Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2221
Jeg har sd minnekort, 32 gb, class 10.

Når jeg prøvefilmer hjemme, funker det fint å spille av filmen på mac'en. Det samme med bilder.

Men, når poden har kamera med seg (på hjelm) i skitrekket, så vil ingen av filmene spilles av. Filene inneholder data, men er allikevel "tomme" hvis dere skjønner hva jeg mener...

Mode er innstilt på Video, men allikevel er flere av filene lagret som jpg.

Noen som kjenner til problemet, og har en logisk løsning?

Som nevnt, prøvefilming hjemme fungerer fint å spille av, men filming fra tur i skitrekket har så langt ikke lykkes å lese av.

Kan dette være et minnekort problem? Formatering?
Har du forsøkt med annet minnekort?
Er du sikker på at mode er innstit på "video" når poden bruker det i bakken? Med tanke på at noen av filene blir lagret som *.jpg kan det virke som det står innstilt enten på time-lapse eller serie-bilde-opptak. Symbolet på skjermen i video-modus skal være et gammelt videokamera. Det skal også være en tidsteller på skjermen når det filmes.

Om innstillingene er korrekte er nok formatering evt nytt minnekort noe som burde prøves.
Du burde kanskje få sønnen din til å vise hva han gjør når han filmer alene. Hvis alt fungerer fint hver gang DU gjør dette hjemme er det stor sannsynlighet for bruker feil................
Trådstarter
Kamera er innstilt på video, via mode. Dobbelsjekket dette da jeg oppdaget jpg filer etter siste bruk.

Vi trykker selv av og på knappen når han skal renne, og led lyset signaliserer at kamera går på.

Hvordan gjøres evt en formatering? Skal jeg formatere via Mac eller GoPro, og evt hvilket format? Fat32?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva minnekort er det? Er det kjøpt i seriøs butikk, og kva merke er det, eller er det bestilt på ebay for $3.99?
Sitat av Spirella Vis innlegg
Hvordan gjøres evt en formatering? Skal jeg formatere via Mac eller GoPro, og evt hvilket format? Fat32?
Vis hele sitatet...
På GoPro; i menyen, oversikt har du her: http://www.maddogs.tv/files/Maddogs-...QuickSheet.pdf

Valget heter: Delete All / Format Card