Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 14353
Hei.

Dette er så typisk gutter og jeg håper noen her har noen tips til meg.

Jeg har havnet i noe jeg aldri før har kjent på kroppen, det å miste tillitt og voldsom sjalusi og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal håndtere dette.

Har et fast forhold med ei jente som ble 22 år for ikke lenge siden. Vi er veldig glad i hverandre og hele den biten der.

Etter 6 mnder og veldig mye avsløringer fra hun om tidligere sexpartnere, detaljer osv så forstod jeg at hun er langt fra så uskyldig som antatt.
Stilte derfor spørsmålet om hvor mange sexpartnere og fikk vite at dette var 28.

Hun har fra dag 1 presisert og vært tydelig på at nettopp jeg har vært den beste hun har vært med noen gang, om jeg ikke skulle vært det så hadde jeg ikke akkurat mista fatningen, men det er mer det at jeg klarer ikke å få bildene ut av huet hvor hun deler det mest intime med så mange andre.

Og det her preger meg virkelig, uansett hva jeg prøver så kommer det snikende. Jeg søker nærmest en bekreftelse fra hun om at jeg er langt fra den beste av en eller annen årsak. Som om jeg skulle forsøkt å gjøre meg selv deprimert.. og jeg er normalt sett en fyr med god selvinnsikt og langt fra det som kan kalles deprimert

Det at hun hadde hatt f.eks en 10-15 partnere, så hadde ikke dette affektert meg, men når det er 28 stk, hvorav det er bortimot en 15 ONS, 6 pulevenner og noen få korte forhold som på det lengste har vart i 5 mnder. Og for å legge til så mener hun at hun hadde et forhold til en person hvor hun faktisk ikke ante hva etternavnet var.

Hele mitt bilde av hun forvrenges, og jeg skulle gjerne vært av den typen som ikke hadde noe imot dette, men det er jeg tydeligvis ikke.

Er det andre som har opplevd noe lignende? Har tips til hvordan endre tankemønster? Jeg har stilt hun litt til veggs, i den grad at jeg synes at når hun forteller så mange detaljer om ting som jeg ikke har spurt om, så får hun enten være ærlig og åpen om alt, eller ikke noe si noe som helst. Har også spurt på hvorfor denne evigvarende runddansen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Helt ærlig?

Mann deg opp.
At du har et problem med dette er faktisk det viktigste, det er ditt problem, ikke hennes.
Med det sagt, så mener jo jeg dette i forhold til faktumet at hun har hatt flere partnere enn det du anser som anstendig.

Måten det kommuniseres på er noe annet, det virker som om du tar det hele som skryt, eller unødvendig med setningen
jeg synes at når hun forteller så mange detaljer om ting som jeg ikke har spurt om
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende at hun føler seg lettet over å kunne si disse detaljene, og da blir det et ras av ting som skal ut: Lettelsen av å ikke måtte holde på disse hemlighetene får henne til å åpne seg enda mer.
Det siste du skriver må du gre ut om litt, du "har stillt henne til veggs?" Mener du at du har konfrontert henne og gitt henne et ultimatum? Og hvilken runddans er det du refererer til? Har dere hatt diskusjoner om dette?
Sist endret av Dodecha; 10. januar 2017 kl. 17:44.
Skjer med å være så dømmende overfor et menneske du påståelig er så glad i?

Og 28 partnere er langt fra crazy for en 22 år gammel jente. Hater å si det buddy, men jeg er villig til å vedde på at hun har ligget med over 50 stk, og bare pynter på sannheten fordi hun kunne lukte den dømmende lunta di.
Dodecha kunne ikke nailet dette mer; dette er ditt problem, og du må vaske opp i huet.
Du glorifiserer sex veldig mye tror jeg. Intimt ja selvfølgelig, men det er helt begrenset hvor intimt det egentlig er, spesielt med såpass hyppige one night stands.


Hun og du er nøkkelen til intimitet og det blir hva dere gjør det til, og siden hun åpner seg for deg så du burde heller se på det som en tillitserklæring enn å dvele over at hun ikke er din lille jomfru.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Skjer med å være så dømmende overfor et menneske du påståelig er så glad i?

Og 28 partnere er langt fra crazy for en 22 år gammel jente. Hater å si det buddy, men jeg er villig til å vedde på at hun har ligget med over 50 stk, og bare pynter på sannheten fordi hun kunne lukte den dømmende lunta di.
Dodecha kunne ikke nailet dette mer; dette er ditt problem, og du må vaske opp i huet.
Vis hele sitatet...
Woah. Ingen steder sier han, så vidt jeg kan se, at han dømmer henne, på noen som helst måte. Det han derimot sier er at dette er noe han ikke klarer å håndtere så godt. Altså at det er hans problem, ikke hennes, og ønsker råd til hva i alle dager han kan gjøre med det.

