Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2968
Hei,
Jeg har ikke lyst til å koke, snorte, injisere eller stappe Dolcontinen i ræva.
Er en depot tabelett. Har lyst til å dele den i 4 ca. like store deler og så forsøke å svelge en av delene, dvs ca. 25mg med et glass vann.
Bekymringene mine er følgende:
Det står at de ikke skal deles eller knuses ( er jo liten og har ingen delestrek k)?så jeg er redd for å få alt virkestoffet i en av fire delene. Det andre er at de skal virke alt for kraftig når jeg spiser en knust bit av pillen. Står jo utførlig på felleskatalogen og mange nevner det her på forumet at de virker mye raskere og sterkere når de knuses og ikken spises hele. Har heller ikke så lyst til å skrape/suge av det røde rundt selve pillen.
Mitt formål med å spise ca. 25. mg Dolcontin er å få en deilig morfinrus og ligge og se på film og høre på musikk mens jeg føler meg trygg. Eneste erfaringen jeg har med morfinpreparater er Kodein gjennom Paralgin Forte.
Vil at det skal føles som en trygg og god opplevelse og er mer redd for å bli for fucka enn å gå glipp av noe av rusen.
Takk for svar.
Neineinei. Beklager, skjønner at du ikke er så erfaren. Synes det er bra at du ikke er interessert i å injisere eller ta det i baken. Men jeg må desverre skuffe deg.

Det er ingen hot spots av virkestoff i en pille. Så om du deler nøyaktig i fire, har du 25mg pr del. Doll har en depoteffekt, det er derfor det står at du ikke skal knuse pillen. Horfor vil du ikke fjerne skallet? Du trenger bare å ha den i munnen i 30 sek og tørke av skallet med papir..

Å spise doll er waste. Biotilgjengeligheten er 20-40% oralt. Du kan like godt spise 3-4 paralgin forte. Skal du ha noen positiv ruserfaring med dolcontin, må du nesten desverre injisere det. Sorry. Skaff deg oxy eller heroin om du ikke vil skyte. Tror du kommer til å bli skuffet av å spise 25mg morfin.
Hei,
Tusen takk for svar. Satt jeg veldig pris på. Godt å høre at det ikke er noen hot spots av virkestoffet i en pille. Vil depoteffekten forsvinne, eller i stor grad avta hvis jeg knuser/deler pillen? Var en venn av meg som hadde spist en 25mg Dolcontin hans første gang ) og han beskrev rusfølelsen som fantastisk. Kan gjerne fjerne skallet? Lurer bare på hva som er hensikten med det? Selv syns jeg 3-4 PF gir en behagelig rus. Men kanskje jeg skal dele på tre istedenfor på fire. Hvor lenge vil det ta før den kicker ( skjønner at det er visse individuelle forskjeller ) og hvor lenge varer virkningen ved delt pille? Takk igjen.
Null stress!

Depoteffekten forsvinner fullstendig dersom du knuser pillen. Er kanskje ikke noe vits i å fjerne skallet hvis du likevel skal dele pillen. Tror faktisk ikke det har noen hensikt nei.

Du må knuse pillen, eller delen av pillen, for å få en kjappere effekt. Det er ikke bare for å bli mer ruset, men det handler også om å være klar over at du blir ruset, fordi du kjenner at rusen kommer, i stedet for at den siger på i bakgrunnen.

Min hensikt med å fjerne skallet har alltid vært fordi jeg har nesten bare injisert dolcontin. Det løser seg ikke opp når man mekker, så er mer praktisk å fjerne det på forhånd.

Du kan trygt dele pillen i tre. Effekten av morfinsulfat, uten depoteffekt, på tom mage, bør inntre innen en halvtime. Peaker etter halvannen time tror jeg. Er usikker på alt dette, men tror du skal kjenne det i minst 6-7 timer.

Merk: Den siste paragrafen er synsing, og jeg er benzofjern og småfull.
Å ekstrahere morfinen fra pillen din ville muligens gi fra seg ønsket virkning, søk deg litt opp på Google så finner du fort ut at det er en enkel prosess
Depot tabletter skal vel virke over lang tid, så derfor uteblir vel den umiddelbare ruseffekten. Dersom kameraten din ble veldig ruset kan det jo være noe placebo innblandet i dette. Han har ikke tilfeldigvis solgt deg tabletten?

