Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 7582
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Takk forinformativt svar! Ne, trenger absolutt ikke være på noe slags klinikk og de er jo anyway altfor dyre... Nesesprayen er det jeg vil begynne med, men må jo få resept av psykiateren i så fall. MDMA er også aktuelt å prøve, ja og det står for tur.

Får jeg spør hvordan det går med de tre du nevnte? (gjerne pm)
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva nesesprayen inneholder, men du får kjøpt både R, S og racemisk ketamin på deepweb innenlands. Det er svært billig også, skal ikke nevne prisen, men omtrent like billig som MDMA.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jeg kan ikke prise kognitiv adferdsterapi nok.
David Burns sin bok «Feeling good» var virkelig det som snudde det for meg.
Jeg fikk også utrolig godt utbytte av ketaminbehandling, og siden du sliter med rusmisbruk så er det absolutt å anbefale.
Jeg ble fortalt på emmasofia-klinikken at det var det beste som virket mot avhengighet.

Så KAT og ketamin er det funket for meg.
Vis hele sitatet...
Mange takk for nyttige ord! Ja, for meg virker det som at Ketamin er midt i blinken for meg og er veldig spent på timen jeg har hos psykiateren nå 21. i denne måneden. Jo, de sier at hele 86% av de som tar Ketamin beh. mer eller mindre er 'fri' ang alkohol etter få mnd. Ps. Godt boktips!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo!? Enten får du komme med noe skikkelig info ellers er det like greit å holde kjeft.
Vis hele sitatet...
Nei, man må ikke det. Jeg fraråder dem også, og jeg har heller ikke tenkt å gå i detaljer om hvorfor. Opplevelser i psykisk helsevesen er ganske privat materie, og ingen har krav på informasjon om det. Det er et velment heads up som du står helt fritt til å ignorere hvis du ikke synes det høres troverdig ut.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, man må ikke det. Jeg fraråder dem også, og jeg har heller ikke tenkt å gå i detaljer om hvorfor. Opplevelser i psykisk helsevesen er ganske privat materie, og ingen har krav på informasjon om det. Det er et velment heads up som du står helt fritt til å ignorere hvis du ikke synes det høres troverdig ut.
Vis hele sitatet...
Det blir faktisk alt for svakt å komme med en sånn kommentar uten videre.

Hvis erfaringen din er så privat at du ikke er villig til å fortelle den så får du si heller si det da, men når man drar en hel klinikk under kammen så skulle det bare mangle at man gir LITT info om hvorfor.

Er behandlingen dårlig? Upassende oppførsel? Dyrt? Useriøst?
Det er ansvarsløst å skrive en sånn kommentar som man vet vil føre til vill spekulasjon.
Det er heller ingen som har bedt deg om å gå i detalj om det, men nå står dørene åpne for ALT. Det minste du kunne gjort var å peke i en spesifikk retning, for eksempel om det dreier seg om oppførsel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo!? Enten får du komme med noe skikkelig info ellers er det like greit å holde kjeft.

Hva er shady? Hvorfor bør man unngå? Er det din personlige erfaring, eller har du aldri brukt stedet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg ikke gi faen i hva en aggresiv, anonym drittunge sier til meg på freak?

Jeg har sett gjengen på debatten, jeg har hørt lenge om de, og jeg fikk et dårlig inntrykk når jeg var innom hjemmesiden deres.

Jeg har aldri brukt de til noe, men jeg har jobbet med kunder og kundeservice i snart 15 år, så jeg vet hva jeg skal se etter, og hva jeg skal være obs på hvis jeg hadde søkt etter en klinikk for å fikse problemene mine.

Men jeg tipper at du har hatt god erfaring med de, siden du har ganske brutal mot meg og pi, så da kan heller du skryte av de til TS. Ønsker deg en god kveld, mr(s) anonym.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det blir faktisk alt for svakt å komme med en sånn kommentar uten videre.

Hvis erfaringen din er så privat at du ikke er villig til å fortelle den så får du si heller si det da, men når man drar en hel klinikk under kammen så skulle det bare mangle at man gir LITT info om hvorfor.

