Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 6369
Nylig gikk jeg til innkjøp av noe Indica Weed og forsøkte weed for første gang for ca. 1 time siden.
Det jeg gjorde var å åpne en vanlig sigarett, putte 0.1g i den og så lukke den igjen med et papirfilter.

Jointen røykte jeg som en vanlig sigarett. De første 2-3 minuttene etter inntak så kjente jeg ikke noe, men etter 5-10 min så ble jeg noe uvel. Jeg holdt på å kaste opp, men uten at jeg var kvalm. Samtidig økte pulsen noe voldsomt, og etter ca. 10 min så var det hele over. Jeg gikk da over til å bli svimmel og på en måte neddopet, men uten at det var noe positiv rus med i bilde. Også mer sure oppstøt enn det jeg opplever til dagligdags ble en del av resultatet.

Er dette normalt når man tar weed for første gang? Gjorde jeg noe feil?
Kan weed forverre/gi sure oppstøt og halsbrann?

Jeg er elendig til å rulle, så i framtiden blir det noe ala pipe.
Hvilken inhaleringsmetode er å anbefale ved inntak av weed?

Skal forøvrig nevnes at jeg også hadde inntatt 5 mg Valium 2 timer på forhånd. Kan dette forklare hvorfor det gikk som det gikk?
Sist endret av Who?; 15. februar 2018 kl. 06:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette høres ut som et nikotinsjokk.
Førsøk uten tobakk neste gang på for eksempel pipe. (og kanskje uten valium?)
Ja, man kan forverre halsbrann og oppstøt ved røyking. Et glass Nyco hjelper mot dette.
Trådstarter
Et nikotinsjokk ville vært veldig rart mtp. At jeg røyker til daglig.
Jeg kunne oppleve nikotinsjokk fra tid og annen selv om jeg røyket til vanlig.
Opplevde det bl.a. da jeg for eksempel røyket for fort.
Sist endret av PoorEdward; 15. februar 2018 kl. 07:31.
Trådstarter
Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Jeg kunne oppleve nikotinsjokk fra tid og annen selv om jeg røyket til vanlig.
Opplevde det bl.a. da jeg for eksempel røyket for fort.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng. Men det forklarer ikke hvorfor jeg ikke opplevde noen særlig rus. Det eneste positive var at jeg etterhvert ble i bedre humør og ble litt mer angstfri.
Sist endret av Who?; 15. februar 2018 kl. 07:54.
Mekket du den inn i tobakken, eller la du en 0.1 flis inn i sigaretten?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Who? Vis innlegg
Du har et poeng. Men det forklarer ikke hvorfor jeg ikke opplevde noen særlig rus. Det eneste positive var at jeg etterhvert ble i bedre humør og ble litt mer angstfri.
Vis hele sitatet...
Hvilke forventninger hadde du til rusen? For du ble jo påvirket om du fikk økt puls, du nevner også at etter litt tid gikk du til å være "svimmel og på en måte neddopet". Dette er jo virkninger fra cannabis, kanskje opplevelsen rett å slett ikke målte seg med forventningene dine.

Nå er det er sagt så er det ikke alle som kjenner rusen ordentlig de første gangene, jeg har ikke lest artikler på mekanismen bak dette men det er et fenomen som rapporteres blant mange.

Angående rulling og innhalering så er ikke det noe alfa-omega, så lenge røyken faktisk kommer ned på lungene, noe jeg tror du fikk til i og med at du røyker tobakk til vanlig.
Det kan jo hende at kvaliteten på det du røykte ikke var helt prima heller.

Om det virkelig er noe du interesserer deg for så gjerne prøv igjen, personlig er det mer kos å slappe av med en joint, men du kan jo som du sier prøve andre inntaksmetoder.
Trådstarter
Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Jeg kunne oppleve nikotinsjokk fra tid og annen selv om jeg røyket til vanlig.
Opplevde det bl.a. da jeg for eksempel røyket for fort.
Vis hele sitatet...
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Mekket du den inn i tobakken, eller la du en 0.1 flis inn i sigaretten?
Vis hele sitatet...
Sistenevnte.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hvilke forventninger hadde du til rusen? For du ble jo påvirket om du fikk økt puls, du nevner også at etter litt tid gikk du til å være "svimmel og på en måte neddopet". Dette er jo virkninger fra cannabis, kanskje opplevelsen rett å slett ikke målte seg med forventningene dine.

