Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9084
http://www.nettavisen.no/nyheter/pro...types=og.likes

Noen her som har nærmere kjennskap til denne karen?

Har virket litt vel "kjekk og grei" i intervju jeg har lest med han tidligere
Sist endret av Deep Sleep; 25. februar 2014 kl. 19:29.
Han har gjort mye bra arbeid mot org.kriminalitet i Oslo og har virket som en ganske tøff uorginal politimann. Likte fyren jeg, litt anderledes.
Vi får se om jeg endrer mening etter dette.

Dette er en jævlig trist sak for Oslo politiet om siktelsen viser seg og være riktig.

Kanskje han har et ess i ermet!?!
Sist endret av gummiand; 25. februar 2014 kl. 21:10.
For tidlig å spekulere før man hører hva de har på han,
men det er trygt å si at det er noe påtalemyndigheten tror holder vann i retten,
og de fikk varetekt i 4 uker som indikerer at retten er enig at det er noe.
Cowboy-Jensen er kjent for å være ganske uortodoks på mange måter...
Uortodoks eller ikke, sjukt ugreit for hele gjengen i oslo. Er litt dårlig signal utad når en "leder" blir tatt for no sånt.
Hvis siktelsen skulle vise seg å stemme håper jeg har får den straffen han fortjener. Såvidt jeg har forstått er dog siktelsen fortsatt ukjent, selv for Jensen selv, så hvem vet...

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Håper det er sant og at han får straffa han fortjener!
Vis hele sitatet...
Av og til er det skikkelig kjipt å ikke kunne gi minuspoeng.
Fordi?
Er på tide at "normale" folk får opp øya for at det ikke bare er mors beste barn som jobber i politiet.
Å ja minuspoeng hadde vært fint, da skulle du fått det tilbake.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Fordi?
Er på tide at "normale" folk får opp øya for at det ikke bare er mors beste barn som jobber i politiet.
Å ja minuspoeng hadde vært fint, da skulle du fått det tilbake.
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel hvor tåpelig at det er å håpe på at vi har en korrupt polititopp her i landet?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du skjønner vel hvor tåpelig at det er å håpe på at vi har en korrupt polititopp her i landet?
Vis hele sitatet...
Nei, nei, her håper vi på at polti er korrupte og driver med narko alle sammen, bare så vi kan unnskylde oss når vi gjør noe galt eller hva faen slags annen grunn vi skal ha for å håpe slikt tull.
Aldri godt for oss utenforstående og bestemme om han er skyldig eller ikke. Men jeg tenker jo mitt. Kan tenkes at han har møtt på feil jævel i det kriminelle miljøet som har mulighetene for å gjøre livet hans surt i virkeligheten enten i retning beviser eller data kriminalitet eller annet. Er jo en kjennsgjerning at det er mange veldig dyktige på begge sider av loven så spørsmålet er bare hvem er til en hver tid dyktigest. Skulle han være skyldig så er det veldig trist det må jeg innrømme.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Fordi?
Er på tide at "normale" folk får opp øya for at det ikke bare er mors beste barn som jobber i politiet.
Å ja minuspoeng hadde vært fint, da skulle du fått det tilbake.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært under noen som helst illusjon om at alle politifolk er perfekte. Men har inntrykket at de fleste som har noe mot politiet er mennesker som på lang vei fortjener dritten de får. En ting er å håpe at korrupte politifolk blir tatt - det gjør jeg og. Men å håpe at politifolk er skyldige i korrupsjon er noe helt annet.

Slike holdninger provoserer meg.
Sist endret av Orph; 26. februar 2014 kl. 07:14.
Forrige uke: Media melder at spesialenheten for politisaker frikjenner alle politifolk som anmeldes av folket.

Denne uken: Spesialenheten, som tidligere ikke har gjort noe, kjører plutselig en høyprofilsak som garantert vil få massiv oppmerksomhet.
Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Forrige uke: Media melder at spesialenheten for politisaker frikjenner alle politifolk som anmeldes av folket.

Denne uken: Spesialenheten, som tidligere ikke har gjort noe, kjører plutselig en høyprofilsak som garantert vil få massiv oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å si?
Sitat av Orph Vis innlegg
Jeg har aldri vært under noen som helst illusjon om at alle politifolk er perfekte. Men har inntrykket at de fleste som har noe mot politiet er mennesker som på lang vei fortjener dritten de får. En ting er å håpe at korrupte politifolk blir tatt - det gjør jeg og. Men å håpe at politifolk er skyldige i korrupsjon er noe helt annet.

Slike holdninger provoserer meg.
Vis hele sitatet...
Han ordla seg kanskje ikke på den beste måten, men KjellFresh har helt klart et underliggende poeng, han likte å se at selv ikke politi i norge er feilfrie på en høy hvit hest og det skjønner jeg. Vil tro det er ganske mange som har noe imot politiet uten å fortjene "dritten de får", jeg snakker nå om hovedsaklig offerløs kriminalitet, det er nok ofte de som føler seg mest urettferdig behandlet. Selv er jeg ikke fan av hvordan politi oppfører seg, men kan ikke se for meg eller ønske et samfunn uten heller.
Nei, men med alle de 460 sakene som ble henlagt, en politi som slipper fri for drap.
Buhu om en stakkarn blir tatt, han har selv tatt risken, da får han faen meg stå for det han har gjort, om han i det hele tatt får dom.
Men han sitter jo i varetekt da...så...