Er behandlingen dårlig? Upassende oppførsel? Dyrt? Useriøst?
Det er ansvarsløst å skrive en sånn kommentar som man vet vil føre til vill spekulasjon.
Det er heller ingen som har bedt deg om å gå i detalj om det, men nå står dørene åpne for ALT. Det minste du kunne gjort var å peke i en spesifikk retning, for eksempel om det dreier seg om oppførsel.
Vis hele sitatet...
Lol, fikk brått vibes av at du jobber der. Vet ikke hvorfor

Ellers trenger ikke man ikke å begrunne at noe er dårlig, hvis samtlige alternativer er bedre
Sist endret av IneartheDx; 12. november 2023 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det blir faktisk alt for svakt å komme med en sånn kommentar uten videre.
Vis hele sitatet...
For svakt for hva da? For at du skal legge vekt på informasjonen? Det er helt ok for meg!

Det er helt vanlig å vurdere produkter og tjenester med 1-5 stjerner og lignende, og valgfri kommentar. Du får selvsagt et bedre beslutningsgrunnlag hvis kommentarfeltet er utfylt, men ingen tidligere kunder skylder deg den informasjonen. Én stjerne er mer info enn ingenting. Hva du måtte spekulere i får du du selv ta ansvar for.

OKda:
Er behandlingen dårlig? Upassende oppførsel? Dyrt? Useriøst?
Vis hele sitatet...
All of the above. Skjønt, dyrt er det jo alle steder.
Sist endret av *pi; 12. november 2023 kl. 18:04.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
For svakt for hva da? For at du skal legge vekt på informasjonen? Det er helt ok for meg!

Det er helt vanlig å vurdere produkter og tjenester med 1-5 stjerner og lignende, og valgfri kommentar. Du får selvsagt et bedre beslutningsgrunnlag hvis kommentarfeltet er utfylt, men ingen tidligere kunder skylder deg den informasjonen. Én stjerne er mer info enn ingenting. Hva du måtte spekulere i får du du selv ta ansvar for.

OKda:

All of the above. Skjønt, dyrt er det jo alle steder.
Vis hele sitatet...
Ett forum er ikke rett sted å benytte seg av stjerner for å gi en rating, er det ikke et diskusjonsforum?
Virkelig? All of the above?
Skulle likt å sitt din rating utenfor forumet, noen klarer jo å lage problemer av alt så det hadde vært greit å vite om dette er ett deg-problem eller ikke.

En ting er å si at man selv hadde en dårlig erfaring, men det er noe annet når man fraråder andre folk fra tjenesten. Da syntes jeg nesten det er på sin plass med en forklaring.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ett forum er ikke rett sted å benytte seg av stjerner for å gi en rating, er det ikke et diskusjonsforum?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Og jeg har bidratt med mer konkrete svar på tema i denne diskusjonen enn deg. Ikke at det skal så mye til.

Virkelig? All of the above?
Vis hele sitatet...
Ja, virkelig. Samtlige av de punktene. Så da har du fått informasjonen du etterspurte.

Skulle likt å sitt din rating utenfor forumet, noen klarer jo å lage problemer av alt så det hadde vært greit å vite om dette er ett deg-problem eller ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hva ratingen min utenfor forumet er (hvordan vet man egentlig det?), og strengt tatt vet jeg ikke hva hverken min eller andres rating er her heller, da jeg slo av kp-visningen for flere år siden. Men jeg skriver i det minste under åpent brukernavn så folk har mulighet til å vurdere om de skal stole på meg ut fra sin erfaring med meg gjennom en relativt omfattende forumhistorikk.

En ting er å si at man selv hadde en dårlig erfaring, men det er noe annet når man fraråder andre folk fra tjenesten.
Vis hele sitatet...
Ja, og jeg gjør sistnevnte, sånn at det er helt klart: Jeg fraråder folk å bruke denne tjenesten. Do with that information as you please.

Da syntes jeg nesten det er på sin plass med en forklaring.
Vis hele sitatet...
Jeg driter like mye i hva du synes om det som du driter i hva jeg synes om folk som bruker anonymfunksjonen bare for å rakke ned på andres innlegg.
Sist endret av *pi; 12. november 2023 kl. 20:18.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg oppfatter ikke ts sånn. Det er heller ikke en medisin du "får" fra legen til å bruke i det daglige, men enkeltstående behandlinger. Det krever for de fleste flere tiltak å bli frisk, men om det faktisk er en kvikkere fiks enn ssri så er det jo ikke noe galt i å ønske seg det? Det er ikke noe mer moralsk høyverdig å bekjempe psykisk sykdom uten medisiner enn det er med kreft. Ketamin er en godkjent behandling mot depresjon.

