Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 15476
hei
jeg har let litt rundt på nettet etter en stjerne type som ikke bruker barium nitrat carbonat etc...
så det jeg lurte på var om det finnes noen gode stjerner som ikke bruker barium salter
Sist endret av CracklingPyro; 25. desember 2012 kl. 20:29.
Det er til en viss grad mulig å få til grønt lys med sink. http://www.skylighter.com/fireworks/...zinc-stars.asp
Mine erfaringer sier at sink blir mer blått.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Mine erfaringer sier at sink blir mer blått.
Vis hele sitatet...
Mine ble mer grønne.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
jepp det stemmer nok siden jeg en gang blandet sink pulver med lit fyrstik pulver
ga fakrisk en veldig finne dyp grøn farge
Hvis det er giftigheten til mange av bariumsaltene du er redd for kan du bruke bariumsulfat, ikke løselig i vann og derm
ed ikke giftig.
Så vidt jeg vet er ikke Bariumsulfat brukbart til pyro(?)

Uansett vil jeg påstå av Bariumnitrat er harmløst om du har støvmaske og hansker. Jeg er ihvertfall et levende eksempel på det.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Så vidt jeg vet er ikke Bariumsulfat brukbart til pyro(?)

Uansett vil jeg påstå av Bariumnitrat er harmløst om du har støvmaske og hansker. Jeg er ihvertfall et levende eksempel på det.
Vis hele sitatet...
ja du har rett i det stort sett kansje et par briller også da
det er bare det at det ikke er så morsomt å holde på med giftige kjemikalier i mitt perspektiv
liker helst å gå rundt den giftigheten vist det er mulig (selv vist det koster noen kroner mer)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
ja du har rett i det stort sett kansje et par briller også da
det er bare det at det ikke er så morsomt å holde på med giftige kjemikalier i mitt perspektiv
liker helst å gå rundt den giftigheten vist det er mulig (selv vist det koster noen kroner mer)
Vis hele sitatet...
Er like skummelt og holde på med giftige kjemikalier som med stoffer som kan sprenge av deg armer og ben.
Stikkordet her er tilstrekkelig kunnskap, beskyttelse og forhåndsregler.