Dra hode ut av ræven og innse at folk er forskjellige. Han fremstår ikke som en drittsekk som mener kvinner er verdiløs om de ikke er jomfru, men heller som en mann som innser han har problemer med ting som burde være irrelevant, men av en eller annen grunn ikke er det.

De to midterste setningene din er også helt irrelevant, og det virker bare som om du prøver å forsterke OP sine dårlige følelser. Hvorfor?
Sist endret av Sinken; 10. januar 2017 kl. 18:01.
Enig i at det er litt rart å dele mye detaljer uoppfordret. Mest av hensyn til tidligere partnere. Det går jo an å be henne slutte med det, men da kan du ikke samtidig gnåle om hvorvidt de var bedre enn deg eller ikke.

Det er forsåvidt et helt irrelevant spørsmål. Det er jo deg hun vil være sammen med, så da er det vel deg hun har lyst til å ha sex med. Det er ikke kun en teknisk øvelse, det spiller jo inn at dere er glad i hverandre.

Slutt i alle fall å mase på henne for bekreftelse, det kan jeg garantere deg at hun blir lei av rimelig kjapt.
Kanskje problemet ikke er at HUN har hatt relativt mange sex-partnere før dere to kom i lag, men at DU har hatt relativt få..??
En mann med 50-100 eller flere partnere ville bare gjespet over dama sine færre enn 30 samkvem...
Personlig har jeg opplevd å være sammen med både ordentlige sluts, samt et par helt-på-ekte jomfruer. Damene med frynsete forhistorier var LANGT mer givende når vi kom så langt som til sengs..!
Sitat av Sinken Vis innlegg
Woah. Ingen steder sier han, så vidt jeg kan se, at han dømmer henne, på noen som helst måte. Det han derimot sier er at dette er noe han ikke klarer å håndtere så godt. Altså at det er hans problem, ikke hennes, og ønsker råd til hva i alle dager han kan gjøre med det.

Dra hode ut av ræven og innse at folk er forskjellige. Han fremstår ikke som en drittsekk som mener kvinner er verdiløs om de ikke er jomfru, men heller som en mann som innser han har problemer med ting som burde være irrelevant, men av en eller annen grunn ikke er det.

De to midterste setningene din er også helt irrelevant, og det virker bare som om du prøver å forsterke OP sine dårlige følelser. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Damn, eid.

Godt å se at folk her inne har ryggen til hverandre når urett melder seg. Good on you.
Mulig jeg var litt krass og/eller bommet i et forsøk på "tough love".

Står ved at han virker low-key dømmende. Les mellom linjene. Setninger som "hele mitt bilde av henne forvrenges" og "miste tillit og voldsom sjalusi" snakker vel for seg? Han har for all del rett til å føle det han føler og la bilder vrenges og tillit få vinger å fly på.
Et sted kommer problemet fra, hvis han ikke var dømmende men åpen og aksepterende ville han ikke hatt dette problemet imHo.

Så til hva han evt kan gjøre med problemet; Jeg vil foreslå at du prøver med aksept. Hva får man liksom gjort med noe som tilhører fortiden anyways? Hvis du ikke kan leve med at hun ikke er den du trudde hun var står du alltids fri til å stikke og finne en som er så uskyldig som du ønsker.
Sist endret av SpiritLion; 10. januar 2017 kl. 18:39. Grunn: Skriveleif
Hadde man kunne forandret hvordan man følte med å bare tenke "Åja, det er jo en dårlig ting, så da bare slutter jeg" hadde verden vært et helt annet sted, tro meg. Men dessverre, folk forelsker seg i feil personer noen ganger, og man klarer ikke slutte å elske noen så fort man slår opp. Så ja, "hvis han ikke var dømmende men åpen og aksepterende ville han ikke hatt dette problemet imHo.", men så lett er det dessverre ikke. Kanskje det er du som skulle vært litt åpen for at andre ikke er koblet helt likt som deg?
Trådstarter
Jeg kan svare litt for meg.
Selv har jeg hatt 14 partnere, og dette har jeg vært ærlig på fra hun spurte, jeg spurte ikke tilbake på dette tidspunktet.

Grunnen til at jeg sier bildet mitt av hun forvrenges kommer av alle løgnene. Det alt fra hva hun kan si til meg som kun omfanger oss. Hun har f.eks ligget med samtlige av sine venner, hver eneste en. At det kommer til å skje noe bak min rygg der tror jeg ikke, men det er fremdeles lite kult å vite.

Jeg prøver jo ikke å være dømmende, jeg er glad i jenta. Har aldri skjelt henne ut, har aldri stilt henne ultimatum, men fortalt at dersom hun faktisk skal fortelle noe så er det bedre å være åpen og ærlig, enn å fortelle noe som åpenbart er en løgn.