Jeg har aldri ruset meg på tunge stoffer i hele mitt liv, men reagerer på hvor mistenkeliggjort man blir når man velger sånne behandlinger. Jeg går på ADHD-medisiner, og leser daglig om hvordan folk fnyser av det som en "quick fix" også. Hvis man har det vondt og kan få behandling for å få det bedre, hvorfor i all verden skal det bli sett ned på bare fordi stoffet man behandles med tilfeldigvis også kan brukes rekreasjonelt, eller smerten er av en type folk flest uten fagkunnskap har bestemt seg for å definere som en del av livet man bare må takle på pur vilje?
Vis hele sitatet...
Du har skjønt det! Tror ikke på noen 'quick fix' men at det kan være den medisinen som kanskje er den 'quickeste fixen' så lenge en selvfølgelig tar seg selv med og er motivert for en tørrere og bedre liv.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Takk forinformativt svar! Ne, trenger absolutt ikke være på noe slags klinikk og de er jo anyway altfor dyre... Nesesprayen er det jeg vil begynne med, men må jo få resept av psykiateren i så fall. MDMA er også aktuelt å prøve, ja og det står for tur.

Får jeg spør hvordan det går med de tre du nevnte? (gjerne pm)
Vis hele sitatet...
Start med psykiateren.

Jeg kan godt fortelle hvordan de tre jeg kjenner opplevde Emma Sofia klinikken, det er en god stund siden de var der så noen prosedyrer har forhåpentligvis endret seg.

Det de alle tre nevnte var elendig oppfølging. De kom frem til timen startet, la seg på sykesengen, fikk alt av utstyr som var nødvendig festet og monitorert, på med headset og inn med ketaminen.

Så etter å ha vært der ca en og en halv time så var det av med headset, av med utstyret som måler puls, oksygenmetning, generell vitalia etc og egentlig bare: hade bra ses om 3 uker. De fullførte alle programmet, men de fikk dessverre alle intrykk at Emmasofia ønsket å gi en ren rusopplevelse enn faktisk en behandling.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Det var dette jeg også mente med mitt innlegg.

Også til alle sammen i tråden: jeg ser at dette er samme trådstarter som lagde tråden om å være alkoholavhengig mor som satt oppe langt til kvelds med en fremmed som snorta amf. Skumleste også at ts hadde vært involvert i ruspåvirket kjøring?

Ikke ment for å heksejakte ts og grave opp dritt, men det er verdt å ta i betraktning.. hvis du TS allerede har rusproblemer, synes jeg virkelig du bør prøve det helseekspertene anbefaler, og ikke søker en alternativ sti som på en eller annen måte også blir russøkende. Jeg vet ikke hvordan jeg kan på en finerte måte formidle dette, men helt serriøst, prøv antidepressiva før du prøver deg på ketamin behandling.
Vis hele sitatet...
Tydelig at du er mer intressert i historien og å 'ta' meg for ting som skjedde for over 7 år siden så det som kommer fra deg, tar jeg med ei stor klype salt! 'Ikke ment for å drive heksejakt' Nei vel, men ut i fra det du skriver er det vel akkurat det du gjør?!

Så til deg og andre som føler for å tråkke andre ned, i steden for å gi et velmenende råd: Hvorfor skal jeg spør etter noe som tom legen min er skeptisk til og som kun har 20-30% suksessrate, når Ketaminbehandling ligger på oppimot 80%? Bare spør...

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Det var dette jeg også mente med mitt innlegg.

Også til alle sammen i tråden: jeg ser at dette er samme trådstarter som lagde tråden om å være alkoholavhengig mor som satt oppe langt til kvelds med en fremmed som snorta amf. Skumleste også at ts hadde vært involvert i ruspåvirket kjøring?

Ikke ment for å heksejakte ts og grave opp dritt, men det er verdt å ta i betraktning.. hvis du TS allerede har rusproblemer, synes jeg virkelig du bør prøve det helseekspertene anbefaler, og ikke søker en alternativ sti som på en eller annen måte også blir russøkende. Jeg vet ikke hvordan jeg kan på en finerte måte formidle dette, men helt serriøst, prøv antidepressiva før du prøver deg på ketamin behandling.
Vis hele sitatet...
Sitat av noguhso Vis innlegg
Start med psykiateren.

Jeg kan godt fortelle hvordan de tre jeg kjenner opplevde Emma Sofia klinikken, det er en god stund siden de var der så noen prosedyrer har forhåpentligvis endret seg.

