Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3089
Anonym bruker
"Avhengig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei i siste tiden har jeg slitt me veldig mye med rus. Helt siden litt før jul har jeg følt meg helt elendig, alt i livet går bare nedover og nedover. Jeg stresser mye, og føler mye angst og blir veldig fort deprimert, og jeg sover nesten aldri lengre, jeg ble sendt ned til akutten engang som sendte meg vidre til fastlege som deretter sendte meg til "BUP" som villa ha meg innlagt på sengepost iløpet av neste dag, men siden jeg er over en viss alder så kunne jeg besteme så jeg takka selvfølgeli nei, så begynte ting å gå bra i 1-3 uker men nå er alt tilbake og 10 ganger verre. Jeg skal besøke fastlegen igjen imorgen og jeg lurte på om noen av dere der ute hat slitt me noe de samme å kunna fortelle meh hva dere gjorde, evt medesiner dere fikk og om de hjelpet, for jeg ser veldig mørkt og tungt på livet og har såsi ingen gleder lengre
En ting er i alle fall helt sikkert, enten du liker det eller ikke, depresjon og angst blir ikke bedre av rusmiddler. Du føler deg kanskje bedre en liten stund når du er påvirket. Senere blir problemene bare større og større. Dersom du ønsker hjelp er dessverre punkt en å ikke ruse seg.
Det finnes medisiner som kan hjelpe deg slik at du får sove. Ta kontakt med fastlegen og få en haste time.
Lykke til.
Klem fra Betty
Si til fastlegen det du skriver til oss nå, og at du angrer på at du takket nei til sengeplass hos BUP. Helsepersonell kan hjelpe deg hundre ganger bedre enn noen fra internett.
Sist endret av Antidote; 26. mars 2017 kl. 16:27.
Fra erfaring så kan jeg garantere at rusmidler og medisiner vil hjelpe når du bruker det, men i lengden så gjør det bare ting verre! Hvis jeg kunne gått tilbake i tid så hadde jeg takket nei til tilbudet jeg fikk om medisiner.
Helsevesenet i Norge er altfor glad i det å gi oss piller!
Sitat av stresser Vis innlegg
Fra erfaring så kan jeg garantere at rusmidler og medisiner vil hjelpe når du bruker det, men i lengden så gjør det bare ting verre! Hvis jeg kunne gått tilbake i tid så hadde jeg takket nei til tilbudet jeg fikk om medisiner.
Helsevesenet i Norge er altfor glad i det å gi oss piller!
Vis hele sitatet...
Kjenner meg godt igjen her med både megsjøl og bekjente. Kan dog hende at medisiner funker for TS. Men vær forsiktig med hva du putter i deg, og les deg godt opp! Kjenner opptil flere som fortsatt kjenner bivirkninger flere år etter siste dosa. Så vær forsiktig!

Mitt tips i første omgang er definitivt å roe ned rusbruket, kan fort eskalere med dårlig psykisk helse. I tillegg ville jeg snakket med fastlegen om sove medisiner (vær forsiktig her og, finnes skumle ting) og eventuell videre hjelp. Ønsker deg masse lykke til! Er fryktelig lite gøy og slitsomt å deale med sånn psyke, dessverre.
Har alkohol hangover så vet godt hva angst er. Er enig med de fleste over rus gjør det bare værre i lengden sier seg selv. Vær helt clean i et par måneder så skal nok angst osv løfte seg over. Det tar uker//måneder men du blir helt normal igjen etter 0 rusbruk. Hva slags drugs er det snakk om og frekvens/dose om jeg kan spør? Hadde vært greit å vite.
Sitat av Future94 Vis innlegg
Hva slags drugs er det snakk om og frekvens/dose om jeg kan spør? Hadde vært greit å vite.
Vis hele sitatet...
Hasj, lsd, mdma, stilnoct, og xanax siste tiden
Hei! Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Har selv et hav med angst og paranoide tendeser som fører til depresjon.
Det som hjelper meg gjennom dette er samtaler på PUT ( bup for de som er over 18), trening og sosial kontakt.
Men vil råde deg å slutte med rusmidler skal du bli bedre i LENGDEN. Piller som xanor og rivotriler får deg til å tro at alt eg bra der og da, men det er som å pisse i buksa mens en er kald.