Mulig dette er kun meg det går på, da er det kun jeg som må jobbe med meg selv.
Jeg har ingen tvil til at hun faktisk er til å stole på pr nå - det jeg søker er hvordan andre evt har fått bort tankemønstrene sine dersom de har følt det på samme måte.
Sist endret av prick; 10. januar 2017 kl. 18:53.
28 er høyt for noen, men lavt for andre. det at de fleste er ONS burde du se på som en positiv ting, at hun har valgt å være med deg i 6mnd tilsier jo at du er noe hun satser på.
Sitat av prick Vis innlegg
- det jeg søker er hvordan andre evt har fått bort tankemønstrene sine dersom de har følt det på samme måte.
Vis hele sitatet...
Du må i alle fall slutte å tro at du kan få henne til å si noe som kan få deg til å tenke annerledes. Det funker aldri sånn. Som du sier selv, du blir jo aldri fornøyd med svaret uansett om hun bekrefter eller avkrefter mistankene dine.

Tror heller du skal fokusere på å ha et bra forhold, så kommer nok tryggheten og selvtilliten med det.
Sist endret av entropi; 10. januar 2017 kl. 19:12.
Dette kan sammenlignes med menn som blir ubekvemme over å være sammen med ei dame som tjener det dobbelte eller mer enn han, og har mye større formue med inn i forholdet.
At hun oppgir å ha hatt 28 partnere og du "bare" halvparten før dere kom i lag og ble et par får deg kanskje, innerst inne, til å føle dette som urettferdig..?
Uansett blir det helt feil av deg å dvele ved fortiden. Spør deg selv heller om hun har vært en trofast nok og god nok partner ETTER dere kom sammen!
Redpilled alfahann
Som heteroseksuell mann har du allerede valgt bort halve befolknigen bare på grunn av overfladiske ting som ansiktstruktur,høyde, skjegg, mørkt stemmeleie også videre. Du har helt sikkert også valgt bort en hel haug med kvinner basert på andre overfladiste faktorer som alder og ansiktsymmetri størrelsesforhold på forskjellige kroppsdeler etcetera. I tillegg har du sikkert valgt bort kvinner på grunn av alle andre former for adferd som i teorien ikke skulle ha noe å si for et eventuelt forhold.Det har du full rett til. Du har dine seksuelle preferanser, og man kan ikke pålegge deg å bli tiltrukket av noen du ikke er tiltrukket av.

Den sexuelle adferden du synes er frastøtende er på sin side noe dama di er 100% prosent ansvarlig for. Du aviser henne ikke for noe hun er, men noe hun har valgt å gjøre. Du trenger ikke å la feministiske dogmer diktere hva du skal være tiltrukket av og du er i din fulle rett til å avslutte forholdet om du skulle ønske det. Du har dine preferanser og det må dama di bare akseptere.

Antallet sexualpartnere er heller ikke så fryktelig irrelevant som folk skal ha det til. Det er en relativt sterk korrelasjon mellom antallet tidligere sekspartnere og utroskap. Det er mer sannsynelig at dama di er utro enn at en dame med færre sexualpartnere er utro. Det kan du jo også ha i bakhodet.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Antallet sexualpartnere er heller ikke så fryktelig irrelevant som folk skal ha det til. Det er en relativt sterk korrelasjon mellom antallet tidligere sekspartnere og utroskap. Det er mer sannsynelig at dama di er utro enn at en dame med færre sexualpartnere er utro. Det kan du jo også ha i bakhodet.
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på dette?
Det at du reflekter over dette som dine problemer er jo ett godt utgangspunkt, trikset er vel å fortsette refleksjonen, voks på det og se om du klarer å finne kjernen til problemet ditt.
Som 'bennern' påpeker over her er du jo selvfølgelig fri til å avslutte forholdet, 'feministiske dogmer' eller ikke. (??)
Du kan jo selvfølgelig ikke velge hva du liker og ikke, men det er vel verdt å merke seg at man ikke skal betrakte andre mennesker som sitt forlystelseskoldbord heller, andre mennesker lever andre liv, den visheten man har om hvilken idiot man ér, er grei å huske på når man blir introdusert for andres tilsvarende menneskelighet.
Det virker som du er på veg til å bli en relativt moden fyr, og slikt som dette er jo en ypperlig måte å vokse mer på, om du ser forbi hennes sexpartnere er jo saken at dere har ett ærlig forhold.
Den beste fremgangsmåten er vel å snakke om dette sammen, fo det er jo det det dreier seg om, deres evne til å være sammen, det finnes ingen her som kan gi deg svarene du er ute etter.
Jeg synes alikevell det er ett godt tips å ikke høre på 'bennern' og holde denne utroskapsstatistikken unna bakhodet.
Er det noe jeg ikke liker så er det jenter som prater om tidligere partnere, hehe...

