Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5558
Noengang ville spille biljard på et sted hvor det koster 10 kr runda, men hadde ikke pengene til det?

Prøv å putte på en handlevogn "mynt"... (da mener jeg ikke de stygge med hank på, men de små runde, som er nesten nøyaktig på størrelse med en vanlig 10`er... )

Med mindre det er et høyteknologisk bord med laseravleser av myntene, så kan jeg nesten garantere at dette funker. (funka for meg i kr.sand... )

Prøvde også på spilleautomat, funka ikke...
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Det er greit, men hva med hvordan får vi tak i disse? De fleste av oss har ikke en kasse med slike liggende på loftet, og hvis du skal kjøpe dem, så koster de vanligvis 10 kr...
Trådstarter
46 0
Mange firmaer som deler dem ut gratis... God reklame vett`u..

Og hvis man har foreldre, som man som oftest har, så er jo dem på møter, foredrag, kurs... Der deles dem også ut..
Noen konkrete forslag på hvor vi kan skaffe? Her som jeg bor (nærme kr.sand) får jeg kun tak i de med hank...
går det med slike kan man jo sikkert bruke det meste. Bare å ta en blekkplate å begynne å skjære ut det :P
Hadde jeg hatt det så
Hæ? Nå skjønner jeg minus! En mynt med og uten hank?? :P
Og de man putter i handlevogner? Kanskje det er så lenge siden at jeg ikke husker det, men de handlevognene jeg har sett putter man en 10'er i... Hmm...skjønner ikke helt hva denne tingen er, og er den reklame?
Trådstarter
46 0
En kamerat hadde visst den del av dem... Mulig han er villig til å gi bort? Evt selge for en 5`er... :P
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Hæ? Nå skjønner jeg minus! En mynt med og uten hank?? :P
Og de man putter i handlevogner? Kanskje det er så lenge siden at jeg ikke husker det, men de handlevognene jeg har sett putter man en 10'er i... Hmm...skjønner ikke helt hva denne tingen er, og er den reklame?
Vis hele sitatet...
Nei, du får tak i mynter som er like med tiere, men som er gratis. Disse kan du putte i handlevogner istedet for 10ere, da det er mange som ikke alltid har en 10er i lommeboka.
dog, disse myntene fungerer også på brusautomater...
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Hæ? Nå skjønner jeg minus! En mynt med og uten hank?? :P
Og de man putter i handlevogner? Kanskje det er så lenge siden at jeg ikke husker det, men de handlevognene jeg har sett putter man en 10'er i... Hmm...skjønner ikke helt hva denne tingen er, og er den reklame?
Vis hele sitatet...
Er du heilt dum gutt? Er sånne små blanke ting på størrelse med en tier som sikkert de mor har på nøkkelringen sin..
Lolish ! :P

Dridd fett vist de funker på brusautomater au, da blir det masse brus frammover på meg :P... ikke det at det er lite forbruk av brus atm tho.
Torje: hmm...Tror ikke vi har hatt noe sånt nei. Og de kan brukes i handlevogner? Lolish2k4 ting den der!
Opprinnelig postet av klumpen
dog, disse myntene fungerer også på brusautomater...
Vis hele sitatet...
Tvilsomt... i og med at handlevogn kopiene ble laget for å matche størrelsen og ikke tyngden eller utseende til den originale 10kroningen. Jeg regner med at brusautomater (ikke de skikkelig gamle) sjekker både størrelse, vekt og utseende.
har fungert på de jeg har prøvd allefall, uvist om det er eldre brusautomater.
Ja får vel prøve... hvis jeg får tak i ... Hvilket firma sine "10ere" var det du brukte?
Trådstarter
46 0
Skal ta å prøve det nå jeg... *løpe ut til brusautomaten i gangen*

Edit:

Funka dårlig... Ser ut som det er en nyere "Vendo" automat...
jeg brukte "toro" greiene.
fikk mange av de på sørlands-senteren for en god tid tilbake
Fikk et lass med sånne på TG04 husker jeg, kan prøve de en dag...
en kompis av meg samler på slike. Han har en hel jævla haug. Tror det er 30 forskjellige.

Prøvde på brusautomater på skolen. Men tror de veies ellernoe, så det funket ikke. Noen ganger funker ikke vanlige tiere heller, så det er veldig nøyaktig.
Jeg blir gal her..ingen som har et bilde av en slik ting?
Kan ikke huske at jeg har sett noen :P
de selger på noen rema 1000 for 5 spenn stykket
men hele vitsen er jo borte vis man må betale 10 kr. for å få tak i en slik mynt sak. Har aldri sett folk som deler dem ut.
Jeg "fikk" en kasse med ca 200 stk som det står ntnu på.. skal prøve på colaautomater og diverse andre betalingsautomater. Tror nok at de fleste ikke biter på de "ti'erne" der.
det pleier å funke på sånne "putt-på-10-spenn-og.vir-på-et-håndtak-så-kommer-en-kule-med-noe-inni-ut-av-et-hull" automater
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Jeg blir gal her..ingen som har et bilde av en slik ting?
Kan ikke huske at jeg har sett noen :P
Vis hele sitatet...
Tok 2 bilder

http://home.online.no/~jannebai/nFF/10er-1.jpg
http://home.online.no/~jannebai/nFF/10er-2.jpg

Håper dette kan klarne ting litt opp
er du skikkelig lat kan du jo gjøre litt mailtigging, altså sende til ett eller annet firma å si at det er de beste og att du alltid går der å handler osv osv smiske smiske og deretter spør fint etter reklame-effekter.

haken her jo at det er ikke hundreprosent sikkert at du får en slik da :>
det funker greit med vanlige kroner også bare å ta litt hardt i
btw..vi hadde en kaffe/kakao/alt mulig du får laget fra vann og pulver maskin på skolen. Alt kostet 5 kroner. Lur som jeg er knøt jeg fast en nylontråd gjennom hullet i femkroningen å sendte den i mynthullet. Mynten ble godtatt og jeg trengte bare trykke på "myntutløser knappen" (der du kan trykke for å få tilbake penger) så kom alt ut igjen. Sånn drev jeg på hele året!

vet det var litt off-topic, men prøv! det skal funke..
kan du ikke bruke de "handlevogn myntene" på alle automater i teorien?
Nei, skikkelige automater tester vekt og mye annet på myntene. Dette er for ting som ikke trenger strøm for å kunne brukes. Tror du ikke det har blir prøv ca 10000000m ganger..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Eller betale en 10er først.. så får du noen til å stå med vært hull/si hvor du skal treffe så stiller noen seg der og plukker opp kula, vips, en runde til sånn kan du fortsette så lenge du måtte ønske/til du blir tatt og bedt om å slutte med det
en her som nevnte at de også funket på brusaotomater. et lite tips her. de helt nye cola automatene med sånn glass foran og fancy heis og saker, på de så funker også gamle 5 øringer. de er på størrelse med 20kroningene og brukes når de skal teste brusautomatene. mulig det ikke funker første gangen og at du får den i retur (mulig det ikke funker de 10 første gangene) så da er det bare å prøve igjen. det funker faktisk, disse myntene kan kjøpes for en krone i mange hobby butikker.

men en advarsel: securitas liker det ikke... jeg ble tatt inn, men vi fikk gå, siden vi var så lei oss og "ikke fikk det til"... så jeg tar intet ansvar for dette, det er jo svindel fikk vi forklart.
Hvorfor ikke bare betale de stakkars 10 kronene og ha det gøy for pengene? Og hva har egentlig dette å gjøre med Infiltrasjon?