Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1484
Skal flytte inn i ny leilighet snart, og lurer på hva slags ruter etc jeg burde velge. Er Get noe å gå for, da man får både ruter og kanaler i ett?
Jeg kommer til å bo alene, spiller noe online, streamer filmer/serier men kommer hovedsakelig til å jobbe med skole.
Hva trenger jeg? hahaha har null erfaring!
ikke gå for noe kombi boks... det er dritt. du får en ok router av de som heter sagemcom, 699 koster den vel. anbefaler den, da du får god support og hvis den skulle ryke eller det skal komme ny modell, så får du den gratis.

get er bra det, spørs hvor du bor egentlig.
Sitat av eraser Vis innlegg
ikke gå for noe kombi boks... det er dritt. du får en ok router av de som heter sagemcom, 699 koster den vel. anbefaler den, da du får god support og hvis den skulle ryke eller det skal komme ny modell, så får du den gratis.

get er bra det, spørs hvor du bor egentlig.
Vis hele sitatet...
Ikke hør på han her, kombiboksen til Get er ganske genial, aldri hatt noe problemer med den.
Men du kan alltid bare sette Get routeren i bridge og skaffe din egen
Regner med at du får en get box 2. Og den er forsåvidt helt grei. Kommer veldig ann på leiligheten du bor i hvor god den trådløse dekningen blir. Men om du kobler til med kabel så blir ikke det noe problem.

Men om du likevell sliter med dekningen. Kan du bare ringe inn til de og klage så får du tilsendt en roughter som kun tar for seg internett og den er ganske habil
Trådstarter
5 0
Takk for svar dere! Skal se litt nærmere på det, men da vet jeg hvertfall at det er en mulighet!
Gamer mye selv og gikk for get. Angrer ikke, var nedetid 2 ganger ila 4 år. IKKE gå for homenet hvertfall, det har jeg nå, og det er ræva. Nedetid minst 2-3 ganger i uken uten at de finner noe feil.
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Ikke hør på han her, kombiboksen til Get er ganske genial, aldri hatt noe problemer med den.
Men du kan alltid bare sette Get routeren i bridge og skaffe din egen
Vis hele sitatet...
Ja for det er mye vits å betale månedlig leie på en boks hvis du skrur av den eneste funksjonen som skiller den fra en vanlig gratis dekoder..... Våkn opp
Vi har Wifix fra Get og det fungerer knallbra hos oss ihvertfall. Tegnet nyetablering av Get nylig (gikk fra Telenor) og fikk pakka gratis det første året.

https://www.get.no/wifix
Sist endret av Hobby; 28. november 2018 kl. 22:25.
Jeg tenkte samme som deg. Get box 2 sier du? TV og internett i samme boks? Sabla praktisk.

Men fy faen den suger. Wi-fien hadde en rekke vidde på ca 10cm eller 10m. Alt i mellom var helt dødt. Interfacet på boksen, både som TV og router, er omtrent like rask og intuitivt som en minstepensjonist med dårlig hofte på glattisen. I tillegg er den ganske dyr, kontra hva det vil koste å kjøpe et standard modem fra dem og kjøpe routeren sjæl.
Trådstarter
5 0
Hahaha, dere får sagt det! Det er jo faktisk en månedlig leie som eraser sier, så kan absolutt være en idé å kjøpe separat istedet for å satse på kombi..
Hvis boksen ikke fungerer optimalt heller, er jeg ikke veldig gira på å betale månedlig - virker isåfall mye enklere å gå for separat modem og router.
Jeg aner ikke hvor du skal bo, men hvis du skal bo i et borettslag eller lignende burde du sjekke om de har avtale med get eller andre leverandører. Slik det er her jeg bor så betaler jeg ingenting ekstra for TV og internett(50/20) fra Get. Dette inkluderer de simpleste boksene, men det er kun modemet jeg bruker. Jeg har egen router, og ser på tv kun gjennom Get sin streaming løsning.