Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 856
Hei.
Har en bekjent som har nevnt, at han har kjøpt en vagus-nerve stimulator.
[/url]


Fungerer disse?
En bestemt som anbefales?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvordan skal disse angivelig "fungere"?

... og nei.
Jeg har en som legges på brystbeinet. Funker bra for meg som en slags grounding. Om den gjør noe med vagusnerven på sikt stiller jeg meg tvilende til, men til mitt bruk er den fin.
https://www.aans.org/en/Patients/Neu...ve-Stimulation

Implantatene skal jo fungere, men ikke noe man får seg for «å teste», da det kan ha mange bivirkninger.
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvordan skal disse angivelig "fungere"?

... og nei.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett at det finnes noe seriøs dokumentasjon på disse dingsene, så jeg skal ikke påstå at det fungerer. Men dype toner/vibrasjoner gjennom instrumenter, nynning og chanting har jo vært brukt på lignende måter til alle tider, om det er for å roe ned spedbarn eller gå i transe. Ser ikke hvorfor det skulle være så ekstremt far fetched. Den umiddelbare effekten er jeg i alle fall temmelig overbevist om for min del. Det er sikkert hundre andre måter å få lignende effekt på, men praktisk å ha noe man kan ha hengende rundt halsen under genseren. Litt klønete å gå på butikken spillende på en didgeridoo, eller med en malende katt gaffatapet til brystet.