Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3139
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå tror jeg at jeg har dretet meg ut som faen. Har skutt heroin 4-5 ganger før og aldri fått smaken for det. Aner ikke om jeg har tilbredt skuddet feil eller hva som var greia, men her kommer greia. Hadde ikke sovet på lenge pga speed så fikk jeg tilbud om å dra og få prøve noe minus for cirka 2 dager siden. Var så drit lei av å ikke sove så jeg dro dit og tenkte "jaja er ikke noe opiat menneske uansett så dette går sikkert fint" så kom jeg dit, heroinen var hvit. Hun kalte den china white. Fikk er skudd og det er noe av det beste jeg har opplevd noen sinne tror jeg. Etter dette har jeg ikke greid å slutte å fantasere om å gjøre det igjen, hva faen skal jeg gjøre nå? Jeg er ung og kan ikke ende opp som heroinist men fy faen ass det blir vanskelig nå tror jeg, er løpet helt kjørt eller??
Si til deg selv at du aldri vil oppnå den samme følelsen igjen, du kan ikke debutere to ganger liksom.. fra nå av blir det bare dritt og du må stadig justere mer og oftere, om dette er sant eller ikke spiller ingen rolle for om du tror på det selv, så har du valgt et bedre liv En erfaring rikere, er det bedre enn bra, så er det stort sett farlig <3
Sist endret av random125651; 18. januar 2024 kl. 23:45.
Dette er den klassiske veien det. Få som prøver tror at de er typen til å bli hekta, men noe må du ha likt fra før siden du prøvde igjen og igjen. Fem ganger er fortsatt ikke for seint å snu, men det er typ her på dette punktet du er nå at det kritiske veiskillet ditt går. Prøver du én gang til så fortsetter du, og har fucka hele livet ditt, men bestemmer du deg nå for å aldri røre det igjen og kutte ut folka rundt deg som tilbyr deg så gjør du et bra og viktig valg for resten av fremtida di.

Nå handler det om selvdisiplin og om det å være realist. Nå veit du at det ikke nytter å ta det med unnskylding om at du ikke kommer til å bli hekta for nå veit du at du liker det så godt at du kommer til å bli det. Så handler resten om selvdisiplin og aktive valg fremover.
På tide å dele denne tråden igjen, lenge siden sist. Les gjennom hele og se om det hjelper litt.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409
Det er nå du har sjansen til å bare la være og spare deg selv for mye lidelse. Bruker du det noensinne igjen er løpet kjørt.
Nei det er ikke kjørt enda bare ikke gjør det mer ellers så ødeleger du hele livet jeg kjente en kamerat som brukte de nå er han dø av en torpedo så uans er det die die situation så ikke gjør det mer trust me wish u well
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Dette er den klassiske veien det. Få som prøver tror at de er typen til å bli hekta, men noe må du ha likt fra før siden du prøvde igjen og igjen. Fem ganger er fortsatt ikke for seint å snu, men det er typ her på dette punktet du er nå at det kritiske veiskillet ditt går. Prøver du én gang til så fortsetter du, og har fucka hele livet ditt, men bestemmer du deg nå for å aldri røre det igjen og kutte ut folka rundt deg som tilbyr deg så gjør du et bra og viktig valg for resten av fremtida di.

Nå handler det om selvdisiplin og om det å være realist. Nå veit du at det ikke nytter å ta det med unnskylding om at du ikke kommer til å bli hekta for nå veit du at du liker det så godt at du kommer til å bli det. Så handler resten om selvdisiplin og aktive valg fremover.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg har prøvd igjen og igjen er for å kjenne på det jeg kjente sist gang. Var veldig nysgjerrig på hva det er folk blir så sykt hekta på og jaktet den erfaringen av å vite hvordan det føles. Det fikk jeg kjenne på først nå. Må nok bare bite tenna sammen men er litt fortvilet altså... kjenner egentlig nesten ingen som driver med det og er i et ganske "rusfritt" miljø sånn egentlig, om man utelukker hasj og alkohol
Anonym bruker
"Troende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner meg så sinnsykt igjen i det du beskriver. Jeg sliter den dag i dag med å komme av opiater, og har gått over grenser jeg aldri hadde forestilt meg å kunne før jeg begynte å innta opiater.

