Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 22147
AlphaBRAIN!

Tidligere i natt satt jeg som jeg så ofte gjør, på rommet mens månen lyser å hører på "The Joe Rogan podcast". Som forresten må være tidenes beste, definitivt noe å sjekke ut om du er en person med åpent sinn og et par timer å slå ihjel; www.joerogan.net).

Anyhow! De tok for seg å nevne et firma som er med på å finansiere podcasten kaldt Onnit (www.onnit.com), det er visstnok et firma som selger diverse drugs, lovlige drugs vel å merke. Selv liker jeg å se på meg selv som en ganske open minded person, så det kom ikke akkurat som noen bombe at nysjerrigheten grep fatt i meg nok en gang og jeg var på god vei inn for å lese meg opp om de spennende stoffene.

Først kom jeg over pillen som går under navnet AlpahBRAIN (http://www.onnit.com/alphabrain/), som i hovedsak er designet til å blandt annet øke mental styrke, kreativitet, hukommelse og ikke minst; gjøre det usedvanlig lett å bli bevisst mens man drømmer, også kjent som Lucid Dreaming. Et stadie jeg over lenger tid har jobbet for å befinne meg i, med lite lykke uheldigvis, men jeg fortsetter å være tolmodig. Uansett, så virker dette for meg som en slags drømmepille, både metaforisk og bokstavlig talt. Bivirkningene er minimale og i følge siden hvor det står en hel del om produktet, ikke nødvendigvis trenger å forekomme (sjeldne).

Det er derimot ikke bivirkningene som skremmer meg, men hva om denne pillen faktisk gjør som de med erfaring sier, akkurat det som er beskrevet på siden! Jeg er redd for at om man blir så hevet mentalt av denne pillen, så vil man rett og slett bli avhengig? Ikke avhengig på samme måte som med heroin, men som med hasj! You just loooove the feelin' ^_^ Hvor du til slutt vil innse hvor bra du er når du flyter på effekten, at du rett og slett vil føle deg kjedelig og lite kreativ uten/i forhold? Kort sagt så er tanken på å føle seg normal med pillen i magen og merkelig uten en skremmende tanke. Toughts?

New mood
De har også en annen ganske spennende pille som jeg vurderer å få fatt på, kaldt "New mood"
Link: http://www.onnit.com/new-mood/

Pillen baserer seg rundt at den skal gi kroppen alle de råvarene hjernen trenger for å bygge Serotonin, som kjent for mange er dette stoffet i hjernen som gir deg følelsen av å være glad/lykkelig. Beskrevet på siden "Is designed to be the most effective natural serotonin booster ever created, combining the two raw sources of serotonin, L-tryptophan and 5-HTP, with a converting catalyst, Vitamin B6." Stoffer som er mest vanlig å finne i bananer og kalkun, noe som fikk meg til å tenke tilbake på en periode tidligere i livet hvor jeg var en del deprimert. Det gikk opp for meg som et lys i mørket at jeg ALDRI spiste bananer, og kalkun kun en sjelden gang i året, samt at jeg hadde generelt dårlig kost på tiden. Så om du er mye deprimert, se inn i kosthold, det er mye lykke å hente i det hjørnet (or get the pill, bwhaha). Ville kanskje styrt unna mtp avhengighet om man stortsett føler seg ulykkelig, uten at jeg har noe erfaring med pillen selv, enda.


Håper noen fant dette like interessant som jeg gjorde og at det tilfredstiller nysjerrigheten til de som er ute etter å prøve noe nytt

/sharing is caring
peace.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Syns dette høres litt for godt ut til å være sant.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Enig, men det skal undersøkes.
Si ifra hvis du tester
Kan tenke meg at de tablettene gir en veldig god placebo effekt, mtp. all den infoen som du finner på nettsiden, samt all den positive responsen fra "de erfarne brukerene".
Må få lurt det inn i landet på en måte først da.. Norway– Sale of products to Norway are prohibited.
Trådstarter
Synes dette høres for godt ut til å være sant.
Vis hele sitatet...
For godt ut til å være sant? Det høres vidunderlig ut ja, men jeg må si meg uenig. Det er merkelig hvordan teknologien utvikler seg, og det kommer stadig noe nytt. Skepsis er alltid bra i den sammeheng. Men hvordan kan det høres for godt ut til å være sant når du kan drikke en te og før du vet ordet av det selv tror du at du er på en øde øy med sand mellom tærne, saltvann smak i kjeften og ti nakne kvinner forran deg som du på tappert vis må bruke for å repopulere verdenen. Hvor du da plutselig finner ut at du kan snakke med ånder.