Det er så typisk det her altså. Har opplevd det samme et par ganger og det er like greit å avslutte hele greia med en gang. Jeg har stampet rundt i 2 forhold hvor jeg var sjalu pga sånne ting og jeg endte opp med å bli mistenksom på hva de drev med når jeg ikke var tilstede.

Man skal ikke slå opp med noen for ingen ting, men når det blir som det her, er det ikke håp i mine øyne.

Det er her lyving kommer på sin rette plass, ingen vil vel vite hvor mange partneren sin har ligget med, egentlig. Og hvis hun bare forteller deg det uten videre, så er hun ikke særlig hensynsfull i mine øyne.

Så lenge jenta ikke har noen sykdommer, så bryr ikke jeg meg noe om hvor mange hun har ligget med, har ligget med ganske mange selv, og jeg forventer bare at de fleste over 20 har minst 10 partnere bak seg...
Jeg vil bare ikke vite noe om det, eller jeg vil bli løyet til... hehe, det er tullete men.

Ser du for deg en fremtid med denne jenta? Hvis hun forteller ting som er ubehagelig, uansett hvilket tema, hvorfor utsette deg for ubehaget?
Sist endret av Spaceman; 10. januar 2017 kl. 19:58.
Bennnern: Jeg er feminist, og kan avkrefte at vi har et eget dogme som sier at du ikke kan slå opp med kjæresten din når du vil og for hvilken grunn som helst. Hører forresten gjerne mer om hvordan kjønn er en overfladisk faktor. Spennende.

TS sier jo ikke at han ikke er tiltrukket av henne eller vil slå opp. Han ønsker tvert imot å ikke la fortiden ødelegge. Da tror jeg rett og slett du må få kontroll på sjalusien, for er det noe som kan herpe et ellers bra forhold så er det nettopp det.
Sitat av prick Vis innlegg
Jeg kan svare litt for meg.
Selv har jeg hatt 14 partnere, og dette har jeg vært ærlig på fra hun spurte, jeg spurte ikke tilbake på dette tidspunktet.

Grunnen til at jeg sier bildet mitt av hun forvrenges kommer av alle løgnene. Det alt fra hva hun kan si til meg som kun omfanger oss. Hun har f.eks ligget med samtlige av sine venner, hver eneste en. At det kommer til å skje noe bak min rygg der tror jeg ikke, men det er fremdeles lite kult å vite.

Jeg prøver jo ikke å være dømmende, jeg er glad i jenta. Har aldri skjelt henne ut, har aldri stilt henne ultimatum, men fortalt at dersom hun faktisk skal fortelle noe så er det bedre å være åpen og ærlig, enn å fortelle noe som åpenbart er en løgn.

Mulig dette er kun meg det går på, da er det kun jeg som må jobbe med meg selv.
Jeg har ingen tvil til at hun faktisk er til å stole på pr nå - det jeg søker er hvordan andre evt har fått bort tankemønstrene sine dersom de har følt det på samme måte.
Vis hele sitatet...
Få bort tankemønstre er det samme som å se på ting fra en annen side. For eksempel at hun er frigjort, glad i sex, liberal og åpenbart en god elsker. Om du ikke liker noe av dette bør du kanskje vurdere og avslutte forholdet. Sjalusi er som du sikkert føler på uansett irrasjonelt.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Sjalusi er som du sikkert føler på uansett irrasjonelt.
Vis hele sitatet...
Selv om det er helt irrasjonelt, er det også noe man ikke bare kan "tenke" bort i en fei. Ellers hadde ikke sjalusi fantes.
Trådstarter
Jeg er glad i jenta, og ja - jeg har ikke lyst til å bryte av, føler det blir vel feigt og.
Det er ikke bare dette med antallet, for det kan jeg leve med. Så vanvittig usikker er jeg ikke på meg selv, men det er mer måten det har foregått på. Jeg ble fortalt at hun hadde vært med 4 stk, meg inkludert innenfor 4 uker (jeg var sist). Her var hun tilogmed gravid og tok abort, 2 uker før hun traff meg. Nå er dette lenge siden, så det burde kanskje ikke ha noe å si.

Tar uansett til meg rådene, greit å høre andre synspunkter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Selv om det er helt irrasjonelt, er det også noe man ikke bare kan "tenke" bort i en fei. Ellers hadde ikke sjalusi fantes.
Vis hele sitatet...
Selvsagt men det hjelper da å forstå at følelsen er irrasjonell, altså du gir sjalusien ingen mening. Da tror iallefall jeg den vil dempe seg litt etterhvert. Dette er helt sikkert individuelt. Om man tilegner sine slitsomme tanker mer energi en hva dem burde blir dem mye større en problemet i seg selv. Sjalusi blir som en angst som avler ny angst.
Han sier jo selv han ønsker å fortsette forholdet.

