Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5696
Fant denne gullringen på sjøen for 8 år siden, den er ikke stemplet av noe slag og den passer kun på mindre fingre. Har vært hos gullsmeden med den som har fastslått at det er gull, prøvd å finne ut hvor den kommer fra men uten hell så da spør jeg her i håp om at noen vet noe Det er et slags merke/emblem på toppen av ringen som man kan se på bildene jeg legger ved, håper noen vet et eller annet hvertfall
http://i46.tinypic.com/nr0hus.jpg
http://i45.tinypic.com/196lp1.jpg
Sist endret av nso; 11. juli 2012 kl. 13:29.
Sinnsykt spennende! Museum neste?
Bildet av selve emblemet var dårlig. Det er skygger over toppen av det, jeg klarer hvertfall ikke se hva det er
Trådstarter
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Bildet av selve emblemet var dårlig. Det er skygger over toppen av det, jeg klarer hvertfall ikke se hva det er
Vis hele sitatet...
Jeg kan ta et nytt bilde vist det er ønskelig
Ridder av 1. klasse
Kan du ta et bedre bilde av merke/emblem? Hva ser det ut som?
Sitat av therer2 Vis innlegg
Fant denne gullringen på sjøen for 8 år siden
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle mer om hva slags sted du fant den på?

I strandkanten?
Sted av historisk betydning?
Hva slags by?

Da har vi litt mer å gå ut i fra for å finne ut om emblemet kan knyttes opp mot f.eks. en handelsflåte eller noe.
Lignet litt på de ringene øst europeere selger rundt om her i landet. Men hvis det er ekte gull, er det nok ikke fra dem.
Det kan nesten se ut som en signetring: http://sv.wikipedia.org/wiki/Signetring

Et bedre bilde ville hjulpet mye.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det kan nesten se ut som en signetring: http://sv.wikipedia.org/wiki/Signetring

Et bedre bilde ville hjulpet mye.
Vis hele sitatet...
Ser heller ut som graveringen på denne er positiv, utover, så tror ikke det er en signetring, selv om det ligner.
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Kan du fortelle mer om hva slags sted du fant den på?

I strandkanten?
Sted av historisk betydning?
Hva slags by?

Da har vi litt mer å gå ut i fra for å finne ut om emblemet kan knyttes opp mot f.eks. en handelsflåte eller noe.
Vis hele sitatet...
Den ble funnet nede i sanden ca 4 meter fra land på 3 meters dyp på en plass litt utenfor Kristiansand kalt Søgne, i nærheten av en plass som heter Ny hellesund.

Klarer ikke helt å plassere hva emblemet ser ut som, kan se ut som et slags løvehode av noe slag som en del av emblemet, prøvde å ta et til bilde.

http://i45.tinypic.com/35aso0g.jpg
Ser ut som en løve som holder en stav med en sinnsyk dusk på :P
Det ser ut som det er en ulv på bunnen og en mann bak ulven, men er bare det jeg tenkte første gang jeg så det
Cookie Monstah ^_^
emblemet ser ut som "lion of judah"
sånnen her
Sist endret av lordstian; 11. juli 2012 kl. 14:04.
Symbolet er "Lion of Judah" og er et ganske kjent symbol med referanser til både Etiopia og Rastafari kulturen. Bob Marley hadde en ring med "Lion of judah" blandt annet

http://cdn101.iofferphoto.com/img3/item/157/209/134/lion-of-judah-gold-ring-rasta-18-k-size-6-to-14-be10.jpg

Om den er gammel og av ekte gull så kan den kanskje være verdt litt.
Ser ut som det er ifra 1000-1250 dollar for den, utifra et raskt søk på eBay

http://www.ebay.com/itm/Lion-of-Juda...item3cc87270dd

Lucky find much?

*EDIT

Så ikke at den så litt annerledes ut enn den på eBay, oups
Sist endret av Brekker; 11. juli 2012 kl. 14:15.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Meld deg på Pawn Stars! Sikkert litt penger å hente av en slik
Cookie Monstah ^_^
ville heller tatt vare på den, er jo en kul ring
Trådstarter
Kunne se veldig ut som Lion of Judah merket bare litt nedslitt, men skjønner ikke hvordan den har havnet på bunnen av sjøen i norge? Er noen skip som har forlist på 1800 tallet ikke så langt ifra der vet jeg så kan jo være noe fra et av de skipene
Ridder av 1. klasse
Sitat av therer2 Vis innlegg
Kunne se veldig ut som Lion of Judah merket bare litt nedslitt, men skjønner ikke hvordan den har havnet på bunnen av sjøen i norge? Er noen skip som har forlist på 1800 tallet ikke så langt ifra der vet jeg så kan jo være noe fra et av de skipene
Vis hele sitatet...
Eller at noen mistet den når de badet for 8år siden? Kan f.eks være en turist? Var jo bare snakk om noen meter i fra land og på 3meters dyp..
Er jo ikke sikkert den er så forbanna gammel da, det lages sikkert lignende ringer den dag i dag :P
Ridder av 1. klasse
Du kan jo veie den og se hvor mange gram den er... Så kan du sende den inn til gullvekten.no, er du heldig får du nok til en kasse øl!
Sist endret av Mchjort; 11. juli 2012 kl. 14:53.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Du kan jo veie den og se hvor mange gram den er... Så kan du sende den inn til gullvekten.no, er du heldig får du nok til en kasse øl!
Vis hele sitatet...
Den veier nok ganske lite, siden han fant den PÅ sjøen..
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Er jo ikke sikkert den er så forbanna gammel da, det lages sikkert lignende ringer den dag i dag :P
Vis hele sitatet...
Gull er gull, hvis ringen er bra gull som den ebay linken, 18 karat så er den verdt gullprisen som den er nu til dags.
Men er jo bare et pluss om det er noe gammelt shit
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Den veier nok ganske lite, siden han fant den PÅ sjøen..
Vis hele sitatet...
Han skrev 3m under vann, så kan jo det.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Den veier nok ganske lite, siden han fant den PÅ sjøen..
Vis hele sitatet...
huh? forklar
Han mener vel at siden han skrev "PÅ" så er den på overflaten - altså at den flyter.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Meld deg på Pawn Stars! Sikkert litt penger å hente av en slik
Vis hele sitatet...
- Mann innhentet for å annslå pris: I'd say it's worth about $2000.