Jeg tror at ettersom tiden går fremover og vitenskapen utvikler seg vil det nesten være grenseløst hva som er mulig og kvaliteten vi har på ting. Dette er nok bare tuppen av isberget. Noe som gjør meg svært spent på hva slags drugs man finner på markedet 10-20 år frem i tid.
Håper det lar seg gjøre å få tak i noen tabletter, kjipe greier at Norge er strenge på sånt.
Leste bare litt på New Mood og ser absolutt for meg at det kan gi en viss effekt. Ingrediensene er:
L-Tryptophan – 500 mg
5-HTP – 100 mg
Magnesium (Chelate)- 200 mg
Vitamin D3 – 1000 iu
Chamomile (12% Apigenin) – 200 mg
Vitamin B6 – 20 mg
Niacin – 30 mg
Passion Flower (4% Flavinoids)- 150 mg
Valerian Root (4% Isovextin)- 200 mg
Lemon Balm (4:1 Concentration) – 150 mg
Jujube Seed Extract – 150mg

Å få kroppen til å produsere mer seretonin gjennom tilskudd av l-tryptophan og 5-htp burde i teorien fungere. Sammen med valerian, lemon balm og passionflower(som alle har mildt bedøvende effekter) Kan jeg se for meg at disse pillene vil gi en behagelig avslappende følelse, med mild eufori.

Hvor vidt det er verdt pengene er en annen sak, men om noen faktisk er interessert i prøve det ut burde det ikke være noe problem å bestille alle ingrediensene og lage sine egne kapsler.

Litt mer info om seretonin, l-tryptophan og 5-HTP her.
Her er en annen link hvor det spekuleres på om det er mulig å få kroppen til å produsere tryptaminer fra l-tryptophan gjennom bruk av hordenine og harmaline. link. Meget interessant lesning, selv om dette er langt ifra noen ferdig forskningsrapport.
Trådstarter
Interessant skytouch, sitter å leser på den siste nå
Kan jeg bestille til sverige?
Sitat av Equi Vis innlegg
Kan jeg bestille til sverige?
Vis hele sitatet...
Sweden–Shipments to Sweden have been restricted due to GABA laws.

Du kan nok ikke bestille produkter som inneholder GABA til Sverige, slik som AlphaBRAIN, men det skal ikke være noe problem å få tilsendt noen av de andre produktene som ikke inneholder dette.
Hva vil eventuelt skje hvis man bestiller og det blir stoppet i tollen? Bot? Fengsel?
Sitat av Sebbai Vis innlegg
Hva vil eventuelt skje hvis man bestiller og det blir stoppet i tollen? Bot? Fengsel?
Vis hele sitatet...
Har aldri blitt tatt faktsik, har bestilt mykje gosaker på nætte. Men man veit vell aldri. Å man får vell ikje fengsel trur eg, heller ei bot ;D
Sist endret av assholee; 18. januar 2012 kl. 22:27.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har ihvertfall bestilt blir spennende... :P
Minner meg om filmen Limitless og NZT..

Du må gjerne oppdatere oss med hvordan det går

Sitat av assholee Vis innlegg
Har aldri blitt tatt faktsik, har bestilt mykje gosaker på nætte. Men man veit vell aldri. Å man får vell ikje fengsel trur eg, heller ei bot ;D
Vis hele sitatet...


Kommer vel an på om virkestoffene i det man har bestilt er klassifisert som doping eller narko.
Om du mot formodning bestiller noe som er oppført på narkotika eller dopinglista kan du risikere å få bot, eller bli innkalt til avhør.
Det Joe Rogan og Tim Ferris snakker om er nootropiske stoffer. De øker kognisjonen din.

Det mest kjente nootropiske stoffet heter Piracetam og burde tas i kombinasjon med kolin - blir en nice effekt. Man kan også supplementere med vitamin B-6.

Denne stacken fungerer ganske bra

Det er endel forskning rundt hjernesykdomer som alzheimers og nootropiske stoffer, og studiene har vært positive.