Sitat av prick Vis innlegg
Jeg er glad i jenta, og ja - jeg har ikke lyst til å bryte av, føler det blir vel feigt og.
Det er ikke bare dette med antallet, for det kan jeg leve med. Så vanvittig usikker er jeg ikke på meg selv, men det er mer måten det har foregått på. Jeg ble fortalt at hun hadde vært med 4 stk, meg inkludert innenfor 4 uker (jeg var sist). Her var hun tilogmed gravid og tok abort, 2 uker før hun traff meg. Nå er dette lenge siden, så det burde kanskje ikke ha noe å si.

Tar uansett til meg rådene, greit å høre andre synspunkter
Vis hele sitatet...
Om det er lenge siden burde det ikke ha noe å si. Om dama lyver til deg så er det problemet, ikke antall sexpartnere. Du må tenke på hvordan det blir imorgen og evt lengre frem i tid.
Sist endret av moonlord; 10. januar 2017 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det går helt an å føle seg litt sjalu uten å la det ta over alt. Sjalusi er bare en følelse som kan undertrykkes, akkurat som alle andre følelser.
Jeg har vært i en lignende situasjon som deg, så jeg vet litt hvordan det føles. Det folk skriver her med tanke på at du skal manne deg opp osv er ikke feil, men nødvendigvis heller ikke riktig. Det er helt riktig at du ikke har noe med hennes tidligere sex liv, men nå har du fått vite det og må bare ta konsekvensen av at du vet det. Alle har en fortid, men husk at det er fortid, og du kan ikke la fortiden definere noen. Du må akseptere hun for den hun er. Det er ikke sikkert at hun angrer på at hun har hatt ett aktivt sex liv, fordi det er i bunn og grunn ikke feil. Folk er forskjellig.

Trikset er på en måte og slutte og grave, og heller fokusere på det dere har sammen, Ikke hva dere har hatt tidligere med andre. Og med tiden vil du glemme det helt. Det gjorde det iallefall for meg. Kjæresten min har hatt flere sexpartnere enn meg, og det er helt greit! Uansett ønsker deg lykke til, det går nok over, gitt at du gir det tid!
Sist endret av Zarni; 10. januar 2017 kl. 21:59.
Skjønner deg godt mann. Hvis du liker jenta får i stedet for å være sjalu ta på deg creds for å være bedre enn 28 menn Forstår godt at du kunne tenke deg en urørt fjellbekk, men om hun hadde vært det, kunne hun ikke visst om du var bedre enn en hvilken som helst kar.
Redpilled alfahann
Sitat av entropi Vis innlegg
Bennnern: Jeg er feminist, og kan avkrefte at vi har et eget dogme som sier at du ikke kan slå opp med kjæresten din når du vil og for hvilken grunn som helst.
Vis hele sitatet...
Nå er du vrang. For meg virker det som om TS skammer seg over å mislike at partneren har hatt mange sexualpartnere. Den skammen tror jeg ikke han hadde kjent på dersom det var en annen form for opførsel som gjorde at han ikke følte det samme for partneren.

Det tror jeg skyldes den feministiske ideen om at kvinner og menn burde kunne ligge rundt så mye de vil uten at det forandrer hvordan mann blir opfattet av det andre kjønnet. For meg virker det som om OP kjøper dette premisset og derfor skammer seg over sine egne sexuelle preferanser. Det synes jeg ikke han trenger å gjøre.

Sitat av entropi Vis innlegg
Hører forresten gjerne mer om hvordan kjønn er en overfladisk faktor. Spennende.
Vis hele sitatet...
De fysiske trekkene som gjør at jeg reagerer anderledes på et bilde av en naken dame enn en naken mann er ganske overfladiske. En potensiell partners historikk er etter min oppfatning mindre overfladisk enn disse trekkene.

