Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2991
Hei.

Jeg laster ned en oppdatering på Titanfall via Origin-klienten...hastigheten er
6 MB/s.....går kjempegreit

men så kommer 1000-kroners spørsmålet....

hvorfor får jeg ikke mer en 1,1MB/S på steam? uansett spill eller oppdatering!
Er det noen grense på steam-serveren?

Jeg har prøvd å endre "download-region" men uansett hvor i verden (norge, sverige, usa, japan, tyskland etc) så får jeg ikke over 1,1MB/S på steam.

HJELP!!!

http://www.speedtest.net/my-result/3854448400

her er en benchmark-test fra www.speedtest.net
Sist endret av MrNord94; 23. oktober 2014 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Parkettetterligning
såvidt jeg husker så skulle du oppgi hvilken nettlinje du har når du installerer klienten. Var ihvertfall sånn før. Vet ikke om dette kan endres men personlig bruker jeg å sette den på maks for så å strupe nedlastningene når det er nødvendig.
Lønner seg å se gjennom det som er av innstillinger før man spør på et forum.

Tre museklikk etter du har åpna steam og du får dette vinduet:
http://i.gyazo.com/f7022f771a140c39e85a2e81713d9eb5.png
Trådstarter
65 3
Jeg har vært der inne, men ingenting hjelper på mitt problem...har på "no limit" og alt skal være riktig, men får ikke bedre hastighet enn 1.1 MB/S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du forveksler ikkje bit og bytes da? 1.1MB/s er ~10Mb/s, og stemmer svært bra med det speedtest viser.
Trådstarter
65 3
men likevell får jeg 6 MB/S på origin?.....skjønner ikke hvorfor!

http://tinypic.com/r/2f0ae79/8

http://tinypic.com/r/2f0ae79/8
Sist endret av MrNord94; 23. oktober 2014 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enten så Oppgir Origin-klienten i Mbit/s (mest sannsynlig) eller så har de en form for caching installert hos ISPen din (veldig usannsynlig i Norge). Steam oppgir i MiB/s, og på en 50mbit-linje får jeg rundt 5.9 ~ 47mbit.
Trådstarter
65 3
Origin lastet nettop ned en 2,7 gb oppdatering...på langt kortere tid enn hva steam bruker på samme størrelse..
Sitat av MrNord94 Vis innlegg
Origin lastet nettop ned en 2,7 gb oppdatering...på langt kortere tid enn hva steam bruker på samme størrelse..
Vis hele sitatet...
Da er det mulig at nedlastingen slettes ikke var så stor, fordi du satt på deler av den fra før. F.eks. oppdateringen var å endre 100MB av en 2.7GB stor fil, og mye av tiden gikk med på å bare dobbelsjekke at dataene du hadde var riktige. Alternativt bruker de noen P2P-teknologi og fant en person på samme nettverk som delte.

Hvis du mistenker at Origin har noen mystiske krefter som kan turbocharge netthastigheten din så må jeg dessverre skuffe deg. Og Steam ser ut til å laste ned med korrekt hastighet ift. det du betaler for.
Sist endret av Dyret; 23. oktober 2014 kl. 21:25.
Jeg har merket det samme selv, når jeg installerte ME3 og S3 fra origin cappet nedlastningen på 12 eller 13 MB/s, mens steam gjerne peaker på rundt 9 MB/s men holder gjennomsnitt på lang lavere en det.
Har rundt 4,5 mb/s på peak med steam (noe som er riktig ut i fra hastigheten på nettet mitt)

på origin kan jeg ha 60-70 mb/s (noe som er ekstremt mye over det hastigheten min egentlig er), skjønner ikke hva som gjør dette. Tok bare kort tid å laste ned titanfall på over 50 gb.
Av egne erfaringer, så laster Origin ned så grundig at selv websider går tregt (glem nettsider med bilder), dvs den tar hele linja. Steam derimot er hyggeligere og gjør at resten av verden faktisk virker mens man laster ned.
Origin jukser litt. De oppgir den totale ukomprimerte størrelsen på det du laster ned, men du laster ned komprimerte filer, så du laster ikke ned like mye som Origin oppgir. Hastigheten er derfor en kombinasjon av nedlastingshastighet og dekomprimeringshastighet.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Origin jukser litt. De oppgir den totale ukomprimerte størrelsen på det du laster ned, men du laster ned komprimerte filer, så du laster ikke ned like mye som Origin oppgir. Hastigheten er derfor en kombinasjon av nedlastingshastighet og dekomprimeringshastighet.
Vis hele sitatet...
Skjønte det måtte være noe sånt, men da er jo det oppklart. Takk