Har lite tid, men skal skrive en utfyllende og forståelig post i morgen!
Sitat av daaa Vis innlegg
Det Joe Rogan og Tim Ferris snakker om er nootropiske stoffer. De øker kognisjonen din.

Det mest kjente nootropiske stoffet heter Piracetam og burde tas i kombinasjon med kolin - blir en nice effekt. Man kan også supplementere med vitamin B-6.

Denne stacken fungerer ganske bra

Det er endel forskning rundt hjernesykdomer som alzheimers og nootropiske stoffer, og studiene har vært positive.

Har lite tid, men skal skrive en utfyllende og forståelig post i morgen!
Vis hele sitatet...
Jeg har gode erfaringer med komboen Piracetam og Kolin, merker at skolen går lettere og at kunnskapen fester seg bedre.
AlphaBrain er basert på nootropiske stoffer, stoffer som øker hjerneaktiviteten/funksjonen din.

Når man snakker om nootropiske stoffer er det spesielt ett stoff som ofte nevnes; piracetam. Et kjapt googlesøk gir deg mer informasjon om dette stoffet. Det har blitt forsket mye på hjernesykdommer som demens og piracetam - og resultatene har vært veldig positive.

Det er litt usikkerhet om hvordan piracetam fungerer på hjernen din, men ut i fra det jeg har forstått så forbedrer den kommunikasjonen mellom hjernedelene dine. Piracetam øker også nivået av nitromonooksid i hjernen(en gass som har ganske positive endogene effekter).

Piracetam har en synegiske effekt med kolin/choline(finnes i blant annet egg). Vitamin B6 har vist seg å være et bra supplement til denne stacken. Yerba mate i tillegg til dette gir en sinnsyk effekt, men det er ikke noe å anbefale i lengden. Xanthines(usikker på hva det er på norsk) overstimuler binyrene.

Erfaringsmessig er de første gangene de beste, og en gjentager er skarpere syn og mer flyt i tankegangen.

Nootropiske stoffer er et av de stoffene hvor man finner minst bivirkninger. Piracetam blir sett på som reseptpliktig legemiddel i Norge, såvidt jeg vet.

edit: gjerne slett posten ovenfor

Sitat av Kaput Vis innlegg
Jeg har gode erfaringer med komboen Piracetam og Kolin, merker at skolen går lettere og at kunnskapen fester seg bedre.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, kombinasjonen er veldig effektiv

Jeg har også en viss anelse om at disse stoffene forsterker effekten av psykedeliske stoffer.
Prøv gjerne piracetam, choline eller DMAE, yerba mate og marijuana. Du kommer til å stimulere hjernen din til de utroligste ideene.

Men, synet mitt på drugs generelt har forandret seg den siste tiden. Det du gjør nå er egentlig symptombehandling, enten du godta det eller ei. Du lærer fortere og husker bedre, men du gjør det ved hjelp av syntetiske stoffer.

Hva om du hadde lagt om livsstilen og kostholdet ditt slik at hjernen din faktisk fungerte optimalt og du klarte å yte like bra som du gjør nå, eller bedre?

Sitat av robz1 Vis innlegg
New mood
De har også en annen ganske spennende pille som jeg vurderer å få fatt på, kaldt "New mood"
Link: http://www.onnit.com/new-mood/

Pillen baserer seg rundt at den skal gi kroppen alle de råvarene hjernen trenger for å bygge Serotonin, som kjent for mange er dette stoffet i hjernen som gir deg følelsen av å være glad/lykkelig. Beskrevet på siden "Is designed to be the most effective natural serotonin booster ever created, combining the two raw sources of serotonin, L-tryptophan and 5-HTP, with a converting catalyst, Vitamin B6." Stoffer som er mest vanlig å finne i bananer og kalkun, noe som fikk meg til å tenke tilbake på en periode tidligere i livet hvor jeg var en del deprimert. Det gikk opp for meg som et lys i mørket at jeg ALDRI spiste bananer, og kalkun kun en sjelden gang i året, samt at jeg hadde generelt dårlig kost på tiden. Så om du er mye deprimert, se inn i kosthold, det er mye lykke å hente i det hjørnet (or get the pill, bwhaha). Ville kanskje styrt unna mtp avhengighet om man stortsett føler seg ulykkelig, uten at jeg har noe erfaring med pillen selv, enda.


