Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 7969
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er kanskje ikke riktig å si at serien tar for seg dette, men en av episodene gjør det.

Serien jeg snakker om er The Mind Explained, dette er fem episoder hvor de i kronologisk rekkefølge snakker om Hukommelse, Drømmer, Angst, Tilstedeværelse, og til slutt Psykedeliske stoffer. Konklusjonen ift. siste episode var overveldende positiv i favør LSD/Psilocybin.

Jeg så tilfeldigvis denne siste episoden sammen med mamma, og det var fascinerende å se hvor stor effekt én enkelt episode gjorde i forhold til å normalisere hennes syn på disse stoffene.

Det er utrolig mange lovende studier som for tiden blir gjort i forhold til mange av disse tabu-belagte stoffene, det blir spennende å se i hvilken grad og i hvilket tidsperspektiv dette kommer til å påvirke samfunnet.


Jeg har selv merket de siste årende at folk rundt meg har blitt mer og mer åpne til potensielt positive effekter fra cannabis og psykedeliska, er det flere her som har opplevd det samme som meg de siste årene? Er det realistisk å tro at dette er noe som kommer til å innføres i terapautisk sammenheng i Norge i løpet av de neste fem årene?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Joda, jeg har det jeg også. Håper virkelig terapi delen blir en realitet snarest
Det kommer definitivt bare fler og fler studier på emnet, og jeg tror at over tid blir det helt normalisert og hyppig brukt i terapi over hele verden...
... Samtidig må jeg dessverre si jeg garanterer deg det ikke kommer til å bli brukt i det offentlige helsevesenet i Norge før minst 15 år år.. I hvor mange '5år' har vi sagt vi er helt sikre på at noe stort skjer med cannabis legaliseringen innen 5 år? ��

Personlig har jeg erfaring med gode resultater ved bruk av psykadeliske stoffer for mentale problemer; med veileder/sjaman.
Så jeg håper virkelig det kommer mer lærdom og forsking på det slik at flere kan få nytte av de åpenbare fordelene som vi vet, og mest sannsynlig ikke vet at de bringer...


Har forsåvidt sett serien også, kjempebra for å opplyse folk som både din og min mor, hehe
Sist endret av Myrskog; 19. desember 2019 kl. 22:39.