Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1428
Jeg har lyst til å lage fotovegg hjemme.
Veggene i leiligheten er kjempeharde, så det er dårlig stemning å borre hull i veggen til hvert eneste bilde/foto jeg har lyst til å henge opp.

En løsning kunne være å henge opp ett rutenett av tråder/vaiere på veggen som man kan bruke til å klype fast bilder til.
Jeg vet ikke om jeg har drømt dette, eller faktisk sett det noe sted, men jeg innbiller meg å ha sett det en eller annen gang.

Her har jeg laget en enkel tegning av hva jeg mener:
http://bildr.no/thumb/1390131.jpeg

Noen som kan hjelpe meg på vei?
Hva skjedde med tack it? Små grønne plastelina gummigreier. Henger opp plakater med det. Det værste som kan skje er litt misfarging av veggen, som sannsynligvis skal males over uansett om du skal flytte og må ta ned bildene.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hva skjedde med tack it? Små grønne plastelina gummigreier. Henger opp plakater med det. Det værste som kan skje er litt misfarging av veggen, som sannsynligvis skal males over uansett om du skal flytte og må ta ned bildene.
Vis hele sitatet...
Stemmer for denne, eller dobbeltsidig teip. Det kommer til å holde for alltid, og når du flytter må du mens sannsynlig bruke kniv, varmt vann eller tilsvarende redskap for å skrape restene av veggen Har selv hatt en skateboardplate festet på veggen med dobbeltsidig teip, og det hang _GODT_.
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Kan selvfølgelig gjøre det, men det hadde vært mye enklere og bytte ut + henge opp nye bilder med denne løsningen.
Pluss at jeg tror det vil se kulere ut.
3M command med borrelås. Du kan ta opp og ned så mye du vil og det etterlater ikke merker. Mye bedre løsning enn de over vil jeg si. Google det så forstår du hva det er.
Sitat av Torst3in Vis innlegg
3M command med borrelås. Du kan ta opp og ned så mye du vil og det etterlater ikke merker. Mye bedre løsning enn de over vil jeg si. Google det så forstår du hva det er.
Vis hele sitatet...
Det der såg smart ut. Spørsmålet er bare om det er godt nok. Reklamen virker overbevisende, men det gjør også TV shop reklamer.
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Sitat av Torst3in Vis innlegg
3M command med borrelås. Du kan ta opp og ned så mye du vil og det etterlater ikke merker. Mye bedre løsning enn de over vil jeg si. Google det så forstår du hva det er.
Vis hele sitatet...
Det så smart ut.
Vareprøve er bestilt!
Jeg har hatt samme ønske, og ha en vegg full av bilder. Hittil har jeg klart meg ganske bra, men har kun brukt noen få spikere. Jeg fant ut at dobbel-side teit var en fantastisk løsning. Da sitter man og styrer litt før man henger de opp, synes det er utrolig kos! Det koster heller ikke mye, og er en ganske bra løsning. Teipen er heller ikke vanskelig og få av fra veggen om du ønsker og ta ned noen av bildene. :-)