Håper noen fant dette like interessant som jeg gjorde og at det tilfredstiller nysjerrigheten til de som er ute etter å prøve noe nytt

/sharing is caring
peace.
Vis hele sitatet...
Aminosyrer og humør er nesten synonymer

Humørforstyrrelser har blitt en epidemi i vesten, og tallene bare øker og øker. En studie utført i USA viste at 50 % over 14 år viste tegn til enten angst eller depresjon.

Høres det sprøtt ut? Fortsett å les


Alt startet på 60-tallet når den prosesserte maten kom inn på markedet. Prosessert mat inneholder lite næring, spesielt mikronæring. Folk flest ser på proteiner, karbohydrater og fett - men "the real shit" er egentlig vitaminer, mineraler, antioksidanter osv.



Vitamin B6, som du nevner ovenfor, er kritisk i produsjonen av alle neurotransmittere, som igjen påvirker humøret ditt.

De første symptomene på feilernæring er faktisk følelsesmessige. Man kan selvfølgelig ha negative følelser som angst eller depresjon på grunn av virkelige årsaker, men mesteparten kommer av feil eller underernæring.

Krom var et av de første næringsstoffene vi mistet gjennom fastfood og prosessert mat. Essensielt så balanserer krom blodsukkeret, l-glutamin gjør samme jobben. Hva er sammenhengen? Det er en klar sammenheng mellom lavt blodsukker og humør - veldig klar sammenheng faktisk.

Når vi snakker om nevrotransmittere og humør er det hoved saklig snakk om:
* Serotonin, som er vår naturlige anti-depressiva
* Katekolaminer som er våre naturlige stimulanter
* GABA som slapper oss av
* Endorfiner som er "pain killers". Gir deg også eufori og gjør deg komfortabel


Vi i vesten mangler som oftest serotonin, og forløperen til serotonin er l-tryptofan. Tryptofan blir omdannet til 5-HTP, og 5-HTP blir omdannet til serotonin. Den eneste forskjellen mellom tryptofan og 5-HTP er at 5-HTP øker nivået av kortisol i kroppen.

Noe vi ser mye av i dagens samfunn er også mangel på katekolaminer, og de fleste selv medisinerer seg selv uten å vite det. Katekolaminer var vår naturlige stimulant, akkurat som koffein.
Forløperen til katekolaminer er l-tyrosin og l-fenylalanin. L-fenylalanin har bedre opptak i kroppen, selv om l-tyrosin er ett ledd nærmere katekolaminer.

Mangel på GABA fører til stress. Enda en check? Taurin og Teanin øker nivåene av GABA

Så..Endorfiner. The natural pain killer, runners high.
Vi spiser utrolig mye junkfood og annen mat som er "comforting". Lørdagsgodt. Takeaway. Bursdagskake. Alle disse måltidene stimulerer endorfiner og gjør deg komfortabel med livet ditt, og får deg til å takle hverdagen.
DL-fenylalanin senker kroppens nedbrytning av endorfiner. D- eller L-fenylalanin har ikke de stimulerende effektene til DL-fenylalanin.


Hvis du ikke har mangel på en av disse aminosyrene, men alikavel supplementerer med forløperene vil du sannsynligvis få negative, men milde, reaksjoner.

Hvis du derimot finner ut at du har mangel på en neurotransmitter og ønsker å forbedre livskvaliteten din så har jeg good news: Du vil merke effekten etter 24-48 timer
Sist endret av daaa; 22. februar 2012 kl. 21:33.
Sitat av daaa Vis innlegg
Selvfølgelig, kombinasjonen er veldig effektiv

Jeg har også en viss anelse om at disse stoffene forsterker effekten av psykedeliske stoffer.
Prøv gjerne piracetam, choline eller DMAE, yerba mate og marijuana. Du kommer til å stimulere hjernen din til de utroligste ideene.

Men, synet mitt på drugs generelt har forandret seg den siste tiden. Det du gjør nå er egentlig symptombehandling, enten du godta det eller ei. Du lærer fortere og husker bedre, men du gjør det ved hjelp av syntetiske stoffer.