Nå er det er sagt så er det ikke alle som kjenner rusen ordentlig de første gangene, jeg har ikke lest artikler på mekanismen bak dette men det er et fenomen som rapporteres blant mange.
Vis hele sitatet...
Jeg forventet i all hovedsak å bli ganske borte og samtidig i godt humør. Noe ala Imovane-lignende effekt.

Ja, det kan godt hende at effekten ikke var så god fordi det var første gang.
Sist endret av Who?; 15. februar 2018 kl. 08:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får sjelden effekt de første gangene, jeg fikk bare super noia første 2 forsøkene og ingen rus. For meg smalt det 3 gangen og jeg drømmer fortsatt om den dagen, nå vet jeg hvordan heroinister jager dragen.

Og du burde ikke røyke så mye i starten, ta et puff eller 2 og se hva som skjer - lett og grønne ut.
Mulig det bare er en tilvenningssak.
Hasj kan bli litt overveldende de første gangene, eller så kjenner man ikke stort.

Om det blir en neste gang, varm opp hasjen å gni den inn i tobakken. Blir det klumpete klipper du dette til med saks.
Mekketeknikker finner du her på forumet.

Ellers; røyk et par trekk, slukk den og vent noen minutter.
Du kan alltids bli fjernere, så ta deg tid
Du kan også prøve å røyke det rent, hvis det går bedre da, så kan du regne med å ha funnet synderen; Nikotinsjokk, slik som han ene her inne sa

Jeg fikk ofte nikotinsjokk selv om jeg røyka sigaretter til vanlig. For meg så piffer det opp kicket av hasjen litt.
Trådstarter
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Du kan også prøve å røyke det rent, hvis det går bedre da, så kan du regne med å ha funnet synderen; Nikotinsjokk, slik som han ene her inne sa

Jeg fikk ofte nikotinsjokk selv om jeg røyka sigaretter til vanlig. For meg så piffer det opp kicket av hasjen litt.
Vis hele sitatet...
Forsøkte det i første omgang. Men det gikk dårlig siden det var snakk om så små mengder. Jeg fikk kanskje kun i meg ett eller 2 trekk før papiret hadde brent opp. Som tidligere nevnt så er jeg også elendig til å rulle, så det var nok hovedsakelig derfor.
Sist endret av Who?; 15. februar 2018 kl. 10:01.
Ta en nål og stikk hull på filteret. Jo mer jo bedre. Hørt at sigg filter «tar opp» mye av THCen.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Du kan også prøve å røyke det rent, hvis det går bedre da, så kan du regne med å ha funnet synderen; Nikotinsjokk, slik som han ene her inne sa

Jeg fikk ofte nikotinsjokk selv om jeg røyka sigaretter til vanlig. For meg så piffer det opp kicket av hasjen litt.
Vis hele sitatet...
Han forrige som skreiv nikotinsjokk fikk svar at nei, det kan det ikke være, fordi TS røyker til daglig.

Sitat av lemon99 Vis innlegg
Ta en nål og stikk hull på filteret. Jo mer jo bedre. Hørt at sigg filter «tar opp» mye av THCen.
Vis hele sitatet...
Når TS skriver at han bruker papirfilter anntar jeg at det ikke er det samme som ciggarette filter.
Bruke mer en 0.1 g. Er det pot du har er 0.1 ingenting og mn skal ha veldig god pot for at 0.1 skal være nok. Det er nok til et bongtrekk men ikke joint bruk heller ca 0.3 og røyk seint
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Bruke mer en 0.1 g. Er det pot du har er 0.1 ingenting og mn skal ha veldig god pot for at 0.1 skal være nok. Det er nok til et bongtrekk men ikke joint bruk heller ca 0.3 og røyk seint
Vis hele sitatet...
Ja, jeg forventet egentlig ikke noe særlig av 0.1g. Jeg valgte først og fremst en så lav dose i tilfelle det skulle oppstå bivirkninger. Noe som jo det også gjorde.
Det store spørsmålet er om det var tobakken eller weeden sin skyld.
Ta å røk det rent du Om du kaster en 0,1g klump rett oppi tobakken vil jo ikke denne rekke å ta fyr før den detter ut av siggen, så det er nok 100% garantert derfor du ikke merket noe nevnverdig til rusen. 0,1g i en joner er absolutt nok for en føretegangsrøyker, om dette ikke er casen til folk så anbefaler jeg dere å finne nye dealere.
Start med et nålhode av hasj i pipa/hjemmelagde bongen, så tar du et nålhode til om du ikke kjenner det godt nok innen 10min Happy toking!