På den tiden, for 16 år siden, så ante jeg ikke hvor potent og livsødeleggende opiater er. Og hør på de andre her; det du har følt som du alltid vil jage etter om du fortsetter er en «ones in a life time opplevelse». Herfra går det bare nedover, og etterhvert tar du stoffet bare for å føle deg nogen lunde frisk. Du vil fortsatt lengte etter den første, fantastiske opplevelsen selvom all erfaring tilsier at det ikke vil skje igjen. Aldri. Uansett. Man kan ha pauser på måneder, men man får aldri i nærheten den samme fantastiske følelsen som første gangen.

Jeg håper min historie kan skremme deg litt. Du virker så selvbevisst. Du kommer langt med det! Tenk at dette er en opplevelse man kun kan få oppleve én gang i livet, og nå har du opplevd den. Ingen vits i fortsette nå, jeg lover deg. Gå videre i livet og bruk heller andre metoder for å få gode følelser og opplevelser. Gjør noe du liker. Gjerne ute i naturen og få pulsen skikkelig opp i løpet av dagen. Da vil det etterhvert bli en vane å være nykter og hvor godt det gjør å være clean og kjenne hva en «runners high» etter en time i skogen gjør med psyken, humøret og livskvalitet.

Jeg hadde en helt ok barndom, men kom tidlig over rus, og har eksperimentert med det meste. For min del er alt annet jeg har prøvd å slutte med lettere å slutte med enn opiater. Mange er nok forskjellige, men opiater er «mitt dop», om jeg en svært sjelden gang skulle klare å være 4 dager uten opiater så skriker hjernen min at «nå funker det sikkert om jeg har en god dose». Jeg blir alltid like skuffet og bare trøtt og sur. Jeg bruker alle pengene mine på dette. Jeg har nettopp mista lappen pga dette. Jeg har et skjult liv overfor familie og venner.

TRO meg, du vil ikke leve sånn.

Få en kjæreste eller et kjæledyr, en hobby eller noe. Fokus bort fra heroin og andre opiater
Du vet jo hva du risikerer. Noen timer med god følelse før dritten kommer tilbake med renter.

Jeg er i LAR, og trodde aldri jeg skulle bli «en av dem». Mistet over 15 år til rusen. En helvetes kamp for å komme tilbake.

Spør om hjelp mann. Bedre føre var. Du trenger ikke dop for å leve.

Spør
Om
Hjelp
Anonym bruker
"Sammen Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå tror jeg at jeg har dretet meg ut som faen. Har skutt heroin 4-5 ganger før og aldri fått smaken for det. Aner ikke om jeg har tilbredt skuddet feil eller hva som var greia, men her kommer greia. Hadde ikke sovet på lenge pga speed så fikk jeg tilbud om å dra og få prøve noe minus for cirka 2 dager siden. Var så drit lei av å ikke sove så jeg dro dit og tenkte "jaja er ikke noe opiat menneske uansett så dette går sikkert fint" så kom jeg dit, heroinen var hvit. Hun kalte den china white. Fikk er skudd og det er noe av det beste jeg har opplevd noen sinne tror jeg. Etter dette har jeg ikke greid å slutte å fantasere om å gjøre det igjen, hva faen skal jeg gjøre nå? Jeg er ung og kan ikke ende opp som heroinist men fy faen ass det blir vanskelig nå tror jeg, er løpet helt kjørt eller??
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til de kaller det Chase the dragon.Du vil ALDRI få den effekten igjen.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en grunn til de kaller det Chase the dragon.Du vil ALDRI få den effekten igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde chase the dragon bare referte til når man røyket det jeg haha.
Også bare for å gjøre det klart: har ikke prøvd det 5 ganger for å prøve å oppnå samme effekt, men det tok meg 5 seperate forsøk å oppnå den "syke" effekten
Tidligere heroinist her. Ser ikke helt hva som er problemet. Er du redd for at livet ditt skal bli ødelagt om du tar det igjen, så lar du bare vær å ta det.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Tidligere heroinist her. Ser ikke helt hva som er problemet. Er du redd for at livet ditt skal bli ødelagt om du tar det igjen, så lar du bare vær å ta det.
Vis hele sitatet...
Ja såklart kan man si det til seg selv men mange ( meg selv inkludert) er flinke til å lure seg selv til å tenke at en gang til går bra, også går det bare nedover derfra. Usikker på hva jeg ville med tråden annet en å få ut tankene mine, var jævlig stressa over hvor lyst jeg hadde på det. Har ikke råd atm men vet 100% sikkert at om jeg hadde hatt heroin tiljengelig så hadde jeg tatt det uten å nøle og det skremmer meg litt bare
Og der har hjernen din finurlig vippet over i en mer praktisk tilnærming:

«Jeg kan ikke ta det fordi jeg ikke har penger akkurat nå.»

Du kommer til å finne på 100 grunner til «å bare teste en gang til». Alle odds er i mot deg, men dette er veiskillet, akkurat der du er nå.

Livet er vakkert og du er ung, det er så sinnsykt mye fett å oppleve bare man jobber litt for det. Velger du heroinen så har du bare elendighet og lidelse i vente. Lykke til!
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du motivert nok klarer du å stå i mot ett skudd til. Ikke kast bort livet ditt
▼ ... noen uker senere ... ▼
2pac alive in serbia
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg trodde chase the dragon bare referte til når man røyket det jeg haha.
Også bare for å gjøre det klart: har ikke prøvd det 5 ganger for å prøve å oppnå samme effekt, men det tok meg 5 seperate forsøk å oppnå den "syke" effekten
Vis hele sitatet...
Det finnes en del mennesker som pga genetikk er betydelig resistive mot opiaters effekt. Det er mulig du er en av dem. Isåfall er du heldig.
Helt utrolig at folk i det hele tatt prøver for nysgjerrighetens skyld.

Jeg har vært tungt ruset ved undersøkelser på sykehus og kan tenke meg at heroinrus er 5-10 ganger den opplevelsen. Hadde selvsagt vært morsomt å teste, men det er ikke verdt risikoen fra mitt ståsted.

Ligg unna. Prøver du igjen blir fristelsen til å prøve igjen bli enda sterkere og vipps er du fast bruker.
Hvordan går det med deg?
Er det noe galt med forumet eller har TS svart seg selv flere ganger her?
Jeg er ts, har ikke svart meg selv, er noe galt med forumet. Har ligget unna og kuttet kontakt med personen som ga meg det . Men tenker fortsatt på det ofte

Sitat av frilansloser Vis innlegg
Det finnes en del mennesker som pga genetikk er betydelig resistive mot opiaters effekt. Det er mulig du er en av dem. Isåfall er du heldig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok jeg er en av de ja, prøvd masse forskjellige opiater men aldri fått noe syk følelse før jeg skøyt minus for femte gang. Prøvde å skyte dolc en gang men da ble jeg bare sløv 0 eufori egentlig.
Sist endret av HeiG2006; 3. februar 2024 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hatet heroin i begynnelsen, men alle rundt meg brukte det. Spydde som en gris hver gang. Dum som jeg var fortsatte jeg å ta det allikevel. Etter ett par måneder våknet jeg plutselig en morgen dritdårlig. Etter det var det jævlig godt hver gang. Helt sykt å tenke på hvor dum man kan være. Glad for at både heroin og LAR medisin er ett tilbakelagt kapittel. Har sett mye død og elendighet. Glad for at jeg kom meg ut av det. Fy faen så sykt det er å tenke tilbake på.
Lite som er så trist som å bli sprøyte nærkis. Går du og dagdrømmer om det er det bare spørsmål før du sprekker utpå.
Det har mye å si hvorfor man oppsøker heroin. Er det fordi man har noe å flykte fra/begrave problemer? Eller er det fordi man er nyskjerrig og har lyst til å utforske det?
Kan gå skikkelig dårlig i begge situasjoner selvfølgelig, men selv var jeg nyskjerrig og tok første skuddet med heroin i en alder av 17 år. Siste gang var i 20 årene, aldri rørt heroin siden. Og var aldri avhengig, er nå 44 år.

Mvh