Bare for å nevne det så er det svært lett å bli hektet på piller. Mener ikke moralisere eller noe, bare pass på.
Sist endret av murloc; 18. september 2015 kl. 00:27.
Må bare legge til noe. Spiste 2x60mg dolcontin en gang, med moderat toleranse. Ikke spesielt høy, men har vært borti opiater. Kjente ikke noe særlig mye. Men dette har individuelle forskjeller, veldig store sådan. Uansett, injiserte halve dosen med samme toleranse og var totalt ape. Dette er ikke en oppfordring til IV bruk, men når det gjelder feks dolcontin er det mest effektivt. Er jo mest effektivt uansett rusmiddel egentlig, men på akkurat dolcontin er forskjellen på oral og IV helt ekstrem. Hadde personlig ikke giddet å spist dolcontin.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Å ekstrahere morfinen fra pillen din ville muligens gi fra seg ønsket virkning, søk deg litt opp på Google så finner du fort ut at det er en enkel prosess
Vis hele sitatet...
Tror du snakker om paralgin forte mann. Det er ikke noe vits i å fjerne morfinen fra fyllstoffene i dolcontinpillene, i alle fall ikke når man skal ta dem oralt. Da er det jo bare å hive innpå
Sist endret av TrippyKing; 18. september 2015 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Planen er bare å ligge hjemme og høre på musikk, se film og kose seg i morgen. Bare håper jeg ikke blir kvalm eller får vondt i hodet. Har lest at noen får det, men har aldri fått det på PF. Fikk den en gang på Tramadol. Det var første og siste gang med det merket. Takk også for råd om avhengighet. Planen er som sagt en soft dag i sengen, men - famous last words. Fantastisk at det finnes slike fordomsfrie forum der personer kan få adekvat rådgivning, fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Har liksom ikke den samme tyngden når noen som ikke har prøvd det selv uttaler seg. Man kan lese seg til det meste, men akkurat rus bruk/misbruk må vel kanskje oppleves.
Prøver med 25mg først, lar det gå drøye to timer og hvis det ikke er tilstrekkelig så prøver jeg en til. Det gir mer forhåpentligvis tilstrekkelig tid til at jeg er "normal igjen" til dama er ferdig på jobb som psykiater.
Jeg har spist to PF og en 2mg Rivotril i dag, vil det være noen interaksjonsproblematikk ifbm dette inntaket i morgen?
Denne siden burde få statsstøtte, og det mener jeg helt oppriktig. Ekstremt viktig å møte folk kunnskapsbasert og fordomsfritt. Spesiell takk til deg Trippyking.
Sitat av Fjernsyn Vis innlegg
Planen er bare å ligge hjemme og høre på musikk, se film og kose seg i morgen. Bare håper jeg ikke blir kvalm eller får vondt i hodet. Har lest at noen får det, men har aldri fått det på PF. Fikk den en gang på Tramadol. Det var første og siste gang med det merket. Takk også for råd om avhengighet. Planen er som sagt en soft dag i sengen, men - famous last words. Fantastisk at det finnes slike fordomsfrie forum der personer kan få adekvat rådgivning, fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Har liksom ikke den samme tyngden når noen som ikke har prøvd det selv uttaler seg. Man kan lese seg til det meste, men akkurat rus bruk/misbruk må vel kanskje oppleves.
Prøver med 25mg først, lar det gå drøye to timer og hvis det ikke er tilstrekkelig så prøver jeg en til. Det gir mer forhåpentligvis tilstrekkelig tid til at jeg er "normal igjen" til dama er ferdig på jobb som psykiater.
Jeg har spist to PF og en 2mg Rivotril i dag, vil det være noen interaksjonsproblematikk ifbm dette inntaket i morgen?
Denne siden burde få statsstøtte, og det mener jeg helt oppriktig. Ekstremt viktig å møte folk kunnskapsbasert og fordomsfritt. Spesiell takk til deg Trippyking.
Vis hele sitatet...


Takk for det. Setter jeg meget stor pris på. Men la meg presisere, Det er ikke mange her med medisinsk kompetanse, tror jeg. I alle fall ikke meg. Tror det står noe om det i reglene . Alt jeg er skriver av er - etter mitt skjønn - en sunn blanding av egne erfaringer og ting jeg har lært fra leger og på internett.

Setter ekstra pris på den spesielle takken din fordi jeg skrev rett fra levra hva jeg mener. Og selv om det kanskje ikke var det du ville høre, setter du likevel pris p svaret mitt.
Sist endret av TrippyKing; 18. september 2015 kl. 05:38.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tror du snakker om paralgin forte mann. Det er ikke noe vits i å fjerne morfinen fra fyllstoffene i dolcontinpillene, i alle fall ikke når man skal ta dem oralt. Da er det jo bare å hive innpå
Vis hele sitatet...
Det var ment slik at det blir enklere å dosere, ettersom TS ikke vil ta for mye.

Sitat av Fjernsyn Vis innlegg
Vil at det skal føles som en trygg og god opplevelse og er mer redd for å bli for fucka enn å gå glipp av noe av rusen.
Vis hele sitatet...