Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2416
Hei, jeg har tenkt til å prøve Salvia. Jeg har aldri prøvd noe lignende noen gang. Det eneste jeg gjør er å drikke annenhver helg. Aldri prøvd noenting som kan gi deg hallusinasjoner, eller noe slikt før. Er det dumt av meg å prøve Salvia som "første"? Siden jeg leste at dette var naturens kraftigste rusmiddel.

Takk for all verdifull informasjon!
Om det er naturens kraftigste rusmiddel kan vel diskuteres. Annbefaler deg å søke rundt på freak (samt andre forum), og lese på http://erowind.org (får ikke gitt linken direkte til salvia nå, ettersom jeg er på skolenettet, men det burde gå greit å finne).
Så lenge du har lest deg godt opp på emnet, og føler deg "klar", vil jeg ikke tro det er noe "dummere" enn andre psykadeliske rusmidler å prøve som første gang. Ellers varer rusen relativt kort, noe som kan være greit hvis du for downtrip.
Sist endret av Schapz; 14. desember 2010 kl. 09:57.
å si at dette er naturens kraftigste rusmiddel er vel en overdrivelse, men at det er et kraftig hallusinogen er vel sant.

Anbefaler deg å lese denne tråden.
Trådstarter
Ok, men jeg er litt usikker på mengden. Jeg har bestilt blader. Det står ganske forskjellig om hvor stor mengde man burde bruke. Jeg har lest at man kan tygge et stort blad, og få god effekt av det. Mens et annet sted står det at man må ta 20 blader, rulle de sammen og tygge det. Er det noen her som har litt peil på dette?
Har lest ganske mye, men har egentlig bare blitt forvirret når det gjelder mengde.
Første gang jeg prøvde Salvia var også disse tørkede bladene etter anbefalinger fra andre. Nå var jeg ute etter noe spennende og var veldig nysgjerrig så bladene gjorde absolutt ingenting. Var et par kompiser som prøvde en hel kveld med diverse metoder vi fant på nettet og det var bare surr for vår del. Ikke nok med det, men de bladene smaker skikkelig dritt.

Dagen etter bestilte jeg en pakke med x10.
Jeg haddde heller aldri prøvd noen andre lovlige eller ulovlige rusmidler før jeg prøvde Salvia, gikk fint for min del.
Men vær klar på en heftig overraskelse, det er kraftige saker. Ble fascinert over hvor lite en klype tørkede blader kan forandre hele virkeligheten.
etter et raskt søk på erowid fant eg dette.

Smoked Salvia divinorum Dosages (Avg Potency Leaf)
Light .25 g
Common .5 g
Strong .75 g

Onset : 30-180 seconds
Duration : 5-30 minutes
Normal After Effects : 30-60 minutes
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Ja, men jeg har tenkt til å tygge det. Slik jeg har forstått det, så gjelder det der ved røyking? Bruker man samme mengde ved tygging og røyking?
Vil ikke si at det er en overdrivelse å kalle det naturens kraftigste rusmiddel. Nevn et som er kraftigere? Salvinorin A er aktiv i doser så lave som 200 microgram. Kommer heller ikke på noen som slår like hardt som Salvia.
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Vil ikke si at det er en overdrivelse å kalle det naturens kraftigste rusmiddel. Nevn et som er kraftigere? Salvinorin A er aktiv i doser så lave som 200 microgram. Kommer heller ikke på noen som slår like hardt som Salvia.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg er bevandret i psykadelika verden, så er det eneste som slår meg som kan måle seg med salvia i effekt vil være DMT? Noen som sikkert kan komme med egne erfaringer.
Trådstarter
Hold dere on-topic er dere greie.
Har røyket en god del av begge. DMT er ikke i nærheten av å være like potent, og vil heller ikke si at det gjør deg mer "rusa". At DMT er en langt bedre og mer innsiktsfull rus en Salvia, det har jeg personlig ingen tvil om. Men Salvia voldtar egoet ditt på en måte som jeg har tilgode å oppleve fra noe annet rusmiddel, enten der er psykedelika, amfetaminer, opiater eller cannbis.
Sist endret av Pyr0-GonTz; 14. desember 2010 kl. 14:35.
Mine tips:

