Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1826
Dette bilde er tatt med mobilen min Sony Ericsson K800i, jeg selv synes dette bilde er ganske bra bilde fordi jeg fikk fokus på vokalisten og bide har ganske god kvalitet

svar seriøse svar, ingen sånne , "han var stygg" , "wtf? maling i trynet" osv...

Bilde
Jeg synes det ser ut som et typisk bilde man finner på mobiler. Den typen man holder på mobilen sin. Er ikke så mye å si egentlig.. Ingen vits i å påpeke hva som er teknisk galt, for man kan ikke gjøre noe annerledes på en mobil uansett. Taket er uinteressant, det kunne du fjerna. Trenger heller ikke å se så mye av publikum. I tillegg, så burde du ha resizet. Slik det er nå tar det en evighet å laste, og når det er ferdig føles støyen som et slag i trynet. Sjekk selv hvor mye bedre inntrykk man får når det er mindre..

Han var forresten stygg, og wtf? maling i trynet?
Sist endret av patches; 30. mai 2008 kl. 19:04.
Freak Trooper
Joey's Avatar
AAALT for mye luft runt vokalisten og ellers kjedlig bilde av en fyr som står på scena.
Nei! Bildet var ikke kult! Jeg har til nå aldri sett et bilde med mobilkvalitet på dette forumet som er kult heller!

For all del! Han er sikkert kul han som står å gryler på scenen der, men rent teknisk, er bildet ramstygt!
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Tja... Var nå litt kult. Men jeg føler samtidig at jeg har sett bildet mange ganger før.

Jeg ville uansett anbefale deg å investere i et skikkelig kamera
Til dels råtten komposisjon, burde først og fremst ikke vært tatt i høydeformat, men heller i bredden, og med vokalisten nydelig plassert i det gyldne snitt på venstresiden, slik at han ser utover publikum. Også er det skeivt i mine øyne.
sorry, men...

zzzZZZzzz
Ingenting spesielt og bra med bildet..

kjøp deg et kamera og lær deg å ta bilder..
dårlig komposisjon. han som har tatt det har ikke hørt om det gylne snitt.
Jeg likte faktisk dette bildet. Det var simplistisk og rent. Få forstyrrende farger og objekter. Jeg skulle gjerne sett at gitaristen og metallboksen til høyre var mindre synlig, men dog.

Det var fint med masse luft rundt vokalisten, det passet perfekt med stillingen han står i. Det samme gjelder høydeformatet. Midtstillingen og luftigheten gjorde bildet for min del. Dette gir en helt annen følelse enn et standard nærbilde i nesten-helfigur som man ofte ser fra konserter.

Nå er det selvfølgelig mye som kan forbedres i et bildebehandlingsprogram. Og det er jo et mobilkamera- altså elendig kvalitet.

Hvorvidt Luci har tenkt på det jeg nevner ovenfor når han (hun?) tok bildet er jeg ikke sikker på, men man trenger ikke alltid være en mesterfotograf for å få til et blinkskudd. Fint bilde!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
takk ,for god tilbakemelding ,har ikke mye peiling på sånne foto greier, alle bildene jeg tok fra konserten to jeg i grunn for og ha med minner. Men når jeg sjekka de på pcn ,la jeg merke til at det var usedvanlig god kvalitet på bilde til og være mobil, og selve bilde syns jeg var tøft ,derfor jeg spørte hva dere syns
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke sett mange konsertbilder, men dette må jeg si er et av de bedre. Han står i en fantastisk flott stilling.

Muligens kutte litt på kantene, men må i det store og hele si meg enig i det froskenfredrik sier. Det er godt mulig at en del av responsen kommer av at du brukte mobilkamera.

To ting som forstyrrer though: Fyren med brunt hår og gitar/bass til høyre for vokalist, og kasse til høyre for ham igjen.

Muligens brukte burn-tool på vokalisten.
Synes ikke det var noe spesiellt, men så jo kult ut.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Til dels råtten komposisjon, burde først og fremst ikke vært tatt i høydeformat, men heller i bredden, og med vokalisten nydelig plassert i det gyldne snitt på venstresiden, slik at han ser utover publikum. Også er det skeivt i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Utorlig enig med den karen her! Dessuten tror jeg du burde ha investert i et ordentlig kamera, ettersom bildet er "noisy." Du ser at det skurrer litt, om du skjønner. Vanskelig å formulere, men om du har holdt på med photoshop, virker det som om noen har lagt på noise-effekten over bildet, og dette kommer frem i den grå røyken, og de mørkeste delene av bildet.
Som Viva la Opmium sa, vokalisten burde ha vært plassert på venstresiden av bildet, og det burde ha vært i breddeformat
For å vise hvor bedre det kan bli en liten runde i photoshop.
Jeg håper at det er greit at jeg redigerte det... Cartoon effekten var med vilje.
http://img8.imageshack.us/img8/5823/metall.jpg
Sist endret av solaas; 11. mars 2009 kl. 21:33.
hehe ,ble kult det der, hadde photoshop før, har bare ikke tatt meg tid til og skaffe meg det igjen
Gyldne snitt til side, dette er jo et bilde fra en black metal-konsert, og sånn sett er det jo dritbra. Kaldt og jævlig.