Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2812
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heps

Har en hytte i kr.sand hvor jeg ønsker å tilby en jobb til en pålitelig person som kan ta seg av levering av nøkler, vask av hytte, plenklipp/kantklipping og på andre måter være behjelpelig med det leier måtte ønske.

Jeg ønsker å betale alt etter etterspørsel av utleie og ikke noe fast, det blir uaktuelt... Det kan være f.eks vask 1 til 2 ganger pr uke,plenklipping i en annen uke og i andre perioder kan det være ingenting.

Hvilke lover angående lønn må jeg følge, eller kan vi avtale lønn alt etter etterspørsel ? Kan ingenting om dette... så Tips mottas gledelig
Spørsmålet her er jo om du skal ansette en privatperson eller et firma til å gjøre jobben.
Og hvor svart eller hvitt du vil gjøre det hele.

I en kontrakt så vil det være naturlig å spesifisere arbeidsoppgavene, og tidsbegrensninger på dette. (F.eks fast plenklipping 1 gang i uken i perioden 15. mai - 15. september.)
Og at resten av arbeidet skjer i forbindelse med utleie, og definerte arbeidsoppgaver knyttet til dette.

Det kan være lurt å legge inn en fast pris på hver arbeidsoppgave. Dette for å skape forutsigbarhet og lettere kunne bake dette inn i prisen ved utleie.


For å ikke knytte opp en enkelt person til utlevering av nøkler o.l, så er det lurt å vurdere nøkkelboks og instrukser liggende i hytten og evt sendt ut på mail i tillegg. Dette gjelder spesielt bruk av teknisk utstyr i leiligheten.
Sist endret av Blackkoz; 16. april 2017 kl. 20:25.