Det de alle tre nevnte var elendig oppfølging. De kom frem til timen startet, la seg på sykesengen, fikk alt av utstyr som var nødvendig festet og monitorert, på med headset og inn med ketaminen.

Så etter å ha vært der ca en og en halv time så var det av med headset, av med utstyret som måler puls, oksygenmetning, generell vitalia etc og egentlig bare: hade bra ses om 3 uker. De fullførte alle programmet, men de fikk dessverre alle intrykk at Emmasofia ønsket å gi en ren rusopplevelse enn faktisk en behandling.
Vis hele sitatet...
Hm, dette var nyttig og litt trist... Men får jeg spør om dette var i Oslo, eller i Bergen? (som er de 2 plassene i landet de har K.behandling)
Sist endret av Nysgjerrig 73; 12. november 2023 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Tydelig at du er mer intressert i historien og å 'ta' meg for ting som skjedde for over 7 år siden så det som kommer fra deg, tar jeg med ei stor klype salt! 'Ikke ment for å drive heksejakt' Nei vel, men ut i fra det du skriver er det vel akkurat det du gjør?!

Så til deg og andre som føler for å tråkke andre ned, i steden for å gi et velmenende råd: Hvorfor skal jeg spør etter noe som tom legen min er skeptisk til og som kun har 20-30% suksessrate, når Ketaminbehandling ligger på oppimot 80%? Bare spør...




Hm, dette var nyttig og litt trist... Men får jeg spør om dette var i Oslo, eller i Bergen? (som er de 2 plassene i landet de har K.behandling)
Vis hele sitatet...
Oslo
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Så til deg og andre som føler for å tråkke andre ned, i steden for å gi et velmenende råd: Hvorfor skal jeg spør etter noe som tom legen min er skeptisk til og som kun har 20-30% suksessrate, når Ketaminbehandling ligger på oppimot 80%? Bare spør...
Vis hele sitatet...
At ketamin har så høy suksessrate må du ta med ei klype salt. Det er svart trekant på ketamin som betyr at det overvåkes fordi man ikke vet nok om virkning/bivirkning over tid osv.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Stemmer. Og jeg har bidratt med mer konkrete svar på tema i denne diskusjonen enn deg. Ikke at det skal så mye til.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke bidratt med noen, men syntes svartmalingen skal begrunnes, all den tid der er postet på ett diskusjonsforum.
Sitat av *pi Vis innlegg

Ja, virkelig. Samtlige av de punktene. Så da har du fått informasjonen du etterspurte.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en forferdelig opplevelse i så fall. Ganske sprøtt at dem klarer å drive hvis de behandler kunder på den måten?
Sitat av *pi Vis innlegg

Jeg aner ikke hva ratingen min utenfor forumet er (hvordan vet man egentlig det?), og strengt tatt vet jeg ikke hva hverken min eller andres rating er her heller, da jeg slo av kp-visningen for flere år siden. Men jeg skriver i det minste under åpent brukernavn så folk har mulighet til å vurdere om de skal stole på meg ut fra sin erfaring med meg gjennom en relativt omfattende forumhistorikk.
Vis hele sitatet...
Ja, vanligvis tar jeg det du sier for godt smør på grunn av din fartstid og innlegg jeg kunne stilt meg bak, men på denne ble det for tynt syntes jeg, men det er uansett mye bedre enn kun kommentaren din alene, det gir oss litt mer å gå på.

Jeg skriver anonym av vane. Jeg krangler ikke med deg nå, og jeg krangler ikke med deg uten anonym heller.


Sitat av *pi Vis innlegg

Ja, og jeg gjør sistnevnte, sånn at det er helt klart: Jeg fraråder folk å bruke denne tjenesten. Do with that information as you please.
Vis hele sitatet...
Og når man fraråder noen fra å bruke en tjeneste, så syntes jeg at det det krever litt mer, enn om man kun forteller at man har hatt en dårlig erfaring.
Sitat av *pi Vis innlegg

Jeg driter like mye i hva du synes om det som du driter i hva jeg synes om folk som bruker anonymfunksjonen bare for å rakke ned på andres innlegg.
Vis hele sitatet...
Er ikke meningen å rakke ned, hvis det er det du tror jeg prøver på. Jeg ønsker bare å høre hvorfor du hadde kommet til konklusjonen i egne ord. Slik at det ble lettere for folk å bruke den infoen i sitt valg. Hver klinikk vil ha folk som fraråder andre å bruke dem, så informasjonen er ubrukelig uten noe å gjøre egen vurdering ut i fra. Nå har du gitt et par punkter, så da er det ikke helt i blinde iallfall.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Tydelig at du er mer intressert i historien og å 'ta' meg for ting som skjedde for over 7 år siden så det som kommer fra deg, tar jeg med ei stor klype salt! 'Ikke ment for å drive heksejakt' Nei vel, men ut i fra det du skriver er det vel akkurat det du gjør?!

