Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1634
Akkurat nå befinner det seg et objekt som lyser ganske mye sterkere en en stjerne og beveger seg litt opp og ned. Jeg kan avogtil se 5 svake striper ut fra tingen den henger sån ca over Tryvan. Kan dette være romstasjonen?
Bilder hadde vel vært greit å fått med seg. For oss som ikke kan se det, mener jeg.
Sist endret av FarmerJoe; 31. august 2012 kl. 04:47.
film det og send til dagbladet
Norskehesten
Alden's Avatar
lyskastere.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Politihelikopteret var på patrulje over Oslo igår, kan det ha vært det?
https://twitter.com/oslopolitiops/st...69159625527296
Romstasjonen beveger seg relativt raskt over himmelen, uten å bevege seg litt opp og ned, slik som dette:

Romstasjonen sett fra jorda-film.

Dessuten er ikke ISS synlig fra Norge nå, i følge NASA.

Edit: Og jeg tror ikke politihelikopteret patruljerer over 12 timer i strekk.
Sist endret av Viva la Opium; 31. august 2012 kl. 08:45.
Trådstarter
Det hvar i går rundt klokka fire på natta og det hvr ikke lyskaster. Jeg prøvde å ta bilde, men det hvar for langt unna... Når jeg så det i kikkert så hvar det en lang gråaktig ting der også. Jeg tror heller ikke at det hvar politihelikopteret jeg så, da det sto for lenge på samme sted. (ca over tryvan) Det hvar et ganske stærkt lys som hvar mye sterkere en stjernene ute. Det stod på samme sted over en time og sikkert mere en det og det greier vel ikke et helkopter? Den hvar der når alle de andre stjernene hvar borte. Kansje det er romvesner :P Jeg skal se om det er der når det blir litt mørkere en nå

Det er der i natt også så om noen som er våken kan se mot tryvan området å bekrefte det. Jeg har ikke kamera som kan ta tydlige nok bilder. Ee politi ute med helikopteret nå også på samme sted? Kan det være en satelitt ?
Det er ikke romvesener, men tryvannstårnet.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Romstasjonen beveger seg relativt raskt over himmelen, uten å bevege seg litt opp og ned, slik som dette:

Dessuten er ikke ISS synlig fra Norge nå, i følge NASA.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at den beveger seg ganske fort over himmelen, men du tar helt feil at den ikke kan sees fra Norge

http://www.heavens-above.com/PassSum...d&alt=0&tz=CET

Neste gang den er synelig fra Sør-Norge er dog ikke før 19.sept.

Men den er ikke mange minuttene synlig før den igjen er borte.
Han skrev jo at den ikke var synlig over norge nå..
Sitat av Kramer Vis innlegg
Det er ikke romvesener, men tryvannstårnet.
Vis hele sitatet...
Nei. jeg kan ikke se tårnet fordi det ligger lengere bak åsen... Og det er ALT for høyt for å være tryvanstårnet... Og når hvar det tryvanstårnet beveget seg sist???