Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1110
Nylig diagnostisert med ADHD, og får Aduvanz som funker kjempebra. Men effekten varierer fra dag til dag og går for fort over på ettermiddagen. Har fått en tilleggsdose å ta før lunsj, og det funker fint men effekten sitter i for langt utover kvelden. Har fått tilgang til litt attentin via bekjent, og det fungerer utmerket som justeringsdose på visse dager uten å sitte i for lenge utover kvelden.

Altså har jeg veldig lyst på attentin av helt legitime grunner, men det står at det ikke skrives ut til voksne? Virker helt rart (utover misbrukspotensialet), og jeg kjenner jo en voksen som får det utskrevet. Vegrer meg veldig for å spørre direkte etter attentin som om jeg er på jakt etter rusmiddel.

Er det noen som har erfaring med å få attentin som voksen? Var det etter forslag fra dere eller psykiater? Er det alternativt noe tilsvarende til attentin noen bruker?
Jeg fikk av psykiater som utredet meg etter at 70mg gikk for fort ut og for sent inn , hvis du skjønner så da ble dagsdose slik

1x 10mg attentin først om morgenen
1x 70mg aduvanz litt utpå morgenen
1x 10mg attentin før middag

Funker meget bra og sovner fint på kvelden, tar en 1000mg c vitamin 1 time før jeg legger meg som jeg føler killer aduvanz/attentin

Er 2 meter lang og litt brei
Bare tull, jeg kjenner til 20+ som får Attentin skrevet ut, i aldre fra 20-ish til godt oppi 40åra, noen har stått på medisin siden 7-8 års alderen og har gått fra ritalin/concerta og over til metamina/attentin i voksen alder og andre igjen har blitt utredet i voksen alder og endt opp på attentin etter at de har gått gjennom hele dansen med ritalin, concerta, racemisk amfetamin, aduvanz og til slutt endt opp på metamina/attentin.

Det bør holde å bare si at aduvanz har uønskede bivirkninger og spørre om det finnes noe annet som kan prøves, gjenta prosessen til du ender opp på Attentin
Sist endret av NoillStress; 16. januar 2024 kl. 17:27.
Tar 40mg aduvanz på morgenen og 10mg attentin i 14/15 tiden dersom jeg skal noe jeg må bruke hodet til på kvelden.

Argumentet mitt var at det ble veldig stressende å skulle presse inn både jobb og skole før aduvanzen gikk ut, istedenfor å ha mulighet til å roe ned og kunne fordele arbeidet på en 16 timers periode.
Sist endret av Zimzimba; 16. januar 2024 kl. 18:27.
Jeg går på 3 x 40.mg ritalin for offisielt ADD diagnose.
Jeg veier en plass mellom 120-130kg ( mtp 120mg pr døgn)
Men har utrolig liten effekt av dem. Noen som har vært i samme situasjon å byttet ril en annen medisin. Om attertin er den beste så er det den jeg får for.
Mvh
Ufo Hunter
PS. Takknemlig for alle svar
Gå til legen og si at du ikke har den ønskede virkningen lenger og at det går altfor tidlig ut, en ny dose med aduvanz ødelegger søvnen, men du har en bekjent som snakket om attention på ettermiddag. Og at det fungerte for hen. Så spør du hva attention er og spiller litt dum i forhold til

ADHD medisin er litt lotteri da mennesket har forskjellige effekter av de forskjellige medisinene. Så bare gå til legen å si at det ikke fungerer, så får man prøve som regel. Men det kan bli mye prøving
Jeg får attentin, det var helt uproblematisk. Kommer muligens an på bakgrunnen din, idk. Aduvanz hang for lenge i hos meg også, og funket dessuten ikke like bra.

Man trenger godkjenningsfritak, men det er en formalitet. Du må vise det første gang du henter det ut på et nytt apotek, bortsett fra det er det ikke noe ekstra.
Sist endret av *pi; 16. januar 2024 kl. 21:39.