Sitat av entropi Vis innlegg
TS sier jo ikke at han ikke er tiltrukket av henne eller vil slå opp. Han ønsker tvert imot å ikke la fortiden ødelegge. Da tror jeg rett og slett du må få kontroll på sjalusien, for er det noe som kan herpe et ellers bra forhold så er det nettopp det.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i, men om han finner ut at det ikke funker burde han ikke klandre seg sjæl så voldsomt for å ikke leve opp til et feministisk ideal om å se på kvinner med mange seksualpartnere som like atraktive partnere som kvinner med få seksualpartnere. Han kan ha de preferansene han vil.
Sitat av smetti Vis innlegg
Skjønner deg godt mann. Hvis du liker jenta får i stedet for å være sjalu ta på deg creds for å være bedre enn 28 menn Forstår godt at du kunne tenke deg en urørt fjellbekk, men om hun hadde vært det, kunne hun ikke visst om du var bedre enn en hvilken som helst kar.
Vis hele sitatet...
Skjønner meg ikke på dette... hvor "bra" du er er vel ikke en fast attributt ved en person. Det kommer an på ganske mye, som f eks dagsform, humør, situasjon, tid tilgjengelig, og om man i det hele tatt er motivert for en uforglemmelig aften eller bare en kjapp en før gullrekka. For ikke å glemme kjemien med den du har det med, og den personen sin dagsform, humør, etc etc. Å rangere elskere på bakgrunn av one night stands er like meningsløst som det er harry. For en tullete problemstilling å la ødelegge et forhold.
Sitat av prick Vis innlegg
Grunnen til at jeg sier bildet mitt av hun forvrenges kommer av alle løgnene.
Vis hele sitatet...
Hvilke løgner? Du nevner da ingen løgner i startinnlegget?
Det høres ut som du har støtt på et problem det ikke er helt lett få fatt på. Det er iallfall mitt inntrykk fra det fjerne. Hvis du føler at seksualiteten din (/din seksuelle makt) er truet, så får jo det bare være, men ikke depp over det, ta heller og bruk energien til å finne ut av ting.

Jeg tenker for eksempel på greier som hva det er som får deg til å mislike historien her. Du sier at måten du har fått vite om ting på er mer essensiell enn det faktum at hun har hatt seksuell omgang med andre (og sikkert nytt det, sorry). Det kan jo gjøre ting veldig komplisert, fordi da er det noe ved karakteren hennes, eller noe ved hennes konstitusjon som har fanget blikket ditt for første gang. At dette igjen er innviklet i seksualiteten gjør at det blir vanskelig, siden du på et vis ikke er «uskyldig» her selv, som kåt sjalu mann med forestillinger. Det at du velger å gå i deg selv for å overvinne angsten og sjalusien, må ikke hindre deg i å ta den andre i betraktning heller. Hvis du ikke opplever hun som ærlig, eller oppriktig, så kan det være bra å finne ut av det – er problemet hva hun gjør/gjorde, hvordan hun gjør/gjorde det, eller hvorfor hun gjør/gjorde det?

Når hun sier hun har tatt abort 2 uker før hun traff deg, så forstår jeg at du stiller deg noen spørsmål. Det er kanskje ting du bør finne ut av sammen med henne. Kanskje du har et behov for å finne ut hva du betyr for henne, og hva som fikk henne til å velge deg – for du ble vel på et vis valgt om hun var fysisk med andre like før dere ble sammen. Kanskje det vil gi trygghet, mer uro, eller gud vet hva.

Det er mine to cents. Til lykke med følelseslivet.
Sitat av Susa Vis innlegg
Det går helt an å føle seg litt sjalu uten å la det ta over alt. Sjalusi er bare en følelse som kan undertrykkes, akkurat som alle andre følelser.
Vis hele sitatet...
Undertrykte følelser har vel sjelden ført noe godt med seg.

Sitat av entropi Vis innlegg
Å rangere elskere på bakgrunn av one night stands er like meningsløst som det er harry. For en tullete problemstilling å la ødelegge et forhold.
Vis hele sitatet...
Du utnevner deg selv som feminsist, hvorfor kan ikke ts få utrykke sine følelser, er det forid han er gutt? Om en jente hadde startet tråden ville saken stilt seg annereldes, nei naturligvis ikke vil du sikkert svare. Hva er nå greia med at menn ikke skal kunne snakke om sånt? Fyren skal ha kudos for å starte tråden.

Og ja, kjenner meg godt igjen i at man kan ha sånne ekle følesler og nei vi er ikke alle like barske macho kalde bolehueidioter.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Undertrykte følelser har vel sjelden ført noe godt med seg.
Vis hele sitatet...
Jo, for av og til lar vi destruktive følelser dominere ved å dyrke dem.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Du utnevner deg selv som feminsist, hvorfor kan ikke ts få utrykke sine følelser, er det forid han er gutt? Om en jente hadde startet tråden ville saken stilt seg annereldes, nei naturligvis ikke vil du sikkert svare. Hva er nå greia med at menn ikke skal kunne snakke om sånt? Fyren skal ha kudos for å starte tråden.
Vis hele sitatet...
Tror du misforstod ca alt jeg skrev i det innlegget, hvis dette er det du fikk ut av det. Eller kanskje bare ordet feminist fikk hodet ditt til å eksplodere.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Og ja, kjenner meg godt igjen i at man kan ha sånne ekle følesler og nei vi er ikke alle like barske macho kalde bolehueidioter.
Vis hele sitatet...
Nei. Og "vi" er ikke alle militante, mannehatende traktorlesber.
Sist endret av entropi; 11. januar 2017 kl. 01:44.
"Vi er veldig glad i hverandre og hele den biten der."