Så til deg og andre som føler for å tråkke andre ned, i steden for å gi et velmenende råd: Hvorfor skal jeg spør etter noe som tom legen min er skeptisk til og som kun har 20-30% suksessrate, når Ketaminbehandling ligger på oppimot 80%? Bare spør...




Hm, dette var nyttig og litt trist... Men får jeg spør om dette var i Oslo, eller i Bergen? (som er de 2 plassene i landet de har K.behandling)
Vis hele sitatet...
80%? Ketamin har opp mot 80% suksessjanse? Hvor høy sjanse hadde LSD, sopp, og andre div midler når du prøvde det? Hvor fant du 80% tallet fra?

Et wake up call er ikke ment som heksejakt, men du er over gjennomsnitt et menneske så trenger at folk påpeker galskapen du stadig søker.


Skal alle som ønsker å bli rusa skyte heroin før de prøver sin første øl, bare fordi folk på internett sier at det ene er bedre enn det andre?

PRØV. I. DET. MINSTE. ANTIDEP. FØR. KETAMIN.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 13. november 2023 kl. 00:07.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det høres ut som en forferdelig opplevelse i så fall. Ganske sprøtt at dem klarer å drive hvis de behandler kunder på den måten?
Vis hele sitatet...
Ja, det var det. Sprøtt? Vel, at helsepersonell kommer unna med mye sprøtt burde ikke overraske folk som leser aviser.

Er ikke meningen å rakke ned, hvis det er det du tror jeg prøver på. Jeg ønsker bare å høre hvorfor du hadde kommet til konklusjonen i egne ord.
Vis hele sitatet...
Du ba meg peke i en generell retning, jeg gjorde det selv om jeg synes det var ganske ubehagelig, og du svarte med å stille spørsmål ved hvilken "rating" jeg hadde (hva nå enn det betyr) og om det ikke kanskje var jeg som var problemet. Det demonstrerer litt av grunnen til at jeg ikke er så jævla gira på å gå i detaljer. Jeg vet godt hvor mange som deler den ukritiske holdningen til psykedelika som ledelsen der representerer, og som like ukritisk som vil snu enhver kritikk mot ham/dem til et ondsinnet angrep. Som om man ikke allerede stiller svakt nok når man klager på en mektig fagperson som har psykehistorien din nedskrevet i sitt eget journalsystem. Det er ikke en backlash jeg er interessert i å utsette meg for hverken her eller irl. Men jeg kan ikke med god samvittighet la være å advare mot å gå dit når noen spør om råd. Så får jeg heller leve med at en anonym forumbruker synes jeg er feig.

Sånn. Da har du fått mye mer ut av meg enn jeg var komfortabel med, og kan gå tilsengs godt fornøyd med din anonyme innsats for å redde diskusjonens kvalitet. Jeg for min del er ferdig med å forsvare frarådingen min for deg. Den står som den står.
Sist endret av *pi; 13. november 2023 kl. 01:04.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av *pi Vis innlegg
Men ærlig talt, det er jo helsepersonell, til og med offentlig sådan, som tilbyr ketaminbehandling også. Det finnes gode grunner for å ikke starte med ssri først, for eksempel hvis du er i en terapibehandling (som jo er anbefalt som førstevalg før antidepressiva) som ikke er egnet å kombinere med medisiner som forflater følelsene dine. Eller hvis du er i risikogruppen for de relativt alvorlige bivirkningene av ssri.

Og ketaminbehandling får du altså hos legen, i veldig begrenset antall, i motsetning til om du får utskrevet sovemedisiner og whatnot som mange med depresjon bruker over en lav sko. Å ikke få tilgang på god behandling kan like godt øke risikoen for utrygg selvmedisinering, det ser man jo med ADHD også.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er ment sånn, men den ideen om at rusproblemer alltid trumfer psykiske problemer, og må tas forbehold om først, kommer av en moralistisk grunnholdning som ligger dypt i kulturen. Det skaper nok flere rusmisbrukere enn det redder. Alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker...
Vis hele sitatet...

