Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1652
Hei! Grunnet lite svar i den store fleinsopptråden lager jeg en ny tråd for å få noen bedre og utfyllende svar.

Har et par spørsmål angående psykoser som kan utløses av fleinsopp og generelt andre psykedelika:

Psykosen kan bli utløst av at man får i seg virkestoffet, og på den måten utløser man den latente sykdommen. Hva om jeg for eksempel starter i en veldig liten dose, la oss si 0,5g med flein, vil en psykose kunne bli utløst av dette? Hva med 0,25g?

Man kan jo også få psykiske problemer i ettertid om man får en "bad-trip". Vil ikke en ganske sikker metode for å unngå en eventuell "bad-trip" være å starte i veldig små doser og øke dosen for hver gang man prøver ut stoffet? Kan jo få bad trip selv på små doser, men den vil jo ikke være like så kraftig. Hva om jeg tar 1/10 av normal brukerdose LSD, 2/10 neste gang osv. Du skjønner poenget.

Regner med at de som har prøvd stoffet mange ganger på en måte bygger opp en imunitet mot "bad trips". Om ikke immunitet, ihvertfall mer kjennskap til stoffet slik at man ikke vil få en bad-trip like lett, eller i det minste få mer kjennskap til hvordan man skal komme seg ut av en "bad trip".

Eller er jeg helt på kjøret nå?

- Marr
Sist endret av Marr; 21. mars 2012 kl. 08:54.
Off-topic i forhold til svaret du ønsker, men hva er egentlig så bad med bad-trips?
Jeg går ut i fra at du ønsker å lære noe eller øke bevisstheten din ved hjelp av psykedeliske stoffer. Bad trips kommer som regel fra sinnet ditt, og det er da du virkelig lærer noe.

Mitt første møte med Salvia kan regnes som en bad-trip, men jeg har lært ufattlig mye i ettertid av trippen.

Just some thoughts
Jeg lagde en tråd som kan være av interesse for deg: http://freak.no/forum/showthread.php?t=209671. Jeg har hatt en rusutløst psykose, og aldri hatt noen ordentlig "bad trip" i ettertid. Klart, det har vært ganger ting ikke var spesielt behagelig (som f.eks når Onkel banker på døra under en LSD peak) men jeg vil nok tørre å påstå at å inneha kunnskap, vite litt om forsiktighetsregeler, doseringer og så videre har veldig mye å si. Det er greit å vite sånn cirka hva man kan forvente seg.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av daaa Vis innlegg
Off-topic i forhold til svaret du ønsker, men hva er egentlig så bad med bad-trips?
Jeg går ut i fra at du ønsker å lære noe eller øke bevisstheten din ved hjelp av psykedeliske stoffer. Bad trips kommer som regel fra sinnet ditt, og det er da du virkelig lærer noe.
Vis hele sitatet...
Såklart, å oppleve en bad trip er jo mest sannsynlig mye mer lærerikt enn en vanlig trip. Men det er vel forståelig at jeg ikke ønsker å ha en bad trip første gangen jeg skal på tur, tror nok man får nok å tenke/reflektere over i ettertid uansett. En bad trip på første tur vil også kanskje skremme til å gjøre det flere ganger.

Jeg er vel egentlig på utkikk etter den tryggeste måten å gjøre det på første gang, så linken din var midt i blinken. Takk
Sist endret av Marr; 21. mars 2012 kl. 16:19.