Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4083
Enemy of the snut
Har Concerta og 1-2g amfetamin liggende, men for øyeblikket ikke Ritalin - dette kan jeg få sikkert få ordnet i.l.a. dagen i området jeg bor i.

Hva vil dere anbefale at jeg tar for å få fart på saker og ting? Er ikke noe fan av noen av delene, men trenger "et spark i ræva" enkelte ganger for å få ting gjort. Mitt største minus/bekymring er at virkningstiden. Jeg er til vanlig en rolig person (aldri tatt for denne typen stoff/rus) som liker å slappe litt av/ta det med ro på kveldene. Sliter en del med nerver og uro/angst, men er i en periode hvor jeg har bestemt meg for å kutte ut det som kan virke sløvende på kroppen. Man kan vel si at på dagtid (fra kl 07/08 til ut mot ettermiddags-tid 16-17) trenger jeg noe som kan jeg meg følelsen av velbehag, dette er jo noe jeg kan få sorten rus jeg snakker om. Men hva vil dere anbefale at jeg tar? Har hørt at Concerta skal være bedre enn Ritalin, men personlig liker jeg Ritalin bedre fordi jeg føler det ikke sitter for lenge i (virkningstiden). Skal til legen i.l.a. uka så jeg satser på å få noe hjelp der - men frykter legen vil nekte meg noe som helst eller sende meg videre til en spesialist eller noe siden det er snakk om uro/angst/behag.

Skjønner fort at noen vil komme med en moralpreken, og det er greit.. Er vant med det, ettersom man IKKE skal gå fra vondt til verre - har røyka vår elskede plante fast daglig noen år fordi legen ikke ville hjelpe meg mot uroen/angsten og søvnvanskene. Fikk en periode Zopiklone, men jeg sa selv fra til legen at jeg ikke ville ha dette fordi ALT smaker jern etter 1-2 dager.

Men hva anbefaler dere når det gjelder Ritalin (både tabletter og kapsler), Concerta (36mg) og farta?
Farta er grei nok kvalitet på, kan virke i 4-6 timer avhengig av dosen jeg tar.

Når det gjelder Ritalin-kapslene, har jeg alltid brukt å bare ta noe av innholdet, knuse det godt å snorte..
Concerta -> ritalin -> racemisk amfetamin NAF -> Metamina -> elvanse/vyvanse -> Adderall XR -> Adderall IR -> Desoxyn (methamphetamine HCL) er min mening i alle fall i forhold til effekt/styrke osv.

Ville ikke anbefalt at du snorter Concerta, da det er en vanvittig mengde "filler" i de kapslene der. Gjør du det feil kan du få alvorlige problemer i nesesystemet over tid. Ritalin er heller ikke helt ufarlig, men er du bestemt på det skal jeg ikke krangle med deg om det er bra eller ikke

"Two surgeries because of my habit of snorting Ritalin. My sinuses and septum are dead forever and i´m on medication to breath a little better."

https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=177899

Er mange som har fått problemer med det der, så hvis du kan, ta dem i munnen. Mulig du kan absorbere det raskere ved å legge Ritalin under tungen. Concerta går det ikke med hvis den er hel i alle fall, siden det er en time release mekanisme der.

CNS midler kan øke nervøsitet, angst, og uro, så vær sikker på at dette ikke blir verre av Ritalin og Concerta.

Får du forresten dette gjennom lege? Begynner du for behandling mot angst, og får antidepresive medisiner, så er det nok best å la Ritalin og Concerta ligge enn så lenge om det er selvmedisinert, og du ikke vil nevne det ovenfor lege. Om du har dem lovlig så får du nok råd om slikt fra legen din.
Du sier du har angst, det vil, spesielt amfetaminen gjøre dette laaaatterlig mye verre. Siden du har røyket cannabis daglig i alle disse årene vil jeg slettes ikke tvile på at det er grunnen til angsten din, men du ser på det som medisinen. Litt som en avhengighet. Prøv å kutt ut cannabis i en månede og se om det hjelper. Har ingenting med topic å gjøre, men har sett nøyaktig dette før. Og når det gjelder de andre medisinene, hva er verst, angst eller metallsmak i kjeften?

