Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2312
Hei har tenkt at i sommer skal jeg kjøpe min første MacBook PRO siden vi får tilbud gjennom skolen og har lyst å prøve noe nytt.
Lurer på om dere vet priser og litt sånt og noen greie tips til en som ALDRI har prøvd maskinen eller jo bare litt, men ikke mye.
Noen som vet hva prisen på MacBook PRO for studenter er? bor i Rogaland visst det kan hjelpe til!
Kjøp via xxxxxxxxxxxxxxxxx, så får du 8-10% rabatt.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Fikk nettop beskjed fra en som jeg kjenner som begynner VG1 neste år at de får MacBook Pro til 5500kronasj, finnes det noen andre plasser det er like rimeligt?

Turbolego : Takk for svaret !
Sist endret av CookieY; 19. mai 2011 kl. 15:32.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Den prisen der får du nok ikke tak i noen andre steder, så er å anbefale
Her kan du se prisene hos studenttorget: Studenttorget - ekstra studentrabatt på apples produkter

Hvilken macbook pro er det du kan få for 5500?

Studenttorget sin billigste macbook pro ligger på 9191, så om du kan få en NY macbook pro til 5500, blir jeg imponert.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Mener å huske at de på VGS fikk grisebillig Mac
Enkelte VGS har avtaler som gjør at de kan tilby sterkt rabatterte Macer. Da er det ofte fylkeskommunen som er inne å betaler en del av dette.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
okei , noen som vet det for rogaland?
Det er tilbud om å kjøpe billig PC gjennom rogaland fylkeskommune også. Det er den videregående skolen du går på som skal gi ut beskjed om dette....
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Ja det er jeg fullt klar over men lurte på om det er noen her som bor i rogaland og som vet hvor mye det er på
Jeg går på vg1 i rogaland og fikk min mbp for 5800,-

Du kan lese litt om det her og se priser(prisene gjelder for i fjor+ at det er fjorårets modell): http://www.eplehuset.no/elevmac/
Sist endret av ragedAsian; 19. mai 2011 kl. 22:25.
Vet at Skeisvang vgs, Jattå vgs og Time vgs har denne ordningen med Eplehuset (Stavanger).

MacBook 13,3" 2,4 GHz kr 3 800,00
MacBook Pro 13,3" 2,4 GHz kr 5 800,00

link: http://www.eplehuset.no/elevmac/
Det er samme hvilken skole du går på, bare den ligger i rogaland
Sist endret av ragedAsian; 19. mai 2011 kl. 22:28.
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Jeg går på vg1 i rogaland og fikk min mbp for 5800,-

Du kan lese litt om det her og se priser(prisene gjelder for i fjor+ at det er fjorårets modell): http://www.eplehuset.no/elevmac/
Vis hele sitatet...
Kan du kjøpe flere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vfen Vis innlegg
Kan du kjøpe flere?
Vis hele sitatet...
Tvilsomt, dette er vel subsidiert fra skole \ fylke \ kommune og er vel helt sikkert knyttet opp til elevlister.
Nei, kun en per pers
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Nei, kun en per pers
Vis hele sitatet...
Noen bekjente jeg kunne ha utnyttet?
Det er ikke sånn at hvis du er medlem på student torget så får du rabatt. Den bare viser deg til student siden til apple. Gå på apple.no, trykk så på store, deretter blar du helt nederst og trykker på: store for utdanning. Å vips så har du allerede spart 600kr. Ikke mange som faktisk vett om dette, i og med at det faktisk står helt nederst på siden med nokså liten skrift. Men kan selvfølgelig være at du får den enda billigere gjennom skolen din, ville da trodd at dette kun gjelder for de som går på Media og kommunikasjon!
Nei, det gjelder for alle som skal søke vgs i rogaland fylke. Jeg går selv på elektrofag og kjøpte en mbp gjennom fylket.
Sist endret av ragedAsian; 19. mai 2011 kl. 22:51. Grunn: Mordi
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Men da lurer jeg på en ting , gjelder dette her bare for de som skal begynne på VG1 eller de som skal fortsette på VG2 for eksempel?
http://www.eplehuset.no/elevmac/
Kun de som går/skal begynne i VG1. Det finns muligens noe for de som går i VG2 men jeg vet ikke noe om det. Snakk med skolen/rogaland fylkeskommune
Jeg anbefaler veldig å kjøpe med www.apple.no, de har veldig god service og raus på garantien. Jeg fikk tilbud om helt ny macbook fordi min nye hadde en pixel på skjermen som hadde "slukna"
Du får samme garanti om du kjøper den gjennom eplehusets skoleavtale. Eplehuset er autorisert apple forhandler, og jeg fikk ingen spørsmål når laderen min var kaputt.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Men da lurer jeg på en ting , gjelder dette her bare for de som skal begynne på VG1 eller de som skal fortsette på VG2 for eksempel?
http://www.eplehuset.no/elevmac/
Vis hele sitatet...
Mitt spørsmål er hvorvidt det er noen kontroll av opplysninger? Om det er så lett som det ser ut til er det jo bare å fylle inn egne opplysninger og satse på det beste...
Sitat av bolsi Vis innlegg
Det er ikke sånn at hvis du er medlem på student torget så får du rabatt. Den bare viser deg til student siden til apple. Gå på apple.no, trykk så på store, deretter blar du helt nederst og trykker på: store for utdanning. Å vips så har du allerede spart 600kr. Ikke mange som faktisk vett om dette, i og med at det faktisk står helt nederst på siden med nokså liten skrift. Men kan selvfølgelig være at du får den enda billigere gjennom skolen din, ville da trodd at dette kun gjelder for de som går på Media og kommunikasjon!
Vis hele sitatet...
Med studenttorget får du 8% rabatt. Direkte fra apple er det kun 6% rabatt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har i grunnen ikke noe å si. Apple spør deg ikke om noen form for identifikasjon på at du går på VGS. Så her er det bare til å utnytte seg av rabattene folkens
Sitat av bolsi Vis innlegg
Har i grunnen ikke noe å si. Apple spør deg ikke om noen form for identifikasjon på at du går på VGS. Så her er det bare til å utnytte seg av rabattene folkens
Vis hele sitatet...
Er dette noe du vet sikkert ?
Og hvordan vil det isåfall bli å få levert en mac til en adresse i trondheim om jeg tilsynelatende går på skole i stavanger eller bergen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Nytt spørsmål til litt gammel tråd. Har sittet og vurdert om jeg skal kjøpe fra finn men vet ikke hvilken garanti jeg har da. Har nettop sendt mail til en kar og spør om han vil bytte siden han var int i å bytte. men jeg er ikke sikker på hvilken garanti jeg har da jeg kjøper brukt fra en annen person. Håpte kanskje dere har noen inspill..