Heisann. Jeg skulle bare se raskt over svarene og ser ikke at jeg har lest meldingen din før nå. Jo, du kom med et langt mer oppegående svar enn han over som virket mest opptatt av å 'ta' meg... Får jeg spør deg om du vet noe om hva en lege, eller psykiater kan gjøre ift Ketaminbehandling? Spør du meg burde det absolutt vært mulig da de tross alt selger det i 'sprøyteform på apoteket i tilleggtil sprayen. Har nå vært hos legen som sa hun ikke kunne gi meg resept og heller ikke psykologen hun sendte meg til, men får det bareikke til å stemme...
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Heisann. Jeg skulle bare se raskt over svarene og ser ikke at jeg har lest meldingen din før nå. Jo, du kom med et langt mer oppegående svar enn han over som virket mest opptatt av å 'ta' meg... Får jeg spør deg om du vet noe om hva en lege, eller psykiater kan gjøre ift Ketaminbehandling? Spør du meg burde det absolutt vært mulig da de tross alt selger det i 'sprøyteform på apoteket i tilleggtil sprayen. Har nå vært hos legen som sa hun ikke kunne gi meg resept og heller ikke psykologen hun sendte meg til, men får det bareikke til å stemme...
Vis hele sitatet...


Fra felleskatalogen:

Indikasjoner
I kombinasjon med et SSRI eller SNRI, til voksne med behandlingsresistent klinisk depresjon som ikke har respondert på minst 2 forskjellige behandlinger med antidepressiver i den pågående moderate til alvorlige depressive episoden.
I kombinasjon med oral antidepressiv behandling, til voksne med en moderat til alvorlig episode av klinisk depresjon, som akutt korttidsbehandling for rask reduksjon av depressive symptomer, som basert på klinisk vurdering utgjør en psykiatrisk nødsituasjon.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Heisann. Jeg skulle bare se raskt over svarene og ser ikke at jeg har lest meldingen din før nå. Jo, du kom med et langt mer oppegående svar enn han over som virket mest opptatt av å 'ta' meg... Får jeg spør deg om du vet noe om hva en lege, eller psykiater kan gjøre ift Ketaminbehandling? Spør du meg burde det absolutt vært mulig da de tross alt selger det i 'sprøyteform på apoteket i tilleggtil sprayen. Har nå vært hos legen som sa hun ikke kunne gi meg resept og heller ikke psykologen hun sendte meg til, men får det bareikke til å stemme...
Vis hele sitatet...
Nei, har bare erfaring med behandling på klinikk.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Heisann. Jeg skulle bare se raskt over svarene og ser ikke at jeg har lest meldingen din før nå. Jo, du kom med et langt mer oppegående svar enn han over som virket mest opptatt av å 'ta' meg... Får jeg spør deg om du vet noe om hva en lege, eller psykiater kan gjøre ift Ketaminbehandling? Spør du meg burde det absolutt vært mulig da de tross alt selger det i 'sprøyteform på apoteket i tilleggtil sprayen. Har nå vært hos legen som sa hun ikke kunne gi meg resept og heller ikke psykologen hun sendte meg til, men får det bareikke til å stemme...
Vis hele sitatet...
Hva får du ikke til å stemme, at de kan skrive ut sprayen? Det er ikke alle som har lov til å skrive ut ketamin vil jeg tro siden det er et A-prep. Og sprayen skal vel brukes under tilsyn av helsepersonell skal man tro felleskatalogen så man står vell ikke fritt fram å bare hente ut på apotek å kjøre på. I utgangspunktet iallfall.
Den er tiltenkt å administreres av pasienten under tilsyn av helsepersonell
Sist endret av NokErNok; 24. november 2023 kl. 08:00.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Visst du har planer om å ikke bli kurert igjen og ikke finne ut hva som gjør deg deprimert ta anti depressiva. Du mister deg selv og får egt bare en midlertidig fiks som ikke gjør deg bedre i lengden. Enten så merker du det selv at du har blitt en annen person eller så får du høre det av de irundt deg for du merker det ikke selv. One person cured is money lost. Folk må begynne og se på kosthold og vitaminene de får i seg. Etter min mening har absolutt alle sammen skulle tatt en Methylation Gen test. Går du til legen og tar blodprøver så får du vite at du ligger på normalen i ditt og datt men det de ikke forteller er at det som er baselevelen min trenger ikke og være baselevelen til nestemann. Mennesker har forskjellige gen typer som gjør at forskjellige stoffer ikke blir tatt opp på samme måte i en eneste person. Værsåsnill ikke start på antidepressiva. Så lenge folk hører at et kosttilskudd ikke er anbefalt av leger tror de ikke at de funker pga legemiddelindustrien ikke pusher det på deg. Dem vil jo gjøre oss friske! Nei, dem vil ha personer som kommer inn døra på nytt og på nytt. Start med gode rutiner, nok søvn, magnesium, vitamin d3.
For meg har også psilocybin vært en stor takk for dit jeg har kommet meg. Jeg har også troen på Ketamin og Mdma behandling hos riktig klinikk. Du kommer i en annen tankegang og når du er i den tankegangen stiller legene de rette spørsmålene for og klare og åpne opp de minnene du kanskje har fortrengt. Bare for guds skyld ikke start på anti dep. Veldig mange får også PSSD etter avslutning av anti dep, som er en livsvarig kamp.
Heipadegdaa
19 2
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Hvorfor så redd for å prøve antidepressiva egentlig, det er tross alt det hele verdens medisinforskere foretrekker for å behandle dem som sliter med depresjon medisinsk sett.