Til topic: Ritalin og Concerta har det samme virkestoffet, dog concerta bruker lengre tid på å skille ut virkestoffet. Virkestoffet kalles metylfendiat. Metylfenidat virker forskjellig en amfetamin på mange måter rent nevrokjemisk. Amfetamin vil ikke bare påvirke dopamin og noradrenalinutslippelsen, men også påvirke det serotonerge systemet, noe som gir en ny aroma til rusen, og en ny plage til nedturen. Skal du bare ha et spark i ræva, anbefaler jeg gode vaner, men jeg tviler på at det er noe du vil ta til deg. Hva og hvor lenge skal du arbeide? Det er et viktig spørsmål dersom formålet er å holde seg ruset mens man gjør sine gjøremål. Skal du bare rydde rommet? Knus isåfall en liten dose ritalinkuler opp og sleik det for en kortere mer intens opplevelse. Skal du jobbe 5 timer? Da ville jeg heller gått for concerta. Nå har jeg en fin tanke om at ritalin og concerta er det eneste du bør bruke, da amfetamin virker annerledes og vil hjelpe med å tømme andre katekolaminer inklusivt de metylfenidat hjelper tømme, noe som vil dermed være verre for helsa, og psyken din.
Enemy of the snut
Trådstarter
Jeg varierer på måten jeg inntar Ritalin på - hele tabletten(e) eller så knuser jeg dem så godt som jeg kan. Kapslene åpner jeg og knuser kulene, dette gjør jeg for kicket sin del også men vet dette ikke er bra for luftveiene.

Concerta-ene tar jeg hel, synes det er unødvendig arbeid å skal dele disse opp og deretter knuse dem. Den brune delen har ingen effekt etter hva jeg har forstått?

Nei jeg har ikke fått noen av delene gjennom lege, piller kjøper jeg hos bekjente som har liggende til overs eller trenger litt penger (har ikke vært i økonomisk krise siden jeg startet i fast jobb for 5-6 år siden).
Skal jeg shine kåken er det Ritalin jeg er mest interessert i, det er forsåvidt Ritalin jeg liker best når det gjelder "pluss/spark i ræva".

Amf er vel vanskelig og si hvor lenge det skal virke, m.t.p. kvaliteten. Men hvor lenge (bare sånn ca.) skal Concerta virke og hvor lang tid skal det ta etter inntak før det begynner å virke? Og er Concerta bedre enn Ritalin? Hva er egentlig standard pris pr stk eller brett på disse to?

Fant ut idag at det er meget vanskelig å få tak i Ritalin i området her siden de som får dette utskrevet er bortreist. Mistenker at en person faktisk har havnet i Casa del Gitter, men det er bare rykter.

Hva ville dere tatt av Ritalin og Concerta? Som sagt, er ikke en person som er glad i denne sorten, men bruker medikamentet for å få gjort ting, både hjemme og for effektiviteten sin del i jobb-sammenheng.
Jeg ville ha tatt ritalin. standard pris på det der vet jeg ikke men før i gamle dager der jeg bodde var det 1 krone per miligram, eller 50,- for en 54 mg concerta, 10,- for en 10mg ritalin.. Rtalin kapsler har en virkningstid på 8-12 timer. Det samme mener jeg gjelder concerta også. Concerta merker du begynner og virke etter 30-60min. Alt dette er selvfølgelig ganske individuelt. Men på www.felleskatalogen.no kan du faktisk finne svaret på mye av det du lurer på her. Lykke til!
At Ritalin virker i 8-12 timer stemmer nok ikke. Det står at de depotkapslene kan vare i opptil 8 timer, men det er bullshit. Varer i maks 4-5 timer.

Når det gjelder Concerta mener jeg å ha lest at de skal vare i opptil 12 timer. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke. Men Ritalin-depotkapslene har hvertfall stort sprik mellom oppgitt og faktisk varighet.