- ikke overdriv!
- gjør det i trygge omgivelser
- ha en god dag
- vær glad når du gjør det
- ikke stritt imot
- ha venner du kan stole på i nærheten
Fra Wikipedia: "Salvinorin A "is the most potent naturally occurring hallucinogen."[4] It is active at doses as low as 200 µg.[2][4][5] Synthetic chemicals, such as LSD (active at 20–30 µg doses), can be more potent"
Salvinorin A er virkestoffet i Salvia Divinorum.

Selv syntes jeg det var veldig vanskelig å fordøye opplevelsene og intrykkene Salvia D. ga meg. Derfor vil jeg anbefale en annen psykoaktiv substans for en førstebruker. Om du vil starte rolig kan du jo kjøpe deg noen LSA frø? (Hawaiian baby woodrose)
Sist endret av Prognisse; 14. desember 2010 kl. 15:08.
Trådstarter
Hva om jeg bare starter lett med Salvia'n da? Har enda ikke hørt no om hvor mange blader man burde tygge for å få en bra opplevelse av Salvia'n, men om jeg tar litt mindre enn det i starten. Burde det ikke gå fint da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Elemental Vis innlegg
Uten at jeg er bevandret i psykadelika verden, så er det eneste som slår meg som kan måle seg med salvia i effekt vil være DMT? Noen som sikkert kan komme med egne erfaringer.
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive under på at ren 5-meo-dmt har en betraktelig "heftigere" effekt enn salvia. Men de er begge forskjellige, der salvia kan ende opp i en latterkule med den kjente "salvia-gravity" effekten, fikk 5-meo-dmt kroppen til å ligge lam i en sofa mens sinnet var på rakketfart igjennom universet.

Det kan godt hende noen har prøvd en kraftigere salvia ekstrakt enn meg og har et annet forhold til det, dette var en 20x ekstrakt.

Til topic: Det er ingen fasit på hva som er "den riktige veien å gå" når det kommer til psykedelika, og du skal være forsiktig med å ta slike råd for god fisk.
Vi holder oss unna å bastant anbefale psykoaktive stoffer her, men det jeg kan fortelle deg er at virkningen på salvia kan ta folk på sengen.
Den kommer utrolig raskt og derfor er det best å ha noen til å passe på deg, andre hallusinogener har en lengre opptur, der effektene kommer gradvis. Man kan venne seg til endringene i større grad enn med hallusinogener som DMT og Salvia.

Når det kommer til tygging av salvia er dette en ganske annen opplevelse fra å røyke, jeg har bare prøvd å tygge en gang før, med vanlige blad, og må si jeg ikke holdt ut lenge fordi den beske smaken satte spyttproduksjonen min i høygir og jeg måtte konstant spytte ut overflødig veske.
Jeg fikk noe prikking i hodet, men ellers ingen effekt.
Sist endret av Dodecha; 14. desember 2010 kl. 15:36. Grunn: tilleggsinfo
Sitat av posco Vis innlegg
Hva om jeg bare starter lett med Salvia'n da? Har enda ikke hørt no om hvor mange blader man burde tygge for å få en bra opplevelse av Salvia'n, men om jeg tar litt mindre enn det i starten. Burde det ikke gå fint da?
Vis hele sitatet...
Selv har jeg bare røket 20x og 40x ekstakt. Opplevelsene på de to forksjellige ekstraktene var temmelig forskjellige og jeg syntes 40x ble litt i det sterkeste laget. 20x var jo også veldig potent og jeg klarte å få en positiv opplevelse ut av det hele
Men å tygge 'de orginale bladene' er jo opprinnelig den metoden mazatec-indianerne benyttet seg av under sine spirituelle ritualer.
Selv ville jeg gått for denne metoden, istedefor å røyke en veldig sterk substans som får deg til å reise helt bort. Ble faktisk litt gira på å prøve ut oralt inntak.