Hvis du ikke ønsker å prøve antidepressiva først, så synes jeg heeeeelt ærlig at du muligens bør vurdere hva målet ditt *egentlig* er her.


Ikke meningen å preke for hardt her, men for mitt øre (og for en som jobber i helsevesenet) skriker dette "en som ønsker rus først, hjelp deretter, i den rekkefølgen".
Vis hele sitatet...


Nå har vel forskning i 2023 vist at anti dep har lite til ingen nytte. Må mer til enn påfyll av serototin for å bli kvitt en depresjon.
Sent
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gud1 Vis innlegg
Nå har vel forskning i 2023 vist at anti dep har lite til ingen nytte. Må mer til enn påfyll av serototin for å bli kvitt en depresjon.
Sent
Vis hele sitatet...
Ok så vi begynner med deepweb drugs for å kurere alkoholisme først fremfor å prøve antidep?

Hva skjer så? Oxy før paracet?
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
80%? Ketamin har opp mot 80% suksessjanse? Hvor høy sjanse hadde LSD, sopp, og andre div midler når du prøvde det? Hvor fant du 80% tallet fra?

Et wake up call er ikke ment som heksejakt, men du er over gjennomsnitt et menneske så trenger at folk påpeker galskapen du stadig søker.


Skal alle som ønsker å bli rusa skyte heroin før de prøver sin første øl, bare fordi folk på internett sier at det ene er bedre enn det andre?

PRØV. I. DET. MINSTE. ANTIDEP. FØR. KETAMIN.
Vis hele sitatet...
At Ketamin har over 80% suksess rate er ikke tall som kommer fra meg, men som jeg har hørt på YT videoer, eller lest fra seriøse kilder!

Og hvilken 'galskap' er det jeg stadig søker? Faktisk ser det ut for at det du skriver er langt mer 'galskap' enn det du skal ha meg til å være så må nesten be deg om å holde deg litt mer saklig enn det du gjør...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Visst du har planer om å ikke bli kurert igjen og ikke finne ut hva som gjør deg deprimert ta anti depressiva. Du mister deg selv og får egt bare en midlertidig fiks som ikke gjør deg bedre i lengden. Enten så merker du det selv at du har blitt en annen person eller så får du høre det av de irundt deg for du merker det ikke selv. One person cured is money lost. Folk må begynne og se på kosthold og vitaminene de får i seg. Etter min mening har absolutt alle sammen skulle tatt en Methylation Gen test. Går du til legen og tar blodprøver så får du vite at du ligger på normalen i ditt og datt men det de ikke forteller er at det som er baselevelen min trenger ikke og være baselevelen til nestemann. Mennesker har forskjellige gen typer som gjør at forskjellige stoffer ikke blir tatt opp på samme måte i en eneste person. Værsåsnill ikke start på antidepressiva. Så lenge folk hører at et kosttilskudd ikke er anbefalt av leger tror de ikke at de funker pga legemiddelindustrien ikke pusher det på deg. Dem vil jo gjøre oss friske! Nei, dem vil ha personer som kommer inn døra på nytt og på nytt. Start med gode rutiner, nok søvn, magnesium, vitamin d3.
For meg har også psilocybin vært en stor takk for dit jeg har kommet meg. Jeg har også troen på Ketamin og Mdma behandling hos riktig klinikk. Du kommer i en annen tankegang og når du er i den tankegangen stiller legene de rette spørsmålene for og klare og åpne opp de minnene du kanskje har fortrengt. Bare for guds skyld ikke start på anti dep. Veldig mange får også PSSD etter avslutning av anti dep, som er en livsvarig kamp.
Vis hele sitatet...
Takker for saklig svar! Nei, jeg er veldig skeptisk til de klassiske antidep. medisinene og derfor søker jeg alternativ hjelp, som jeg har langt mer tro på. Psilocybin og Mdma har jeg lest mye om og er absolutt interessant, så får jeg spør hvoe du har fått tak i det?
Sist endret av Nysgjerrig 73; 29. november 2023 kl. 11:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får ikke dekt alternativ behandling før du har prøvd den offentlige behandlingen. At du ikke råd til den private sektoren gir Staten seg en fin faen i, spesielt når det innebærer "narkotika". Å kjøpe disse stoffene ulovlig betyr flere år med ventetid før den offentlige sektoren vil en gang vurdere planene dine. At du er "veldig skeptisk" lander i kategorien "russøkende atferd" angående denne typen medikament.

