Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1588
Ble i dag tatt i kontroll på toget etter at jeg i gammel vane gikk på ubetjent, og glemte helt at på grunn av sommeren så hadde jeg ikke fornyet billetten (og dessuten ikke tatt den med meg, så det ble dobbelt opp).

Gebyret skal betale så det er ikke der spørsmålet ligger. Spørsmålet mitt er om jeg kan be om å få det redusert til 750,- Grunnen er at kontrolløren spurte meg aldri om jeg ville betale på stedet, noe jeg hadde penger til, og jeg var såpass overrasket over det hele at jeg ikke tenkte på det selv. Det var først etterpå at jeg kom på det hele, og da var det jo for sent.

Spørsmålet er da om det er noe vits i å sende inn en klage for dette? Er jo umulig for dem å sjekke dette og når jeg tittet på siden deres for klager: http://www.nsb.no/kontakt-oss/kontro...7671-4347.html står det at behandlingstiden vil være på opptil to uker, noe som passer dårlig nå i sommerferien med reising hit og dit.

Any thoughts? Mulig om man skriver en særdeles vennlig (men ikke rompeslikkende) mail?
Jeg er usikker på om det er verdt bryet.

Jeg venter fortsatt på svar fra min klage i Mars, etter at automaten viste godkjent, kontrollposten før jeg gikk på toget viste godkjent. Men på toget i kontroll 2 dager senere var det ikke godkjent! Det som hadde skjedd i mitt tilfelle var at jeg hadde betalt for kortet. Så sto det "godkjent" pengene gikk ut fra kontoen min og ble overført et minutt senere, trolig da jeg validerte den.

Så selv med min (mener jeg) helt klare klagen med bildebevis fra kontoutskriften så har de fortsatt ikke klart å svare på den.

Kjenner jeg vil ha minst mulig med dem å gjøre, så anser de 900 kronene som tapt.

Men så vekk fra min klaging og til din sak!
Hvis det er en ting som iallefall ikke funker, så er det furtene klager. Send et formelt brev hvor du forklarer situasjonen og er nøye på at du ikke er interessert i å klage på boten, men på summen.

"Hei, jeg henviser til <Faktura nummer>, og saken der jeg ble tatt i kontroll for en veldig beklagelig forglemmelse <dag / dato>

Jeg fikk ingen mulighet til å gjøre opp for meg på toget og lurer på om det er mulig å få redusert gebyret til kr 750 som det ville kostet på et av deres fartøyer.

Mvh <Navn>
"

Noe sånt jeg ville prøvd meg på, litt sliten grammatikk fra mobilen. Men skal du komme noen vei for å spare de kronene så ville jeg iallefall ikke prøvd meg på den veldig mange kjører, nemlig "jeg tar toget, du jobber for meg". :P

Håper det går bedre for deg enn det gjorde for meg, lykke til!