"så forstod jeg at hun er langt fra så uskyldig som antatt."


ute etter uskyld, eller kjærlighet?

"Det at hun hadde hatt f.eks en 10-15 partnere, så hadde ikke dette affektert meg, men når det er 28 stk"

Ingen forskjell på 5-10-15-20-25-30 ganger. Det er DEG hun er sammen med.
Mange ganger var det sikkert bare sex.. fysisk, å mange ganger bare, jah, fysisk.

Det høres ut som du har pushet på spørsmål, for svar om tidligere sexliv, å så takkler du ikke sannheten.
Haha det her er jo helt rått.
Ho har sikkert pult mange flere enn det der, og hvis hun ikke har dumpa deg enda så må jo du være en knakanes god kar

Prøv å gi litt faen, det her spiller jo ingen rolle. Mye morsommere å være sammen med en jente som ikke er så jævla redd uansett...
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Haha det her er jo helt rått.
Ho har sikkert pult mange flere enn det der, og hvis hun ikke har dumpa deg enda så må jo du være en knakanes god kar

Prøv å gi litt faen, det her spiller jo ingen rolle. Mye morsommere å være sammen med en jente som ikke er så jævla redd uansett...
Vis hele sitatet...
Støtter denne 100%!
Dette ble noe personlig men fuck it, det her er jo så personlig man får det på freak.
Gikk nettopp ut av et forhold på nærmere to år selv, og har vært i mer eller mindre samme båt. Eksen var veldig kjapp på banen med å fortelle at hun hadde hatt en some-20-something antall sexpartnere, noe som var greit for meg og faktisk en bra ting å vite. For min del ble det for mye når det gikk vekk fra antall folk, at noen av de var greie og noen drittsekker, og mer inn på detaljer rundt det hele. Min enkle "løsning" ble å be henne ikke fortelle så detaljert rundt det, fordi jeg har hatt minimalt med sexpartnere selv og følte at jeg ble som en vegg hun kunne snakke med. That's jealousy for ya. Fant ut (mye) senere ut at hun ble voldtatt en gang og sikkert forsøkte å åpne seg rundt det, siden det var tidlig i forholdet og jeg kanskje burde visst det.
Ringvirkningen av å ikke være åpen om dette ble at hun var utro og jeg tok henne på fersken i dette. Vet ikke om det hadde blitt annerledes hvis jeg lot henne åpne seg mer på den fronten, men at det satte en varig støkk at hun ble "silenced" er det ikke tvil om. Og det endte altså i at hun hamla opp med en type som matcher hennes hva skal man kalle det, ONS-ideal.

Vil (som resten) råde deg til å ha en åpen tone med henne, forstå at sjalusi bare lever i hodet ditt og at hun faktisk har levd i 22 år før hun møtte deg. Sosiale gatherings, russetid, fester og i det hele tatt ting som vanlige norske folk går gjennom i ungdommen resulterer fort i en del sex. Hvis hun gir uttrykk for at hun vil ha deg så ikke stress, prøv heller å ta det mindre seriøst og vær glad for at jenta di tydeligvis digger deg. Du kan selvfølgelig være åpen om at det er nytt for deg og du sliter litt med å ta det inn, men du må også la dama di komme på banen hvis hun har behov.

Og skulle det bli for vanskelig å forholde deg til at hun har vært med en del folk før, så er det ikke verre enn å avslutte.
Her må du bestemme deg. Vil du beholde henne, så må du gi faen i hva hun har gjort tidligere. Hva har det å si for deg, egentlig? Alle har bagasje. Du bør være takknemlig for at hu har ei som har erfaring.

Folk må få lov til å kose seg her i livet, uten å bli satt i bås senere.

Hvis du lar deg påvirke hva hun har gjort tidligere, så bør du slutte å spørre og grave.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 11. januar 2017 kl. 02:53.
Sjalusi kommer ofte fra frykt. Hva er du redd for?

At hun skal finne seg noen andre? At hun er uærlig? At du ikke vil nå opp? Et forhold er en veldig komplisert afære, og ofte kan vi gå i stå.

Mitt råd er å alltid huske på hva du selv har gjort når du tenker på noen andre. Det gjør det lettere å empatisere. Kanskje har du selv gjort noe av tingene hun har, en gang i livet ditt.

Og vær ærlig med deg selv, stol på instinktene dine.
Lykke til.
Så klart sier hun at du er den beste i senga.. det hørte sikkert de andre 28 også.. når hun bare er 22 år og allerede har hatt seg meg 28 stk hadde jeg også fått lettere noia.. men derfor er dette noe du aldri må spørre damer om.. er mye mann ikke har lyst til å høre ..
At hu har liggi med så mange tilsier jo bare at hu har erfaring da, bedre det en ei som kanskje har liggi med 2-3 stk og ikke veit hva hu driver med.
Tenk om det var du som hadde ligget med 20-30 stk og hun begynte slik du holder på..