Lykke til, planene dine leder tvilsomt der du ønsker.
Hvis du holder til nærme hovedstaden burde det ikke være så veldig vanskelig å anskaffe dette face- to face.

Kjøpe droger på deepweb kreves litt IT kunnskaper som er litt over snittet. Ingen her kommer til å fortelle deg steg for steg hvordan man kjøper det heller.

Anbefaler at du oppsøker miljøet og får kontakter den veien enn å kjøpe det på internett.
Ok enten så er TS et trollgeni eller utrolig lite selvbevisst.

80% fra youtube videoer og andre ting jeg har lest, ok!

MDMA har definitivt terapeutiske egenskaper, men det er også et stoff som har stort skadepotensiale, og man skal vite hva man holder på med hvis man skal prøve å få eg maksimalt terapeutisk utfall av bruk av et slikt middel.

Du har jo egt avslørt deg selv, du er villig til å prøve alle psykedeliske rusmidler mellom himmel og jord som har mye større skadepotensiale enn utprøving av antidepressiva. Det er rett og slett jævlig idiotisk, og den eneste grunnen til at jeg enda gidder å skrive her er fordi nysgjerrigheten men ikke klarer å unnlate å fore mer drivstoff for ytterlige dumme uttalelser av deg.

Send kidden din til barnehjem eller en slektning før du begynner å ruse deg p å hva enn du får tak i utover alkoholen du allerede ruser deg daglig på. PLIS!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg skal begynne behandling hos Naxos i morgen. Kan gjerne oppdatere deg hvordan det går. Jeg har stor tro på det da de blir der en god stund og du får psykoterapi samme dag om du ønsker det.

Jeg fikk generelt en dårlig magefølelse av emmasofia vs Naxos. Men anbefaler deg å besøke begge klinikkene å finne ut av hva som føles best for deg. Et godt tips, les deg opp på psykologene å se om noen av de føles riktig. Emmasofia er litt billigere, men begge tilbyr rimeligere behandling om man mottar Trygd/AAP. Også tenker jeg at når man først skal betale så jævlig mye er det uhyre viktig at man gjør det som er rett for en selv!

Dr. Lowan stewart tar også i mot alle pasienter og er en pioner innenfor dette. Tror faktisk han også driver med MDMA assistert psykoterapi på et offentlig sykehus i moss som er gratis, legger ved en link Jeg har veldig tro på dette og kommer til å utnytte første time til å finne ut av om dette alternativet kan være bedre for meg. Masse lykke til!

https://www.sykehuset-ostfold.no/kli...g-av-depresjon
Håper du oppdaterer her, er nysgjerrig selv på hvordan det hele foregår.
Uff, mente Axon.... Vet ikke hvorfor jeg skrev naxos. Trenger tydelighvis en ferie
Sitat av Sisi569 Vis innlegg
Uff, mente Axon.... Vet ikke hvorfor jeg skrev naxos. Trenger tydelighvis en ferie
Vis hele sitatet...
Tar du integrasjonssamtalen også etter hver behandling?
Ja Starter opp med behandling i Januar.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Sisi569 Vis innlegg
Ja Starter opp med behandling i Januar.
Vis hele sitatet...
Hvordan har d gått...?