PS: Hva kvalmen kommer fra er vanskelig å si, dette kan være alt fra stoff-comboen til dagsform og nikotinsjokk. At du skal begynne å spy av én sigg når du røyker til vanlig er det nok lite hold i, jeg ville gamblet på tilfeldigheter

Sorry ev. skrivefeil, sitter på mob.
Enig med de andre, røyk rent neste gang. Jeg vil selv ikke anbefale å kjøre på med høyere dose i tilfelle det var en reaksjon til cannabisen, ta det rolig til å begynne med så øker du heller hvis du får god effekt.

Jeg synes denne her er sinnyskt grei:
https://maryjanes.no/produkt/glasspi...im-one-hitter/

Veldig lett å bare ta et lite trekk, se ann formen litt, ta ett lite trekk til osv. til du eventuelt finner din sweetspot.
Trådstarter
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
PS: Hva kvalmen kommer fra er vanskelig å si, dette kan være alt fra stoff-comboen til dagsform og nikotinsjokk. At du skal begynne å spy av én sigg når du røyker til vanlig er det nok lite hold i, jeg ville gamblet på tilfeldigheter .
Vis hele sitatet...
Kan nevne at det ikke var noen direkte kvalme inne i bildet. Når jeg tenker etter så var det mest sannsynlig kraftige sure oppstøt som oppsto ganske akutt noen minutter etter inntak.
Tror det bare er random jeg, skader ikke å prøve en gang til, dog du må mekke* hasjen på riktig måte først - Uten å oppfordre deg til å røyke og heller bare droppe hele greia.

* Tilberede
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Tror det bare er random jeg, skader ikke å prøve en gang til, dog du må mekke* hasjen på riktig måte først - Uten å oppfordre deg til å røyke og heller bare droppe hele greia.

* Tilberede
Vis hele sitatet...
Jøss, ikke bare jeg som bomleste!
Er snakk om weed gitt.
Røyk i vei. Kos deg.

Er det marijhuana el hasj er det ingen begrensning på hvor mye en Bør røyke.
Jo mer du røyker hvor dårligere blir du. Om du er roockey.

Men er det syntetisk. Så hiv det. Vanskelig å vite uten å vite seff. Få det sjekka-, få det mekka. Sett fyr på shitet å få det trekka. ��
Trådstarter
Tenker jeg skal gå til innkjøp av en pipe eller lignende og heller forsøke å røyke det rent neste gang. Noen gode forslag?
Jeg vurderte i utgangspunktet denne: https://maryjanes.no/produkt/glasspi...im-one-hitter/
Men denne ser ut til å være utsolgt, dessverre.
Mitt råd: Bruk hasj(!ikke marihjuana) i ren form i en liten L formet pipe av metall med rist, weedshop.no har noen, og ta en så liten flat bit at du klarer å innhalere det i ett trekk, heller flere små en en stor pipe som brenner opp mens du hoster. Det sparer hvertfall meg for mye penger. Nicotin kan hjelpe på rusen, men den virker sterkere sammen med hasj. jeg vaper i stedet for sigaretter og vaper bare etterpå i stedet for å blande det. Det kan lett gi svimmelhet med begge deler på en gang.

Pot eller marijhuana kan gi nye brukere mer angst og er mindre sløvende, er du vandt til piller og alkohol skjønner du ingenting fordi du blir ikke stein som du tror du skal bli. Hasj gir mer ro i sjelen for meg og jeg blir stein i motsetning til høy på MJ, men jeg elsker begge deler. Helst begge på engang.

MEN, jeg fikk ikke god effekt før femte gang jeg røykte, og da satt jeg i to timer utenfor festen og så på gatelysene i det fjerne og tenkte jeg kan ALDRI gå tilbake fra dette her. Drakk ikke mine øl den dagen, har slutttet helt med alkohol noe jeg anbefaler. Og valium burde ikke ha noe å si i en så liten dose, men det kan ta litt av kvaliteten på hasjrusen syns jeg. Det sløver ned de høye tankene, hehe.