- Rick Harrison: Thanks. So, how much do you want for it?

- TS: I'd like $2000 for it.

- Rick Harrison: I'll give you $2.5 for it, it's really hard to sell n' everything.
Sist endret av sgt_coke; 11. juli 2012 kl. 15:48.
http://s3-ec.buzzfed.com/static/imagebuzz/web02/2010/9/20/19/pawn-stars-meme-21315-1285025753-67.jpg

Ta en tur til Vegas og dra innom Rick Harrison ja
Nei for noe tull! Skal du selge ringen din må du jo besøke "Pawn Stars" og selge ringen din til Chumlee? Ser ut som at han vil ha den ihvertfall.....
http://img.poptower.com/pic-21783/austin-chumlee-russell-pawn-stars.jpg?d=600
Sitat av therer2 Vis innlegg
Kunne se veldig ut som Lion of Judah merket bare litt nedslitt, men skjønner ikke hvordan den har havnet på bunnen av sjøen i norge? Er noen skip som har forlist på 1800 tallet ikke så langt ifra der vet jeg så kan jo være noe fra et av de skipene
Vis hele sitatet...
Dette er neppe en så gammel ring, herreringer fra den tiden du nevner er som oftest utført på en helt annen måte. Dette er ikke en typsik 1800 talls ring, men heller en fra rundt 40-60 tallet (1900). Sier ikke at den ikke kan være så gammel, men mer trolig at den er nyere.

En svært vanlig herrering som man finner med alle mulige design på, eller som signet ringer som noen har nevnt.
Synes jeg ser en rev og iallefall en person til høyre bak reven og en person eller et symbol til venstre, tenker engelsk revejakt.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Synes jeg ser en rev og iallefall en person til høyre bak reven og en person eller et symbol til venstre, tenker engelsk revejakt.
Vis hele sitatet...
Vi har allerede kommet fram til at det var Lion of Judah, den er kjent fra rastafari, Bob Marley og alt annet under den kategorien
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
huh? forklar
Vis hele sitatet...
En båt ligger PÅ sjøen, en gullring ligger I sjøen....
Tineye gir ingen resultater:
0 Results
Searched over 2.1771 billion images.

Jeg forstår ikke hvordan dette kan være en løve. Ser ut som en rev for meg...
For meg ser det ut som en øgle (komododrage?) med dragevinger.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Vi har allerede kommet fram til at det var Lion of Judah, den er kjent fra rastafari, Bob Marley og alt annet under den kategorien
Vis hele sitatet...
Ja den er nok kjent fra Bob Marley og rastafari ikke fra de der å hva het de to religionene nesten ingen kjenner til? å ja Kristendommen og Jødedomen
Jeg har en følelse av at denne kan være laget av Lion of Judah Ring Manifacturing Company...

Tipper den er fra de siste ti-femten åra, og gullet er sikkert verdt mer enn designen. Ser de går for rundt $1000 fra produsenten, og det er slettes ikke verst å finne i sjøen. Gratulerer! Bare husk å veie den og sjekke oppdatert gullpris hos en uavhengig kilde før du eventuelt selger. Veldig mange gull-firmaer som svindler folk nå for tiden. (Disse har også sine egne nettsider med "oppdatert gullpris".)
Sitat av therer2 Vis innlegg
Den ble funnet nede i sanden ca 4 meter fra land på 3 meters dyp på en plass litt utenfor Kristiansand kalt Søgne, i nærheten av en plass som heter Ny hellesund.
Vis hele sitatet...
Var det på stranden i Olavssundet (eller hva det nå heter). Der er det jo såpass mye folk om sommeren, så sikkert bare en stakkar som mista ringen sin på solslikkingstur.
Trådstarter
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Var det på stranden i Olavssundet (eller hva det nå heter). Der er det jo såpass mye folk om sommeren, så sikkert bare en stakkar som mista ringen sin på solslikkingstur.
Vis hele sitatet...
Var ikke det nei, var på en holme lenger inn mot land ifra olavssundet, ca midt i mellom
Noen som vet om en side som kan si hva et smykke er verdt basert på forskjellige stempler som er presset inn i smykket?