Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1507
Overskuddsmateriell
Tenker å lage et kart på google-maps etc som setter en nål på adresser.

Enkleste hadde vært å bruke Google maps, men de har ikke fått med seg at vi har fått gateadresser i området enda. Finnes det noen andre som kan ha API'er som kan gi meg GPS kordinater, eventuelt kan sette flere nåler (eller andre typer merker) på et kart?

Skal brukes i PHP.
Tror nok Google Maps er den tjenesten med best API som vil oppdatere kartene sine kjappest. Så jeg ville nok gått for Google Maps. Hva slags funksjonalitet skal du ha da?
OpenStreetMap har også API, og har grei lisens for bruk av data, men det spørs om ikke Google har den største dekningen. Jeg har aldri hatt særlig hell med adressesøk i OpenStreetMap.

En fordel med å bruke OSM er at du selv kan legge inn gateadresser om de mangler :-)
Sist endret av slicer; 27. juni 2013 kl. 09:56. Grunn: Dobbelpost
Overskuddsmateriell
Trådstarter
Gulesider blant annet har fått med seg at vi har fått adresse. Har prøvd å sett noe på APIene Statens Kartverk har gitt ut uten at jeg har funnet noe der.

Sluttproduktet skal være et kart som har merker (typisk nålene til Google Maps)
Jeg sitter med postadresse og gårds og bruksnr på alle, men ser for meg at det er adressen som er mest anvinnelig.

Klarer man å gå ut GPS kordinatene til en adresse er det ikke noe problem å bruke Google Maps til selve visningen.