Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 947
Får en del graphic glitches på spill og lurer på om det er GPUen som muligens er gåen. Dette har vært et problem i et års tid, men har ikke hatt mye tid til spill i det siste, så har ikke sett på løsninger.

Det som skjer er at det kommer lange skjærende triangler over skjermen, der en gjendstand ser ut til å bli dratt utover. Det skjer i flere typer spill, Battlefield 4, Far Cry 4 og Civ5 blant annet. Her er et Screenshot fra FC4 som viser glitchen

Har den nyeste driveren, så regner med at jeg må ha ny GPU for å fikse problemet, men vil høre her først før jeg oppgraderer.
Sist endret av Same89; 20. november 2014 kl. 14:58.
Har du overlocket den ? Slik fikk jeg når jeg presset kortet mitt litt for mye....
Det kalles artifacting, og det er vanligvis GPU feil. Hadde det samme nylig med et 7970 Platinum og jeg sendte det inn på reklamasjon og fikk tilbake et 970.
Trådstarter
6 0
Takk for hjelpen, søker om retur på den da. Den er bare factory OCed.