Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 396
Hei freak,

Akkurat nå er dere mitt siste håp her. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over smerten jeg har følt de siste to dagene. (muligens litt overdrevent, men akkurat nå behøver jeg å få ut litt dårlig humor)

Det har seg slik at jeg bestilte en bærbar fra Multicom som jeg mottok nå på fredag, og jeg har ikke hatt annet enn trøbbel med den. Jeg nevner i fleng:
- Klarer ikke å boote fra USB.
- Fant ut at den skulle plassere noen av oppstartsfilene på HDDen ved første installasjon
- Klarte ikke å komme med innlogginssiden, sjermen var bare grå.

Det hele toppet seg på mandag med at den ikke klarte å starte opp og reparasjonen fucket virkelig til systemet. Jeg fikk tre-fire blåskjermer og analysen sa at noen oppstartsprogrammer var ødelagt. Da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne formatere og reinstallere hele skjiten i dag.

Men, problemene var langt ifra over viste det seg. En gang når den ble restartet hadde den byttet om boot-disk fra SSDen til HDDen, men det skjedde ikke flere ganger. Ikke enda i hvert fall.

Så, etter at jeg måtte kjøre en systemgjennoppretting (hvor jeg passet på at det ikke gikk med noen vitale programmer eller drivere, bare java) gikk alt til helvete. Da klarte ikke lenger maskinen å finne SSDen i setup, og om jeg skrur maskinen av og på vil den kanskje dukke opp der en av ti ganger og aldri to ganger på rad så jeg klarer å boote opp... Om jeg prøver å reinstallere win7 igjen klarer den å se disken, men får beskjed om at SSDen er deaktivert. Så, hva kan jeg gjøre nå?

En ting jeg ble fortalt kunne være grunnen er at HDDen er satt til SATA port 0 mens SSDen er satt til port 5, kan det være en mulighet? Eller er kanskje bare koblingen litt dårlig? Det virker dog ikke helt sannsynlig for meg, for da burde det ikke være sånn at den finner den noen ganger mens andre ganger ikke.

Ellers har man jo også det åpenbare at SSDen er gåen og det er bare å sende inn PCen igjen og få en ny. Dog vil jeg helst unngå det da jeg måtte få pappa til å bestille den da jeg forrige uke ikke hadde kort til å bestille. Dermed vil den i så fall bli sendt til Oslo mens jeg helst vil få den opp hit til Gjøvik for å slippe ekstra sendekostnader. Ikke har jeg originalemballasjen her heller (dumt av meg selvsagt).

Har sett litt rundt på nettet, men klarte ikke å finne et problem likt mitt..

PS: Må bare beklage om jeg ga alt for mye informasjon, men jeg må virkelig ha den laptopen i orden ellers vil jeg ikke kunne gjennomføre flere typer oppgaver ved studiet mitt. Derfor tenkte jeg at for mye informasjon er bedre enn for lite. Kanskje noen kunne klart å se en sammenheng mellom de tidligere problemene og disse.