Hva om du hadde lagt om livsstilen og kostholdet ditt slik at hjernen din faktisk fungerte optimalt og du klarte å yte like bra som du gjør nå, eller bedre?
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt sant, kan dog meddele at det tok noen år før jeg gikk så langt og sverget til medisiner for å forbedre kognisjonen. Tror hjernen min er litt skada etter 8 år med spiseforstyrrelser og underernæring.. Konsentrasjonen min ble helt på bærtur etterhvert som tiden gikk, og det er først nå jeg kjenner at den kommer tilbake (pga. medisiner, mest sannsynligvis..). Prøver så godt det lar seg gjøre å følge en kostplan, men er det én ting jeg vet hjelper på overskudd så er det trening! Dessverre er dørstokkmilen lang og kjøleskapet tomt

Sorry hvis jeg babler i vei her nå, er ikke meningen
Her har du en viktig lekse: Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Her har du en viktig lekse: Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på ingrediensene av aminosyrer og vitaminer så kan en ikke nekte for at dette har sin dokumenterte effekt. Fått masse positive tilbakemeldinger dette produktet, og det er ikke fabrikert løgn. Det som kan diskuteres er hvorvidt det er placebo som spiller en større rolle når folk lovpriser produktet. Men placebo eller ei, så lenge en føler seg bedre så er det jo greit.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Leste bare litt på New Mood og ser absolutt for meg at det kan gi en viss effekt. Ingrediensene er:
L-Tryptophan – 500 mg
5-HTP – 100 mg
Magnesium (Chelate)- 200 mg
Vitamin D3 – 1000 iu
Chamomile (12% Apigenin) – 200 mg
Vitamin B6 – 20 mg
Niacin – 30 mg
Passion Flower (4% Flavinoids)- 150 mg
Valerian Root (4% Isovextin)- 200 mg
Lemon Balm (4:1 Concentration) – 150 mg
Jujube Seed Extract – 150mg

Å få kroppen til å produsere mer seretonin gjennom tilskudd av l-tryptophan og 5-htp burde i teorien fungere. Sammen med valerian, lemon balm og passionflower(som alle har mildt bedøvende effekter) Kan jeg se for meg at disse pillene vil gi en behagelig avslappende følelse, med mild eufori.

Hvor vidt det er verdt pengene er en annen sak, men om noen faktisk er interessert i prøve det ut burde det ikke være noe problem å bestille alle ingrediensene og lage sine egne kapsler.
Vis hele sitatet...
Har lest at 5-HTP ikke skal taes i kombinasjon med MAOI's og SSRI/SNRI. Og så vidt jeg vet, så er passion flower ett MAOI?

When combined with MAOIs or SSRIs, 5-HTP can cause acute serotonin syndrome.[23][24]
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/5-Hydroxytryptophan
Sist endret av Mexxy; 23. februar 2012 kl. 11:31.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har lest at 5-HTP ikke skal taes i kombinasjon med MAOI's og SSRI/SNRI. Og så vidt jeg vet, så er passion flower ett MAOI?

http://en.wikipedia.org/wiki/5-Hydroxytryptophan
Vis hele sitatet...
Måtte høre med Onnit om dette. Svaret jeg fikk:

Sitat av Aubrey Marcus, CEO, Onnit Vis innlegg
The dosage of passion flower in New Mood constitutes below-active levels of MAOI, according to general consensus on the matter. For example, an active dose of Syrian Rue is 58x more powerful of an MAOI as a much stronger serving of passiflora.
Vis hele sitatet...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Jeg bruker AlphaBrain, og føler det fungerer.
Det er ikke noe "dop" i den forstand, men føler absolutt at jeg merker tankene og ord flyter lettere enn ellers, i tillegg til at jeg kan jobbe doble skift uten å føle meg mentalt utkjørt etterpå.

Beste er vel å prøve og teste selv, som Rogan sier; er det for dyrt - kjøp ingrediensene og lag selv.
I tillegg får man pengene tilbake på første boksen (30 tabletter) om du ikke føler det fungerer for deg ved bare å sende en mail, de spør ingen spørsmål om hvorfor.
Sitat av somnium Vis innlegg
Jeg bruker AlphaBrain, og føler det fungerer.
Det er ikke noe "dop" i den forstand, men føler absolutt at jeg merker tankene og ord flyter lettere enn ellers, i tillegg til at jeg kan jobbe doble skift uten å føle meg mentalt utkjørt etterpå.

Beste er vel å prøve og teste selv, som Rogan sier; er det for dyrt - kjøp ingrediensene og lag selv.
I tillegg får man pengene tilbake på første boksen (30 tabletter) om du ikke føler det fungerer for deg ved bare å sende en mail, de spør ingen spørsmål om hvorfor.
Vis hele sitatet...
Sender de det faktisk til Norge? Da skal jeg i såfall bestille. Hvis den blir stoppet i tollen, så får vel ikke det andre konsekvenser enn at en taper pengene sine. Men tydet det slik at de ikke ville sende det engang.

