Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 602
Hei!

Vet det finnes mange tråder om dette, men det kommer jo så mange nye maskiner hele tiden, så valgte og lage en ny tråd.

Når skattepengene kommer så har eg planer om og bruke noe av de til en laptop.
Kravene er ikkje store. Den må klare og kjøre Photoshop, Minecraft og en internettbrowser, det er alt.

Prisklassen er rundt 5k. Hva er det beste eg kan få for denne prisen nå til dags?
http://www.elkjop.no/product/data/ba...15-6-barbar-pc

Denne er et veldig godt kjøp, pga den kraftige prosessoren + nok ram og lagringsplass Følger til og med Adobe Photoshop Elements med.

Skal du ha et bedre merke enn Packard Bell (for å nevne det er Acer og Packard Bell samme produsent), kan du for eksempel kjøpe denne Samsung-maskinen. Det er mindre feil på Samsung, så den vil antakeligvis holde lenger....

http://www.elkjop.no/product/data/ba...15-6-barbar-pc

Her får du en litt svakere prosessor (men grei nok til ditt bruk da), mindre ram (kan lett oppgraderes for et par hundrelapper) og mindre lagringsplass (ekstern harddisk om behov?)...
Sist endret av daaa; 19. mai 2011 kl. 19:46.
Utfordrer: PACKARDBELL EASYNOTE TM85-JO-955NC 15.6" CORE I5-430 GT420M-1GB 6GB-DDR3 640GB WIFI BGN HDMI 1.3CAM 6C W7HP Black BT3.0 - 4995 spenn.

Merkelig... på denne nettsiden hvor jeg sammenligner eeasynote fra elkjøp med easynote fra ps.no, står det at ingen av maskinene har dedikert videominne?

prisjakt.no - Packard Bell EasyNote TK85-GO-500NC VS. Packard Bell EasyNote TM85-JO-955NC

Men på ps.no står det at deres easynote kommer med "NVIDIA GeForce GT 420M / Intel HD Graphics TurboCache " og "1 GB Videominne".