Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1579
En venn av med har en Samsung hjemmekino med Blu-Ray. Den har en USB-inngang som han benytter til å se film fra flash stick.

De fleste nye filmer sperres av Cinavia. Lurer på:

1. Finnes det uoriginal Firmware oppdatering som fjerner dette?
2. Er det en oversikt over filmer med slik sperre?
3. Når kommer det en ripper som fjerner Cinavia fra kopierte filmer?
4. En måte å omgå problemet er å koble en avspiller til hjemmekinoen via dens HDMI-inn port. Testet med lapotopen og det funket. Lurer på om en tablet eller mobil er god nok til å kjøre over 1080p film?
5. Jeg har USB-avspiller på TV'en men har ikke funnet noen måte å overføre lyden fra TV til hjemmekinoen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av LilleTone Vis innlegg
En venn av med har en Samsung hjemmekino med Blu-Ray. Den har en USB-inngang som han benytter til å se film fra flash stick.
3. Når kommer det en ripper som fjerner Cinavia fra kopierte filmer?
Vis hele sitatet...
Ser tråden har stått ubesvart en stund legger derfor inn mitt tips som kanskje virker.

Jeg var ute for et lignende problem med en Sony Blueray spiller.
Ved å konvertere filene, med et konverteringsprogram, gjerne til samme format f.eks avi eller mkv, så forsvant sperren.

Konverteringen tar noe tid, men det kan jo PC'en holde på med om natten.

Ny firmware som fjerner dette kjenner jeg ikke til. Du kan jo google.

AnyDVD update prevents Cinavia detection on Blu-ray players.
Sist endret av reiras; 11. februar 2014 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av reiras Vis innlegg
Jeg var ute for et lignende problem med en Sony Blueray spiller.
Ved å konvertere filene, med et konverteringsprogram, gjerne til samme format f.eks avi eller mkv, så forsvant sperren.
Vis hele sitatet...
Da kan det etter all sansynlighet ha vært en annen type sperre enn Cinavia. Cinavia er en "analog vannmerking" som ikke forsvinner ved en re-encode. F.eks. kan lydsporet på en kinofilm være kodet med Cinavia og en cam-rip fra en kinosal vil ofte ikke kunne spilles av på en avspiller med støtte for Cinavia.

Fra Wikipedia
The Blu-ray Disc implementation of Cinavia is designed to cover two use-cases: the first is the provision of a Cinavia watermark on all movie theater soundtracks released via film distribution networks; the second use-case is for the provision of a Cinavia watermark on all Blu-ray Disc releases that points to the presence of an accompanying AACS key. If a "theatrical release" watermark is detected in a consumer Blu-ray Disc audio track, the accompanying video is deemed to have been sourced from a "cam" recording. If the "AACS watermark" is present in the audio tracks, but no accompanying and matching AACS key is found on the disc, then it is deemed to have been a "rip" made by copying to a second blank Blu-ray Disc.
Vis hele sitatet...
PS3 Iris Manager -> EXT2 formattert disk -> mount denne disken i en maskin som har AnyDVD HD, og problemet skal visstnok være borte i .m2ts-filen som kommer ut.