Unfortunately we have had to cease deliveries to Norway due to the customs restrictions they place on imports.
Vis hele sitatet...
Skulle det bli problemer med å bestille direkte til Norge er det vel alltids mulig å finne en remailer i USA eller UK. Men ja, lurer på det samme selv. Kunne godt tenkt meg å testet ut dette greiene her.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Sender de det faktisk til Norge? Da skal jeg i såfall bestille. Hvis den blir stoppet i tollen, så får vel ikke det andre konsekvenser enn at en taper pengene sine. Men tydet det slik at de ikke ville sende det engang.
Vis hele sitatet...
siden er ikke oppdatert, grunnen til at de ikke sendte til Norge tidligere var grunnet Vitamin B6(?) som var restriksjoner på.

de laget en modifisert versjon av AlphaBrain som heter AlphaBrain SOURCE som automatisk blir sendt istedet når man bestiller til norge.

jeg bestilte for et par uker siden, alt fint.
Aha, kan nok stemme at det var B6 ja. Det ble nevnt på podcasten til Joe for litt siden, bare da i forbinnelse med at de måtte lage en egen versjon for Australia grunnet restriksjoner. Er nok samme som blir sendt hit da.
Sist endret av LarVael; 1. mars 2012 kl. 00:33.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvis den blir stoppet i tollen, så får vel ikke det andre konsekvenser enn at en taper pengene sine.
Vis hele sitatet...
om den blir sendt tilbake får du automatisk refundert beløpet fra Onnit, dette får du også e-post om.
om det ikke fungerer på deg, kan du og sende en e-post og bare si "didn't work for me", og du får beløpet (minus frakt) refundert uten spørsmål.

det gjelder bare første boksen vel og merke.

http://www.onnit.com/onnit/images/al...ource-info.jpg
Sitat av somnium Vis innlegg
siden er ikke oppdatert, grunnen til at de ikke sendte til Norge tidligere var grunnet Vitamin B6(?) som var restriksjoner på.

de laget en modifisert versjon av AlphaBrain som heter AlphaBrain SOURCE som automatisk blir sendt istedet når man bestiller til norge.

jeg bestilte for et par uker siden, alt fint.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Fant dette nå. Da er det jo bare til å bestille, trygt gjennom tollen. Wikipedia sier litt om det som sikkert er grunnen til at det er restriksjoner på vitamin B6.

Adverse effects have only been documented from vitamin B6 supplements and never from food sources. This article only discusses the safety of the common supplemental form of vitamin B6 pyridoxine (for a full discussion please see pyridoxine). Toxicologic animal studies identify specific destruction of the dorsal root ganglia[16] which is documented in human cases of overdosage of pyridoxine.[17] Although vitamin B6 is a water-soluble vitamin and is excreted in the urine, doses of pyridoxine in excess of the RDI over long periods of time thus result in painful and ultimately irreversible neurological problems.
Vis hele sitatet...
Sitat av somnium Vis innlegg
om det ikke fungerer på deg, kan du og sende en e-post og bare si "didn't work for me", og du får beløpet (minus frakt) refundert uten spørsmål.
Vis hele sitatet...
Jepp, dette har Joe sagt 150 ganger
De sender ikke noen produkter til Norge.

Sitat av onnit Vis innlegg
Norway customs does not allow any of our supplements into their country any more. Due to an excess number of packages being seized by customs, we had to remove Norway from our shipping list. Pharmaceutical companies in Norway have patents on at least one ingredient in every one of our products and they have asked us to stop all shipments into their country, as a result we can no longer send our products to you. Eventually we will have our products in retail stores in Europe, you may be able to get them then.
Vis hele sitatet...
Hørt Rogan snakke mye om det, synes nesten det virker for godt til å være sant, men skal absolutt teste!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
førstemann på månen
Mener jeg har lest at Alpha Brain har en ordentlig falsk markedsføringstrategi. Var noe om at han har betalt forummedlemmer og flere andre for å skrive falske tilbakemeldinger, og at han egentlig ikke er en person med spesiell god kjennskap til vitaminer eller hjernefunksjoner. Han hadde visstnok basert hele markedsføringstrategien på fansen til Joe Rogan, som har et ganske stort publikum som er interessert i det han tilbyr. Tror også han har vært med i en skam tidligere. Det er også han som sponser Joe Rogan podcasten med fleshlights, og det var først der samarbeidet mellom de to (joe rogan & mannen bak AB) begynte.

