid på å synce med den trådløse senderen. Noen ganger så lang tid at jeg ikke gidder å bruke den.
Da blir det enklere å hive opp PS3-kontrollen da den alltid fungerer på første forsøk.
Rart det med tilkoblingstid. Jeg byttet ut en original som hadde krepert med noe jeg fant på eBay og har ikke hatt det problemet, kanskje det er noe galt med din?
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Rart det med tilkoblingstid. Jeg byttet ut en original som hadde krepert med noe jeg fant på eBay og har ikke hatt det problemet, kanskje det er noe galt med din?
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig. Har ikke feilsøkt så mye på det i og med at PS3-kontrollen funker perfekt
For ordinære spill: Xbox wireless dongle+ kontroller, koster vel 400kr eller noe slikt.
For enkelte spill: bluetoothadapter (5USD@Ebay)+PS3-kontroller (liker den bedre innimellom)
For Wii-emulering: Wii remote+bluetoothadapter+Wii sensor bar.

Funker fjell.