Fortell hu at du ikke vil høre om de andre hu har hatt sex med, det er ikke vits å rote i fortiden, se heller fremover og drit i antall partnere, iløpet av ungdomstiden er det gjerne slik at man hopper litt rundt for å prøve litt av hvert, det er ikke unormalt at jenter på 20-25 har hatt 30-40 partnere.
Trådstarter
Jeg har ikke nevnt noe særlig spesifikt om løgnene, men det er en bærepose av de. Altfor mange. Problemene er det at når jeg konfronterer hu om de løgnene, som kan omfavne alt mulig, ikke bare det her, så dikterer hun bare en ny løgn.

Det jeg kjenner på er bare at dersom hun hadde vist noe åpenhet rundt det her, prøvd å forklare, så er det noe jeg kunne lyttet til, bearbeidet og akseptert.

Når det kommer til det rent erfaringsmessige, så er den hu har lik 0. Det er sjokkerende hvor lite erfaring hun har utfra antallet, men vi klikker liksom helt herlig når det kommer til det allikavel.
Sitat av prick Vis innlegg
Jeg har ikke nevnt noe særlig spesifikt om løgnene, men det er en bærepose av de. Altfor mange. Problemene er det at når jeg konfronterer hu om de løgnene, som kan omfavne alt mulig, ikke bare det her, så dikterer hun bare en ny løgn.
Vis hele sitatet...
Nå forandrer du jo på tema. Da du laget tråden var det antall sexpartnere som var problemet. Nå viser det seg at hun tydeligvis er en storløgner.

Kanskje du bør bestemme deg snart. Er det antallet sexpartnere eller løgnene vi diskuterer her?
Trådstarter
Det som startet som en ubetydelig bagatell ble bare større og større, ja antallet har spilt en rolle - men jeg vet jeg har en stor dose aksept.

Vi kan se bort fra løgnene, det var dumt av meg å si.
Jeg vet det er noe jeg selv må jobbe meg gjennom dersom jeg vil at dette skal fungere
Spør du meg, så er det en annen løsning på å få dette forholdet til å fungere. For eksempel at dama skal skulle å lyve deg i trynet regelmessig...
Sitat av prick Vis innlegg
Det som startet som en ubetydelig bagatell ble bare større og større, ja antallet har spilt en rolle - men jeg vet jeg har en stor dose aksept.

Vi kan se bort fra løgnene, det var dumt av meg å si.
Jeg vet det er noe jeg selv må jobbe meg gjennom dersom jeg vil at dette skal fungere
Vis hele sitatet...
Vel, det er ikke unormalt å ikke ha ligget med noen i en alder av 22. Kanskje de 28 liggende bare var ren løgn? Kanskje du er den første hun har ligget med, sånn egentlig? Med mindre du vet navn på disse andre, får du nok aldri vite det - kanskje hun har en elendig selvtillit som gjør at hun må lyve for å føle seg bra sammen med deg? Mange muligheter her.
Trådstarter
Nei, hun har fortalt navn, hvor og helt ned til detalj nivå.
Sitat av prick Vis innlegg
Nei, hun har fortalt navn, hvor og helt ned til detalj nivå.
Vis hele sitatet...
Og dette ble sagt av fri vilje? Om en lang prat ikke fungerer og du ikke føler du kommer noen vei, så kan det være at hun ikke er dama for deg?
Tror det beste for deg vil være å droppe dama, du har jo ikke tilitt til hun, sier hun bare juger og du takler ikke at hun har hatt flere partnere en deg.
Dette er IKKE tegn på et sunt forhold som kommer til å vare.
Enig med Slæsken. Overdrevent fokus på hennes erfaringer og reaksjoner her hinter om at forholdet allerede har gått i dass fra din side. Finn deg noen med nøyaktig like mange ligg i bagasjen og få suksess. Eller jobb med usikkerheten din. Opp til deg.
Uenig i at det trenger å være en løsning i å ditche hun. Slik jeg oppfatter situasjonen, er trådstarter vel så stort del av "problemet", som dama hans. Om han hopper over på ei ny og kjører i samme stil, så kommer sjalusien og usikkerheten til å banke på døra der også. Ta deg selv i nakkeskinnet, trådstarter. Vær litt mann!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Slæsken Vis innlegg
At hu har liggi med så mange tilsier jo bare at hu har erfaring da, bedre det en ei som kanskje har liggi med 2-3 stk og ikke veit hva hu driver med.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? En person som har lugget med 30 personer har kanskje bare hatt sex 30 ganger, mens en person som bare har hatt sex med 2 personer kanskje har hatt sex 2000 ganger.