Men ha en valium liggende om du er redd for å prøve men vil prøve likevel, for det er greit å ha i bakhånd. Spesielt med marijhuana kan det være en ide om du likevel er vandt med valium. Ellers dropp piller før det er for sent, jeg er skamavhengig. Det dritet sniker seg innpå deg, og så sitter man der med ti piller om dagen uten effekt annet en å bli frisk.

For å si det så anbefaler jeg egentlig aldri å gå inn i rus uten at du er helt sikker på du vil risikere det som kan følge med. Jeg er på metadon også pr i dag, så det kan gå gale veien=(

s
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Noen som vet om man kan unngå å få sure oppstøt og halsbrann ved å spise weeden (i form av f.eks. Yoghurt) istedenfor å røyke den?
Hvor lenge vil isåfall weeden ha effekt?
Sist endret av Who?; 17. mars 2018 kl. 19:36.
Sitat av Who? Vis innlegg
Noen som vet om man kan unngå å få sure oppstøt og halsbrann ved å spise weeden (i form av f.eks. Yoghurt) istedenfor å røyke den?
Hvor lenge vil isåfall weeden ha effekt?
Vis hele sitatet...
Drikk melk! Nøytraliserende og godt
Du kan også alltids gå på apoteket og spørre etter Titralac, SOMAC, Novaluzid f.eks hvis dette er noe som pleier å plage deg.
Husk at weed må decarbes for at du skal få virkning ved spising.

Når jeg bruker hasj blander den i smør og igjen i melkesjokolade for å kamuflere smaken. Det blir kjempegodt.
Vet ikke med weed, men har hørt folk si det er godt.

Hvordan man decarber står flere plasser på forumet. Jeg gidder ikke skrive prosessen nå, da jeg er midt i middagen.

Begynner å virke ca 20-30 min etter inntak hvis den da er decarbed og hatt I smør/kokosolje. Hvor lenge det virker vet jeg ikke, da jeg gjerne spiser litt mer etter 2 timer.
Sist endret av SkammeligNykter; 17. mars 2018 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Bruke mer en 0.1 g. Er det pot du har er 0.1 ingenting og mn skal ha veldig god pot for at 0.1 skal være nok. Det er nok til et bongtrekk men ikke joint
Vis hele sitatet...
Sier meg uenig i dette, vil heller si at om man trenger mer en 0,1 i en joint så har man veldig dårlig weed. Kommer an på toleranse så klart, men med tanke på TS ikke har toleranse i det hele tatt burde 0,1 være mer en nok.

TS: Prøv 0,1 med 50/50 blandingsforhold tobakk og grønt, i et rizla med et pappfilter og litt endetobakk. Da slipper du nikotinsjokk. Sliter du med å rulle kan du prøve rulle rundt f.eks et sugerør, så stappe i filter og helle blandingen ned. Ha en blyant eller noe smått så du kan presse blandingen ned i jointen, slik du ikke får altfor mye luft i jointen. Har du for mye luft i den brenner den fort og ofte skeivbrent. Er den mer kompakt, brenner den senere og bedre.

Sitat av Who? Vis innlegg
Noen som vet om man kan unngå å få sure oppstøt og halsbrann ved å spise weeden (i form av f.eks. Yoghurt) istedenfor å røyke den?
Hvor lenge vil isåfall weeden ha effekt?
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å røyke heller. Unngå sure oppstøt med å bruke mindre tobakk. Tilbrede og spise weed er en tidskrevende prosess og gir mye kraftigere rus. Vann med sitronsaft i hjelper generelt utrolig mye på sure oppstøt.
Sist endret av RosaElefant; 17. mars 2018 kl. 20:14.
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Drikk melk! Nøytraliserende og godt
Du kan også alltids gå på apoteket og spørre etter Titralac, SOMAC, Novaluzid f.eks hvis dette er noe som pleier å plage deg.
Vis hele sitatet...
Faktisk så tar jeg allerede opptil 10 tbl Titralac, 3 x 150 mg Ranitidin, 2 x 40 mg Nexium og 2 x 40 mg Somac, med minimal effekt.

Så det er en svært ekstrem form for sure oppstøt jeg sliter med for tiden, så melk har så og si ingen effekt.

Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Anbefaler deg å røyke heller. Unngå sure oppstøt med å bruke mindre tobakk. Tilbrede og spise weed er en tidskrevende prosess og gir mye kraftigere rus. Vann med sitronsaft i hjelper generelt utrolig mye på sure oppstøt.
Vis hele sitatet...
Dessverre så er det nærmest en garanti for at det er weeden som gir de sure oppstøtene, derfor jeg ikke ønsker å røyke det.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Husk at weed må decarbes for at du skal få virkning ved spising.
Vis hele sitatet...
Tenkte å fylle en halv spiseskje med smør, ha i weeden, holde en lighter under skjeen til det "smelter" og så blande det sammen med yoghurt.

Var det kanskje noe slikt du mente med "decarbes"?

Er forøvrig weed snillere med magen/gir mindre irritasjoner når den spises?
Sist endret av Who?; 17. mars 2018 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, litt større prosess med å spise weed. Hvordan den er på magen vet jeg ikke, da jeg kun bruker hasj.
QUOTE fra en annen tråd


Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Blir ganske mer tidkrevende og litt mer arbeid med weed en om du skulle gjort det med hasj. Men blir nok ganske vanskelig gjøre den prosessen du tenker på med weed, da weed trenger mye lengre tid for å trekke ut i olje eller smøret.

Legger med oppskrift jeg pleier å bruke når jeg skal innta weed oralt.

Weedsmør: (5-13 timer)
Du trenger: Smør/olje (Helst usaltet smør eller kokossmør, men det meste funker), cannabis-buds eller trim, vann, stekeovn, kasseroller, kjøleskap/fryser og Cheesecloth evt annet tøystykke.

Blandingsforhold: Jeg bruker 500g smør sammen med 30g timmet buds eller 60g trim (blader). Går fint an å bruke mindre mindre mengder om du tilpasser blandingsforholdet med smør/olje.

Det første du må gjøre er å dekarboksylere cannabisen. Se link: https://www.youtube.com/watch?v=MYEQaTG0WX8&t
Dette gjøres for å aktivere det psykoaktive-stoffet i cannabis å forsterke dens rus-effekt når man inntar dette oralt.
Du begynner med å bryte opp cannabisen til passe små biter med hendene dine (grinder blir for finhakket) over et stekebrett med bakepapir. Forvarm stekeovnen til 120 grader å toast cannabisen i 30-45 minutter, mens du vender om på cannabisen hvert 10.-minutt. (ikke ha stekeovnsdøra åpen for lenge). Cannabisen er ferdig dekarboksylert når den er gylden grønnbrun, og det er viktig at du ikke toaster den for lenge. (Da kan THC fordampe).

Mens du lar cannabisen dekarboksylere kan du klargjøre vannbad med vann og smør. Fyll opp 40-50% av kasserollen med vann. Når cannabisen er ferdig dekarboksylert er det bare å ha den oppi vannbadet å la det småputre i 4 til 12 timer å rør om hver halvtime. Jo lengre du lar det småputre jo bedre. Jo lengre du lar det småputre jo mer THC får du ut av cannabisen, og du får ut mer klorofyll (chlorophyll) som gir veldig sterk og ubehagelig cannabissmak på sluttresultat og bakverk (Yoghurt i dette tilfellet).

Når cannabisen har småputret lenge nok må du filtrere ut cannabisen fra smøret. Dette gjør du med å sile cannabissmøret igjennom cheesecloth eller evt annet rent tøystykke. (Oppskåret t-skjorte funker bra)

Etter alt dette er igrunn cannabissmøret ditt ferdig, og det trengs bare å kjøles ned så det stivner. Dette kan gjøres i kjøleskap 12-24 timer, eller i fryseren 2-3 timer om man har det travelt.
Når smøret har stivnet skal smøret ligge på toppen av vannlaget, og det er bare å skjære med en kniv midt over smøret å få det ut av kasserollen eller beholderen du har det oppbevart i. Og da er smøret fiks ferdig til å blande det med hva du måtte ønske, om det er brownies eller kaffe er helt opp til deg. Bare pass på å ikke ha for høy varme på det du baker. Tror max varme er 180 grader om du feks steker brownies.