Som Dodecha sier så tar det ikke lange tiden før du seiler bort. Først kjenner du det kribler litt, så går det typ 5 sekunder hvor man 'reiser langt'. Men om du liker å "forsvinne" inn i andre dimensjoner så er det bare å røyke ekstrakt. Det er veldig potent
Sist endret av Prognisse; 14. desember 2010 kl. 15:47.
Trådstarter
Vel, jeg har ingen bong å røyke det fra. Jeg har ei vannpipe, men siden jeg bor hjemme fortsatt, er det litt stress å bruke den:P Et alternativ kunne jo vært å dratt ut, men nå er det full vinter, så det er heller ikke så optimalt:P (Jeg er 20 år, om dere lurer på det)
Etter å ha lest i flere timer om Salvia, kommer jeg til å ha med en sitter, tør ikke noe annet. Men har dere en anbefaling til hvor mange blader jeg burde tygge?

Også når man prøver dette, skjønner man ingenting? Glemmer man med en gang at man har tatt et hallusinogen?
Sist endret av posco; 14. desember 2010 kl. 16:15.
Man kan nok glemme det. I det minste så er man klar over det, men klarer ikke å sette det i perspektiv.
Hvor mange blader du skal tygge vet jeg ikke noe om. Dette står vel på erowid?
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Vil ikke si at det er en overdrivelse å kalle det naturens kraftigste rusmiddel. Nevn et som er kraftigere? Salvinorin A er aktiv i doser så lave som 200 microgram.
Vis hele sitatet...

Jeg kan heller ikke si at jeg har testet noe som er kraftigere i den forstand at det nesten er som å plutselig få seg en godt knytteneve i trynet når salviaen kicker inn.
Jeg har umiddelbart havnet i en helt annen verden (et eller annet Astrid Lindgren marked/auksjon som man ser i Emil feks.) bare etter et relativt beskjedent trekk med 20x.
Mens dette skjedde lå jeg der og hikstet og lo som om jeg var retardert.

DMT har jeg tilgode å prøve.
Posco: Om du bare skal tygge blader vil du ikke få en på langt nær intens opplevelse som vet røyking av ekstrakt. Dette kan du fint eksperimentere med alene om du føler for det

Nitro: Da har du noe å glede deg til ;D
Trådstarter
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Posco: Om du bare skal tygge blader vil du ikke få en på langt nær intens opplevelse som vet røyking av ekstrakt. Dette kan du fint eksperimentere med alene om du føler for det

Nitro: Da har du noe å glede deg til ;D
Vis hele sitatet...
Er dette noe du kan si med 100% sikkerhet?
Sitat av posco Vis innlegg
Er dette noe du kan si med 100% sikkerhet?
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive under på det. Ikke i nærheten like intenst, men lengre tripp.
Ja naturen er ikke lite kjent for å ha mystiske og vakre blomster der ute som virkelig vil sende deg i dimensjoner av det som omtrent intet kan forklares.
Salvia vil gi en bakoversveis for mange og noen ikke, jeg foretrekker ekstraktene, jo høyere jo mer kosmisk.
Salvia, naturen kraftigste? Tja, nå ble Datura sur & lei seg

TS: Uansett, det lønner seg alltid og starte lite, deretter prøv deg frem.
Og har du blader er du nok strengt tatt nødt til å tygge en del.
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Ja naturen er ikke lite kjent for å ha mystiske og vakre blomster der ute som virkelig vil sende deg i dimensjoner av det som omtrent intet kan forklares.
Salvia vil gi en bakoversveis for mange og noen ikke, jeg foretrekker ekstraktene, jo høyere jo mer kosmisk.
Salvia, naturen kraftigste? Tja, nå ble Datura sur & lei seg

TS: Uansett, det lønner seg alltid og starte lite, deretter prøv deg frem.
Og har du blader er du nok strengt tatt nødt til å tygge en del.
Vis hele sitatet...
Det kan hende det. Men jeg leste at man kunne ha de tørre bladene i vann først. Ha de der i 10 min.