Søke litt nå å fant frem trådene som jeg leste det i:
http://www.shroomery.org/forums/show...umber/14932217 og http://forums.joerogan.net/showthrea...4352&page=101# - På joerogan.net står det mye mer i dybden og han(mannen bak AB) svarer i tråden.

Han er også gjest hos Joe Rogan under en av podcastene til sistnevnte.

Det er ikke sikkert markedsføringstrategien og produktet matcher hverandre, for å si det på den måten, da. Produktet kan fortsatt være bra, og det har visst fått gode tilbakemeldinger.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Marcus Aubrey som er mannen bak Onnit er helt åpen med sine samarbeidspartnere, og det er også Joe Rogan selv.
Han har nevnt utallige ganger at han ikke er noen ekspert på området, men han føler det fungerer for han.

That's it, og med den informasjonen får man velge selv om man ønsker å teste produktet.
Og som nevnt utallige ganger tidligere, så får du pengene tilbake (uten å måtte sende produktet tilbake) om du ikke føler det fungerer.

Jeg er og skeptisk til slike produkter, og spesielt når noen har fortjeneste for å reklamere for det, men jeg ser ingen plasser at hverken Joe Rogan eller Marcus Aubrey kan være mer ærlige på hvordan de selger og markedsfører dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har testet ut Alpha brain og Shroomtech i en mnds tid nå, jeg syns det fungerer veldig bra
Jeg får veldig lucid dreams på Alpha brainen.
Men får det fint igjennom tollen hvis du bestiller produktene fra england hvertfall, jeg har bestilt 2 ganger derfra og vet om flere som har bestilt
Freakyfreak89 - det er grunnet EØS-avtalen at det går igjennom tollen fra England. Hvor bestiller du fra?
Er det noen andre her som også har prøvd det ut?
jeg får helt sinnsyke drømmer på dette, på den positive måten altså hehe =D

Jeg vet ikke hvorfor posten med hvor jeg bestilte det fra forsvant ? :S
men jeg bestiller det fra www.xbrain.uk.co
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det noen som bor i Oslo og har bestilt fra www.xbrain.uk.co? Hvis ja, hvor lang tid gikk det før pakken kom?
Jobber i statene. Og er i jobb hvor det kan blir veldig lange dager.

Har av den grunn vært borti Alpha Brain. Beste måten og forklare hvordan den fungerte for meg er vel bare at når du føler deg veldig sliten og trøtt, vil du føle deg mer "normal"

Har en på jobben som bruker mye av det under stressfulle prosjekt. Han har samme forklaring at han bruker det når han er trøtt. Eller når du vil bli trøtt. Man får også Lucid Dreams.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av RonSwanson Vis innlegg
Er det noen som bor i Oslo og har bestilt fra www.xbrain.uk.co? Hvis ja, hvor lang tid gikk det før pakken kom?
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Bergen og jeg fikk det etter 4 dager
▼ ... over en måned senere ... ▼
hei bestilte min for 4 uker siden, den har stått i tollen i 3 hele uker på lørenskog.
noen som har erfaring her`?
Ser veldig interessant ut. Noen her som har prøvd det som føler seg på noen måte avhengig?
Pakken er stoppet av tollerne og du kan vente deg et brev i posten med krav om resept. Og er du uheldig så kan du få en innkallelse til avhør.
Sitat av Lommelegen
Man kan også få kjøpt ren tryptofan tilskudd, noe som på 70tallet ble forbudt pga dødsfall og forgiftningssymptomer. Noe som heter eosinofilt myalgisk syndrom, som medfører bl.a. leddsmerter, tretthet, feber, hoste, ødemer, utslett, hårtap og nerveskader, ble også forbundet med tilskuddet. Det viste seg imidlertid at det ikke var tryptofanet i seg selv, men noe i produksjonen som førte til forurensing med kjemiske stoffer. Det er fremdeles forbudt å selge ren tryptofan i mange land, inkludert Norge. Enkelte proteintilskudd (sportspulver) inneholder tryptofan sammen med andre aminosyrer.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.lommelegen.no/legesvar/5-...g-sosial-angst
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk også et sånt kjipt lite brev fra posten om at Alpha-Brain krevde resept eller dokumentasjon før det ble godkjent.