Cannabissmør-dosering: 0.3-1g cannabis per person.
Det kan være ganske individuelt hvor mye man trenger for å bli passe ruset. Det er ganske avhengig av kvaliteten på råvarene du bruker. Jeg trenger ofte bare 0.4-0.6g med god cannabis for å bli ganske høy, og andre trenger noe mer. Det er bedre å ta for lite en alt for mye, man kan jo alltids fylle på med mer men aldri mindre. Vet om flere som har tatt en alt for høy oral dose, og blitt så pass skremt over den intense rusen at dem har holdt seg langt unna oralt inntak i ettertid. Vent minimum 2 timer etter inntak før du etterfyller med mer. Kan ta litt tid før rusen kommer, men til gjengjeld varer rusen mye lengre.

Rusen vil som regel komme raskere om du inntar det på tom mage.
Vis hele sitatet...
Sist endret av SkammeligNykter; 17. mars 2018 kl. 20:55.
Sitat av Who? Vis innlegg
Er forøvrig weed snillere med magen/gir mindre irritasjoner når den spises?
Vis hele sitatet...
Om cannabis alene kan trigge sure oppstøt vet jeg ikke, men både fet mat og røyking er jo to vanlige triggere. Jeg kan i hvert fall si at jeg somregel kjenner det hvis jeg spiser edibles.

Får du sure oppstøt hvis du spiser en halv spiseskje smør? Da får du det naturligvis også med cannabis blanda ut.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan du mene å blande 50/50 med 0.1 og tobakk? 0.1 er veldig lite, og "jointen" smaker jo tobakk.. Om man må ta lite så ta 0.3,0,4 og 1/3 sigg, blir det for heavy så slukk gløden på en forsvarlig måte og spar den til senere..
10 tbl Titralac, 3 x 150 mg Ranitidin, 2 x 40 mg Nexium og 2 x 40 mg Somac, med minimal effekt,
Tar du dette daglig? Høres ut som du har problemer med magen fra før av?
Hvorfor tar du alle disse tablettene hvis de ikke virker?
Trådstarter
Sitat av topdogg Vis innlegg
år du sure oppstøt hvis du spiser en halv spiseskje smør? Da får du det naturligvis også med cannabis blanda ut
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke i nærheten av like ille som når jeg sist gang forsøkte å røyke weed. Da kastet jeg nesten opp av bare 0.1g.
Ikke engang vanlig sigarettrøyk gir meg like mye sure oppstøt.

Skal forøvrig nevnes at de sure oppstøtene kom ca. 10 min etter inntak, mens ved vanlig sigarettrøyking så kommer plagene nærmest umiddelbart og langt ifra like kraftig.

Sitat av Pils Vis innlegg
10 tbl Titralac, 3 x 150 mg Ranitidin, 2 x 40 mg Nexium og 2 x 40 mg Somac, med minimal effekt,
Tar du dette daglig? Høres ut som du har problemer med magen fra før av?
Hvorfor tar du alle disse tablettene hvis de ikke virker?
Vis hele sitatet...
Dette tar jeg daglig, ja
Dessverre ser det ikke ut til at det er magen i seg selv som er problemet, men heller noe Nevrologisk. Dette baserer jeg på at jeg allerede har vært gjennom en gastroskopi (som var helt normal). Skal også gjennom en ny en sent i April. Etter dette er planen en innleggelse ved sykehus for å gå gjennom ganske så mange utredninger.

De virker, men de har ikke mer enn kanskje 20-25% effekt (i beste fall).
Sist endret av Who?; 17. mars 2018 kl. 21:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nikotinsjokk og deretter noe angst som fulge av selve nikosjokket som igjen gjorde rusen din dårlig. Weed handler veldig mye om hvordan du har det når du røyker ettersom det forsterker alt du føler.
Trådstarter
Sitat av Ridge Vis innlegg
Nikotinsjokk og deretter noe angst som fulge av selve nikosjokket som igjen gjorde rusen din dårlig. Weed handler veldig mye om hvordan du har det når du røyker ettersom det forsterker alt du føler.
Vis hele sitatet...
Nikotinsjokk som kom først etter 10 min? Tror ikke det nei
I tillegg så røyker jeg til daglig.

Rusen var ikke dårlig. Så snart de sure oppstøtene hadde gitt seg så hadde jeg omtrent 1 time hvor jeg var litt "fjern" og hadde det relativt behagelig.

Skal også sies at jeg får sure oppstøt av nærmet alt som har denne bivirkningen. Både Tramadol, Oksykodon, Ibuprofen og noen andre som jeg ikke kommer på i farten.
Bare det å drikke litt saft gir slike plager.
Sist endret av Who?; 18. mars 2018 kl. 12:05.