Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3678
Lurer på om man kan på feks 15mg sobril dele den i 2, vil det ca være 50/50% av virkestoffet være der mtp at den ikke har delestrek?
Mens sobril 10mg har delestrek, vil det være nøyaktig 50/50% virkestoff?
Jeg tipper at granulatet pillene er trykket av er homogent, så om du klarer å dele den på midten burde de ha tilsvarende mengde virkestoff.
Uvaksinert 👍
Har fått beskjed fra flere at hvis det IKKE er delestrek så er det ikke garantert at halv pille inneholder 50% virkestoff.
Sitat av daffe Vis innlegg
Har fått beskjed fra flere at hvis det IKKE er delestrek så er det ikke garantert at halv pille inneholder 50% virkestoff.
Vis hele sitatet...
Som en lsd lapp?
Sist endret av Üknow; 29. september 2015 kl. 22:28. Grunn: Feil
Sitat av Üknow Vis innlegg
Som en lsd lapp?
Vis hele sitatet...
I bunn og grunn, ja.
Vel, både LSD lapper og alle slags piller produsert av legitime firmaer er fullstendig jevne. Så ja, om du deler en pille i to har du halve innholdet i hver bit.
Jeg sier meg enig med Nichotin. For å forklare det på Norsk er kjemikaliet som blir trykket i pillen antakeligvis kommer fra en beholder med flere liter sobril gugge som så blir plassert i former og pressa til en pille. Slikt sett vil det være identisk til en pille med delstrek i og med at en ikke tilsetter virkning for hånd på hver enkelt pille, eller lager pillene individuelt manuelt. Forskjellen på delestrek og ikke vil jeg tro kun ligger i formen til pressa. Dersom noen vet for sikkert vil jeg gjerne få tilbakemelding.
Virkestoffet er fordelt likt i hele tabletten ja, om du klarer å dele den nøyaktig i to er en annen sak. Men så nøye er det vel ikke.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
I bunn og grunn, ja.
Vis hele sitatet...
Må bare få konstantert at ikke fikk med meg at det var snakk om piller fra norske apoteker, derfor jeg skrev at innholdet kunne være ujevnt fordelt (Mtp at det var hjemmelagd).
Hvorfor dele 15mg Sobril i utgangspunktet?
Skulle akkurat til å spørre om det samme, 7,5mg sobril er vel lik null
Personlig må jeg opp i 20 mg for å ha noe utbytte av Sobril. Gjerne oppå 30 mg kodein. Nydelig bris ....
Jeg har opplevd at ansatte ved institusjoner har delt f.eks 5mg Imovane (som ikke har delestrek) med en pillekutter eller hva det kalles.
#Lotuspotus Sobril var bare et eksempel.
Var ikke sikker på hvor jeg skulle legge tråden
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vel, både LSD lapper og alle slags piller produsert av legitime firmaer er fullstendig jevne. Så ja, om du deler en pille i to har du halve innholdet i hver bit.
Vis hele sitatet...
Støtter konklusjonen din når det kommer til legemidler, men med LSD derimot så vet man aldri fremgangsmåten som er brukt. Feks kan det være dryppet på i dråper og da er man ikke garantert jevn spredning.
Sitat av Picard Vis innlegg
Støtter konklusjonen din når det kommer til legemidler, men med LSD derimot så vet man aldri fremgangsmåten som er brukt. Feks kan det være dryppet på i dråper og da er man ikke garantert jevn spredning.
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg deg å lese deg litt opp på hvordan LSD vanligvis legges på papir
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Da anbefaler jeg deg å lese deg litt opp på hvordan LSD vanligvis legges på papir
Vis hele sitatet...
Merk vanligvis. Det skjer at det dryppes på. Det er ikke mulig å sammenlikne med f.eks legitimt produsert sobril, nettopp på grunn av disse usikkerhetene illegal produksjon fører med seg. Ellers er jeg enig, det er ikke vanlig at LSD lapper blir ''aktivert'' ved drypp.
Sist endret av Relevant; 30. september 2015 kl. 20:11.
Det kan bli brukt en annen metode en "drypp" på blottere. Nettopp at hele arket senkes i en løsning som har korrekt styrke.