Og en ting til, hva er problemlemet deres om han blir dømt?
Dere burde i såfall være glad for at han kansje får straffen sin..Som mange andre ikke har!


Eller dere tenker kansje ikke så langt dere...
Sist endret av KjellFresh; 26. februar 2014 kl. 09:42. Grunn: nuggets
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Nei, men med alle de 460 sakene som ble henlagt, en politi som slipper fri for drap.
Buhu om en stakkarn blir tatt, han har selv tatt risken, da får han faen meg stå for det han har gjort, om han i det hele tatt får dom.
Men han sitter jo i varetekt da...så...

Og en ting til, hva er problemlemet deres om han blir dømt?
Dere burde i såfall være glad for at han kansje får straffen sin..Som mange andre ikke har!


Eller dere tenker kansje ikke så langt dere...
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at han har gjort noe ulovlig? Han er MISTENKT, ikke SKYLDIG. Vi vet ikke hva det går i en gang...
Det som slår meg som latterlig er at dette her går på riksdekkende media, fult navn og profilbilder fra alle mulige vinkler og det som er. Man kan jo banne på at all framtidig undercoverarbeid er mer eller mindre umulig, dersom han skulle bli frikjent. Norsk media viser nok en gang en fremragende evne til å tenke akkurat langt nok fram til lesertallene og klikkene.
Sist endret av PairADice; 26. februar 2014 kl. 18:43.
Nå var han vel ganske profilert fra før. Uansett vil han slite med troverdigheten om han slipper unna på ord mot ord.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Det som slår meg som latterlig er at dette her går på riksdekkende media, fult navn og profilbilder fra alle mulige vinkler og det som er. Man kan jo banne på at all framtidig undercoverarbeid er mer eller mindre umulig, dersom han skulle bli frikjent. Norsk media viser nok en gang en fremragende evne til å tenke akkurat langt nok fram til lesertallene og klikkene.
Vis hele sitatet...
Flere som ikke tenker langt nok.

Undercoverarbeid har han vel ikke drevet med på mange år. Alle kriminelle i Oslo kjenner eller vet hvem han er.
Sist endret av Freakaholic; 27. februar 2014 kl. 22:56.
Noen som vet hvorfor denne saken er så spesiell at fullt navn og bilder er sluppet ut til media her.. hvor er 'vær varsom' plakaten nå da? Han er jo bare misstenkt... ?
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Flere som ikke tenker langt nok.

Undercoverarbeid har han vel ikke drevet med på mange år. Alle kriminelle i Oslo kjenner eller vet hvem han er.
Vis hele sitatet...
Går ikke på å tenke langt eller ikke, men direkte uvitenhet. Var ikke klar over dette. Har bare skumlest bakgrunnen om ham, så var under det inntrykk av at han fortsatt var aktiv.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Og en ting til, hva er problemlemet deres om han blir dømt?
Dere burde i såfall være glad for at han kansje får straffen sin..Som mange andre ikke har!


Eller dere tenker kansje ikke så langt dere...
Vis hele sitatet...
Ehm. Jeg skrev nå hvertfall spesifikt at jeg håper han blir dømt om han er skyldig. Det jeg sa var at jeg håper han ikke er skyldig. Politiet trenger ikke en slik skrape i lakken.

Om andre politifolk har fått straffen de fortjener eller ikke er strengt tatt ikke opp til deg å vurdere, det har vi egnede rettsinstanser som skal ta seg av.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10120439

Hvis hun snakker sant har han motatt et "betydelig" pengebeløp", så ser dårlig ut for han.
Sitat av Orph Vis innlegg

Om andre politifolk har fått straffen de fortjener eller ikke er strengt tatt ikke opp til deg å vurdere, det har vi egnede rettsinstanser som skal ta seg av.
Vis hele sitatet...
Det er litt uenighet om hvor "egnende" disse rettsinstansene er når det gjelder tiltale/ dom mot politifolk.


Og VG greide senke bunnivået sitt enda et hakk med å slippe løs denne ekstremt taletrengte ekskona :O
Sitat av Zolly Vis innlegg
Den 47 år gamle investoren :

https://www.facebook.com/gcappelen
Vis hele sitatet...
Wow, hvor fikk du dette fra?
Sitat av seep13 Vis innlegg
Wow, hvor fikk du dette fra?
Vis hele sitatet...
Dette har vært kjent i avisene en stund nå.

Forøvrig er det interessant å merke seg at politiet nå bruker
store ressurser på å ta cannabisrøykende ungdom (jfr. saken
rundt skoleelever og ungdomspolitikere i Bergen), og at media
tydeligvis bruker mer spalteplass på dette enn korrupsjons/
storsmuglersaken.

Dersom Cappelens påstander om at han har fått fritt leide til
smugling av "tonnevis" med cannabis, faktisk stemmer - hva
slags signal gir dette til publikum?

Som et krydder i denne justispolitiske stuingen er det også
interessant at Erna Solberg svarer unnvikende på om hun
har prøvd cannabis eller ikke
. At hun ikke sier et tydelig "nei"
får være opp til enhver å tolke selv.