Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1758
http://www.youtube.com/watch?v=7YpW6Gx32jo

En EP som jeg har planer om å legge ut på spotify og iTunes en gang i "nærmeste" framtid
Trenger tilbakemeldinger om folk har noen konstruktiv kritikk å komme med
Sitat av DiGiT Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=7YpW6Gx32jo

En EP som jeg har planer om å legge ut på spotify og iTunes en gang i "nærmeste" framtid
Trenger tilbakemeldinger om folk har noen konstruktiv kritikk å komme med
Vis hele sitatet...
0:14, kjente igjen en lyd der. Du har ikke tilfeldigvis spilt VVVVVV før eller?
En skikkelig «jeg vil bare ligge her å være rusa på syra min» pop?
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Nope har ikke spilt VVVVV :P
Litt for lite av sangene til å gi kritikk synes jeg.

Men jeg likte det veldig godt! Veldig fengende melodi på den første sangen, hodet mitt begynnte å bevege seg i takt med en gang Kommer absolutt til å sjekke ut EPen på spotify!
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Sitat av nukleuz Vis innlegg
En skikkelig «jeg vil bare ligge her å være rusa på syra min» pop?
Vis hele sitatet...
Ja akkurat ja
Virket meget interessant.
Gleder meg til å høre det endelige resultatet ditt.
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Virket meget interessant.
Gleder meg til å høre det endelige resultatet ditt.
Vis hele sitatet...
Takker takker
Blir litt overasket over så positiv respons fra enkelte
Mine type sanger ! Digger det, stå på ! Ta og last opp en sang da
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Sitat av Srbija Vis innlegg
Mine type sanger ! Digger det, stå på ! Ta og last opp en sang da
Vis hele sitatet...
mener du at jeg bare skal laste opp en hel sang på youtube? :P
Sitat av DiGiT Vis innlegg
mener du at jeg bare skal laste opp en hel sang på youtube? :P
Vis hele sitatet...
legg ut en hel sang på youtube/soundcloud!
Litt vanskelig å gi kritikk med det lille du har lagt ut
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Få det ut på spotify :'D Detta er gaming musikk for meg, likte det meget godt
Forutenom de merkelige stemmene som ikke hører hjemme i lydbildet så likte jeg veldig godt det meste som var med her.

VVVVVV (6 V-er) er ett av få spill med egen soundtrack utgitt på CD.
Virket egentlig ganske sweet!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av DiGiT Vis innlegg
mener du at jeg bare skal laste opp en hel sang på youtube? :P
Vis hele sitatet...
Legg ut alt. Du lager vel musikk for at folk skal like det og høre på det.
Digga sounden din though Minte meg litt om Alter Ego med alle de gælne lydene og pitch-fuckinga
Sist endret av Bothrops; 23. mars 2012 kl. 11:33.
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Jeg hadde planer om å ikke legge ut noen hel sang før jeg skal legge ut EP'n :P
Men jeg kan se hva jeg finner på når jeg kommer hjem

http://soundcloud.com/digit-5

Der er soundcloud'n min om noen lurer, er noen få fulle sanger der, men jeg har gjort litt om på enkelte av dem
DiGiT's Avatar
Trådstarter
http://soundcloud.com/digit-5/dat_face

Der er en hel sang for dere :P Vil ikke si at denne er den beste, men det er iallefall en hel sang
Du virker veldig tilbakeholden med å dele musikken mtp at det skal ut på Spotify der alle kan få tak i musikken gratis likevell. Men du om det.

Jeg liker vertfall det jeg hører.

I Dat_Face: 2:11 er det noko gæli. skipper et slag eller noe slikt. Høres feil ut. Elegant slutt =)
Sist endret av LowRider; 24. mars 2012 kl. 17:29.
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Sitat av LowRider Vis innlegg
Du virker veldig tilbakeholden med å dele musikken mtp at det skal ut på Spotify der alle kan få tak i musikken gratis likevell. Men du om det.

Jeg liker vertfall det jeg hører.

I Dat_Face: 2:11 er det noko gæli. skipper et slag eller noe slikt. Høres feil ut. Elegant slutt =)
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener med at jeg "skipper et slag", men uansett så er grunnen til at jeg ikke deler så mye fordi at ikke alt er ferdig
Noe av det hørtes kjempe bra ut, gleder meg til å høre mer!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av DiGiT Vis innlegg
http://soundcloud.com/digit-5/dat_face

Der er en hel sang for dere :P Vil ikke si at denne er den beste, men det er iallefall en hel sang
Vis hele sitatet...
Woah, bruker du FL studio eller? Høres ut som om du har en heftig limiter eller kompressor på låta som knuuser dynamikken totalt. Fix it!

Lurte på om du brukte FL studio fordi det bruker være en limiter på alle prosjektene man starter opp, og mange som ikke mastrer låtene sine bruker glemme å fjerne den.
Part time ninja
locked65's Avatar
Virker interresant

Tror jeg hører igjen en ganske kjent sample på 1:03 tho. Stemmer dette ?
Ah, likte dette ass! Men hørtes veldig rart ut den youtube previewen.. Få det ut på Spotify!!!!
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Woah, bruker du FL studio eller? Høres ut som om du har en heftig limiter eller kompressor på låta som knuuser dynamikken totalt. Fix it!

Lurte på om du brukte FL studio fordi det bruker være en limiter på alle prosjektene man starter opp, og mange som ikke mastrer låtene sine bruker glemme å fjerne den.
Vis hele sitatet...
har aldri tenkt over den noen gang, men når jeg fjerner den høres det helt jævlig ut! :P Prøver selvfølgelig å justere ned og opp visse ting, men det blir ikke helt naturlig på noe vis. Får se om jeg får vendt meg mer til det

http://soundcloud.com/digit-5/ep8

Har slått av limiter'n der Kan vel si at det blir en slags preview på en av sangene, dette er da så langt jeg har kommet på den :P
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av DiGiT Vis innlegg
har aldri tenkt over den noen gang, men når jeg fjerner den høres det helt jævlig ut! :P Prøver selvfølgelig å justere ned og opp visse ting, men det blir ikke helt naturlig på noe vis. Får se om jeg får vendt meg mer til det

http://soundcloud.com/digit-5/ep8

Har slått av limiter'n der Kan vel si at det blir en slags preview på en av sangene, dette er da så langt jeg har kommet på den :P
Vis hele sitatet...
Du må jo såklart lære deg å mastre musikken din før du har tenkt å gi ut en EP. Grunnen til at det høres jævlig ut når du slår av limitern er fordi det er helt umastra, og fordi limitern funker som en slags "sidechain" for kicken (ikke helt, men kind of).

Du hører særlig på buildupene du har, så er det nesten bare kicken man hører og alle andre lydelementer blir dempet ned. Man hører jo rett og slett ikke musikken du har lagd, man hører bare kicken ;p

Men lær deg litt om mastring og få sangene dine ordentlig mastra før du gir ut en EP!
Har du rettigheter til samples og sanger du har brukt?
Hvis ikke ville jeg ha vært veldig forsiktig med å lagt det ut på Spotify.
DiGiT's Avatar
Trådstarter
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Har du rettigheter til samples og sanger du har brukt?
Hvis ikke ville jeg ha vært veldig forsiktig med å lagt det ut på Spotify.
Vis hele sitatet...
bruker bare sampler som blir gitt ut akkurat til slik bruk, ikke noe er tatt uten at de som eier de er klar over at jeg bruker noe fra dem