Dere som fikk det over (bestilte selv fra Storbritannia), hvordan fikk dere det godkjent?
Sitat av kissy88 Vis innlegg
Jeg fikk også et sånt kjipt lite brev fra posten om at Alpha-Brain krevde resept eller dokumentasjon før det ble godkjent.

Dere som fikk det over (bestilte selv fra Storbritannia), hvordan fikk dere det godkjent?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ble de aldri stoppet og trengte ikke godkjenning. En god kamerat av meg bestilte Alphabrain fra xbrain, ble stoppet i tollen. Han forsøkte å kontakte de for å få gjennom pakka, men de var lite samarbeidsvillige med mindre han ikke viste frem resept. Trist at det er blitt så strengt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøvde å bestille fra Xbrain, men det ser ut som de ikke lenger sender til norge?? fikk ikke opp Norge som land når jeg skulle registrere meg! shit!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Samme som over.. Noen som vet om en annen side å bestille fra? Ser de har det på amazon.com, men da blir det hele greia med at det kommer fra USA igjen. Noen som vet om side innenfor EØS?

Om man bestiller fra amazon er det jo en viss fare for at det blir åpnet av tollen uansett, da dette mest sannsynlig blir på grensen på 200 kr-grensen..
AlphaBRAIN ser ut til å være temmelig underdosert og overpriset. Et eksempel er Alpha GPC, hvor 2 tabletter gir 100mg og doseringen brukt i forsøk er >1000mg.

Jeg har brukt omtrent alle ingrediensene i løs vekt, men i mye høyere doser, og eventuell effekt vil jeg tro er liten eller placebo.

Bruk heller pengene på f.eks. Citicoline/CDP choline.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citicoline

Citicoline (INN), also known as cytidine diphosphate-choline (CDP-Choline) & cytidine 5'-diphosphocholine is a psychostimulant/nootropic. It is an intermediate in the generation of phosphatidylcholine from choline.

Studies suggest that CDP-choline supplements increase dopamine receptor densities,[1] and suggest that CDP-choline supplementation helps prevent memory impairment resulting from poor environmental conditions.[2] Preliminary research has found that citicoline supplements help improve focus and mental energy and may possibly be useful in the treatment of attention deficit disorder.[3][4] Citicoline has also been shown to elevate ACTH independently from CRH levels and to amplify the release of other HPA axis hormones such as LH, FSH, GH and TSH in response to hypothalamic releasing factors.[5] These effects on HPA hormone levels may be beneficial for some individuals but may have undesirable effects in those with medical conditions featuring ACTH or cortisol hypersecretion including, but not limited to, PCOS, type II diabetes and major depressive disorder.
Vis hele sitatet...
Jeg mener jeg har sett det til salgs i Norge, men det er billigere å bestille fra iHerb.

http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...Capsules/27417

Under 200-kroner og ingen problemer med toll.

https://www.google.se/search?q=citicoline+experience

Jeg må bare ta med en av de andre ingrediensene med det samme, pterostilbene. For tiden tar jeg 100mg pr. dag, ca. 133 ganger mer enn dosen på 750mcg i AlphaBRAIN.

I tillegg tar jeg 400mg resveratrol, som overlapper en del av pterostilbenes effekt på telomerase og genaktivering.

Vinpocetine? Ikke uvanlig med en døgndose som er 10x det du finner i AlphaBRAIN.

Det er ikke det at ingrediensene mangler dokumentasjon, men dosene er like lave som prisen er høy.
Sitat av Mercedes Benzo Vis innlegg
-Snip-
Vis hele sitatet...
Takk for denne! Begynte nylig å interessere meg for kosttilskudd som dette, og ser at det ikke er noe mulighet å oppdrive AlphaBrain eller liknende til Norge fra EU, allerede besilt en boks med Citicoline fra england.

Ettersom det virker som du har peiling på dette, kunne du anbefalt noe som vil gi liknende effekt av det som blir beskrevet i AlphaBrain og New Mood? Gjerne ta det på PM om det blir mye og litt off-topic.
Samme som over, er veldig interessert i dette.. Skal bestille en boks fra iHerb!