Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2118
Hei.

Jeg kjøpte en veske i sommer fra Bershka i utlandet. Når jeg går inn i butikker i Norge, så piper denne veska. Hvorfor? Jeg har klippet av alle merkelapper og diverse, og har prøvd å lete etter alarmer; men finner ingenting?

Hva skal jeg gjøre?
Sjefen hadde ett lignende problem med en jakke. Alarmen var sydd inn i stoffet. Det er en grei sjangs for at de i butikken kan deaktivere alarmen.
Når jeg skulle inn i en matbutikk en gang med kamerautstyr i sekken gikk alarmen. Han i kassen kjørte alt sammen på båndet og noe magisk skjedde kanskje du kan gå i en matbutikk å spørre om de kan gjøre det samme for deg.
Bare sånn for å ha sjekket; den piper når den er helt tom for ting og?
Har opplevd at forskjellige kombinasjoner av ting har gitt utslag på de der flere ganger (dyreparken-årskort, øreplugger som er røkla sammen i lomma, etc).
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Japp. Den piper ikke i alle butikker, av en eller annen grunn. Den piper i dagligvarebutikker og en gang i en klesbutikk.

Jeg har lett etter alarm i hele veska, men finner ingenting. Vet noen om hvordan jeg kan finne ut hvor den ligger hvis den er inne i stoffet?

Jeg tør virkelig ikke gå innom en butikk for å spørre om de kan få lete etter alarmen, blir altfor kleint..
Jeg hadde bare spurt neste gang den piper.
Jeg har deaktivert en veske og en jakke. Da slipper jeg i det minste å mistenke kunden når de går ut igjen.

Jeg syns nødig du skal begynne å klippe opp veska di. Alarmen kan være gjemt i en brett eller hvor som helst egentlig. Tviler på at det er noen fasit på hvor den er gjemt.
Sist endret av møkk; 21. februar 2014 kl. 18:28.
At den ikke piper i alle butikker er enkelt og greit fordi det brukes forskjellige systemer.
Har veska noen form for metallpynt eller metallforsterkninger?
Jeg har utløst mange sånne alarmer i det jeg bærer lednings-kveiler / kabel-ruller forbi sånne i forbindelse med jobb. Metall i spoleform trigger endel typer.